270 cdi:in kytkin luistaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
drpepper74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 17.03.2010 19:48
Paikkakunta: Hollola

270 cdi:in kytkin luistaa

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Mikähän vois olla vikana?
Kytkin luistaa kun vaihdan 3>4 ja painan kaasun pohjaan. Sama tapahtuu 4>5 ja 5>6. Pienemillä vaihteilla luistoa ei ole, tai sitten en sitä huomaa. Jos ajan esim. 5 vaihteella hetken aikaa tasakaasulla ja painan kaasun pohjaa, luistoa ei tapahdu!?
Apu olisi tarpeen sillä, paikallinen merkkiliike pyytää asetelma, levy ja painelaakeripaketista 1200e!!
Kiitoksia vastauksista!
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: 270 cdi:in kytkin luistaa

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

drpepper74 kirjoitti:Mikähän vois olla vikana?
Kytkin luistaa kun vaihdan 3>4 ja painan kaasun pohjaan. Sama tapahtuu 4>5 ja 5>6. Pienemillä vaihteilla luistoa ei ole, tai sitten en sitä huomaa. Jos ajan esim. 5 vaihteella hetken aikaa tasakaasulla ja painan kaasun pohjaa, luistoa ei tapahdu!?
Apu olisi tarpeen sillä, paikallinen merkkiliike pyytää asetelma, levy ja painelaakeripaketista 1200e!!
Kiitoksia vastauksista!

Levy kulunut loppuun,tai sinne päässyt kampiakselin stefasta öljyä,kyllähän sinne on uudet rojut pantava,voihan sitä hintaa kysyä muualtakin!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
drpepper74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 17.03.2010 19:48
Paikkakunta: Hollola

Re: 270 cdi:in kytkin luistaa

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Levy kulunut loppuun,tai sinne päässyt kampiakselin stefasta öljyä,kyllähän sinne on uudet rojut pantava,voihan sitä hintaa kysyä muualtakin![/quote]

Voihan se näinkin olla, mutta luulisin noissa tapauksissa kytkimen luistavan jatkuvasti. Autolla voi nyt kuitenkin ajaa melkein normaalisti.

Niin ei kait tässä oikotietä onneen ole. Auki se on kait otettava kun kytkin alkaa kunnolla luistamaan. Oiskohan jollakin antaa tilausnumerot kytkimen osille? Painelaakeri, levy, asetelma ja voishan ton stefankin samalla uusia. Löytyykö tohon mun autoon jäykempää kytkinpakettia? Ja se auto on w203 c270cdi -02.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: 270 cdi:in kytkin luistaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

drpepper74 kirjoitti:Levy kulunut loppuun,tai sinne päässyt kampiakselin stefasta öljyä,kyllähän sinne on uudet rojut pantava,voihan sitä hintaa kysyä muualtakin!
Voihan se näinkin olla, mutta luulisin noissa tapauksissa kytkimen luistavan jatkuvasti. Autolla voi nyt kuitenkin ajaa melkein normaalisti.

Niin ei kait tässä oikotietä onneen ole. Auki se on kait otettava kun kytkin alkaa kunnolla luistamaan. Oiskohan jollakin antaa tilausnumerot kytkimen osille? Painelaakeri, levy, asetelma ja voishan ton stefankin samalla uusia. Löytyykö tohon mun autoon jäykempää kytkinpakettia? Ja se auto on w203 c270cdi -02.[/quote]

Onko auto lastutetettu? Jos on paljon vääntöjä otettu niin 200 kytkin ainakin antautuu kohtuu helposti 350Nm väännön jälkeen. En tiedä mitä tuo 270 kytkin kestää. Helpoiten mulla alkoi luistamaan kylmänä aamuna kun tehoa on silloin ennemmän. Kyselin silloin aikoinaan 270 kytkin/asetelmaa niin Kemissä hinta oli 700€.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

auki sen jouttu ottamaan,
mutta yksi mahdolninen syy on kytkin pikasen takertelee ja pienemmilä vaihteilla vielä pittää"väänätys sen verran pienpää"(se että hetken ajon jälkeen kestää painaa lapun lattiaan viitta siihen)
mutta kun sen otta aukki niin selvii
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: 270 cdi:in kytkin luistaa

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

drpepper74 kirjoitti:Levy kulunut loppuun,tai sinne päässyt kampiakselin stefasta öljyä,kyllähän sinne on uudet rojut pantava,voihan sitä hintaa kysyä muualtakin!
Voihan se näinkin olla, mutta luulisin noissa tapauksissa kytkimen luistavan jatkuvasti. Autolla voi nyt kuitenkin ajaa melkein normaalisti.

Niin ei kait tässä oikotietä onneen ole. Auki se on kait otettava kun kytkin alkaa kunnolla luistamaan. Oiskohan jollakin antaa tilausnumerot kytkimen osille? Painelaakeri, levy, asetelma ja voishan ton stefankin samalla uusia. Löytyykö tohon mun autoon jäykempää kytkinpakettia? Ja se auto on w203 c270cdi -02.[/quote]

Ei se luista jatkuvasti vaan nimenomaan alkaa luistaan isommilla vaihteilla ensin,jossa kytkimelle tulee isompi vääntö,mutta myöhemmässä vaiheessa rupeaa luistaan myös pikkuvaihteilla.Paljonko muuten ajettu ja mikä malli?
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Omassani huomasin että kun vedätti jatkuvasti alkoi luistelemaan niin sitten luisti helpommin jonkin aikaa. Sitten se taas parani ajan kans normaali ajossa. Vääntöjä kun ohjelmassa pudotettiin niin tuo auto liikkuu edelleekin samalla kytkin paketilla ongelmitta.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
drpepper74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 17.03.2010 19:48
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Kyllä auton on lastutettu, viime perjantaina käväsin Jyväskylässä. Penkistä tuli lukemat, 202hp ja 478nm. Näin olen ymmärtänyt että, yli 500nm niin sitten tulee 270 kytkimen kanssa ongelmia.... Olen tainnut ymmärtää sitten väärin. Vai mitä ootte mieltä?
Auton kytkin luisti vakiona, kun lähti kylmällä autolla vedättämään.
Tänään töistä tullessani vedättelin autolla ja yritin saada kytkimen luistamaan, mutta en onnistunut!??

Auto on saksasta tuotu tänä keväänä, mittarissa 162tkm ja malli c270cdi -02 w203. Autolla on kuulemman mukaan ajettu paljon kaupungissa ja aikaisemmat omistajat, 2kpl ovat syntyneet -20 ja toinen -40 luvulla.

Olisko kellään kytkimen varaosanumeroita tai sitten joku linkki mistä vois numerot kaivaa? Kytkimen osat tulee edullisimmin ebaysta pikkasen reilu 200e+toimituskulut oli levyn ja asetelman hinta. Niitä oli vaan useampaa mallia ja en ole nyt varma mikä niistä käy minun autooni. Painelaakeria en ole löytänyt vielä ebaysta, kun en oikein tiedä millä nimellä sitä etsisi.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

drpepper74 kirjoitti:Kyllä auton on lastutettu, viime perjantaina käväsin Jyväskylässä. Penkistä tuli lukemat, 202hp ja 478nm. Näin olen ymmärtänyt että, yli 500nm niin sitten tulee 270 kytkimen kanssa ongelmia.... Olen tainnut ymmärtää sitten väärin. Vai mitä ootte mieltä?
Auton kytkin luisti vakiona, kun lähti kylmällä autolla vedättämään.
Tänään töistä tullessani vedättelin autolla ja yritin saada kytkimen luistamaan, mutta en onnistunut!??

Auto on saksasta tuotu tänä keväänä, mittarissa 162tkm ja malli c270cdi -02 w203. Autolla on kuulemman mukaan ajettu paljon kaupungissa ja aikaisemmat omistajat, 2kpl ovat syntyneet -20 ja toinen -40 luvulla.

Olisko kellään kytkimen varaosanumeroita tai sitten joku linkki mistä vois numerot kaivaa? Kytkimen osat tulee edullisimmin ebaysta pikkasen reilu 200e+toimituskulut oli levyn ja asetelman hinta. Niitä oli vaan useampaa mallia ja en ole nyt varma mikä niistä käy minun autooni. Painelaakeria en ole löytänyt vielä ebaysta, kun en oikein tiedä millä nimellä sitä etsisi.

Eikö se ole hyvä ettei kytkin tänään luistanut,vaikka yritit.Saattaa mennä vielä monta vuotta jos et sitä tahallaan kokeile luistattaa.Mulla pari vuotta sitten BMW moottoripyösässä (normaali kuiva kytkin kuten autossa)se alkukesästä kovassa kiihdytyksessä isolla vaihteella luisti pari kertaa,mutta sitten unohdin koko asian vahingossa,eikä kytkin luistanut koko kesänä vaikka ajettiin pitkiäkin reissuja.Mutta seuraavana kesänä se taas talven jälkeen rupesi vähän luistaan isolla vaihteella,ja suomalaisella tyhmyydellä piti tahallaan ajaa isolla vaihteella ja kokeilla luistaako,ja saihan sen luistaan kun oikein väännätti,varmaan ois mennyt senkin kesän jos ois oikein ajanut.No pakko oli purkaa että missä syy ja siellä oli päästänyt vaihteiston stefa kytkinakselin kautta kuivakytkimeen Öljyä,joka on siellä myrkkyä.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
drpepper74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 17.03.2010 19:48
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

No niin uudet kytkinkamat on kiinni ja hyvin pitää.
Levyssä oli vielä hyvin pintaa(saman verran kuin uudessa), mutta pinta oli halkeillut ja lasittunut. Asetelma ja laakeri olivat matkan varrella saaneet myös lämpöä osakseen.
mikzaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: Su 21.06.2009 13:47

Viesti Kirjoittaja mikzaa »

drpepper74 kirjoitti:No niin uudet kytkinkamat on kiinni ja hyvin pitää.
Levyssä oli vielä hyvin pintaa(saman verran kuin uudessa), mutta pinta oli halkeillut ja lasittunut. Asetelma ja laakeri olivat matkan varrella saaneet myös lämpöä osakseen.

Mitä tuli kustantamaan ja missä ?
Avatar
mage_90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: La 15.08.2009 21:54
Paikkakunta: savonranta/ylämylly

Viesti Kirjoittaja mage_90 »

itellä on ihan sama homma 00 e mersussa ohjelmoitu 200cdi teho 164hv 355nm vääntöä. luistaa joskus isoilla vaihteilla ja menty jo 400tkm vissiin alkuperäisellä kytkimellä. ei ainakaan veholla näkynyt että olisi kytkintä vaihdettu 370tkm asti. ennen minua öljytkin vaihdatettu veholla
drpepper74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 17.03.2010 19:48
Paikkakunta: Hollola

Re: 270 cdi:in kytkin luistaa

Viesti Kirjoittaja drpepper74 »

Mitä tuli kustantamaan ja missä ?[/quote]


Kaverin kanssa vaihdettiin. Kytkin, painelaakeri ja asetelma jäi kustantamaan 500e.
c270cdi avantgarde, manuaali, ohjelmoitu
jaakko.er
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 16.11.2010 02:43
Paikkakunta: oulu

Re: 270 cdi:in kytkin luistaa

Viesti Kirjoittaja jaakko.er »

kuullostaapa tutulta toi kytkimen luisto ! mullai luisti kytkin aikasemmassa mesessä ku kävin ottaan tehoja lisää en ny kehtaa mollata tekijää nimellä mut sen jälkeen käytin auton Pernun Erkillä joka teki uudelleen ohjelman ja luisto loppu siihen kokemuksen syvällärintä äänellä voin sanoo et ainoo suomessa kuka osaa tehä homman ja tietää mitä tekee niin on tää kyseinen firma oon käyttäny monia autoja ja tyytyväinen oon ollu ja jopa hällä on reilusti edullisempi kuin monella muulla :)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 270 cdi:in kytkin luistaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jaakko.er kirjoitti: Pernun Erkillä joka teki uudelleen ohjelman ja luisto loppu siihen kokemuksen syvällärintä äänellä voin sanoo et ainoo suomessa kuka osaa tehä homman ja tietää mitä tekee niin on tää kyseinen firma oon käyttäny monia autoja ja tyytyväinen oon ollu ja jopa hällä on reilusti edullisempi kuin monella muulla :)
Varsin mielen kiintoinen väittämä :lol: :roll:
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin