turhanpäiväistä koputusta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

turhanpäiväistä koputusta

Viesti Kirjoittaja mc »

Onko kellään tietoa paljonko automaatin vetolevyn vaihto maksaa osineen päivineen, tarvinneeko samalla uusia vauhtipyörä tms levyä / kehystä mitä siinä on hässäkässä? ja onko normaalilla Vehon huollolla ammattitaitoa sitä vaihtaa kun nykyjään enimmäkseen vain huolteleevat autoja :?: kokonaisuusluokka taitaa kuitenkin olla tonnin hujakoilla koko homma :?: :roll:

Ite olen aina luullu että jos vetolevy on viallinen niin se pitää ääntä aina, eli vapaallakin ollessa, mutta ilmeisesti se voi pitää ääntä vain ja ainoastaan vaihde päälläkin.
Viimeksi muokannut mc, Su 07.11.2010 10:18. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

vai puhutko nyt turbiinista... vetolevy kun ei pidä ääntä, oli vaihde päällä tai ei, se kun on vain "pyöreäksi" leikattu pellinpala, johon on saatettu tehdä peräti reikiä keventämis mielessä :D

vetolevy on siis se osa, joka kiinnitetään kampiakseliin ja siihen taas kiinitetään turbiini ja startin hammaskehä...
Viimeksi muokannut napa, Su 12.09.2010 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Turbiini on eri asia kuin vetolevy, ja vetolevy on toiselta nimeltään flex plate :) kyllä se ääntä pitää jos on viallinen, se nakuttaa :wink:
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5680
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mcee kirjoitti:Turbiini on eri asia kuin vetolevy, ja vetolevy on toiselta nimeltään flex plate :) kyllä se ääntä pitää jos on viallinen, se nakuttaa :wink:
kyllä, näin on asia :wink:
kampiakselin päähän tulee ensin vauhtipyörä missä on kiinni startin hammaskehä ja samoilla ruuveilla millä vauhtipyöräkin kiinni kampiakselissa on myös vetolevy mihin taas kiinnitetään turbiini :wink:
jotenkin näin se meni, mutta vetolevyn hintaa en tiedä, oliskohan kolomen neljän sajan huitteilla :roll:
ps. vauhtipyörän ruuvit uusittava jos ovat venyneet liikaa :wink:
hommana ei mikää kauheen iso ole :lol:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

siitä vain ajattelin, että sun täytyy puhua turbiinin vaihdosta, kun oli tuo 1000€ hinta tuossa jutussa mukana...

vetolevy nyt ei itsessään voi maksaa montaa kymppiä enempää, siis jos ei oteta mukaan sitä vehon katetta...

tässä on kuva 722.3 laatikollisen bensamersun (esim. W124 koppaiset 260 E ja 300E) vetolevystä, "vauhtipyörästä" ja hammaskehästä... koko paketti maksaa jotain 120 € ulkomailla josta hammaskehän osuus taitaa olla kallein yksittäinen osa (30 €) :roll:

Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5680
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ai hitto enpäs aatellukkaan tota kun itte aattelin ässän vetolevystä kun siinä on kaikki erikseen ruuvilla kiinni :wink:
Kuva
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

niin, mutta ei tuo itse vetolevy kummassakaan tapauksessa monen kympin osa ole, ellei sitä tilaa kullattuna ja timattiupotuksilla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Tak 8)

Meneekö nämä oireet vetolevvyn :?: tasainen koputus ääni tulee jostakin laajalta alueelta, ei voi paikallistaa

Ääni tulee vain asennolla D ja R, mutta alkaa vasta kun moottorin lämpötila on vähintään noin 40 astetta ja ääni alkaa vasta reilun 5 sekunnin viiveellä vaihteen kytkemisestä.

N ja P asento ääntä ei kuulu vaikka antaisi kierroksia enemmänkin, Startatessa ei kuulu mitään omituista. Jos vetolevyssä olisi vika niin kuin nyt oletan, niin tuossa on kaksi kysymysmerkkiä. Miksi ei kuulu vapaalla eikä startatessa :?: samanlainen ääni tosta kyllä tulee kun ääninäytteen camarosta jossa oli vetolevy halki :roll:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

noilla oireilla sanoisin, että ääni ei johdu viallisesta vetolevystä... paskana oleva vetolevy kyllä antais sitä ääntä joka tilanteessa :roll:

epäkurantti turbiini taas vois sopia paremmin noihin oireisiin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Tutkittu on jo niin että huh, nyt pitäs valita vioista että kumpaan tilataan huomenna veholta aika tuonne viikon tai kahden viikon päähän, enää ei jouda miettiä, eli vetolevyn vaihtoon tai tämmönen mustahevonen mulla on toinen vaihtoehto :arrow:

moottorin kannakkeet, vasen ja oikea, koska niissä on sisällä silikoniöljy ja ovat muutenkin erikoisrakenteiset...ja lämmetessään (jos vialliset) ne alkaa antaa oireita, kylmänä saattaa vielä jotenkuten pelata ja nuo oireethan alkaa hiukan lämmettyä.

Siekkisen mukaan nuo oireet ei viittaa vaihdelaatikkoon...mutta tuo vetolevyhän ei tavallaan olisi vaihdelaatikkoa eli sen puolesta siekkisen lausunto on uskottava kun ammattimies on...kyllä on vaikeata :roll:


Tässä ääninäyte
http://s61.photobucket.com/albums/h65/n ... 000106.mp4


Tota linkin juttua kun lukee http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 5c443bfe09, aluksi oireet hiukan epämmäräiset mutta tuon sivun puolivälissä nikellä samat oireet kun mulla, eli D ja R asetus antaa äänen niin kuin nikke kertoo jutussa.. ja ääninäytekin tuosta löytyy sivun puoliväliltä ja photopuketista camaron kuvasta kohta vetolevy.....mulla on samanlainen ääni mutta ei ehkä aivan yhtä metallinen ja täytyy muistaa että livenä tommonen ääni ei ole koskaan yhtä hurjan kuuloinen kuin audio tallenteessa, mutta yllättävän samalta se kuulostaa kuin oman auton puhelimeen nauhoitettu ääni :idea:

Kummalle tilaan vaihdon, vetolevylle vai moottorin vasen ja oikea silikonityyny :?:
Viimeksi muokannut mc, Ma 13.09.2010 19:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos menee arpomiseksi niin aloita halvimmasta.
Kerran meni multa jenkistä turbiinin laakerointi ja se kun menee niin se vitskuttaa ja just kierroksen mukaan kun sitten häviää kun molemmat pyörät,pumppu ja turbiinipyörä pyörivät samaa nopeutta.
Vetolevyn yleisin syy olisi kyllä hammaskehän rikkoutuminen.
Senkin kyllä voisi tarkistaa auton alta kun lampulla tähystää.
Ammatti korjaamo ja asentaja kyllä pitäisi äänen perusteella tunnistaa vian paikka .
Vehokin on kyllä paikka joka surutta pistää osaa ja laskuttaa mutta jokin muu hyvä paikka voisi olla parempi asiaan.
Käytetty ja uusikin vetolevy ei ole kallis.
En kyllä nähnyt mistä päin olit kotoisin mutta jokin AKI.P ois varmasti rautaa näissä remonteissa ja toivotaan tietysti että hän lukisi tämän ongelmasi ja ottaisi kantaa vikaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Moottorin kumityyny jos mennyt,huomaa kyllä eräänlaisena jurisemisena,siinä ei vaihteella ole merkitystä.
Tyhjäkäynnillä kyllä pitäisi erottua jos ovat vaihtoa vailla.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Kyllä tuo oire menee ihan vetolevyn piikkiin. tänään tilaan netin kautta veholle ajan vetolevyn vaihtoon, kertokaa vielä hetki jos on jotain vastaan :lol:

Nyt ainut mitä enää mietin on se että startatessa ei ole ylimääräisiä ääniä, mutta vetolevyhän voi olla monella tapaa vioittunut eikö :?: ei sen startatessa tarvi paukkua vai :?:

mutta muutenhan oireet menee vetolevyyn täysin :idea:
Viimeksi muokannut mc, Su 12.09.2010 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

sun auto ja rahathan siinä on kyseessä, ei me voida paljoa estellä :D

olikos se sun auto C320 :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

joo on, tulee pitoauto mitä tuohon on parin kuukauden sisällä huoltoihin laittanu niin pois alta :lol: tän jutun jälkeen voi sanoa että 3000 ei tuntunu missään

Mutta eikö oireet ole kuin justiin kirjasta katottuna 1/1 vai :roll:
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

mcee kirjoitti:joo on, tulee pitoauto mitä tuohon on parin kuukauden sisällä huoltoihin laittanu niin pois alta :lol: tän jutun jälkeen voi sanoa että 3000 ei tuntunu missään

Mutta eikö oireet ole kuin justiin kirjasta katottuna 1/1 vai :roll:
Oma tietämys ei riitä sanomaan olisiko kumpikaan syynä ääneen. Jos Siekkinen on sanonut ettei laatikosta niin sitten se on jo pois suljettu.

Tilaisin ajan johonkin hyväksi tunnettuun vian etsintätaitoiseen huoltoon. En tilaisi vehosta minkään osan vaihtotyötä, ellei vika ole varmasti selvillä. Koska jos sen vaihdon tilat, niin ne vaihtaa sen osan oli vika siinä tai ei ja lasku on hyvä.

Vika ensiksi selville ja sitten tarvittava osa tilataan ja vaihdetaan.

Mutta jokainenhan saa tehdä autollaan niinkuin parhaaksi katsoo.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Joo,kyllä nyt kannattaisi painaa jarrua sen Vehon kanssa ja etsiä joku muu mersuihin / automaattilaatikoihin erikoistunut korjaamo,ja saada varma diagnoosi äänen aiheuttajasta.
Veho kyllä mielellään vaihtaa osia,mutta mitenkään motivoituneita siellä ei olla etsimään vikaa tai sen aiheuttajaa.Toisin kuin jotkut pienemmät korjaamot,joilla leivän tulo loppuisi nopeammin,jos samalla tavalla toimisivat.
Tosin en ole mikään asiantuntija tässä,mutta jotenkin vain tällainen kuva tullut Vehon toiminnasta.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Mikä tuon vetolevyn pyörimisnopeus on :?: olisko noin 2 kierrosta sekunnin aikana sen pyörimis taajuus, osaisko joku sanoa :?:

ja jos oletetaan että pnop pnop tulee 2 kertaa sekunnin aikana niin :?:
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

mcee kirjoitti:Mikä tuon vetolevyn pyörimisnopeus on
Sen näkee kierroslukumittarista ihan suoraan.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mcee kirjoitti:Mikä tuon vetolevyn pyörimisnopeus on :?: olisko noin 2 kierrosta sekunnin aikana sen pyörimis taajuus, osaisko joku sanoa :?:

ja jos oletetaan että pnop pnop tulee 2 kertaa sekunnin aikana niin :?:
ei ole vetolevyssä sitten vika, jos taajuus on tuo 2 kertaa sekunnissa...

tyhjäkäynnillä kone pyörii n. 800 rpm =13 kierrosta sekunnissa ja sitä ei enää "laske" korvakuulolta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Niin perskele pitäsi keskittyä tähän ennen kuin alkaa taas kirjoittaa.

Sehän on pultattu suoraan kampiakselin takapäähän, eli 800 kierrosta minuutissa siinä kun ei ole vaihdetta mikä sitä alentaa :D

Laskenko päässäni oikein, silloin vetolevy pyörii keskimäärin noin 13 kierrosta sekunnissa vai kuinka? ja jos pnop pnop ääni tulee noin 2 kertaa sekunnin aikana niin miten on :roll:

Mutta miten tuo camaron ääninäyte on yhtä tieheä kuin minulla muttei yhtä metallinen, kuka osaa vastata :roll:
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

mcee kirjoitti:Niin perskele pitäsi keskittyä tähän ennen kuin alkaa taas kirjoittaa.

Sehän on pultattu suoraan kampiakselin takapäähän, eli 800 kierrosta minuutissa siinä kun ei ole vaihdetta mikä sitä alentaa :D

Laskenko päässäni oikein, silloin vetolevy pyörii keskimäärin noin 13 kierrosta sekunnissa vai kuinka? ja jos pnop pnop ääni tulee noin 2 kertaa sekunnin aikana niin miten on :roll:

Mutta miten tuo camaron ääninäyte on yhtä tieheä kuin minulla muttei yhtä metallinen, kuka osaa vastata :roll:
Vaikuttaako mikään äänen taajuuteen muu kuin kierrosnopeus?

Ihan perustuhmä kysymys, mutta ääntääkö jos moniurahihna pois paikaltaan? :roll:

Ja kuuntelet ilmastointi ja ilmanvaihto pois kytkettynä? :roll:

Niin, ja pakoputkiston tukeminen sieltätäältä ei vaikuta ääneen?
Viimeksi muokannut AK47, Ma 13.09.2010 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Yhtään en väheksy ammattimiehiä mutta nyt mättää kyllä jossakin kun Suomalaisessa korjaamokulttuurissa on alettu siirtyä vain huoltohommiin, asiantuntijoita ei enää juurikaan ole. Tämä on oiva esimerkki siitä mihin ollaan menossa.

Minä olen yrittäyt selvittää tätä asiaa enemmän kuin olan takaa ympäri maailmaa ja auto on ollut jo kolmella korjaamolla, eikä muuta kuin rahaa ja aikaa ja hermoja kuluu :twisted:

Se joka tämän ratkaisee on todella nero, yhtään ei ole liioiteltu tämä toteamus, se kaveri on ammattimies isolla AALLA ja niitä on harvassa 8)
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

AK47 kirjoitti:
mcee kirjoitti:Niin perskele pitäsi keskittyä tähän ennen kuin alkaa taas kirjoittaa.

Sehän on pultattu suoraan kampiakselin takapäähän, eli 800 kierrosta minuutissa siinä kun ei ole vaihdetta mikä sitä alentaa :D

Laskenko päässäni oikein, silloin vetolevy pyörii keskimäärin noin 13 kierrosta sekunnissa vai kuinka? ja jos pnop pnop ääni tulee noin 2 kertaa sekunnin aikana niin miten on :roll:

Mutta miten tuo camaron ääninäyte on yhtä tieheä kuin minulla muttei yhtä metallinen, kuka osaa vastata :roll:
Vaikuttaako mikään äänen taajuuteen muu kuin kierrosnopeus?

Ihan perustuhmä kysymys, mutta ääntääkö jos moniurahihna pois paikaltaan? :roll:

Ja kuuntelet ilmastointi ja ilmanvaihto pois kytkettynä? :roll:

Ilmastointi ei vaikuta mitään, ilman hihnaa äänestä putoaa "kuvitelmieni" mukaan mielestäni noin 30-40 prosenttia pois, tai sitten tuon äänen hiljenemisen on aiheuttanu sattumalta joku satunnainen seikka ne kerrat kun hihna on ollu pois :idea: 17 millin alumiini pulttikin nuljaantu pyöreäksi tuosta kiristimestä mikä muutama viikko sitten vaihdettiin, kestäviä :idea:

Mikä taajuus tai nopeus tuossa camaron vetolevy näytteessä on? minusta se kuulostaa se ääni samalta kun minulla mutta minulla ei ääni ole oikein rehellisen metallinen, eikö se kuulu tuo näyte noin 2 kertaa sekunnissa vai kuuntelenko väärin :?:

Ero minun puhelimeeni nauhoitettuun mersun ääneen on lähinnä se että camaro tikittää ehkä hiukan ripeämmin , mutta ei paljon. Hitto kun tuota puhelimen äänitettä ei saa siirrettyä mihinkään.

Camaron vetolevy rikki
http://s61.photobucket.com/albums/h65/n ... 000106.mp4

tähän asti kiitokset kaikille jotka ovat viitsineet osallistua keskusteluun, lisää ehdotuksia, eipä ole tarvinnut yksin höpistä, kaikkien mersumiesten ideat ovat tervetulleita, se voi osua kohdalleen helpostikkin kun vain jaarittelee tarpeeksi ja kääntelee juttua ja on monta kokkia mielipiteineen 8)

mutta ihmettelen samalla myös sitä että missä foorumin asiantuntija tittelit ovat, yksikään kyseisellä tittelillä ei ole kommentoinut :roll: ei sillä ei kaikkiin juttuihin tarviikaan osallistua ja kaikkihan on vapaaehtoista täällä mutta nyt olis hyvä tilaisuus näyttää osaamistaan koska juttuu on enemmän kuin hankala :wink:
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Meinasko tämä kaveri että keulan ilmaottoputket on löysässä siinä kohtaa kun ne kiinnittyy siihen isoon tilaan?

Going off a a tangent: is your air filter connected to the inlet.

My car made that noise after it disconnected the air inlet pipe from the air filter box: the box mounts were loose and the union clips had sprung off.

Kyllä nuo ainakin silmällä katottuna on kiinni :roll: mutta tekiskö ilman haukkominen tuota? haukkosko se ilmaa vasta sillon kun vaihde on päällä?
Avatar
jokkeri-82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja jokkeri-82 »

mielenkiinnolla mietin asiaa. Mistään ei käy ilmi mikä auto on kyseessä, paitsi merkki :D tai sitten meni jotain ohi.

Vetolevyn puoleen en myöskään mitenkään heti lähtisi kallistumaan.
Viimeksi muokannut jokkeri-82, Ma 13.09.2010 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jokkeri-82 kirjoitti:mielenkiinnolla mietin asiaa. Mistään ei käy ilmi mikä auto on kyseessä, paitsi merkki :D tai sitten meni jotain ohi.

Vetolevyn puoleen en myöskään mitenkään heti lähtisi kallistumaan.

Niin ja tuohon suomennokseen: ilmanputsarista oli ilma-trötö/ putki pudonnu ja sen lisäksi auennu ne jousiklipsit millä putsarinkotelossa on kansi kiinni
C320 se varmistui tuossa jossain kohtaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Nuo oireet viittaa niin 1/1 vetolevyyn, ainoa juttu mikä ihmetyttää on se, että miksi ääni ei tule kylmänä? Vaatii moottorin lämmön vähintään noin 40 kymppiin ennen kuin alkaa ääntää.

Minun teoria on tämä: Jos levyssä on vain pieni halkeama tai muu vaurio, (äänestä päätelleen ei voi olla iso) kylmänä tuo materiaali on kiinteämpää ja silloin ei äännä, ja kun se saa lämpöä niin se venyy ja joustaa enemmän ja näin ollen se alkaa resonoida vaurio kohdista jne. Voisko joku kompata tai kumota :roll:

Laitoin levyn tilaukseen, Suomessa noita ei ole ainuttakaan, vaihto menee viikon päähän. Pelaan upporikasta ja köyhää katotaan olenko ollut alusta asti oikeassa vai väärässä? Ainut mikä muutti mieleni matkan varrella oli tuo lämpö juttu, yleensä vetolevy pitää ääntä myös kylmänä, mutta miltä minun teoria kuulostaa tuon lämmön suhteen koska se on ollut enää ainoa kysymysmerkki tässä jutussa :?:
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5680
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mulla oli näin paskana kun avasin sen :D

Kuva
mullon pelkkiä romuja vaan
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Tuo touhottajan levy on jo varmaan pikkusen kilissyt :lol:

napa kirjoitti: ei ole vetolevyssä sitten vika, jos taajuus on tuo 2 kertaa sekunnissa...

tyhjäkäynnillä kone pyörii n. 800 rpm =13 kierrosta sekunnissa ja sitä ei enää "laske" korvakuulolta...

"Vastaus": :) Ei kait se aina noinkaan mene, riippuu ihan siitä vaurion laadusta.

ja aivan 100 varmahan toi mun tapaus ei ole, uskosin kuitenkin että noin 90% :roll:
Vastaa Viestiin