turhanpäiväistä koputusta
turhanpäiväistä koputusta
Onko kellään tietoa paljonko automaatin vetolevyn vaihto maksaa osineen päivineen, tarvinneeko samalla uusia vauhtipyörä tms levyä / kehystä mitä siinä on hässäkässä? ja onko normaalilla Vehon huollolla ammattitaitoa sitä vaihtaa kun nykyjään enimmäkseen vain huolteleevat autoja kokonaisuusluokka taitaa kuitenkin olla tonnin hujakoilla koko homma
Ite olen aina luullu että jos vetolevy on viallinen niin se pitää ääntä aina, eli vapaallakin ollessa, mutta ilmeisesti se voi pitää ääntä vain ja ainoastaan vaihde päälläkin.
Ite olen aina luullu että jos vetolevy on viallinen niin se pitää ääntä aina, eli vapaallakin ollessa, mutta ilmeisesti se voi pitää ääntä vain ja ainoastaan vaihde päälläkin.
Viimeksi muokannut mc, Su 07.11.2010 10:18. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
vai puhutko nyt turbiinista... vetolevy kun ei pidä ääntä, oli vaihde päällä tai ei, se kun on vain "pyöreäksi" leikattu pellinpala, johon on saatettu tehdä peräti reikiä keventämis mielessä
vetolevy on siis se osa, joka kiinnitetään kampiakseliin ja siihen taas kiinitetään turbiini ja startin hammaskehä...
vetolevy on siis se osa, joka kiinnitetään kampiakseliin ja siihen taas kiinitetään turbiini ja startin hammaskehä...
Viimeksi muokannut napa, Su 12.09.2010 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5680
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
kyllä, näin on asiamcee kirjoitti:Turbiini on eri asia kuin vetolevy, ja vetolevy on toiselta nimeltään flex plate kyllä se ääntä pitää jos on viallinen, se nakuttaa
kampiakselin päähän tulee ensin vauhtipyörä missä on kiinni startin hammaskehä ja samoilla ruuveilla millä vauhtipyöräkin kiinni kampiakselissa on myös vetolevy mihin taas kiinnitetään turbiini
jotenkin näin se meni, mutta vetolevyn hintaa en tiedä, oliskohan kolomen neljän sajan huitteilla
ps. vauhtipyörän ruuvit uusittava jos ovat venyneet liikaa
hommana ei mikää kauheen iso ole
mullon pelkkiä romuja vaan
siitä vain ajattelin, että sun täytyy puhua turbiinin vaihdosta, kun oli tuo 1000€ hinta tuossa jutussa mukana...
vetolevy nyt ei itsessään voi maksaa montaa kymppiä enempää, siis jos ei oteta mukaan sitä vehon katetta...
tässä on kuva 722.3 laatikollisen bensamersun (esim. W124 koppaiset 260 E ja 300E) vetolevystä, "vauhtipyörästä" ja hammaskehästä... koko paketti maksaa jotain 120 € ulkomailla josta hammaskehän osuus taitaa olla kallein yksittäinen osa (30 €)
vetolevy nyt ei itsessään voi maksaa montaa kymppiä enempää, siis jos ei oteta mukaan sitä vehon katetta...
tässä on kuva 722.3 laatikollisen bensamersun (esim. W124 koppaiset 260 E ja 300E) vetolevystä, "vauhtipyörästä" ja hammaskehästä... koko paketti maksaa jotain 120 € ulkomailla josta hammaskehän osuus taitaa olla kallein yksittäinen osa (30 €)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5680
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
niin, mutta ei tuo itse vetolevy kummassakaan tapauksessa monen kympin osa ole, ellei sitä tilaa kullattuna ja timattiupotuksilla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tak
Meneekö nämä oireet vetolevvyn tasainen koputus ääni tulee jostakin laajalta alueelta, ei voi paikallistaa
Ääni tulee vain asennolla D ja R, mutta alkaa vasta kun moottorin lämpötila on vähintään noin 40 astetta ja ääni alkaa vasta reilun 5 sekunnin viiveellä vaihteen kytkemisestä.
