560 SEC wide body

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

napa kirjoitti:
Sergey kirjoitti:kyl tommone rikkinäinen kelpais mulle :D ehjäkin... :roll:
mulle taas tuo yläkuvan auto edestaa käyttökelvotonta tapausta... ei ole pahemmin metsäautoteille asiaa tuollaisella alustalla...
Nyt en taas oikein ymmärrä. Jos pitää päästä metsäautotielle, niin ei kai sinne ole pakko mennä 500E:llä..... ei edes vakio korkuisella. :shock:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Petehri kirjoitti:
Nyt en taas oikein ymmärrä. Jos pitää päästä metsäautotielle, niin ei kai sinne ole pakko mennä 500E:llä..... ei edes vakio korkuisella. :shock:
mun on mentävä, oli sitten mikä auto tahansa silloin alla, kun käsky käy, niin silloin mennään... siksi joudunkin aina katsomaan, että jokainen auto jolla olen matkassa, on edes joten kuten maastokelpoinen... eli ei siinä silloin "ulkonäkö kysymykset" paljoa jaksa kiinnostaa... hyvin tuo oma 300E muuten meni kesän ajot, mutta ensimmäisen viikon jälkeen oli takapään tuenta sökö, vaikka yrittikin muka varovasti ajaa...

kaikki ei hanki elantoaan jossain konttorissa istumalla tai hienoja pikiteitä ajellen, jonku täytyy myös aina tehdä se "likainen työkin"...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

itsekkin harkitsin samanlaista projektia... päädyin sitten slc:hen kun kun ei ollut sopivaa secciä tarjolla, toi sun on mielestäni jo liian hyvä laitettavaksi lihoiksi :lol: meinaan että on muutes hieno jo noin :!: onnea rojektiin!
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jos auto on muuten mieleinen, niin vieterithän on suht' heleppo vaihtaa. Näinhän ne madaltajatkin tekevät. :D Muiden tuunausten poistaminen ei välttämättä ole yhtä yksinkertaista.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Rahamiehet menee mettäänkin E500:lla :lol:
IG: @pyrytakkunen
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

PTracing kirjoitti:Rahamiehet menee mettäänkin E500:lla :lol:
Eikös ne mee jollai G 55 AMG metsään. Hienot valkoinen nahkasisusta ja sitte saappaan pohjassa kilo mutaa :lol: Takaluukkuun voi heittää sitte vei hirven raadon.

Kuinkas paljon saa muute autoa levittää? Oliko se 200mm per puoli vai yhteensä?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

100mm yhteensä
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

eikös w124 ole leveimmillään etulokasuojien kohdalta :roll: eli se 100 mm pitäis sitten laskea siihen lisää, kun takapään levityksiä lasketaan maksimiin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaagou »

napa kirjoitti:
onhan tuo kunnon kasaria, kyllä niitä suomeen vielä mahtuu... ja on sitten niitä orgnaalikuntoisiakin vielä ihan riittävästi, että ei maailma siinäkään kohtaa kaadu...


Yhdyn edelliseen ja ilomielin näkisin myös suomessa ja luonnossa...... :!: 8)

Kyl mäki voisin samaan hommaan ryhtyä jos olisi sopiva kulkinen tuohon.... :roll:
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Tuolta linkistä löytyy tarinaa yhdestä tekeillä olevasta wide bodysta:

http://www.benzworld.org/forums/w126-s- ... -wide.html
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Kävin kaverini (autopeltiseppä) kanssa projektia läpi, vastaus oli:

"Ei oikein noi venemiesten työt nappaa, joten älä säkään pilaa upeeta marsua kuidulla."

Tämä oli peltimiehen tuomio. Tuo lasikuidun käyttö kyllä hieman arveluttaa, lähinnä niiltä osin, kun kori elää niin alkaako lasikuidun ja pellin liitoskohta rapistumaan ajan myötä. Tässä wide body-sarjassahan ei ole kysymys vaan helmoista ja puskurin levikkeistä, vaan nuo takaosan levikkeet tulevat suoraan takalokasuojan pintaan kiinni.

Kartoitus jatkuu...
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Sergey kirjoitti:
adenauer300 kirjoitti:Käytännössä suurin työmaa ... ja tarpeksi leveiden, tyyliin sopivimpien vanteiden löytäminen. .
leveät vanteet ei ole ongelma. Muutamassa viikossa sellaiset hankkii ;) esim. juuri tuollaiset mitkä "C 124 320" ekassa esimerkki AMG autossa on, ostin 400 eurolla ihan tällä viikolla.
Ne tosin ei ole kuin 9 ja 10 tuumaa leveät, joten widebodyyn pitää nuo 10 laittaa eteen ja kaks uutta 3 tuumaa leveäpää kehää tilata saksasta nii että saa ysit 12 tuumasiks.
Viittatko tuohon tavoitekuvaan vai eka linkkiin? Onko tavoitekuvan vanteet BBS RSt? Ei taida olla?

Kävishän ne RSt myös, kait? Ja leveitä kehiä saa... minulla on se 17" sarja edelleen joutilaana.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Tuo lasikuidun käyttö kyllä hieman arveluttaa, lähinnä niiltä osin, kun kori elää niin alkaako lasikuidun ja pellin liitoskohta rapistumaan ajan myötä. Tässä wide body-sarjassahan ei ole kysymys vaan helmoista ja puskurin levikkeistä, vaan nuo takaosan levikkeet tulevat suoraan takalokasuojan pintaan kiinni.
Tuohon kun saisi vastauksen niin olisi hyvä. Olen joskus itsekkin samaa miettinyt.
Kerran lainasin kirjastosta kirjan jossa opastettiin tuo lasikuitulevikkeiden laitto koriin kiinni eli siis suoraan peltiin. Siinä taidettiin tehdä porscheen levikeetä.
Muistasin että palat oli erilliset ja ne laitettiin ensin kiinni niiteillä sitten se vaan lamikoitti siihen päälle kuitua ja pakkelia. En tie sitten miten kauan liitoskohdasta pysyy hyvänä.

Onko ketään ikinä tehnyt?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

karra kirjoitti:Viittatko tuohon tavoitekuvaan vai eka linkkiin? Onko tavoitekuvan vanteet BBS RSt? Ei taida olla.
Jooo tavoitekuvaan siis, kuvan vanteet on (muista kuvista nähny selvemmin) AMG by OZ Racing.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

jupehalm kirjoitti:
Tuo lasikuidun käyttö kyllä hieman arveluttaa, lähinnä niiltä osin, kun kori elää niin alkaako lasikuidun ja pellin liitoskohta rapistumaan ajan myötä. Tässä wide body-sarjassahan ei ole kysymys vaan helmoista ja puskurin levikkeistä, vaan nuo takaosan levikkeet tulevat suoraan takalokasuojan pintaan kiinni.
Tuohon kun saisi vastauksen niin olisi hyvä. Olen joskus itsekkin samaa miettinyt.
Kerran lainasin kirjastosta kirjan jossa opastettiin tuo lasikuitulevikkeiden laitto koriin kiinni eli siis suoraan peltiin. Siinä taidettiin tehdä porscheen levikeetä.
Muistasin että palat oli erilliset ja ne laitettiin ensin kiinni niiteillä sitten se vaan lamikoitti siihen päälle kuitua ja pakkelia. En tie sitten miten kauan liitoskohdasta pysyy hyvänä.

Onko ketään ikinä tehnyt?
Ei ole ikuinen sauma tuon lasikuidun ja pellin sauma. Sen kestävyys rippuu täysin kuinka monesta paikka levikkeen sen saa kiinni peltiin ja kuinka tiukkaan. Siksi tekisin itse nuo kylkilevikkeet pellistä.
Helma ja puskurin levikkeet on asia erikseen. Niiden sauman saa tehtyä siistiksi helposti.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Tuossa jenkkilinkissä, jossa käytetään tuota lasikuitukittiä näyttäysi takalokasuojan levike olevan ensin kiinni niiteillä, jonka jälkeen on vedetty päälle kittiä tai jotain vastaavaa. Täytyy lukea tarinaa tarkemmin.
Vaatii rekisteröitymisen, jos haluan nähdä tarinan kuvat.

Kuva

Kuva

Kuva
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Tuossa tuon ekan projektin (mbclub.co.uk) lopputulos, jonka lokasuojat tehtiin peltiosista.


