w124 300E kytkin ongelmat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Timppeliini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 01.08.2010 13:17
Paikkakunta: JoEnSuU

w124 300E kytkin ongelmat

Viesti Kirjoittaja Timppeliini »

joo elikkä omistan tommosen 300 eemelin.. mikähän vikana kun kytkin katoaa? kytkin nesteitä ei vuoda ja ilmattu monesti ja sen jälkeen ajaa noin 200-300 kilsaa ja sama homma taas että kytkin katoaa melkeenpä kokonaan ja sit kun ilmaa taas niin toimii kun unelma vaan taas se 200-300 kilsaa vaan pääsee.. ja olen jo työsylinterinkin vaihtanut uuteen kun se oli vähän kostea ja ei ongelmat häviä?

Mikä siis ratkaisuksi? kertokaahan viisaammat!? :oops:


Kiitokset jo etukäteen jos ongelma selviää!!
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulla polkimen sylinterin stefat vaihtamal tenavatähdestä katosi edellämainittu oire. sama vika on ny mun w108 oldtimerissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Timppeliini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 01.08.2010 13:17
Paikkakunta: JoEnSuU

Viesti Kirjoittaja Timppeliini »

joo kiitos jo avusta! :D liekköhän minkä hintasii on ne stefat? onko tietoa? onko vittumaiset vaihtaa? :roll:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

olikoha ne viis euroo, ei oo vaikeet... mut ne saa rikki jos haluaa! eli varovaisesti. ei kai se kokonaa uus osakaan montaa kymppiä maksa?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

pääsylinteri uusiksi
jos seinämissä on syöpymiä, ei uudet tiivisteet paljoa auta
autodidakti
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Itse vaihdoin suosiolla uuden sylinterin kun hinta oli vaan kaksi-kolmekymppiä ja alkuperäis merkkinen tuli paikalleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Timppeliini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 01.08.2010 13:17
Paikkakunta: JoEnSuU

Viesti Kirjoittaja Timppeliini »

niin siis joo sen sylinterin vaihdoin mikä on vaihelaatikon luona? sekö sylinteri? vai? :oops:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Timppeliini kirjoitti:niin siis joo sen sylinterin vaihdoin mikä on vaihelaatikon luona? sekö sylinteri? vai? :oops:
pääsylinteri on polkimessa ja työsylinteri on kytkinkopassa. eli työsylinterin vaihdoit.

monasti noi menee sekasin. joutu ittekkin oikein miettiin, että kuinkas se nyt taas olikaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Kiitos!

W124 250D-ST toimii taas paremmin, kun vaihtoi pääsylinterin.
(saa nähdä kuinka pitkään) :shock:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Tährellinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.09.2010 18:25

Viesti Kirjoittaja Tährellinen »

Vaihdoin pari vuotta sitten omaan 124 E300:een työsylinterin, kun oli yllä kuvattuja ongelmia. Meni pari viikkoa ja vika tuli takaisin. Nyt vaihdoin vain tiivisteet.

Purin vanhan työsylinterin ja siinä vika oli vioittuneessa huulitiivisteessä, josta osa huulesta oli ikäänkuin kutistunut. Uuden sylinterin ensimmäisissä tiivisteissä oli sama vika. Siinäkin tiivisteen huuli oli kutistunut aivan samalla tavalla kuin ensimmäisessä tapauksessa. Ei tule mieleen mitään järkevää syytä miksi tiiviste oli vaurioitunut tuolla tavalla.

Nyt on pelannut hyvin.
W 124 E 300 D -93
Vastaa Viestiin