N ja P asento ääntä ei kuulu vaikka antaisi kierroksia enemmänkin, Startatessa ei kuulu mitään omituista. Jos vetolevyssä olisi vika niin kuin nyt oletan, niin tuossa on kaksi kysymysmerkkiä. Miksi ei kuulu vapaalla eikä startatessa samanlainen ääni tosta kyllä tulee kun ääninäytteen camarosta jossa oli vetolevy halki
Meneekö nämä oireet vetolevvyn tasainen koputus ääni tulee jostakin laajalta alueelta, ei voi paikallistaa
Ääni tulee vain asennolla D ja R, mutta alkaa vasta kun moottorin lämpötila on vähintään noin 40 astetta ja ääni alkaa vasta reilun 5 sekunnin viiveellä vaihteen kytkemisestä.
N ja P asento ääntä ei kuulu vaikka antaisi kierroksia enemmänkin, Startatessa ei kuulu mitään omituista. Jos vetolevyssä olisi vika niin kuin nyt oletan, niin tuossa on kaksi kysymysmerkkiä. Miksi ei kuulu vapaalla eikä startatessa samanlainen ääni tosta kyllä tulee kun ääninäytteen camarosta jossa oli vetolevy halki
noilla oireilla sanoisin, että ääni ei johdu viallisesta vetolevystä... paskana oleva vetolevy kyllä antais sitä ääntä joka tilanteessa
epäkurantti turbiini taas vois sopia paremmin noihin oireisiin...
epäkurantti turbiini taas vois sopia paremmin noihin oireisiin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tutkittu on jo niin että huh, nyt pitäs valita vioista että kumpaan tilataan huomenna veholta aika tuonne viikon tai kahden viikon päähän, enää ei jouda miettiä, eli vetolevyn vaihtoon tai tämmönen mustahevonen mulla on toinen vaihtoehto
moottorin kannakkeet, vasen ja oikea, koska niissä on sisällä silikoniöljy ja ovat muutenkin erikoisrakenteiset...ja lämmetessään (jos vialliset) ne alkaa antaa oireita, kylmänä saattaa vielä jotenkuten pelata ja nuo oireethan alkaa hiukan lämmettyä.
Siekkisen mukaan nuo oireet ei viittaa vaihdelaatikkoon...mutta tuo vetolevyhän ei tavallaan olisi vaihdelaatikkoa eli sen puolesta siekkisen lausunto on uskottava kun ammattimies on...kyllä on vaikeata
Tässä ääninäyte
http://s61.photobucket.com/albums/h65/n ... 000106.mp4
Tota linkin juttua kun lukee http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 5c443bfe09, aluksi oireet hiukan epämmäräiset mutta tuon sivun puolivälissä nikellä samat oireet kun mulla, eli D ja R asetus antaa äänen niin kuin nikke kertoo jutussa.. ja ääninäytekin tuosta löytyy sivun puoliväliltä ja photopuketista camaron kuvasta kohta vetolevy.....mulla on samanlainen ääni mutta ei ehkä aivan yhtä metallinen ja täytyy muistaa että livenä tommonen ääni ei ole koskaan yhtä hurjan kuuloinen kuin audio tallenteessa, mutta yllättävän samalta se kuulostaa kuin oman auton puhelimeen nauhoitettu ääni
Kummalle tilaan vaihdon, vetolevylle vai moottorin vasen ja oikea silikonityyny
moottorin kannakkeet, vasen ja oikea, koska niissä on sisällä silikoniöljy ja ovat muutenkin erikoisrakenteiset...ja lämmetessään (jos vialliset) ne alkaa antaa oireita, kylmänä saattaa vielä jotenkuten pelata ja nuo oireethan alkaa hiukan lämmettyä.
Siekkisen mukaan nuo oireet ei viittaa vaihdelaatikkoon...mutta tuo vetolevyhän ei tavallaan olisi vaihdelaatikkoa eli sen puolesta siekkisen lausunto on uskottava kun ammattimies on...kyllä on vaikeata
Tässä ääninäyte
http://s61.photobucket.com/albums/h65/n ... 000106.mp4
Tota linkin juttua kun lukee http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 5c443bfe09, aluksi oireet hiukan epämmäräiset mutta tuon sivun puolivälissä nikellä samat oireet kun mulla, eli D ja R asetus antaa äänen niin kuin nikke kertoo jutussa.. ja ääninäytekin tuosta löytyy sivun puoliväliltä ja photopuketista camaron kuvasta kohta vetolevy.....mulla on samanlainen ääni mutta ei ehkä aivan yhtä metallinen ja täytyy muistaa että livenä tommonen ääni ei ole koskaan yhtä hurjan kuuloinen kuin audio tallenteessa, mutta yllättävän samalta se kuulostaa kuin oman auton puhelimeen nauhoitettu ääni
Kummalle tilaan vaihdon, vetolevylle vai moottorin vasen ja oikea silikonityyny
Viimeksi muokannut mc, Ma 13.09.2010 19:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos menee arpomiseksi niin aloita halvimmasta.
