turbo suosituksia ja muuta semmosta.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

turbo suosituksia ja muuta semmosta.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tarvis uuden turbon tohon mersun w124 2,5 litraseen 10venttiiliseen orkkisturbotiiseliin.

nyt siinä on garretin t04, ahtopaines 1,5 baaria ja tehot jossakin 250-300 hepan nurkilla. penkki anto viimetalvena 1,3 baarilla 251 heppan huipputehon moottorin kierrosten ollessa 4700. nyt on pumppua rukattu lisää ja ahtoja nostettu ja jotakin muuta pientä räpelletty. ahdin vaan alkaa jo ärsyttään vetoalueensa takia, niin päätin sitten, että hankitaan uus. ahtimen laipan koolla ei ole merkitystä, pakosarjaan tehdään sitten ahtimen mukaan sopiva.

olis muutama kysymys: kuinka paljon tonne voi ahtaa ennen, ku koneesta lentää jotakin pihalle ja millä turbolla se ahtaminen sitten olis hyvä tehdä? kaikki remmit ja kompurat saa unohtaa, elikkäs turbolla mennään.

kuinka paljon tommonen moottori kestää kiertää? kun nyt pumppu alkaa rajottaan tehoja jo aika raakalla kädellä 4500 kierroksen kohdalla, että kannattaako sitä vetävää aluetta nostaa, vai tuleeko silppua?

tavotteena olis saada mukava käyttis, vetäis jo inhimillisiltä kierroksilta jne. tehot sitten sen mukaan, että mitä toi kones nyt kestää sillain, että pysyy suht luotettavana ja sit, että vetää jo alhaalta. eli joku kompromissi huipputehon, kestävyyden ja vetoalueen välimaastosta. tärkeimpänä kriteerinä kuitenkin se, että moottoria ei viritetä ihan äärirajoille, vaan semmoseks, että sillä uskaltaa lähtee töihinkin. tehojen ei tartte oikeestaan edes tosta nousta, mutta vääntökäppyrän tarvis muuttua aika paljonkin.

mitä nyt ekana ittelle tulee mieleen, niin garretin gt32...gt37 jotakin tommosta. hepat vois olla jossakin 300 nurkilla, ehkä pikkasen ylittekkin. kaikki muut jutut on jo suunnilleen hanskassa, eli pumppu, cooleri, öljynjäähdytys, kytkytin jne.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

gt37 vois olla ihan passeli, gt32 vaikuttais pieneltä :roll: antais tuo gt32 toki alakierrosvoimaa, mutta luultavasti rasittais sitten yläkierroksilla jo turhaan konetta...

gt 37 löytyy siis ainakin ne yleiset gt3776, gt3782 ja gt3788 mallit ja tietysti vielä eri variaatiot pakopesille...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

napa kirjoitti:gt37 vois olla ihan passeli, gt32 vaikuttais pieneltä :roll: antais tuo gt32 toki alakierrosvoimaa, mutta luultavasti rasittais sitten yläkierroksilla jo turhaan konetta...
jotakin semmosta varmaan. hankala selvittää näitä turbojuttuja, kun en ihan kauheen hyvin ole asiaan perehtynyt. jotakin sentään jo tiedän, mutta en riittävästi.

monessa paikassa ovat kehuneet, että garretin gt32 piisaa diiselissä n.350 heppaan. mutta onko se sitten hyvä, jos ahdin on jatkuvasti äärirajoillaan? mielummin sitten pykälää isompi. jos ahtimen herääminen tapahtuu nyt vaikka sillain, että puoltoista paaria on 3000 kierroksen kohdalla, niin se riittää. ei sen tartte heti tyhjäkäynniltä alkaa ahtaan.

noi isommat gt sarjan turbot alkaa oleen vaan aika kalliita, melkein tonnin. tota pikkusta on ollu liikkeellä 750 euroon. mikä sekin on jo jonkun verran rahaa.

olisko jotakin muun valmistajan ahtimia, mikä soveltuis hyvin tähän? mitä niitä nyt on, masterpoweria, holsettia jne.

hx40 superiakin on ollu tarjouksessa kohtalaisella hinnalla. kuinka semmonen heräilee? taitaa olla vähän liian iso mun tarkotuksiini?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

pera8x kirjoitti:
hx40 superiakin on ollu tarjouksessa kohtalaisella hinnalla. kuinka semmonen heräilee? taitaa olla vähän liian iso mun tarkotuksiini?
kyllä se aika reilu alkaa olemaan tuohon sun tehohaarukkaan... eikä ainakaan kovin herkältä tunnu vielä 2.5 koneessa maltillisilla syötöillä... isommalla syötöllä sekin kyllä toimii, mutta ei missään nimessä ole paras tuohon OM602 koneeseen 250-300 hp tehoille...

itse kyselisin gt3782 sopivuudesta turbopajoilta kyseiseen koneeseen :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tuve
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 03.05.2010 19:43
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja tuve »

Mites tollane hx35 superi sopis, vois olla aika toimiva ko.tehoalueelle.
Jos on yhtä toimiva ku isoveljensä.

