200 cdi, piristystä+teoriaa

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Komia lappu! Pahnan pohjilta keulille, niinhän se motto oli...

Taitaa joutua perästä hiihtelemään Kainuun suuntaan.... :wink:
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No niin, tänään kävin taas Ohenmäellä mittuuttamassa tehoa.
Olin edellisestä käynnistä lisännyt ruiskutusaikaa 5%.
Teho oli laskenut 3hv, ollen siis 287.
Ruiskutus meni siis vaan liian pitkäksi.
Näillä (AMG) suuttimilla ei vaan kolmeensataan pääse, piste.

Syöttöjä on nyt vähennetty 40-50hv,n verran ja väännöt alle viidensadan.
Tämä auto jää nyt ansaitulle eläkkeelle, kauppa-autoksi vaimolle.

Täytyy yrittää loppukesästä saada jonkinlainen harrasteauto tilalle.
Sylintereitä täytyy saada kaksi lisää . . .
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

eli jännitys tiivistyy mitä syksy tuo tullessaan digivirittämisen maailmaan eli jään kuulolle :D :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Voi niitä sylintereitä olla kahdeksankin, dieselissäkin :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

veskola kirjoitti:Voi niitä sylintereitä olla kahdeksankin, dieselissäkin :roll:
Joo, valinta olisi helppo, jos Eemeliä saisi tuolla moottorilla farkkuna, joka on ehdoton vaatimus, koirien takia.
Maasturi ei taas iske kipinää - ei sitten millään.
Kuusipyttyisessä Wäyrysessä on laatu ja hinta kohdillaan, ja kun laittaa vielä sen ikäisen, ettei rupea alahuuli vapisemaan, jos vaikka jotain sattuisi särkymäänkin ... :roll:
... Vaikka eihän ne.

Ja on sopivasti vastustakin, jos koettais nyt siitä pienemmän paineen moottorista lähelle samoja tehoja/syl saada.
No, sellaiset on haaveet, saas nähdä, mille kantille maailma pyörähtää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Ehdotan kuitenkin C320CDI. Jos 7-tronic vaan kestää? Eivät ole kovan pahan hintaisia enää.
Minusta farkku-väyrynen sopii jo ulkonäkönsä puolesta vain sellaiseen rauhalliseen lötköttelyyn ja johonkin asuntovaunun vetoon :wink: .
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

vähän offia mut jokos on penkki saatu eloon ......
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Juu melkein heti kun savuava mersu häipyi pihasta :wink: .
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

TDIfreak kirjoitti: Jos 7-tronic vaan kestää?
W7A700 7G-tronic laatikko on endurance specsattu mersulla 760nm:ään.
Eli kestää helposti yli 1000nm, huoletta virittelemään vaan =)

ps. Jos tuikku rajan takaa haet niin täältä saa matkaseuraa!
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No kaikki apu on varmaankin tarpeen.
Harrasteautoasia, tai harrastemersuasia kyllä etenee omalla painollaan.
Jotain ajatuksia ja ideoita jo vähän onkin mietittynä.
Monenlaista pitää kokeilla ja aihion pitää olla sellainen, johon sitten raskii asian vaatimat, ...hmm muutoksiakin vaativat toimenpiteet suorittaa, ilman että alkaa alahuuli vapisemaan, vaikkei onnistuisikkaan, jonkinlainen WoimaWäyrynenhän siellä pitäisi putken päässä näkyä.

Täytyy nyt kuitenkin kortit pelata niin, etten tietyistä syistä jää itseaiheuttamani kolmen auton loukkuun, josta en sitten pääsekkään toisille mielipahaa aiheuttamatta poikkeen - joo, mukulat...

Kauppa-auto-ohjelmallahan tässä on nyt jo ajeltu.
Täytyy sanoa, että olen lievästi sanoen pettynyt.
Viitisenkymmentä heppaa ja melkein sata newttonia on vetoja vähennetty, muttei se kyllä oikein todellisuudessa haittaakkaan mitään...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Parikin juttua tänne.

Jonkinlainen merkkipaalu ajomäärässä on ylitetty.
Eli yli neljännesmiljoonaa km.

Kuva


Sitten viime viikolla taistelin ahtimen kanssa.
Meinasi jo jossain vaiheessa tuntua epätoivoiselta, kun näytti, että enemmän särjen koko ajan, kun saan ehjättyä, tuntuuko tutulta...

Ahtimen säätömoottoria vaan aluksi olin vaihtamassa.
Mutta siitä se sitten lähti.
No, pienet puutteet pakosarjan ja ahtimen kiinnityksessä on nyt mietitty uudestaan ja korjattu - toivottavasti siihen ei tarvi hetikohta palata.
Säätömoottorin "järki" on silläkeinon tyhmä, että se osaa liikuttaa moottoria yhteen suuntaa ja takaisin alkupisteeseen.
Ne aivot on siinä kannessa.
Ensin kävi niin, että kokeillessa kyllä moottorin liikkui aivan järkevän tuntuisesti, kädessä ja kaikki tuntui vielä helpolta...
Mutta enpäs hoksannut, että boxin aivot liikutteli siipiä aivan äinpäin, mitä oli tarkoitus, toiminta oli ikäänkuin peilikuva oikeasta.
Tieten kaikki oli kasassa ja auto koeajossa, ennenkuin asia valkeni, kun mitään vikakoodiakaan ei tullut.
No, ei auttanut kun Antin kolvata alkuperäinen kansi kuntoon ja istuttaa se sopivan moottorin niskaan.
No, monta juttua tuli opittua.
Helpoin tie näissä muutoksissa on aina se, että siirtelee sitä alkuperäista säätömoottoria ahtimesta toiseen ja laittelee ne vivustojen suhteetkin vastaamaan alkuperäistä kokoonpanoa.
Sitten lopuksi päivä räminän poistoa, ettei tule ajaessa raivohulluksi hälyäänistä. :D
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tätä menoa jatkuu niin saat mun Viton kilometrit heti kohta kiinni. Mulla taitaa olla 273 nyt lasissa ja kohta taas pannaan tauolle :roll:

Mikäli sulle ilmaantuu "ylimääräisiä" ahtimen säätömoottoreita voisin olla kiinnostunut ostamaan niitä sopivaan hintaan...heitä YV jos noin on.

Niin ja tuntuu kyllä tutulle...askel eteen ja kaksi taakse, näin meillä :lol:

Viime talvi ja tämä kesä olivat kyllä hyvä noin testaamisen kannalta, oli ääripään lämpötilat käytössä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Poppamies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 07.09.2010 01:52

Viesti Kirjoittaja Poppamies »

Tervehdys uudelta tulokkaalta. Nyt kun muutama sata viestiä parissa päivässä tullut luettua, niin rohkenen jo kysyäkkin, eli...

Olis tuikku:n kans samanlainen vehje (tai sullakin oli joskus) eli C200 CDI manuaali. Se on sen 85kW vakiona ja tekis mieli maltillisesti käydä jossain Keskisuomessa sitä "lastuttamassa". Kytkin on uusi, mutta laatikko orkkis ja ajettu on 450tkm! Omalla vastuulla tässä toki mennään mutta onko näppituntumaa että miten laatikko kestäis tuollaisen 115hp -> 160hp noston? Väännöissä varmaan jotain 270 -> 350nm, oletan.

Laatikon vaihto lienee aika arvokas toimenpide, vai kuinka?

Kiitoksia etukäteen jos joku jaksaa naputella...
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Vakiolaatikko Tuikullakin taitaa olla, joten Poppamiehelläkin kestää varmasti pikku virityksen.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Oliko 85kw malleja jo isommala ruiskutus paineela kun 1350bar ?

laatiko ei ole onkelma vakio kytkin voi alkaa luistamaan,
kunnossa ollessan kestää kun vääntö otetaan oikeesa kohtaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Poppamies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 07.09.2010 01:52

Viesti Kirjoittaja Poppamies »

Kiitoksia vastauksista!