Kerran meni multa jenkistä turbiinin laakerointi ja se kun menee niin se vitskuttaa ja just kierroksen mukaan kun sitten häviää kun molemmat pyörät,pumppu ja turbiinipyörä pyörivät samaa nopeutta.
Vetolevyn yleisin syy olisi kyllä hammaskehän rikkoutuminen.
Senkin kyllä voisi tarkistaa auton alta kun lampulla tähystää.
Ammatti korjaamo ja asentaja kyllä pitäisi äänen perusteella tunnistaa vian paikka .
Vehokin on kyllä paikka joka surutta pistää osaa ja laskuttaa mutta jokin muu hyvä paikka voisi olla parempi asiaan.
Käytetty ja uusikin vetolevy ei ole kallis.
En kyllä nähnyt mistä päin olit kotoisin mutta jokin AKI.P ois varmasti rautaa näissä remonteissa ja toivotaan tietysti että hän lukisi tämän ongelmasi ja ottaisi kantaa vikaan.
Kerran meni multa jenkistä turbiinin laakerointi ja se kun menee niin se vitskuttaa ja just kierroksen mukaan kun sitten häviää kun molemmat pyörät,pumppu ja turbiinipyörä pyörivät samaa nopeutta.
Vetolevyn yleisin syy olisi kyllä hammaskehän rikkoutuminen.
Senkin kyllä voisi tarkistaa auton alta kun lampulla tähystää.
Ammatti korjaamo ja asentaja kyllä pitäisi äänen perusteella tunnistaa vian paikka .
Vehokin on kyllä paikka joka surutta pistää osaa ja laskuttaa mutta jokin muu hyvä paikka voisi olla parempi asiaan.
Käytetty ja uusikin vetolevy ei ole kallis.
En kyllä nähnyt mistä päin olit kotoisin mutta jokin AKI.P ois varmasti rautaa näissä remonteissa ja toivotaan tietysti että hän lukisi tämän ongelmasi ja ottaisi kantaa vikaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Moottorin kumityyny jos mennyt,huomaa kyllä eräänlaisena jurisemisena,siinä ei vaihteella ole merkitystä.
Tyhjäkäynnillä kyllä pitäisi erottua jos ovat vaihtoa vailla.
Tyhjäkäynnillä kyllä pitäisi erottua jos ovat vaihtoa vailla.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Kyllä tuo oire menee ihan vetolevyn piikkiin. tänään tilaan netin kautta veholle ajan vetolevyn vaihtoon, kertokaa vielä hetki jos on jotain vastaan
Nyt ainut mitä enää mietin on se että startatessa ei ole ylimääräisiä ääniä, mutta vetolevyhän voi olla monella tapaa vioittunut eikö ei sen startatessa tarvi paukkua vai
mutta muutenhan oireet menee vetolevyyn täysin
Nyt ainut mitä enää mietin on se että startatessa ei ole ylimääräisiä ääniä, mutta vetolevyhän voi olla monella tapaa vioittunut eikö ei sen startatessa tarvi paukkua vai
mutta muutenhan oireet menee vetolevyyn täysin
Viimeksi muokannut mc, Su 12.09.2010 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sun auto ja rahathan siinä on kyseessä, ei me voida paljoa estellä
olikos se sun auto C320
olikos se sun auto C320
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Oma tietämys ei riitä sanomaan olisiko kumpikaan syynä ääneen. Jos Siekkinen on sanonut ettei laatikosta niin sitten se on jo pois suljettu.mcee kirjoitti:joo on, tulee pitoauto mitä tuohon on parin kuukauden sisällä huoltoihin laittanu niin pois alta tän jutun jälkeen voi sanoa että 3000 ei tuntunu missään
Mutta eikö oireet ole kuin justiin kirjasta katottuna 1/1 vai
Tilaisin ajan johonkin hyväksi tunnettuun vian etsintätaitoiseen huoltoon. En tilaisi vehosta minkään osan vaihtotyötä, ellei vika ole varmasti selvillä. Koska jos sen vaihdon tilat, niin ne vaihtaa sen osan oli vika siinä tai ei ja lasku on hyvä.
Vika ensiksi selville ja sitten tarvittava osa tilataan ja vaihdetaan.
Mutta jokainenhan saa tehdä autollaan niinkuin parhaaksi katsoo.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Joo,kyllä nyt kannattaisi painaa jarrua sen Vehon kanssa ja etsiä joku muu mersuihin / automaattilaatikoihin erikoistunut korjaamo,ja saada varma diagnoosi äänen aiheuttajasta.
Veho kyllä mielellään vaihtaa osia,mutta mitenkään motivoituneita siellä ei olla etsimään vikaa tai sen aiheuttajaa.Toisin kuin jotkut pienemmät korjaamot,joilla leivän tulo loppuisi nopeammin,jos samalla tavalla toimisivat.
Tosin en ole mikään asiantuntija tässä,mutta jotenkin vain tällainen kuva tullut Vehon toiminnasta.
Veho kyllä mielellään vaihtaa osia,mutta mitenkään motivoituneita siellä ei olla etsimään vikaa tai sen aiheuttajaa.Toisin kuin jotkut pienemmät korjaamot,joilla leivän tulo loppuisi nopeammin,jos samalla tavalla toimisivat.
Tosin en ole mikään asiantuntija tässä,mutta jotenkin vain tällainen kuva tullut Vehon toiminnasta.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ei ole vetolevyssä sitten vika, jos taajuus on tuo 2 kertaa sekunnissa...mcee kirjoitti:Mikä tuon vetolevyn pyörimisnopeus on olisko noin 2 kierrosta sekunnin aikana sen pyörimis taajuus, osaisko joku sanoa
ja jos oletetaan että pnop pnop tulee 2 kertaa sekunnin aikana niin
tyhjäkäynnillä kone pyörii n. 800 rpm =13 kierrosta sekunnissa ja sitä ei enää "laske" korvakuulolta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Niin perskele pitäsi keskittyä tähän ennen kuin alkaa taas kirjoittaa.
Sehän on pultattu suoraan kampiakselin takapäähän, eli 800 kierrosta minuutissa siinä kun ei ole vaihdetta mikä sitä alentaa
Laskenko päässäni oikein, silloin vetolevy pyörii keskimäärin noin 13 kierrosta sekunnissa vai kuinka? ja jos pnop pnop ääni tulee noin 2 kertaa sekunnin aikana niin miten on
Mutta miten tuo camaron ääninäyte on yhtä tieheä kuin minulla muttei yhtä metallinen, kuka osaa vastata
Sehän on pultattu suoraan kampiakselin takapäähän, eli 800 kierrosta minuutissa siinä kun ei ole vaihdetta mikä sitä alentaa
Laskenko päässäni oikein, silloin vetolevy pyörii keskimäärin noin 13 kierrosta sekunnissa vai kuinka? ja jos pnop pnop ääni tulee noin 2 kertaa sekunnin aikana niin miten on
Mutta miten tuo camaron ääninäyte on yhtä tieheä kuin minulla muttei yhtä metallinen, kuka osaa vastata
Vaikuttaako mikään äänen taajuuteen muu kuin kierrosnopeus?mcee kirjoitti:Niin perskele pitäsi keskittyä tähän ennen kuin alkaa taas kirjoittaa.
Sehän on pultattu suoraan kampiakselin takapäähän, eli 800 kierrosta minuutissa siinä kun ei ole vaihdetta mikä sitä alentaa
Laskenko päässäni oikein, silloin vetolevy pyörii keskimäärin noin 13 kierrosta sekunnissa vai kuinka? ja jos pnop pnop ääni tulee noin 2 kertaa sekunnin aikana niin miten on
Mutta miten tuo camaron ääninäyte on yhtä tieheä kuin minulla muttei yhtä metallinen, kuka osaa vastata
Ihan perustuhmä kysymys, mutta ääntääkö jos moniurahihna pois paikaltaan?
Ja kuuntelet ilmastointi ja ilmanvaihto pois kytkettynä?
Niin, ja pakoputkiston tukeminen sieltätäältä ei vaikuta ääneen?
Viimeksi muokannut AK47, Ma 13.09.2010 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Yhtään en väheksy ammattimiehiä mutta nyt mättää kyllä jossakin kun Suomalaisessa korjaamokulttuurissa on alettu siirtyä vain huoltohommiin, asiantuntijoita ei enää juurikaan ole. Tämä on oiva esimerkki siitä mihin ollaan menossa.
Minä olen yrittäyt selvittää tätä asiaa enemmän kuin olan takaa ympäri maailmaa ja auto on ollut jo kolmella korjaamolla, eikä muuta kuin rahaa ja aikaa ja hermoja kuluu
Se joka tämän ratkaisee on todella nero, yhtään ei ole liioiteltu tämä toteamus, se kaveri on ammattimies isolla AALLA ja niitä on harvassa
Minä olen yrittäyt selvittää tätä asiaa enemmän kuin olan takaa ympäri maailmaa ja auto on ollut jo kolmella korjaamolla, eikä muuta kuin rahaa ja aikaa ja hermoja kuluu
Se joka tämän ratkaisee on todella nero, yhtään ei ole liioiteltu tämä toteamus, se kaveri on ammattimies isolla AALLA ja niitä on harvassa
AK47 kirjoitti:Vaikuttaako mikään äänen taajuuteen muu kuin kierrosnopeus?mcee kirjoitti:Niin perskele pitäsi keskittyä tähän ennen kuin alkaa taas kirjoittaa.
Sehän on pultattu suoraan kampiakselin takapäähän, eli 800 kierrosta minuutissa siinä kun ei ole vaihdetta mikä sitä alentaa
Laskenko päässäni oikein, silloin vetolevy pyörii keskimäärin noin 13 kierrosta sekunnissa vai kuinka? ja jos pnop pnop ääni tulee noin 2 kertaa sekunnin aikana niin miten on
Mutta miten tuo camaron ääninäyte on yhtä tieheä kuin minulla muttei yhtä metallinen, kuka osaa vastata
Ihan perustuhmä kysymys, mutta ääntääkö jos moniurahihna pois paikaltaan?
Ja kuuntelet ilmastointi ja ilmanvaihto pois kytkettynä?
Ilmastointi ei vaikuta mitään, ilman hihnaa äänestä putoaa "kuvitelmieni" mukaan mielestäni noin 30-40 prosenttia pois, tai sitten tuon äänen hiljenemisen on aiheuttanu sattumalta joku satunnainen seikka ne kerrat kun hihna on ollu pois 17 millin alumiini pulttikin nuljaantu pyöreäksi tuosta kiristimestä mikä muutama viikko sitten vaihdettiin, kestäviä
Mikä taajuus tai nopeus tuossa camaron vetolevy näytteessä on? minusta se kuulostaa se ääni samalta kun minulla mutta minulla ei ääni ole oikein rehellisen metallinen, eikö se kuulu tuo näyte noin 2 kertaa sekunnissa vai kuuntelenko väärin
Ero minun puhelimeeni nauhoitettuun mersun ääneen on lähinnä se että camaro tikittää ehkä hiukan ripeämmin , mutta ei paljon. Hitto kun tuota puhelimen äänitettä ei saa siirrettyä mihinkään.
Camaron vetolevy rikki
http://s61.photobucket.com/albums/h65/n ... 000106.mp4
tähän asti kiitokset kaikille jotka ovat viitsineet osallistua keskusteluun, lisää ehdotuksia, eipä ole tarvinnut yksin höpistä, kaikkien mersumiesten ideat ovat tervetulleita, se voi osua kohdalleen helpostikkin kun vain jaarittelee tarpeeksi ja kääntelee juttua ja on monta kokkia mielipiteineen
mutta ihmettelen samalla myös sitä että missä foorumin asiantuntija tittelit ovat, yksikään kyseisellä tittelillä ei ole kommentoinut ei sillä ei kaikkiin juttuihin tarviikaan osallistua ja kaikkihan on vapaaehtoista täällä mutta nyt olis hyvä tilaisuus näyttää osaamistaan koska juttuu on enemmän kuin hankala
Meinasko tämä kaveri että keulan ilmaottoputket on löysässä siinä kohtaa kun ne kiinnittyy siihen isoon tilaan?
Going off a a tangent: is your air filter connected to the inlet.
My car made that noise after it disconnected the air inlet pipe from the air filter box: the box mounts were loose and the union clips had sprung off.
Kyllä nuo ainakin silmällä katottuna on kiinni mutta tekiskö ilman haukkominen tuota? haukkosko se ilmaa vasta sillon kun vaihde on päällä?
Going off a a tangent: is your air filter connected to the inlet.
My car made that noise after it disconnected the air inlet pipe from the air filter box: the box mounts were loose and the union clips had sprung off.
Kyllä nuo ainakin silmällä katottuna on kiinni mutta tekiskö ilman haukkominen tuota? haukkosko se ilmaa vasta sillon kun vaihde on päällä?
- jokkeri-82
- Vakiokalustoa
- Viestit: 158
- Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
- Paikkakunta: Harjavalta
mielenkiinnolla mietin asiaa. Mistään ei käy ilmi mikä auto on kyseessä, paitsi merkki tai sitten meni jotain ohi.
Vetolevyn puoleen en myöskään mitenkään heti lähtisi kallistumaan.
Vetolevyn puoleen en myöskään mitenkään heti lähtisi kallistumaan.
Viimeksi muokannut jokkeri-82, Ma 13.09.2010 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C320 se varmistui tuossa jossain kohtaa...jokkeri-82 kirjoitti:mielenkiinnolla mietin asiaa. Mistään ei käy ilmi mikä auto on kyseessä, paitsi merkki tai sitten meni jotain ohi.
Vetolevyn puoleen en myöskään mitenkään heti lähtisi kallistumaan.
Niin ja tuohon suomennokseen: ilmanputsarista oli ilma-trötö/ putki pudonnu ja sen lisäksi auennu ne jousiklipsit millä putsarinkotelossa on kansi kiinni
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Nuo oireet viittaa niin 1/1 vetolevyyn, ainoa juttu mikä ihmetyttää on se, että miksi ääni ei tule kylmänä? Vaatii moottorin lämmön vähintään noin 40 kymppiin ennen kuin alkaa ääntää.
Minun teoria on tämä: Jos levyssä on vain pieni halkeama tai muu vaurio, (äänestä päätelleen ei voi olla iso) kylmänä tuo materiaali on kiinteämpää ja silloin ei äännä, ja kun se saa lämpöä niin se venyy ja joustaa enemmän ja näin ollen se alkaa resonoida vaurio kohdista jne. Voisko joku kompata tai kumota
Laitoin levyn tilaukseen, Suomessa noita ei ole ainuttakaan, vaihto menee viikon päähän. Pelaan upporikasta ja köyhää katotaan olenko ollut alusta asti oikeassa vai väärässä? Ainut mikä muutti mieleni matkan varrella oli tuo lämpö juttu, yleensä vetolevy pitää ääntä myös kylmänä, mutta miltä minun teoria kuulostaa tuon lämmön suhteen koska se on ollut enää ainoa kysymysmerkki tässä jutussa
Minun teoria on tämä: Jos levyssä on vain pieni halkeama tai muu vaurio, (äänestä päätelleen ei voi olla iso) kylmänä tuo materiaali on kiinteämpää ja silloin ei äännä, ja kun se saa lämpöä niin se venyy ja joustaa enemmän ja näin ollen se alkaa resonoida vaurio kohdista jne. Voisko joku kompata tai kumota
Laitoin levyn tilaukseen, Suomessa noita ei ole ainuttakaan, vaihto menee viikon päähän. Pelaan upporikasta ja köyhää katotaan olenko ollut alusta asti oikeassa vai väärässä? Ainut mikä muutti mieleni matkan varrella oli tuo lämpö juttu, yleensä vetolevy pitää ääntä myös kylmänä, mutta miltä minun teoria kuulostaa tuon lämmön suhteen koska se on ollut enää ainoa kysymysmerkki tässä jutussa
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5680
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Tuo touhottajan levy on jo varmaan pikkusen kilissyt
napa kirjoitti: ei ole vetolevyssä sitten vika, jos taajuus on tuo 2 kertaa sekunnissa...
tyhjäkäynnillä kone pyörii n. 800 rpm =13 kierrosta sekunnissa ja sitä ei enää "laske" korvakuulolta...
"Vastaus": Ei kait se aina noinkaan mene, riippuu ihan siitä vaurion laadusta.
ja aivan 100 varmahan toi mun tapaus ei ole, uskosin kuitenkin että noin 90%
napa kirjoitti: ei ole vetolevyssä sitten vika, jos taajuus on tuo 2 kertaa sekunnissa...
tyhjäkäynnillä kone pyörii n. 800 rpm =13 kierrosta sekunnissa ja sitä ei enää "laske" korvakuulolta...
"Vastaus": Ei kait se aina noinkaan mene, riippuu ihan siitä vaurion laadusta.
ja aivan 100 varmahan toi mun tapaus ei ole, uskosin kuitenkin että noin 90%