siirryin väyryseen - ajamisen iloa
siirryin väyryseen - ajamisen iloa
On ollut uskomattoman suuri ilo ollut ajaa muutama viikko sitten hankkimallani dieseli- väyrysellä.
Vuoden 1998 300tdt on viimeimeisimpien autojeni: chevy van 6.5td optimoitu -99, s500 -00, audi a8 4.2, yms. jälkeen uskomattoman hieno kokemus. Olen ajanut tällä optimoidulla kuukaudessa noin 4000 km ja kyllä olen nauttinut. Vaihdoin ilmansuodattimen, p-a-suodattimet, öljyt laatikkoon suodattimineen, termostaatin, jotka vielä kaiken lisäksi olivat halpoja tarvikeosina. Kulutus ja menohalut sekä ajon mukavuus ovat auton hankintahintaan nähden ihan uskomattomat. Olen aliarvioinut tämän auton potentiaalin täysin.
Parasta on oman toleranssin nojalla se, että auto on ruosteeton. On vehon takuuna maalattu pari vuotta sitten katosta ja takaluukusta sekä sen lisäksi edellisen omistajan toimesta muuten ympäri.
Vielä on pistettävä referenssiä aiemmista:volvo s80 2,9, 2x 2 bmw E38 728, 740, ja xj8 4.0. + ne jo ooppeleiksi (ja olleitakin) muuttuneet noin 30 muuta.
Harvoin enää noin 40 auton jälkeen koen tällaisia ilon tunteita - jippii!
vilpittomästi teidän
uusi väyrys-fäni
Vuoden 1998 300tdt on viimeimeisimpien autojeni: chevy van 6.5td optimoitu -99, s500 -00, audi a8 4.2, yms. jälkeen uskomattoman hieno kokemus. Olen ajanut tällä optimoidulla kuukaudessa noin 4000 km ja kyllä olen nauttinut. Vaihdoin ilmansuodattimen, p-a-suodattimet, öljyt laatikkoon suodattimineen, termostaatin, jotka vielä kaiken lisäksi olivat halpoja tarvikeosina. Kulutus ja menohalut sekä ajon mukavuus ovat auton hankintahintaan nähden ihan uskomattomat. Olen aliarvioinut tämän auton potentiaalin täysin.
Parasta on oman toleranssin nojalla se, että auto on ruosteeton. On vehon takuuna maalattu pari vuotta sitten katosta ja takaluukusta sekä sen lisäksi edellisen omistajan toimesta muuten ympäri.
Vielä on pistettävä referenssiä aiemmista:volvo s80 2,9, 2x 2 bmw E38 728, 740, ja xj8 4.0. + ne jo ooppeleiksi (ja olleitakin) muuttuneet noin 30 muuta.
Harvoin enää noin 40 auton jälkeen koen tällaisia ilon tunteita - jippii!
vilpittomästi teidän
uusi väyrys-fäni
Viimeksi muokannut kinsse, Su 12.09.2010 00:05. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Käykääpä kurkkaamassa Skodaosastolla miten mollaavat Mersuja, Kateuttaan varmaan.Sergey kirjoitti:oho tämäpä oliki varsin erikoinen aloitusviestitottahan se on että väykky o kiva ajaa, ei siitä pääse yli eikä ympäri.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Niin ja tosiaan se hintatuntumasuhde! Harvassa tän hintaluokan autossa on niin sitä jotain hyvää ajomukavuutta. Ollaan vaimokkeen kans kateltu nyt uusia ja uudenkarheita seuraajia, vaan ei taho löytyä hintaluokassa 30-40 k€ oikeestaan juuri mitään. Nyt kun on muutaman vuoden Väykyillä ajellu (ja A-mersukin on saatu hävitettyä), niin hankala on keksiä järkevää korvaajaa/seuraajaa Väykylle. Aika vahvoilla on uudemmat S-mersut ja uudemmat E-mersut, mutta pitäs sijottaa joku 30-40 000 € rahaa auton lisäksi, että sais merkittävästi paremman ku nykynen ja siinä ei sitten tunnu olevan mitään järkeä, joten mieluummin pitää ylimääräset rahat osakkeissa. Katotaan sitte jos muutaman vuoden päästä w212:ia saa sillä hinnalla hyvin varusteltuna.
Summa summarum, minun mielestä w210:ssä on paras hinta-ajomukavuussuhde kaikista markkinoilla olevista autoista.
Summa summarum, minun mielestä w210:ssä on paras hinta-ajomukavuussuhde kaikista markkinoilla olevista autoista.
On se hyvä, että meitä "mulkosilmään" tyytyväisiäkin on. Ja totta tosi, että hyvän väyrysen omistajalle ehkä vähän isommallakin välirahalla auto muuttuu tosiasiassa vain aavistuksen nykyaikaisemmaksi, ei välttämättä sen paremmaksi.masaf1 kirjoitti:Niin ja tosiaan se hintatuntumasuhde! Harvassa tän hintaluokan autossa on niin sitä jotain hyvää ajomukavuutta. Ollaan vaimokkeen kans kateltu nyt uusia ja uudenkarheita seuraajia, vaan ei taho löytyä hintaluokassa 30-40 k€ oikeestaan juuri mitään. Nyt kun on muutaman vuoden Väykyillä ajellu (ja A-mersukin on saatu hävitettyä), niin hankala on keksiä järkevää korvaajaa/seuraajaa Väykylle. Aika vahvoilla on uudemmat S-mersut ja uudemmat E-mersut, mutta pitäs sijottaa joku 30-40 000 € rahaa auton lisäksi, että sais merkittävästi paremman ku nykynen ja siinä ei sitten tunnu olevan mitään järkeä, joten mieluummin pitää ylimääräset rahat osakkeissa. Katotaan sitte jos muutaman vuoden päästä w212:ia saa sillä hinnalla hyvin varusteltuna.
Summa summarum, minun mielestä w210:ssä on paras hinta-ajomukavuussuhde kaikista markkinoilla olevista autoista.
no eihä se kyl mikää kaunokainen oo tää väykky. syy miks mul ei sellasta viel oletempera kirjoitti:Käykääpä kurkkaamassa Skodaosastolla miten mollaavat Mersuja, Kateuttaan varmaan.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Suurinpiirtein tuollainen oli omakin suhtautumiseni tähän malliin. Ajattelin sitä myös vanhanaikaisena konstruktiona. Kuitenkin mielessä kummitteli yhteiset noin 100 tkm w124:lla ja yksi vuosien takainen koeajo 300td:llä. Tämän vuoden aikana mietin asiaa ja muutaman vaihdon jälkeen löysin ruosteettoman ja halutuilla varusteilla olevan "yksilön" ja heti natsasi - täydellisesti. Jos tuossa pihassa olisi vielä s500 ja tämä e, niin varmasti lähtisin useimmiten paavolla matkaan. Mersuja täysin tuntemattomat kyytiläisetkin ovat estotta kehuneet matkantaittoa ja rivakkaa liikkumista.no eihä se kyl mikää kaunokainen oo tää väykky.
Tuon ulkonäön kanssa pärjään nyt jo ihan mainiosti, jopa jotenkin silmissä näkyy vain valittujen katselukulmien parhaat piirteet. On vähän kuin raskaansarjan mestarinyrkkeilijä - ei mikään kaunokainen mutta paras lajissaan.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Joo, äkkiä siihen ulkonäköönkin tottuu. Ei minunkaan silmissäni Väykkä ole enää niin ruma kuin pari vuotta sitten. Eikä se nyt maailman huonoin auto ole muutenkaan, kyllä minullakin on siitä paljon hyvääkin sanottavaa. Paha vaan, että minun kohdalle sattui semmonen maanantaikappale, joka ei tunnu pyhätöntä viikkoa kestävän etteikö joku uusi vika ilmenisi. Tai noh, ei sen jarruhässäkän jälkeen ole uutta ilmennyt, kop kop...kinsse kirjoitti:Tuon ulkonäön kanssa pärjään nyt jo ihan mainiosti, jopa jotenkin silmissä näkyy vain valittujen katselukulmien parhaat piirteet. On vähän kuin raskaansarjan mestarinyrkkeilijä - ei mikään kaunokainen mutta paras lajissaan.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Allekirjotan kaikki edelliset, paitti että 211 ihan viimestä vuosimallia vois olla järkevämpi, kuin ekojen vuosimallien 212 tämän seuraajaksi. Siis muutaman vuoden päästä. Kaikki riippuu tietysti, että miten tuo 212 alkaa kestämään. Siinä voi joutua ootteleen 212 faceliftiä, jotta alkaa kestään...masaf1 kirjoitti:Niin ja tosiaan se hintatuntumasuhde! Harvassa tän hintaluokan autossa on niin sitä jotain hyvää ajomukavuutta. Ollaan vaimokkeen kans kateltu nyt uusia ja uudenkarheita seuraajia, vaan ei taho löytyä hintaluokassa 30-40 k€ oikeestaan juuri mitään. Nyt kun on muutaman vuoden Väykyillä ajellu (ja A-mersukin on saatu hävitettyä), niin hankala on keksiä järkevää korvaajaa/seuraajaa Väykylle. Aika vahvoilla on uudemmat S-mersut ja uudemmat E-mersut, mutta pitäs sijottaa joku 30-40 000 € rahaa auton lisäksi, että sais merkittävästi paremman ku nykynen ja siinä ei sitten tunnu olevan mitään järkeä, joten mieluummin pitää ylimääräset rahat osakkeissa. Katotaan sitte jos muutaman vuoden päästä w212:ia saa sillä hinnalla hyvin varusteltuna.
Summa summarum, minun mielestä w210:ssä on paras hinta-ajomukavuussuhde kaikista markkinoilla olevista autoista.
211 on jo ruosteita havaittu. Tästä on täällä jo topikkeja useampia. Mutta ei ilmeisesti nyt mitään ihan pommeja kuiteskaan. Mutten viittis vaihtaa uudempaan ja alkaa sitte sitä maalaileen. On tässä jo ihan riittävästi maalailtu...
Tuolta löytyy väykky galluppia. Täytyy kyllä sanoo, että ihmeen vähän tuonne on tullut huonoja arvosanoja. Jos meinaaten vertaa siihen, miten paljon täällä haukutaan...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737
Topikin aloittajalle vielä pointtina, että tsekkaa pohja ja tarvittaessa suojausta. Ja onnea uudelle "löydölle".
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Topikin aloittajalle vielä pointtina, että tsekkaa pohja ja tarvittaessa suojausta. Ja onnea uudelle "löydölle".
Kiitti, ja terveisiä auton alta. Näyttää pitävän kutinsa, mitä myyjä kertoi. Hän tekee ruostesuojauksia ja tämä on priima alustastaan + suojattu äskettäin. Edes lokarin kaarista ei löytynyt värimuutoksia saati ehtaa ruostetta. Ei mulla näin ruosteetonta mersua ole ollut kuin vuoden -75 280se.
Tuli muuten verolappu tänään, 718e vuosi, jossa tuota uutta hyvää puolikkaan vuotta - kansanterveydelle!!
Itse kun käytin muutama kk sitten Väykyn konepellin Vantaalla maalaamossa (kiveniskemistä alkoi pukata ruostekukkaa), niin kyllä siellä maalaamossa oli parhaillaankin 2 kpl W211:iä. Lokarin kaaret oli kummassakin kukilla. Niiden vieressä oli parkissa 220-korimallin S500, missä oli menossa etulokarit kokonaan vaihtoon, kun oli niin pahasti ruostunu. Maalari maalasi parhaillaan sinistä vm. 2007 Vitoa ja haukkui, että onpa ihan saatanan huonosti tehty nää espanjalaiset.jukka-tre kirjoitti:211 on jo ruosteita havaittu. Tästä on täällä jo topikkeja useampia. Mutta ei ilmeisesti nyt mitään ihan pommeja kuiteskaan. Mutten viittis vaihtaa uudempaan ja alkaa sitte sitä maalaileen. On tässä jo ihan riittävästi maalailtu...
Tuossahan kysytäänkin mielipidettä väykkyjen omistajilta. Yleensähän ne haukkujat ajavat jollain muullajukka-tre kirjoitti:
Tuolta löytyy väykky galluppia. Täytyy kyllä sanoo, että ihmeen vähän tuonne on tullut huonoja arvosanoja. Jos meinaaten vertaa siihen, miten paljon täällä haukutaan...

Hyviähän nuo on ajaa kun alusta kunnossa. Kuten muutkin mersut tosi herkkiä välyksille, jossain vähän väljää ja hyväajettavuus on vain kaukainen muisto.. Itse olen ihastunut tuohon parametriseen ohjaukseen, todella pätevä ja sellainen on todennäköisesti seuraavassakin.
Tuli hankittua säädettävät cambertangot taakse,nelipyörä aurauksen säädön jälkeen on ollut melkosen mukava ajettava.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
niin,onhan tuon väykyn korimuotoilu eka silmäyksellä vähän "kansanauton omainen" mutta johan siitä alkaa löytyymään silmiä hiveleviä muotoja, kun laittaa tyylikkäät vanteet alle!!! alunperin kaunis kori on pilattu tehtaan peltivanne pöläri tekeleellä. sama pätee muihinkin auto merkkeihin ja malleihin. jopa perus w210 classic hienoilla vanne/rengas sarjalla näyttää jo tehdas customilta. kun ei ole ylimääräisiä kromeja, ja on muutenkin pelkistetty. toivottavasti olette myös samaa mieltä? yst.terv. AP 

ei se keulan muotoilu siitä parane, vaikka siihen laittais millaiset vanteet tahansa
jessus, kun ne olis tehtaalla tajunneet tehdä sitä "w203 keulalla", niin olis myyntimäärät uutena ja haluttavuus käytettynä varmasti ollut vielä parempia...
itse jos joskus väyryseen haksahtaisin, niin w203 valot ja maski siihen olis pakko yrittää sovitella
pahintahan tämä on juuri siinä "coupe väyrysen" kohdalla, muuten tosi linjakas ja sopusuhtainen auto, mutta keula on kuin jostain ryssän suunnittelutoimistosta tilattu...

itse jos joskus väyryseen haksahtaisin, niin w203 valot ja maski siihen olis pakko yrittää sovitella

pahintahan tämä on juuri siinä "coupe väyrysen" kohdalla, muuten tosi linjakas ja sopusuhtainen auto, mutta keula on kuin jostain ryssän suunnittelutoimistosta tilattu...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
ruosteisella, paskaisella ja kuhmuisella autolla ajo on aivan eri asia, kuin ajaa väyryselläAM kirjoitti:Näin luki tuolla toisessa topicissa. Kai sitä nyt itsetunto riittää väykkykeulaisellakin ajaanapa kirjoitti:
.....mulla nyt on ollut aina niin sairaan hyvä itsetunto, että ole ikinä osannut "hävetä" jollakin ruosteisella ja kuhmuisella autolla ajoa

vaikka ehkä se väyrysellä ajo ei liity niinkään itsetuntoon, vaan siihen, että jos se muotoilu ei ole harmoniassa, niin ei vain pysty... mielummin vaikka ladalla, koska siinä muotoilu on harmoniassa... se on siis tasaisesti ruma/laatikko tai mitä tahansa, väyrynen taas on sivulta ihan jees ja sitten kun näkee sen keulan, niin laatta lentää, että miten helvetissä tuollainen on tuohon kehdattu laittaa...
Viimeksi muokannut napa, Ti 14.09.2010 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Prkl.masaf1 kirjoitti:Itse kun käytin muutama kk sitten Väykyn konepellin Vantaalla maalaamossa (kiveniskemistä alkoi pukata ruostekukkaa), niin kyllä siellä maalaamossa oli parhaillaankin 2 kpl W211:iä. Lokarin kaaret oli kummassakin kukilla. Niiden vieressä oli parkissa 220-korimallin S500, missä oli menossa etulokarit kokonaan vaihtoon, kun oli niin pahasti ruostunu. Maalari maalasi parhaillaan sinistä vm. 2007 Vitoa ja haukkui, että onpa ihan saatanan huonosti tehty nää espanjalaiset.jukka-tre kirjoitti:211 on jo ruosteita havaittu. Tästä on täällä jo topikkeja useampia. Mutta ei ilmeisesti nyt mitään ihan pommeja kuiteskaan. Mutten viittis vaihtaa uudempaan ja alkaa sitte sitä maalaileen. On tässä jo ihan riittävästi maalailtu...

Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Makuasioista voidaan aina kiistellä, mutta täältä löytyy yksi joka tykkää W210:n ulkonäöstä, myös keulasta. Tosin pre-faceliftin vakio puskuria ja facelift-AMG:n puskuria olisi saanut jalostaa hieman pidemmälle ennen sarjatuotantoa. ( perus pre-facelift näyttää hieman liikaa 124 koppasesta repäistylle ja facelift-AMG on liian lähellä tavallista faceliftiä)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Eipähän ole tuo paavon pärstä mitenkään hintelä ja keulaa katselee ajaessa vähän kuin w115 lokareita muistellessa. Jos olisi oikein esteetikko metroseksuaali, pitäisi kait katsella jotain alfa romeota ja vespaa allensa. Mutta, arvomaailma liikkuu nykyään muissa sfääreissä. Sitäpaitsi ei niin hurjaa naamaria kait ole, ettei sitäkin joku ole lähtenyt kopioimaan paitsi onneksi omaani.
Ei muistu mieleen yhtään kaaraa, jonka olisin ostanut ulkonäkösyistä, mutta monta, jotka olisi samasta syystä voinut jättää ostamatta.
Ei muistu mieleen yhtään kaaraa, jonka olisin ostanut ulkonäkösyistä, mutta monta, jotka olisi samasta syystä voinut jättää ostamatta.
IMHO. Värynen mallina on klassisen upea, linjakas ja tyylikkään silmiä hivelevä. Parhaimmillaan näyttää alkuperäisillä peltivanteilla ja pölykapseleilla, sekä tehtaan antamassa rengaskoossa. Ekan sukupolven Väyryset ovat tulevaisuuden haluttuja klassikoita, sillä tämä muotoilu ei vanhene. Kaiken lisäksi loistavat ajo-ominaisuudet. Ei mulla muuta tähän. 

[i]"Jos tänään lotossa voitan, niin mersun ostan -ajattelee moni suomalainen lauantai-iltana. 99% näistä ei ikinä ole ajanut Mersulla, joten siksi tuollainen mielipide heillä varmaankin on. Penkit Mersussa ovat yhtä pehmeät ja miellyttävästi muotoillut kuin yleisen uimahallin saunan lauteet. Mersun jälkeen ei voi muuta autoa ostaa, vaan pitää olla merkkiuskollinen. Suomalainenhan ei tyhmyyttään suostu tunnustamaan."[/i]
Valitettavasti samaa ei voi sanoa w203:ta. On se niin vtun ruma. Yritetty matkii Väyrystä, mutta epäonnistuttu täysin!!!Vanja-eno kirjoitti:IMHO. Värynen mallina on klassisen upea, linjakas ja tyylikkään silmiä hivelevä. Parhaimmillaan näyttää alkuperäisillä peltivanteilla ja pölykapseleilla, sekä tehtaan antamassa rengaskoossa. Ekan sukupolven Väyryset ovat tulevaisuuden haluttuja klassikoita, sillä tämä muotoilu ei vanhene. Kaiken lisäksi loistavat ajo-ominaisuudet. Ei mulla muuta tähän.
Minäkin ajelen tyytyväisenä väyrysellä..Varmaan on onnistunut muotoilu tuossa kulkineessa,ei tuntus ketään jättävän kylmäksi.Ite pidän myös ihan onnistuneesti muotoiltuna autona,erottuupahan massasta...Ihan pilanpäiten otin vaihdossa tuon väykyn,nyt 3000km myöhemmin oon jo pikkasen tykästynyt autoon.Eniten yllätti pienikulutus eikä tuo kyytikään vallan huonoa ole...Ensialkuun meinasin laittaa heti kiertoon moisen ruosteimurin,mut nyt jo pohjia tehdään uutta maalia varten
.