http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php ... 1270835105
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tuve kirjoitti:Mites tollane hx35 superi sopis, vois olla aika toimiva ko.tehoalueelle.
Jos on yhtä toimiva ku isoveljensä.

http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php ... 1270835105
tuokin on vielä vähän iso ja vierastan lisäksi tuota 8# pakopesää :? tuo on mielestäni enemmän pienten bensakoneiden "iso turbo"...

itse voisin kuvitella kahta tuollaista syöttämässä remmiahdinta M103 bensakonessa :wink: en kuitenkaan dieseliin tuota laittaisi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

toi hx35 superi vois olla yks vaihtoehto, jos siitä sais jotakin varmuutta, että kuinka toimii tiiselissä. (mihinkään arpaleikkiin ei viitsi lähteä, niin rikas en sentään ole.)
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

onhan se normaali hx35, joka taas on varsinainen diesel turbo...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

pera8x kirjoitti:toi hx35 superi vois olla yks vaihtoehto, jos siitä sais jotakin varmuutta, että kuinka toimii tiiselissä. (mihinkään arpaleikkiin ei viitsi lähteä, niin rikas en sentään ole.)
Ei tuu toimiin. Mutta niinu napa tosa alempana sano nii perus hx35 kokoluokan ahin "oikeella" pakopesällä vörkkii ok.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jeemu kirjoitti:Ei tuu toimiin.
miksi nuo myyjät ei laita suoraan sitä tietoa, että huom. ei tarkoitettu dieseliin (tai ainakaan ei suositella...), kun se kuitenkin on "tiedossa"... joku aloittelija vielä menee ja laittaa rahansa tuollaiseen... ei se olisi keneltäkään pois ja myyjä ei menettäisi mainettaan..
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

napa kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Ei tuu toimiin.
miksi nuo myyjät ei laita suoraan sitä tietoa, että huom. ei tarkoitettu dieseliin (tai ainakaan ei suositella...), kun se kuitenkin on "tiedossa"... joku aloittelija vielä menee ja laittaa rahansa tuollaiseen... ei se olisi keneltäkään pois ja myyjä ei menettäisi mainettaan..
Mjaa en tiä tuota, jotku puljut jopa suosittelee dieseliin isoille tehoille vastaavia ahtimia :roll:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

^^Kannattaa kysyä ainakin muutamasta tunnetummastakin paikasta ahtimia, niissä tiedetään mihin mikäkin sopii.
Kyllä myyjillä kotisivuilla on mainintaa jotta soveltuu hyvin dieselmoottoriin virityskäyttöön
Googleen hakua turbo niin jo löytyy.

Eihän tuossa 35superissa ole mitään ihmeellistä, ei vaan sovellu dieseliin kun siipisuhteet on enemmin bensavehkeeseen.
Tavallinen hx35 sopii paljon paremmin dieseliin kun siihen on alunperin tehtykin.
Holset siellä lukee..
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ok. kiitoksia tästä. tarvii soitella noihin turbokauppoihin.

onko tosta normaali hx35:sesta kokemuksia, että kuinka se heräilee?

onko noita turbokauppoja pirkanmaan alueella yhtään semmososta, että pääsis paikan päälle käymään? mielummin tekis niin, kun tilais nettikaupasta.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Viesti Kirjoittaja apg »

soita lds turboon , sieltä löytyy asiantuntemusta diisselin ahtimista...
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Voin kertoa ensi kuussa, tuli eilen moinen hööni ostettua :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

nj^ kirjoitti:Voin kertoa ensi kuussa, tuli eilen moinen hööni ostettua :wink:
joo, kerro ihmeessä. saattaa olla, että mulla vaihtuu toi turbo jo ennen enskuuta, mutta kiinnostaa kyllä tietää, että miten toimii.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

kiinnostusta löytyy täältäkin! joku juuri noille tehoille oleva fööni pitäis löytää ja jos millään raskit jakaa kokemukset niin olisin kiitollinen :D
w201 om605
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2667
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: turbo suosituksia ja muuta semmosta.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Hmmm. Voiskohan tässä topikissa kysellä minkälaiseen moottoriin foorumilaiset laittaisi KKK26 turbon joka käsittääkseni 124 300D Turbosta orkkiksena. Käyttämätön peli. Itse arvelisin että 2.5-3.0 tiisseliin tai 2.0-2,3 bensaan vois ajatella??? Ja alle 200hp tehoille.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: turbo suosituksia ja muuta semmosta.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

AK47 kirjoitti:Hmmm. Voiskohan tässä topikissa kysellä minkälaiseen moottoriin foorumilaiset laittaisi KKK26 turbon joka käsittääkseni 124 300D Turbosta orkkiksena. Käyttämätön peli. Itse arvelisin että 2.5-3.0 tiisseliin tai 2.0-2,3 bensaan vois ajatella??? Ja alle 200hp tehoille.
noitakin taitaa olla montaa erilaista.
enkä näistä kovin paljoa tiedä, mutta eikös toi ole ihan passeli vekotin melkein mihin vaan, jos ei ihan hirveitä tehoja tartte? muistelisin, että tommosia on laiteltu 200D:hen hyvin tuloksin. ja 300D:ssäkin ihan toimiva, mutta ei mikään tehohirmu. joku viisaampi ja asiaan enempi perehtyny voi varmaan tarkentaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Jos ja kun tossa hx35 superissa on toi 8 pakopesä, niin selväähän on että se rajoittaa yläpään tehoa, mutta onhan se sitten huomattavasti herkempikin, hx35super+60mm hukkis+lyhyt psarja uskoisin että toimis hienosti, yläkierroksilla tosta portista kuitenkin tulee aika paljon pakopesän ohitse pakokaasuja vieläkun miettii vähän sen portin putkia
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Sami T kirjoitti:Jos ja kun tossa hx35 superissa on toi 8 pakopesä, niin selväähän on että se rajoittaa yläpään tehoa, mutta onhan se sitten huomattavasti herkempikin, hx35super+60mm hukkis+lyhyt psarja uskoisin että toimis hienosti, yläkierroksilla tosta portista kuitenkin tulee aika paljon pakopesän ohitse pakokaasuja vieläkun miettii vähän sen portin putkia
Jos vähänkää samoin käyttäytyy ku hy35 nii turha ees tarjoo 7mm pumpun kans lyhyes konees. Ei voi ees herkäks kehua.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ettei tuo hx35 super vain ole uudelleen nimetty hy35 :roll: ainakin ne on niin lähellä toisiaan mitoitukseltaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Onko muuten hx35 ja hx35w sama ahdin? Vai onko niillä jotakin eroa?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

nj^ kirjoitti:Onko muuten hx35 ja hx35w sama ahdin? Vai onko niillä jotakin eroa?
W malli tais olla integroidulla hukkaportilla, eli pakopesässä on se "ero", holsetin tyylin mukaisesti sitä ei yleensä saa samalla # luvulla (vastaa A/R lukua garrettissa) kuin portitonta pesää :roll:

eli portiton pesä on vaikka #12, #14, #16 jne ja W (portillinen pesä) #17 ja #19... näin siis 40 superissa, 35 voi olla että saa samoilla # luvuilla portitonta ja portillista...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

napa kirjoitti:ettei tuo hx35 super vain ole uudelleen nimetty hy35 :roll: ainakin ne on niin lähellä toisiaan mitoitukseltaan...
ei ole
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

jeemu kirjoitti:
Sami T kirjoitti:Jos ja kun tossa hx35 superissa on toi 8 pakopesä, niin selväähän on että se rajoittaa yläpään tehoa, mutta onhan se sitten huomattavasti herkempikin, hx35super+60mm hukkis+lyhyt psarja uskoisin että toimis hienosti, yläkierroksilla tosta portista kuitenkin tulee aika paljon pakopesän ohitse pakokaasuja vieläkun miettii vähän sen portin putkia
Jos vähänkää samoin käyttäytyy ku hy35 nii turha ees tarjoo 7mm pumpun kans lyhyes konees. Ei voi ees herkäks kehua.
Tääl kyläl on yksi 603/7mm pumppu/hy35, siinä ainaki toimii ihan hienosti ja on iha ok herkkäkin
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Sami T kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
Sami T kirjoitti:Jos ja kun tossa hx35 superissa on toi 8 pakopesä, niin selväähän on että se rajoittaa yläpään tehoa, mutta onhan se sitten huomattavasti herkempikin, hx35super+60mm hukkis+lyhyt psarja uskoisin että toimis hienosti, yläkierroksilla tosta portista kuitenkin tulee aika paljon pakopesän ohitse pakokaasuja vieläkun miettii vähän sen portin putkia
Jos vähänkää samoin käyttäytyy ku hy35 nii turha ees tarjoo 7mm pumpun kans lyhyes konees. Ei voi ees herkäks kehua.
Tääl kyläl on yksi 603/7mm pumppu/hy35, siinä ainaki toimii ihan hienosti ja on iha ok herkkäkin
Pelas se mullaki siejettävästi ku käänti syötön pienelle ja ahot rontti kilo, muttei ollu oikei woemaa :roll:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Mitäs sitte tapahtuu ku laittaa vähä polttoainetta lisää moottoriin? Jos ahtopaine on edellee vaikka 1.5bar?
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kuinkas toi kones kestää? mitenkä teillä on ollu noi maks tehot/väännöt? jos laittaa, että soppaa piisaa sinne 6 tuhanteen saakka ja sitten vasta alkaa rajottaan, niin onko se vielä suhteellisen toiminta varmaa? tässä alkaa pikkuhiljaa heräileen himot tonne hx40 superin puolellekkin. tai vastaavan tehon tehon tuottajan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Sami T kirjoitti:
Tääl kyläl on yksi 603/7mm pumppu/hy35, siinä ainaki toimii ihan hienosti ja on iha ok herkkäkin
nämä voi olla makuasioitakin, kuinka pelaa, mutta onko siinä autossa/koneessa kokeiltu muita turboja, että on jotain vertailukohtaa sanoa, kuten esim. jeemulla on asiasta muutakin, kuin mutua...

en sitä sano, että se huono olis, mutta ei ainakaan paperilla ole se "paraskaan"...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin