w124 250DT -92 ei nosta ahtoja tarpeeksi

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Peltzi07
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ma 30.04.2007 10:20
Paikkakunta: Kempele

w124 250DT -92 ei nosta ahtoja tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja Peltzi07 »

Eli kyseinen auto ei nosta ku 0.4 ahtoja ja normi on kai joku 0.8-1.0? Ja ilmamassamittarilta oli johto irti -> takas paikallee ei edelleenkää -> ilmaputki eli turbolta putsarille on halki ni voiko johtua siitä?
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

kuulostaisi hukkaportti roplemalta noin äkiä päissään mietittynä..
w201 om605
Peltzi07
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ma 30.04.2007 10:20
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Peltzi07 »

Minkä näkösestä hukkaportti onkelmasta? ku tällä hetkellä hukkikselle ei mee mittää letkua, mistä siihe vois vetää? ja sitte ku kaikki alipaine hässäkät revitty vekee siitä egr:stä yms nii siihenhä se letku on johonni tullu..
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Peltzi07
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ma 30.04.2007 10:20
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Peltzi07 »

Ja eikös näisä pitäs olla kkk (k24?) vakiona.. Tällä hetkellä joku garretin ahin joka tuntuu siltä että isompi pitäs saaha :D
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

garrettilaisia ainakin on ollu vakiona. oliskos tää jo sen verran uudehko laite, että hukkiksen ohjaus on alipaineella? jos on pakokaasun kierrätin, niin sitten ainakin on alipaineohjattu portti.

varmaan siinä hukkiksen ohjauksessa jotakin häikkää. esim. jos paineet nousee liian ylös, niin joku suojapiiri tms pistää ne nollille. ja vaikka ne on nollilla, niin silti kunnon kiihdytyksessä nousee sinne 0,3-0,4 baarin korville, kun hukkaportti on noissa niin pieni.

kaikkein helpoin on korjata, kun vaihtaa sinne paineohjatun kellon. ei tartte ihmetellä, että miks ei ahda ja olla selvittelemässä kaikkia ihme vikoja. toinen on, että selvittää sen, mistä johtuu, että järjestelmä ei anna hukkikselle oikeita käskyjä ja korjaa vian.
W201 250DT 20V
w201 190E
Peltzi07
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ma 30.04.2007 10:20
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Peltzi07 »

Joo ainaki hukkiksessa näyttäs olevan paikka alipaine letkulle.. ja on egr eli sillohan se on. tuota noin mihinkähä tuosta hukkaportista pitäs se letku viijä?
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Peltzi07 kirjoitti:Joo ainaki hukkiksessa näyttäs olevan paikka alipaine letkulle.. ja on egr eli sillohan se on. tuota noin mihinkähä tuosta hukkaportista pitäs se letku viijä?
se menee kait jollekkin solenoidille. solenoidiin tulee taas alipaine jostakin ja varmaan sähköjohto. sähköllä ohjataan, että millon se solenoidi antaa alipaineen virrata hukkaportin kellolle. tai jotenkin niin. en kauheesti ole perhtyny asiaan, mutta perinteisesti se menee jotenkin noin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Peltzi07
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ma 30.04.2007 10:20
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Peltzi07 »

kiitoksia vastauksista.. mistähä sitä vois saaha alipainekaavion että vois ruveta värkkäileen nuita letkuja paikallee ku pelaa tuolleenki kyllä mutta oikee tympii ku ei ahda yli 0.4 :D
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Peltzi07
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ma 30.04.2007 10:20
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Peltzi07 »

Jotain päivitystä. Ahtopaineet nousee ny noin killoon ku vedin suoran alipaineen hukkaportille, eli koko ajan kiinni, nii mite se sitte jos vedän nuo alipaineet normaalisti sen laitoksen kautta että oikeaan aikaan aukasee yms nii minkä näkönen mötikkä se on ja mite liitetää? :D Tuossa ku tuppaa olemaan takakontti täynnä kaikkia alipaine härpäköitä :D
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Ahtopaineen säätö on liitetty pakokaasujen takaisinkierrätykseen. Esim. jos kierrätys ei toimi, ilmamassamittari näyttää "väärää" ilmamäärää ohjainlaitteelle ja systeemi menee vikatilaan (=pitää hukkaportin auki).

Jos järjestelmästä puuttuu paljon komponentteja, ahtopaineohjatun ylipainekellon vaihtaminen alipainekellon paikalle lienee helpoin korjaus.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Peltzi07
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ma 30.04.2007 10:20
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Peltzi07 »

Joo ilmamassamittarilla heitin etelään lentäviä sorsia ja egr tukittu ku ei tuon imusarjan pesun jälkee halluu ennää sammaa paskaa tuonne kierrättää :) Joo rupeemma ehtiin paineohjattua hukkista!
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Vastaa Viestiin