Nyt myynti-ilmoituksen kuva ja tekniset tiedot eivät täsmää. Mallissa 110d on esikammiomoottori (2300 cc) ja mallissa 110cdi on cdi moottori (2150cc). CDI moottori tuli kait joskus 1999 tai 2000 tuotantoon ja korvasi tuon 110d mallin. Kuvassa näkyy keulamerkin perusteella 110cdi

Onko keulakolaroitu ja maski löydetty uudemmasta mallista ?
====
Tässä tietopläjäys 110d mallista:
Tuo 110d / 98hp on esikammiomoottori eli siinä on mekaaninen rivipumppu. Toisin sanoen sen tekniikka on ihan samaa kuin 200d henkilöautossa esimerkiksi vuodelta 1991, mutta siinä on suurempi poraus ja pidempi isku ja tietysti se turboahdin sekä jykevämmät sisuskalut moottorissa yms.
Koneen liian suuri poraus aiheutaa sen, että kannentiivisteet hajoilee herkästi. Vakioautossa jopa noin 200 tkm on tarpeeksi ja sitten vaihdetaan tiiviste. Vaihdossa on tarpeeksi työtä, joten merkkihuollossa tälle "huollolle" tulee hintaa noin 1200-1400€.
Muutoin kyseinen moottori on ihanteellinen DIY virittelijälle, sillä siitä saa tehoa ulos pelkällä syötön- ja ahtopaineen nostolla helposti 50%, mutta se vain lisää tiivisteen hajoamisen riskiä ennestään. Moottori kaipaa jo vakiona suurempaa ahdinta...suurempi ahdin tiputtaa pakopaineita (lämpöjä) ja helpottaa siten myös kannentiivisteen elämää.
Tässä pari kolme "projektia" kyseiseen moottoriin liittyen, mitä täällä on harrasteltu vuosien varrella, lueppa vaikka ne aluksi läpi.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=13744
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=74932
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=310429
cdi moottorissahan vastaava tehojennosto tapahtuu lastuttamalla ja siinä moottorissa ei se kannentiiviste kenkkuile.
Tossa on parit "teaserit" menneiltä vuosilta sulle, harmi kun noi nimimerkin Vito500tkm laittamat videot on hävinneet taivaantuuliin.
http://share.ovi.com/media/veskola.myV- ... 145?sort=0
http://www.youtube.com/watch?v=I7jzcuqZ3I8
110d malliin saa mahtavasti vääntöä ruuvaamalla kahta ruuvia ruiskutuspumpun päädystä.