Vito 110d (cdi)???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kossu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:19

Vito 110d (cdi)???

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

Entinen 112 vitolo vikuroi puuhun ja kelpasi vakuutusyhtiön mukaan romuksi
:(
Nyt olisi tiedossa tollanen 110d 98hp ja kysymys kun vaunuakin tulee vedettyä niin saako tollaseen vekottimeen miten pikkaisen piristystä??? Kun olisi kyseinen vehje pakettiautoksi rekattu ja kuitenkin 8 istumapaikat.....eli irroitettavat jakkarat niin menee täällä ruotsin puolella pakuna,sillä kiinnostaa!!

Ei tarviisi miksikään tykiksi mutta saisiko siihen helpolla jotain ??
kossu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:19

tiedot

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

http://www.blocket.se/vastmanland/MB_Vi ... ?ca=12&w=3


Tosta linkistä auto löytyy ja siinä lopussa teknistä tietoa!
Tänään pitäisi illan aikana käydä kattomassa ja lähinnä sitä vääntöä hakisin siihen :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: tiedot

Viesti Kirjoittaja veskola »

Nyt myynti-ilmoituksen kuva ja tekniset tiedot eivät täsmää. Mallissa 110d on esikammiomoottori (2300 cc) ja mallissa 110cdi on cdi moottori (2150cc). CDI moottori tuli kait joskus 1999 tai 2000 tuotantoon ja korvasi tuon 110d mallin. Kuvassa näkyy keulamerkin perusteella 110cdi :roll: Onko keulakolaroitu ja maski löydetty uudemmasta mallista ?

====

Tässä tietopläjäys 110d mallista:

Tuo 110d / 98hp on esikammiomoottori eli siinä on mekaaninen rivipumppu. Toisin sanoen sen tekniikka on ihan samaa kuin 200d henkilöautossa esimerkiksi vuodelta 1991, mutta siinä on suurempi poraus ja pidempi isku ja tietysti se turboahdin sekä jykevämmät sisuskalut moottorissa yms.

Koneen liian suuri poraus aiheutaa sen, että kannentiivisteet hajoilee herkästi. Vakioautossa jopa noin 200 tkm on tarpeeksi ja sitten vaihdetaan tiiviste. Vaihdossa on tarpeeksi työtä, joten merkkihuollossa tälle "huollolle" tulee hintaa noin 1200-1400€.

Muutoin kyseinen moottori on ihanteellinen DIY virittelijälle, sillä siitä saa tehoa ulos pelkällä syötön- ja ahtopaineen nostolla helposti 50%, mutta se vain lisää tiivisteen hajoamisen riskiä ennestään. Moottori kaipaa jo vakiona suurempaa ahdinta...suurempi ahdin tiputtaa pakopaineita (lämpöjä) ja helpottaa siten myös kannentiivisteen elämää.

Tässä pari kolme "projektia" kyseiseen moottoriin liittyen, mitä täällä on harrasteltu vuosien varrella, lueppa vaikka ne aluksi läpi.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=13744
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=74932
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=310429

cdi moottorissahan vastaava tehojennosto tapahtuu lastuttamalla ja siinä moottorissa ei se kannentiiviste kenkkuile.

Tossa on parit "teaserit" menneiltä vuosilta sulle, harmi kun noi nimimerkin Vito500tkm laittamat videot on hävinneet taivaantuuliin.

http://share.ovi.com/media/veskola.myV- ... 145?sort=0

http://www.youtube.com/watch?v=I7jzcuqZ3I8


110d malliin saa mahtavasti vääntöä ruuvaamalla kahta ruuvia ruiskutuspumpun päädystä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
kossu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:19

jep

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

Tuossa pihassa vito nyt lojuu, oli cdi kone , testasin tolla 112.sen chippi boxilla ja muuttui mukavasti MUTTA käykö se tuohon 110.iin??? Pelitti ainakin mutta onko "arvot" samat???

Sen verran takaisin ekasta viestistä että 6 henkilölle papereissa rekisterissä, ne kaksi "laittomia" jakkaroita :shock:

Eli nyt vaivaa tuo chippi,uskaltaako käyttää,kertokee viisaimmat :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: jep

Viesti Kirjoittaja veskola »

No jos tai kun se on sellainen antureita huijaava boxi?, niin eihän se välitä onko se kone 110 vai 112.

Suosittelen kuitenkin vaikkapa oikeata lastuttamista, esim sivun yläreunan palveluntarjoajalta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
kossu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:19

jep

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

http://www.racechip.de/chiptuning/Mazda-31-h.html

Tuolta aikoinaan tilattu boxi 112.een.
Onko paljon eroja noilla tehoilla jos "lastuttaa" esim. yllä olevalla firmalla??
Ero tuli autoon jo tolla vanhallakin mutta ei toki 112.sen veroinen.

Ja SUURI KIITOS,vastauksia tulee tälläsen tyhmemmänkin kysymyksiin :D

Ei ollut biili hinnan kirossa,kymppi paikallista valuuttaa ilmaa oli hinnassa ja kuitenkin sillä bussi sisustalla!

Kysästään tässä nyt samalla että löytyykö vitoloon umpioita missä valot "normaalisti" eli H4 lyhyet ja pitkät??
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No esim. Karala lupailee Vitoon 150hp/380Nm. Eli melkoinen ero jo siihen 112:seenkin. Kallistahan se kyllä on. Paikkakunnasta riippuen voisi löytyä halvempaakin vaihtoehtoa...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Se mitään kallista ole kun vertaa näihin mun virityksiin :lol: mutta on juu rahansa väärti verrattuna noihin antureita huijaaviin boxeihin. Se moottori antaa saman tehon ja väännön rasittumatta yhtä paljon -> moottori kestää paljon paremmin. Kulutus on pienempi jne. eli se lastutus maksaa kyllä itsensä takaisin.

Ei taida löytyä umpioita enkä nyt hoksaa, että miksi muuten pitäisi. Mikä vika on H1 valossa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
kossu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:19

Ahaa

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

No on huima ero tavan boxiin, tuo pitää sitten ottaa harkintaan, tolla boxilla 112.seen lupasi 150hp ja 360 vääntöä ja olin tyytyväinen etenkin tossa vaunun vedossa......ei tökkinyt tuolla norjan rinteilläkään pahemmin :D

Umpioista sen verran että nuo xenonit raavin pois entisestä ja siihen tein sovellutuksen että sumarit toimi lyhkäsinä :shock: Mutta leimalla ei kuviot kelvannut niin piti aina vaihtaa piuhan paikkaa :D Ja onnettomat noi viton omat valot.....


Pitäisi alkaa vähän tutkimaan tuota rakkinetta, mitähän nyt ensin kannattaisi koluta,kuitenkin mennyt jo 220000km..... toki kaikki öljyt ja filtterit mutta perinteisi viton vikoja?? Entisessä kun ei ollut ongelmia kun katkennut hehku :D
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Noo, ainahan sitä voi lupailla tuollaisia tehoja huijausboxilla, todelliset tehot sitten eriasia. Alavääntöähän ne kyllä tuo reippaasti lisää.

JKL:stä saa uutta ohjelmaa penkityksineen 299€ joka on jo kohtuullinen hinta.
kossu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:19

oisko linkkiä

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

Jyskyyn mistä sen saa, ensiviikolla suomeen pyörähtämään niin voisi siinä samalla "lastutella" :D
Ottaako aikaa minkä verran tollanen toimenpide ja aika varmaan pitäisi tilata etukäteen??
Antakee anteeks jos pöljiä kysymyksiä mutta ei omaa alaa tämä :)
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

http://www.motest.fi/

Pitää soittaa ja aikalailla oli ainakin kesällä jonoja. Vaikea sanoa kauanko menee normaalisti aikaa, minulla meni 4 tuntia :lol: Ihan noita Karalan lukemia ei tullut mutta mukavasti kuitenkin.
kossu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:19

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

Kiitois....täällä palvelu pelaa :D

Pitää soitella kun tiedän tarkan lähtöpäivän täältä ja kun turun kautta tampereelle matka vie niin siinä se olisi matkan varrella......

Jännä juttu että täällä normi varaosat tuplaten kalliimpia kuin suomessa....autot kuitenkin itsestään jonkun verran edullisempia...

Esim. jarrupalat eteen ja levyt, täällä kolmen tonnin(300e) paketti, suomesta 100 ekee :shock: ja sama suhde ollut mitä on tullut tarvittua aikaisemmin muihinkin vehkeisiin..... isompaa vähänkin niinkannattaa risteillä finlandiaan :D

Ja jos joku jotain joskus täältä tarvii niin yv.tä niin voin jeesaillla jos pystyn.
Vastaa Viestiin