turbo suosituksia ja muuta semmosta.
turbo suosituksia ja muuta semmosta.
tarvis uuden turbon tohon mersun w124 2,5 litraseen 10venttiiliseen orkkisturbotiiseliin.
nyt siinä on garretin t04, ahtopaines 1,5 baaria ja tehot jossakin 250-300 hepan nurkilla. penkki anto viimetalvena 1,3 baarilla 251 heppan huipputehon moottorin kierrosten ollessa 4700. nyt on pumppua rukattu lisää ja ahtoja nostettu ja jotakin muuta pientä räpelletty. ahdin vaan alkaa jo ärsyttään vetoalueensa takia, niin päätin sitten, että hankitaan uus. ahtimen laipan koolla ei ole merkitystä, pakosarjaan tehdään sitten ahtimen mukaan sopiva.
olis muutama kysymys: kuinka paljon tonne voi ahtaa ennen, ku koneesta lentää jotakin pihalle ja millä turbolla se ahtaminen sitten olis hyvä tehdä? kaikki remmit ja kompurat saa unohtaa, elikkäs turbolla mennään.
kuinka paljon tommonen moottori kestää kiertää? kun nyt pumppu alkaa rajottaan tehoja jo aika raakalla kädellä 4500 kierroksen kohdalla, että kannattaako sitä vetävää aluetta nostaa, vai tuleeko silppua?
tavotteena olis saada mukava käyttis, vetäis jo inhimillisiltä kierroksilta jne. tehot sitten sen mukaan, että mitä toi kones nyt kestää sillain, että pysyy suht luotettavana ja sit, että vetää jo alhaalta. eli joku kompromissi huipputehon, kestävyyden ja vetoalueen välimaastosta. tärkeimpänä kriteerinä kuitenkin se, että moottoria ei viritetä ihan äärirajoille, vaan semmoseks, että sillä uskaltaa lähtee töihinkin. tehojen ei tartte oikeestaan edes tosta nousta, mutta vääntökäppyrän tarvis muuttua aika paljonkin.
mitä nyt ekana ittelle tulee mieleen, niin garretin gt32...gt37 jotakin tommosta. hepat vois olla jossakin 300 nurkilla, ehkä pikkasen ylittekkin. kaikki muut jutut on jo suunnilleen hanskassa, eli pumppu, cooleri, öljynjäähdytys, kytkytin jne.
nyt siinä on garretin t04, ahtopaines 1,5 baaria ja tehot jossakin 250-300 hepan nurkilla. penkki anto viimetalvena 1,3 baarilla 251 heppan huipputehon moottorin kierrosten ollessa 4700. nyt on pumppua rukattu lisää ja ahtoja nostettu ja jotakin muuta pientä räpelletty. ahdin vaan alkaa jo ärsyttään vetoalueensa takia, niin päätin sitten, että hankitaan uus. ahtimen laipan koolla ei ole merkitystä, pakosarjaan tehdään sitten ahtimen mukaan sopiva.
olis muutama kysymys: kuinka paljon tonne voi ahtaa ennen, ku koneesta lentää jotakin pihalle ja millä turbolla se ahtaminen sitten olis hyvä tehdä? kaikki remmit ja kompurat saa unohtaa, elikkäs turbolla mennään.
kuinka paljon tommonen moottori kestää kiertää? kun nyt pumppu alkaa rajottaan tehoja jo aika raakalla kädellä 4500 kierroksen kohdalla, että kannattaako sitä vetävää aluetta nostaa, vai tuleeko silppua?
tavotteena olis saada mukava käyttis, vetäis jo inhimillisiltä kierroksilta jne. tehot sitten sen mukaan, että mitä toi kones nyt kestää sillain, että pysyy suht luotettavana ja sit, että vetää jo alhaalta. eli joku kompromissi huipputehon, kestävyyden ja vetoalueen välimaastosta. tärkeimpänä kriteerinä kuitenkin se, että moottoria ei viritetä ihan äärirajoille, vaan semmoseks, että sillä uskaltaa lähtee töihinkin. tehojen ei tartte oikeestaan edes tosta nousta, mutta vääntökäppyrän tarvis muuttua aika paljonkin.
mitä nyt ekana ittelle tulee mieleen, niin garretin gt32...gt37 jotakin tommosta. hepat vois olla jossakin 300 nurkilla, ehkä pikkasen ylittekkin. kaikki muut jutut on jo suunnilleen hanskassa, eli pumppu, cooleri, öljynjäähdytys, kytkytin jne.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
gt37 vois olla ihan passeli, gt32 vaikuttais pieneltä
antais tuo gt32 toki alakierrosvoimaa, mutta luultavasti rasittais sitten yläkierroksilla jo turhaan konetta...
gt 37 löytyy siis ainakin ne yleiset gt3776, gt3782 ja gt3788 mallit ja tietysti vielä eri variaatiot pakopesille...

gt 37 löytyy siis ainakin ne yleiset gt3776, gt3782 ja gt3788 mallit ja tietysti vielä eri variaatiot pakopesille...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
jotakin semmosta varmaan. hankala selvittää näitä turbojuttuja, kun en ihan kauheen hyvin ole asiaan perehtynyt. jotakin sentään jo tiedän, mutta en riittävästi.napa kirjoitti:gt37 vois olla ihan passeli, gt32 vaikuttais pieneltäantais tuo gt32 toki alakierrosvoimaa, mutta luultavasti rasittais sitten yläkierroksilla jo turhaan konetta...
monessa paikassa ovat kehuneet, että garretin gt32 piisaa diiselissä n.350 heppaan. mutta onko se sitten hyvä, jos ahdin on jatkuvasti äärirajoillaan? mielummin sitten pykälää isompi. jos ahtimen herääminen tapahtuu nyt vaikka sillain, että puoltoista paaria on 3000 kierroksen kohdalla, niin se riittää. ei sen tartte heti tyhjäkäynniltä alkaa ahtaan.
noi isommat gt sarjan turbot alkaa oleen vaan aika kalliita, melkein tonnin. tota pikkusta on ollu liikkeellä 750 euroon. mikä sekin on jo jonkun verran rahaa.
olisko jotakin muun valmistajan ahtimia, mikä soveltuis hyvin tähän? mitä niitä nyt on, masterpoweria, holsettia jne.
hx40 superiakin on ollu tarjouksessa kohtalaisella hinnalla. kuinka semmonen heräilee? taitaa olla vähän liian iso mun tarkotuksiini?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
kyllä se aika reilu alkaa olemaan tuohon sun tehohaarukkaan... eikä ainakaan kovin herkältä tunnu vielä 2.5 koneessa maltillisilla syötöillä... isommalla syötöllä sekin kyllä toimii, mutta ei missään nimessä ole paras tuohon OM602 koneeseen 250-300 hp tehoille...pera8x kirjoitti:
hx40 superiakin on ollu tarjouksessa kohtalaisella hinnalla. kuinka semmonen heräilee? taitaa olla vähän liian iso mun tarkotuksiini?
itse kyselisin gt3782 sopivuudesta turbopajoilta kyseiseen koneeseen

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mites tollane hx35 superi sopis, vois olla aika toimiva ko.tehoalueelle.
Jos on yhtä toimiva ku isoveljensä.
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php ... 1270835105
Jos on yhtä toimiva ku isoveljensä.
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php ... 1270835105
tuokin on vielä vähän iso ja vierastan lisäksi tuota 8# pakopesäätuve kirjoitti:Mites tollane hx35 superi sopis, vois olla aika toimiva ko.tehoalueelle.
Jos on yhtä toimiva ku isoveljensä.
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php ... 1270835105

itse voisin kuvitella kahta tuollaista syöttämässä remmiahdinta M103 bensakonessa

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
onhan se normaali hx35, joka taas on varsinainen diesel turbo...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ei tuu toimiin. Mutta niinu napa tosa alempana sano nii perus hx35 kokoluokan ahin "oikeella" pakopesällä vörkkii ok.pera8x kirjoitti:toi hx35 superi vois olla yks vaihtoehto, jos siitä sais jotakin varmuutta, että kuinka toimii tiiselissä. (mihinkään arpaleikkiin ei viitsi lähteä, niin rikas en sentään ole.)
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
miksi nuo myyjät ei laita suoraan sitä tietoa, että huom. ei tarkoitettu dieseliin (tai ainakaan ei suositella...), kun se kuitenkin on "tiedossa"... joku aloittelija vielä menee ja laittaa rahansa tuollaiseen... ei se olisi keneltäkään pois ja myyjä ei menettäisi mainettaan..jeemu kirjoitti:Ei tuu toimiin.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mjaa en tiä tuota, jotku puljut jopa suosittelee dieseliin isoille tehoille vastaavia ahtimianapa kirjoitti:miksi nuo myyjät ei laita suoraan sitä tietoa, että huom. ei tarkoitettu dieseliin (tai ainakaan ei suositella...), kun se kuitenkin on "tiedossa"... joku aloittelija vielä menee ja laittaa rahansa tuollaiseen... ei se olisi keneltäkään pois ja myyjä ei menettäisi mainettaan..jeemu kirjoitti:Ei tuu toimiin.

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 170
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
^^Kannattaa kysyä ainakin muutamasta tunnetummastakin paikasta ahtimia, niissä tiedetään mihin mikäkin sopii.
Kyllä myyjillä kotisivuilla on mainintaa jotta soveltuu hyvin dieselmoottoriin virityskäyttöön
Googleen hakua turbo niin jo löytyy.
Eihän tuossa 35superissa ole mitään ihmeellistä, ei vaan sovellu dieseliin kun siipisuhteet on enemmin bensavehkeeseen.
Tavallinen hx35 sopii paljon paremmin dieseliin kun siihen on alunperin tehtykin.
Kyllä myyjillä kotisivuilla on mainintaa jotta soveltuu hyvin dieselmoottoriin virityskäyttöön
Googleen hakua turbo niin jo löytyy.
Eihän tuossa 35superissa ole mitään ihmeellistä, ei vaan sovellu dieseliin kun siipisuhteet on enemmin bensavehkeeseen.
Tavallinen hx35 sopii paljon paremmin dieseliin kun siihen on alunperin tehtykin.
Holset siellä lukee..
ok. kiitoksia tästä. tarvii soitella noihin turbokauppoihin.
onko tosta normaali hx35:sesta kokemuksia, että kuinka se heräilee?
onko noita turbokauppoja pirkanmaan alueella yhtään semmososta, että pääsis paikan päälle käymään? mielummin tekis niin, kun tilais nettikaupasta.
onko tosta normaali hx35:sesta kokemuksia, että kuinka se heräilee?
onko noita turbokauppoja pirkanmaan alueella yhtään semmososta, että pääsis paikan päälle käymään? mielummin tekis niin, kun tilais nettikaupasta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: turbo suosituksia ja muuta semmosta.
Hmmm. Voiskohan tässä topikissa kysellä minkälaiseen moottoriin foorumilaiset laittaisi KKK26 turbon joka käsittääkseni 124 300D Turbosta orkkiksena. Käyttämätön peli. Itse arvelisin että 2.5-3.0 tiisseliin tai 2.0-2,3 bensaan vois ajatella??? Ja alle 200hp tehoille.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: turbo suosituksia ja muuta semmosta.
noitakin taitaa olla montaa erilaista.AK47 kirjoitti:Hmmm. Voiskohan tässä topikissa kysellä minkälaiseen moottoriin foorumilaiset laittaisi KKK26 turbon joka käsittääkseni 124 300D Turbosta orkkiksena. Käyttämätön peli. Itse arvelisin että 2.5-3.0 tiisseliin tai 2.0-2,3 bensaan vois ajatella??? Ja alle 200hp tehoille.
enkä näistä kovin paljoa tiedä, mutta eikös toi ole ihan passeli vekotin melkein mihin vaan, jos ei ihan hirveitä tehoja tartte? muistelisin, että tommosia on laiteltu 200D:hen hyvin tuloksin. ja 300D:ssäkin ihan toimiva, mutta ei mikään tehohirmu. joku viisaampi ja asiaan enempi perehtyny voi varmaan tarkentaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Jos ja kun tossa hx35 superissa on toi 8 pakopesä, niin selväähän on että se rajoittaa yläpään tehoa, mutta onhan se sitten huomattavasti herkempikin, hx35super+60mm hukkis+lyhyt psarja uskoisin että toimis hienosti, yläkierroksilla tosta portista kuitenkin tulee aika paljon pakopesän ohitse pakokaasuja vieläkun miettii vähän sen portin putkia
Jos vähänkää samoin käyttäytyy ku hy35 nii turha ees tarjoo 7mm pumpun kans lyhyes konees. Ei voi ees herkäks kehua.Sami T kirjoitti:Jos ja kun tossa hx35 superissa on toi 8 pakopesä, niin selväähän on että se rajoittaa yläpään tehoa, mutta onhan se sitten huomattavasti herkempikin, hx35super+60mm hukkis+lyhyt psarja uskoisin että toimis hienosti, yläkierroksilla tosta portista kuitenkin tulee aika paljon pakopesän ohitse pakokaasuja vieläkun miettii vähän sen portin putkia
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
ettei tuo hx35 super vain ole uudelleen nimetty hy35
ainakin ne on niin lähellä toisiaan mitoitukseltaan...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
W malli tais olla integroidulla hukkaportilla, eli pakopesässä on se "ero", holsetin tyylin mukaisesti sitä ei yleensä saa samalla # luvulla (vastaa A/R lukua garrettissa) kuin portitonta pesäänj^ kirjoitti:Onko muuten hx35 ja hx35w sama ahdin? Vai onko niillä jotakin eroa?

eli portiton pesä on vaikka #12, #14, #16 jne ja W (portillinen pesä) #17 ja #19... näin siis 40 superissa, 35 voi olla että saa samoilla # luvuilla portitonta ja portillista...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tääl kyläl on yksi 603/7mm pumppu/hy35, siinä ainaki toimii ihan hienosti ja on iha ok herkkäkinjeemu kirjoitti:Jos vähänkää samoin käyttäytyy ku hy35 nii turha ees tarjoo 7mm pumpun kans lyhyes konees. Ei voi ees herkäks kehua.Sami T kirjoitti:Jos ja kun tossa hx35 superissa on toi 8 pakopesä, niin selväähän on että se rajoittaa yläpään tehoa, mutta onhan se sitten huomattavasti herkempikin, hx35super+60mm hukkis+lyhyt psarja uskoisin että toimis hienosti, yläkierroksilla tosta portista kuitenkin tulee aika paljon pakopesän ohitse pakokaasuja vieläkun miettii vähän sen portin putkia
Pelas se mullaki siejettävästi ku käänti syötön pienelle ja ahot rontti kilo, muttei ollu oikei woemaaSami T kirjoitti:Tääl kyläl on yksi 603/7mm pumppu/hy35, siinä ainaki toimii ihan hienosti ja on iha ok herkkäkinjeemu kirjoitti:Jos vähänkää samoin käyttäytyy ku hy35 nii turha ees tarjoo 7mm pumpun kans lyhyes konees. Ei voi ees herkäks kehua.Sami T kirjoitti:Jos ja kun tossa hx35 superissa on toi 8 pakopesä, niin selväähän on että se rajoittaa yläpään tehoa, mutta onhan se sitten huomattavasti herkempikin, hx35super+60mm hukkis+lyhyt psarja uskoisin että toimis hienosti, yläkierroksilla tosta portista kuitenkin tulee aika paljon pakopesän ohitse pakokaasuja vieläkun miettii vähän sen portin putkia

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
kuinkas toi kones kestää? mitenkä teillä on ollu noi maks tehot/väännöt? jos laittaa, että soppaa piisaa sinne 6 tuhanteen saakka ja sitten vasta alkaa rajottaan, niin onko se vielä suhteellisen toiminta varmaa? tässä alkaa pikkuhiljaa heräileen himot tonne hx40 superin puolellekkin. tai vastaavan tehon tehon tuottajan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
nämä voi olla makuasioitakin, kuinka pelaa, mutta onko siinä autossa/koneessa kokeiltu muita turboja, että on jotain vertailukohtaa sanoa, kuten esim. jeemulla on asiasta muutakin, kuin mutua...Sami T kirjoitti:
Tääl kyläl on yksi 603/7mm pumppu/hy35, siinä ainaki toimii ihan hienosti ja on iha ok herkkäkin
en sitä sano, että se huono olis, mutta ei ainakaan paperilla ole se "paraskaan"...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."