w124 250D-86,rivipumppu,laiskasti ottaa kierroksia.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
minttuseri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 09.09.2010 05:36
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

w124 250D-86,rivipumppu,laiskasti ottaa kierroksia.

Viesti Kirjoittaja minttuseri »

Moro!
Eli auto on M-B w 124 250D-86 kone pyörii laiskasti(niin kuin ois tukossa,ei ole pakoputki), kierrokset nousevat hitaasti ja auto ei jaksa kulkea.Sitte ku lämpiää niin paremmin kiertää,mutta ei jaksa vetää.Samaa koko päivä.Vika tuli yhtäkkiä.Kaikki mitä tiedän käynyt läpi (10h)remonttia,mutta ei löydy vikaa.Asterixilla näköjään ollut sama homma mutta ei käyny selväksi että mikä oli pielessä.Kiitoksia jo etukäteen.
Viimeksi muokannut minttuseri, To 09.09.2010 22:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tukkeutunut polttoaineensuodatin tulee ensiksi mieleen. Ehkä se lämpiäminen vaan sattui sellaiseen paikkaan, että joku tukoksen osa irtosi ja kulku siksi parani?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
joe smith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ma 02.11.2009 19:32
Paikkakunta: jyväskylä mlk.

Viesti Kirjoittaja joe smith »

Tutki ne 2 johtoa joiden liitin on siinä kaasuvaijerin vieressä koneen päällä,ne menee pumpulle ja jos hankautunut kuten oli mulla niin veto hävisi aika totaalisesti.
minttuseri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 09.09.2010 05:36
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja minttuseri »

Tutkin tosiaan joka paikan ja ei ole ennen mietitättynyt auto noin kovasti.
Viimeksi muokannut minttuseri, Pe 10.09.2010 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Sammutin jää hiukan päälle?
minttuseri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 09.09.2010 05:36
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja minttuseri »

Räpläsin kaikkia johtoja ja nyt se pitää siitä sammuttaa koska ei virta-avaimesta sammu ja kääntää virrat pois niin vähän paremmin käy???????
Viimeksi muokannut minttuseri, Pe 10.09.2010 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
minttuseri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 09.09.2010 05:36
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja minttuseri »

saattaa se muuten sammuttimessa vika ollakkin????Miten korjaan vian?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Riippuu viasta, mutta olen lukenut että jotain korjauskalvosarjoja on sammuttimeen saatavilla. Mikäs siinä siis on vikana, vuotaa alipaineet pois ? Silloinhan se ei kai kuitenkaan rajoita syöttöä, vain jää sammumati.

...tai no en mä tiedä, kunhan arvailen aikani kuluksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
joe smith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ma 02.11.2009 19:32
Paikkakunta: jyväskylä mlk.

Viesti Kirjoittaja joe smith »

minttuseri kirjoitti:Räpläsin kaikkia johtoja ja nyt se pitää siitä sammuttaa koska ei virta-avaimesta sammu ja kääntää virrat pois niin vähän paremmin kä
y???????


No mulla teki just noin et otti kieroksia paremmin kun katkaisi virran et tutki ne 2 johtoa mitkä menee pumpulle tai sit se pumpun sähkosa on pimeänä.
minttuseri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 09.09.2010 05:36
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja minttuseri »

En löydä johtoja pumpulle mistään.Mihin kohtaan ne tulee ja mistä?Missä kohtaa siinä on sähköosa?Minun mielestä siihen tulee vain alipaineletkuja...Saatan olla kyllä sitten sokia :D
joe smith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ma 02.11.2009 19:32
Paikkakunta: jyväskylä mlk.

Viesti Kirjoittaja joe smith »

minttuseri kirjoitti:En löydä johtoja pumpulle mistään.Mihin kohtaan ne tulee ja mistä?Missä kohtaa siinä on sähköosa?Minun mielestä siihen tulee vain alipaineletkuja...Saatan olla kyllä sitten sokia :D


Mulla on -88 250d ja siinä ne 2 johtoa lähtee pumpulle siitä kaasuvaijerin kiinityksen vierestä imusarjan päältä, siinä on pistokekin oikein johdoissa ja juuri siitä oli suojakuoren alta hankautunut poikki johto.Ja veto hävisi ja jotenkin kaasupoljinkin jäykistyi sitten kun käänsi virrat pois otti kierroksia.Ne johdot tulee pumpun perään kiinni sinne alaosaan,ei näe oikein ennen kun irroittaa ilman putsarin kotelon.
minttuseri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 09.09.2010 05:36
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja minttuseri »

Mulla kait puuttuu ne johdot kokonaan.Karvalakkimalli :D .Kiitoksia
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Ei mullakaan 250D -87:ssa mene pumpulle yhtään sähköjohtoa. Varmaan jotain muuttunut just tossa -87 / -88 tietämillä ton asian suhteen. Olisko vaikka sähkönen tyhjäkäynnin hienosäätö, johon tossa aiemmin viitattiin?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Vastaa Viestiin