Kuva

Kuva
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

enää sult ei puutu ku levikkeet. yleensä porukoil puuttuu hyvä aihioauto ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Sergey kirjoitti:enää sult ei puutu ku levikkeet. yleensä porukoil puuttuu hyvä aihioauto ;)
Nimpä. Hyvin tehty on puoliks suunniteltu :mrgreen:
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Aika makeen näkönen, kelpais mullekin
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

kiinnostasko nähdä wide body livenä? yhdellä tutulla on porin nurkissa ehta tuote. tosin 500 ja prefacelift. olen luvannut omasta varaosa tölkistä myydä osia. vois olla koko kampe myytävänä. tällöin ei tarvi muokata omaa ja aito on aina aito. vaikkei auto tällä hetkellä olekaan priima niin mielestäni kannattaa laittaa kuntoon. yv:llä tavoittaa.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Missäs se on piileksinyt kun en ole koskaan nähnyt :shock:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

kattokaas tämä topikki

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

aika pieni on tämä maapallo......
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Wide Body kuume kasvaa kun katsoo kuvia :shock: :shock: :shock: :shock:
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

C 124 320 kirjoitti:Tuossa jenkkilinkissä, jossa käytetään tuota lasikuitukittiä näyttäysi takalokasuojan levike olevan ensin kiinni niiteillä, jonka jälkeen on vedetty päälle kittiä tai jotain vastaavaa. Täytyy lukea tarinaa tarkemmin.
Vaatii rekisteröitymisen, jos haluan nähdä tarinan kuvat.

[ http://i456.photobucket.com/albums/qq282/C124320/Wide%20body/Widebodykit.jpg ]

[ http://i456.photobucket.com/albums/qq282/C124320/Wide%20body/WBtakalokasuoja1.jpg ]

[ http://i456.photobucket.com/albums/qq282/C124320/Wide%20body/WBtakalokasuoja2.jpg ]
Olin yhteydessä tämän jenkkiprojektin tekijään tuosta takalokasuojan levikkeen kiinnityksestä.

Sain seuraavanlaisen vastauksen:

The rear quarter panels are attached primarily with an epoxy base adhesive and a large number of screws and rivets. The seams have been blended with an epoxy fiber resin multiple times. Final blending techniques were traditional methods.

I realize that there is much controversy over the fiberglass rear quarters attached to the OEM metal quarters. The originals endured 27 years with signs of cracking with products that were used then but I am confident that today's products are even more advanced, stronger and more durable.

Regardless, both past metal and fiberglass AMG panels have required attention after years of service and I take that as part of what is required while owning such a unique conversion.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Vaikea laittaa takakyljen vekkiä oikealle paikalle,kun levike on vanhan pellin päällä ( AMG Wide Bodyssä kuvassa vekki on terävä ja lasikuitu viritelmässä se on pyöreä, eli "ärrää" on paljon.
Jos homman tekis kunnolla pellistä, sais vekin kulkemaan kelposti siististi samassa linjassa etuvilkusta takavilkkuun.
Jos taas vekki on pyöreä ( kuten UK kuvassa) etulokarissa ja takakyljessä, sen pitäis olla myös ovssa saman näköinen. Muuten on karmean näköinen viritelmä, joka pilaa muuten hyvän kokonaisuuden.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

siinä on hyvä perustelu amerikkalaisella miksi ei tekis kuidusta. Veikkaan että huono maine on tullu sen takia kun valtaosa ei tee hommaa kunnolla, mutta jos tekee niin miksi ei kestäisi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
48hp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: To 09.09.2010 19:10
Paikkakunta: Los Angeles, California

Viesti Kirjoittaja 48hp »

tässä on se vimenen kuva missa nät ne linjat on paljo parremin laittetu. lisää tÿo on tetävä. mutta kullä kestä monta voutta. pisstän lisää kuvia kun pässen seourva kerta pajale.

http://gallery.me.com/henric/100089/IMG ... 1053740001

ja anteeksi kauhea Suomen kirjakielen
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Viesti Kirjoittaja hlappis »

Kuva tuommonen widebody pyörii täälläpäin...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

hlappis kirjoitti: tuommonen widebody pyörii täälläpäin...
Olikos tämä mikkeliläinen auto? Sehän on Koenig, ja siisti onkin. Ainakin viime marraskuussa oli kaupan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin