Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Timppeliini
Sisäänajossa
Viestit: 40 Liittynyt: Su 01.08.2010 13:17
Paikkakunta: JoEnSuU
Viesti
Kirjoittaja Timppeliini » Su 05.09.2010 13:56
joo elikkä omistan tommosen 300 eemelin.. mikähän vikana kun kytkin katoaa? kytkin nesteitä ei vuoda ja ilmattu monesti ja sen jälkeen ajaa noin 200-300 kilsaa ja sama homma taas että kytkin katoaa melkeenpä kokonaan ja sit kun ilmaa taas niin toimii kun unelma vaan taas se 200-300 kilsaa vaan pääsee.. ja olen jo työsylinterinkin vaihtanut uuteen kun se oli vähän kostea ja ei ongelmat häviä?
Mikä siis ratkaisuksi? kertokaahan viisaammat!?
Kiitokset jo etukäteen jos ongelma selviää!!
Sergey
Vannespesialisti
Viestit: 12276 Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sergey » Su 05.09.2010 14:09
mulla polkimen sylinterin stefat vaihtamal tenavatähdestä katosi edellämainittu oire. sama vika on ny mun w108 oldtimerissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Timppeliini
Sisäänajossa
Viestit: 40 Liittynyt: Su 01.08.2010 13:17
Paikkakunta: JoEnSuU
Viesti
Kirjoittaja Timppeliini » Su 05.09.2010 14:13
joo kiitos jo avusta!
liekköhän minkä hintasii on ne stefat? onko tietoa? onko vittumaiset vaihtaa?
Sergey
Vannespesialisti
Viestit: 12276 Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sergey » Su 05.09.2010 14:23
olikoha ne viis euroo, ei oo vaikeet... mut ne saa rikki jos haluaa! eli varovaisesti. ei kai se kokonaa uus osakaan montaa kymppiä maksa?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
felmit
Mersumies
Viestit: 2447 Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja felmit » Su 05.09.2010 15:30
pääsylinteri uusiksi
jos seinämissä on syöpymiä, ei uudet tiivisteet paljoa auta
autodidakti
atlas
Mersumaanikko
Viestit: 19213 Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
Viesti
Kirjoittaja atlas » Su 05.09.2010 16:49
Itse vaihdoin suosiolla uuden sylinterin kun hinta oli vaan kaksi-kolmekymppiä ja alkuperäis merkkinen tuli paikalleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Timppeliini
Sisäänajossa
Viestit: 40 Liittynyt: Su 01.08.2010 13:17
Paikkakunta: JoEnSuU
Viesti
Kirjoittaja Timppeliini » Ti 07.09.2010 23:08
niin siis joo sen sylinterin vaihdoin mikä on vaihelaatikon luona? sekö sylinteri? vai?
pera8x
Mersumaanikko
Viestit: 6702 Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ
Viesti
Kirjoittaja pera8x » Ke 08.09.2010 00:16
Timppeliini kirjoitti: niin siis joo sen sylinterin vaihdoin mikä on vaihelaatikon luona? sekö sylinteri? vai?
pääsylinteri on polkimessa ja työsylinteri on kytkinkopassa. eli työsylinterin vaihdoit.
monasti noi menee sekasin. joutu ittekkin oikein miettiin, että kuinkas se nyt taas olikaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
JeremyH
Mersumies
Viestit: 2603 Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo
Viesti
Kirjoittaja JeremyH » Ke 15.09.2010 00:28
Kiitos!
W124 250D-ST toimii taas paremmin, kun vaihtoi pääsylinterin.
(saa nähdä kuinka pitkään)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Tährellinen
Sisäänajossa
Viestit: 41 Liittynyt: Ma 06.09.2010 18:25
Viesti
Kirjoittaja Tährellinen » Ke 15.09.2010 21:59
Vaihdoin pari vuotta sitten omaan 124 E300:een työsylinterin, kun oli yllä kuvattuja ongelmia. Meni pari viikkoa ja vika tuli takaisin. Nyt vaihdoin vain tiivisteet.
Purin vanhan työsylinterin ja siinä vika oli vioittuneessa huulitiivisteessä, josta osa huulesta oli ikäänkuin kutistunut. Uuden sylinterin ensimmäisissä tiivisteissä oli sama vika. Siinäkin tiivisteen huuli oli kutistunut aivan samalla tavalla kuin ensimmäisessä tapauksessa. Ei tule mieleen mitään järkevää syytä miksi tiiviste oli vaurioitunut tuolla tavalla.
Nyt on pelannut hyvin.
W 124 E 300 D -93