Josko sitä sitten uskaltaisi. Kutkuttaisi sinänsä, että kun on tottunut tuohon vakiomyllyyn, niin siihen ~35% lisäys tuntuu varmaan aika hyvin. Varsinkin kun olen täällä leuka lattialla lukenut mitä siitä vois saada.

edit: sitten vielä, miten ohjelmointi voi maksaa jotain 300-600€? Ovatko nuo koneet todella kuluneet niin yksilöllisesti, että se softa pitää räätälöidä? Tehtaallakin bulkkina lyöty tuhansiin sama ohjelma. Vaikea uskoa että tuota tarvitsisi dynottaa, se nyt vain on C200 W203 CDI kuten kaikki muutkin, u know? :oops:
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Rahastusta se on.

E: no ei ehkä sitten jos se tehdään yksilöllisesti oikein kunnolla ja räätälöidään se asiakkaan toiveitten mukaisesti ja otetaan kaikki irti mikä on järkevästi mahdollista. Mutta tuollainen perus ohjelma joka toimii kaikissa niin ei saisi mun mielestä maksaa 500-600€
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

On niisä kyllä sille tekijälle/laittajalle kulujakin tiedon/siirto kaapelit/ohjelma, ohjelma millä muokaataan sitä ohjelmaa,
lisäksi voi kai jotain hintaa ajateela siihen käytetylle ajalle.
lisäksi jos on vielä kyse itse ohjelmansa tehneestä on siihen mennyt jonkun verran aikaa... ja taas lisää aikaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Poppamies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 07.09.2010 01:52

Viesti Kirjoittaja Poppamies »

Mulle keplais joku perussoftakin, mut katotaan mitä tuolla MoTest:ssä saadaan aikaan. Varmaan vähän perusteellisemmin haluavat tutkia mun kiesin nykyisen softan tms.
magai
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 05.08.2008 21:23

Viesti Kirjoittaja magai »

Poppamies kirjoitti:Kiitoksia vastauksista!

Josko sitä sitten uskaltaisi. Kutkuttaisi sinänsä, että kun on tottunut tuohon vakiomyllyyn, niin siihen ~35% lisäys tuntuu varmaan aika hyvin. Varsinkin kun olen täällä leuka lattialla lukenut mitä siitä vois saada.

edit: sitten vielä, miten ohjelmointi voi maksaa jotain 300-600€? Ovatko nuo koneet todella kuluneet niin yksilöllisesti, että se softa pitää räätälöidä? Tehtaallakin bulkkina lyöty tuhansiin sama ohjelma. Vaikea uskoa että tuota tarvitsisi dynottaa, se nyt vain on C200 W203 CDI kuten kaikki muutkin, u know? :oops:
Onhan sillä joka sen ohjelman tekee vähän vastuutakin, vai mitä poppamies ajattelis jos auton boxi menee jumiin ohjelmoidessa? Kyllä siinä softan asentajan täytyy kaivaa taskua..
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

magai kirjoitti:
Poppamies kirjoitti:Kiitoksia vastauksista!

Josko sitä sitten uskaltaisi. Kutkuttaisi sinänsä, että kun on tottunut tuohon vakiomyllyyn, niin siihen ~35% lisäys tuntuu varmaan aika hyvin. Varsinkin kun olen täällä leuka lattialla lukenut mitä siitä vois saada.

edit: sitten vielä, miten ohjelmointi voi maksaa jotain 300-600€? Ovatko nuo koneet todella kuluneet niin yksilöllisesti, että se softa pitää räätälöidä? Tehtaallakin bulkkina lyöty tuhansiin sama ohjelma. Vaikea uskoa että tuota tarvitsisi dynottaa, se nyt vain on C200 W203 CDI kuten kaikki muutkin, u know? :oops:
Onhan sillä joka sen ohjelman tekee vähän vastuutakin, vai mitä poppamies ajattelis jos auton boxi menee jumiin ohjelmoidessa? Kyllä siinä softan asentajan täytyy kaivaa taskua..
Mitäs taskusta pitää kaivaa, eikös se riitä että palautta/pelastaa boxsin
toimintaan?
(palautus homman pitäisi kyllä onnistua paikoissa jotka ottavat bulki kamasta 600€)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Poppamiehen auto on edc-15 boxilla.
Siinä "pelastustoimet" onnistuu prommerilla.
Mitä uudempi, sen todennäköisempää, että vauriotilanteessa joutuu vehon tiskille menemään.
Ymmärrän hyvin magain pointin.

Autoissa, myös mersuissa on erilaisia ohjelmia tavaton määrä.
Jos meinaa "varastosta" napata bulkkiohjelman, pitää niitä olla siellä apauttiarallaa satoja, ihan mersuihinkin.

Hinta on varmaan yksi tekijä, niinhän se aina on.
On niissä ohjelmissa ja toimivuudessa muitakin eroja.
Jos hinta tuntuu liian kovalta, voi aina jättää ostamatta, tämä ei ole maailman tärkein, eikä vielä toiseksikaan tärkein asia.
Omalta kohdaltani sanoisin, että asian opettelu ei ole ollut aivan helppo tapahtuma ... eikä ihan halpakaan.
Ihan kyllä sanoisin, että jos ei ole sairaalloisen kiinnostunut aiheesta ja haluaa vaan pikkuisen lisävoimaa autoonsa, niin ei ehken kannata alkaa aiheeseen ruutia polttamaan, vaan maksaa sen muutaman satasen ja nauttii vielä kesästä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
magai
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 05.08.2008 21:23

Viesti Kirjoittaja magai »

CDI203 kirjoitti:
magai kirjoitti:
Poppamies kirjoitti:Kiitoksia vastauksista!

Josko sitä sitten uskaltaisi. Kutkuttaisi sinänsä, että kun on tottunut tuohon vakiomyllyyn, niin siihen ~35% lisäys tuntuu varmaan aika hyvin. Varsinkin kun olen täällä leuka lattialla lukenut mitä siitä vois saada.

edit: sitten vielä, miten ohjelmointi voi maksaa jotain 300-600€? Ovatko nuo koneet todella kuluneet niin yksilöllisesti, että se softa pitää räätälöidä? Tehtaallakin bulkkina lyöty tuhansiin sama ohjelma. Vaikea uskoa että tuota tarvitsisi dynottaa, se nyt vain on C200 W203 CDI kuten kaikki muutkin, u know? :oops:
Onhan sillä joka sen ohjelman tekee vähän vastuutakin, vai mitä poppamies ajattelis jos auton boxi menee jumiin ohjelmoidessa? Kyllä siinä softan asentajan täytyy kaivaa taskua..
Mitäs taskusta pitää kaivaa, eikös se riitä että palautta/pelastaa boxsin
toimintaan?
(palautus homman pitäisi kyllä onnistua paikoissa jotka ottavat bulki kamasta 600€)
Eiköhän sieltä rahaa uutta boxia varten.. Millä saa boxin taas toimimaan jos se menee jumiin esim. cmd:llä tai mpps:llä kirjoittaessa??
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

magai kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
magai kirjoitti:
Poppamies kirjoitti:Kiitoksia vastauksista!

Josko sitä sitten uskaltaisi. Kutkuttaisi sinänsä, että kun on tottunut tuohon vakiomyllyyn, niin siihen ~35% lisäys tuntuu varmaan aika hyvin. Varsinkin kun olen täällä leuka lattialla lukenut mitä siitä vois saada.

edit: sitten vielä, miten ohjelmointi voi maksaa jotain 300-600€? Ovatko nuo koneet todella kuluneet niin yksilöllisesti, että se softa pitää räätälöidä? Tehtaallakin bulkkina lyöty tuhansiin sama ohjelma. Vaikea uskoa että tuota tarvitsisi dynottaa, se nyt vain on C200 W203 CDI kuten kaikki muutkin, u know? :oops:
Onhan sillä joka sen ohjelman tekee vähän vastuutakin, vai mitä poppamies ajattelis jos auton boxi menee jumiin ohjelmoidessa? Kyllä siinä softan asentajan täytyy kaivaa taskua..
Mitäs taskusta pitää kaivaa, eikös se riitä että palautta/pelastaa boxsin
toimintaan?
(palautus homman pitäisi kyllä onnistua paikoissa jotka ottavat bulki kamasta 600€)
Eiköhän sieltä rahaa uutta boxia varten.. Millä saa boxin taas toimimaan jos se menee jumiin esim. cmd:llä tai mpps:llä kirjoittaessa??
samanlaisia boxseja mikä ko autossa on tullut jokunen nyt elvytettyä
jos ajonesto mennee tilttin niin siihenkin on elvytys konsti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
magai
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 05.08.2008 21:23

Viesti Kirjoittaja magai »

CDI203 kirjoitti:
magai kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
magai kirjoitti:
Poppamies kirjoitti:Kiitoksia vastauksista!

Josko sitä sitten uskaltaisi. Kutkuttaisi sinänsä, että kun on tottunut tuohon vakiomyllyyn, niin siihen ~35% lisäys tuntuu varmaan aika hyvin. Varsinkin kun olen täällä leuka lattialla lukenut mitä siitä vois saada.

edit: sitten vielä, miten ohjelmointi voi maksaa jotain 300-600€? Ovatko nuo koneet todella kuluneet niin yksilöllisesti, että se softa pitää räätälöidä? Tehtaallakin bulkkina lyöty tuhansiin sama ohjelma. Vaikea uskoa että tuota tarvitsisi dynottaa, se nyt vain on C200 W203 CDI kuten kaikki muutkin, u know? :oops:
Onhan sillä joka sen ohjelman tekee vähän vastuutakin, vai mitä poppamies ajattelis jos auton boxi menee jumiin ohjelmoidessa? Kyllä siinä softan asentajan täytyy kaivaa taskua..
Mitäs taskusta pitää kaivaa, eikös se riitä että palautta/pelastaa boxsin
toimintaan?
(palautus homman pitäisi kyllä onnistua paikoissa jotka ottavat bulki kamasta 600€)
Eiköhän sieltä rahaa uutta boxia varten.. Millä saa boxin taas toimimaan jos se menee jumiin esim. cmd:llä tai mpps:llä kirjoittaessa??
samanlaisia boxseja mikä ko autossa on tullut jokunen nyt elvytettyä
jos ajonesto mennee tilttin niin siihenkin on elvytys konsti
Onko salaisuus millä laitteella ne voi avata?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Nyt sitten tuota lainaamislaatikoiden lukumäärää alatte rajoittamaan :evil:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Poppamies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 07.09.2010 01:52

Viesti Kirjoittaja Poppamies »

Kävin luetuttamassa softani ja viikon päästä mennään uudestaan varsinaiseen ohjelmointiin. Pari tuntia kuulemma menee ja kun siinä katselin ympärilleni, niin kyllä tuo hinta alkaa tuntua olevan ihan linjassa. Aika kovat investoinnit ja aikaa menee aina auton kanssa. Että silleen.

Koskahan päästään samaan kuin pärrien kanssa eli laitetaan läppäristä piuha kiinni ja ladataan asetukset tuosta vain.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Poppamies kirjoitti:Kävin luetuttamassa softani ja viikon päästä mennään uudestaan varsinaiseen ohjelmointiin. Pari tuntia kuulemma menee ja kun siinä katselin ympärilleni, niin kyllä tuo hinta alkaa tuntua olevan ihan linjassa. Aika kovat investoinnit ja aikaa menee aina auton kanssa. Että silleen.

Koskahan päästään samaan kuin pärrien kanssa eli laitetaan läppäristä piuha kiinni ja ladataan asetukset tuosta vain.
se on oikeestaan niisä ihan sama juttu ja toisin päin autoihinkin
sen voi tehdä niin mutta niin tekemällä ei hyvä kummasakaan
pyöristäkin tulee vielä pararempia jos tekee pyörä kohtaisen eikä vaan tökää yleis tavaraa sisään
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Poppamies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 07.09.2010 01:52

Viesti Kirjoittaja Poppamies »

No niin, tuollainen maltillinen "taksi" versio laitettiin, hyvin huomaa eron eikä tarvi jännittää et paikat hajoaa. Jee jee!

Kiitoksia kannustavasta konsultoinnista! :)

Kuva
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

200 muttui siis hitusen yli 220:seksi
ei tarvitse kesto miettiä kestää kyllä ton hyvin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin