itseasiassa tuo mobilin 0w-40 on yhtä hyvää tai parempaa kuumasta päästä, vaikka "paperilla" ei siltä nopeasti katsottuna näytä, kuin se 5w-50 kura... tainnut se moottoririkkoon johtanut vika tulla kuitenkin jo niillä 5w-50 rally formuloilla

se öljy kun tunnetusti tappaa moottoreita
40 kuumapää riittää suomessa ihan hyvin, jopa pieneen rata-ajeluunkin, kunhan koneen ei vain anna "keittää" öljyjään... siinä tilanteessa ei sitten auta enää, vaikka olis 70 viskoa...
öljynjäähdyttimet on keksitty jo ennen ensimmäistä maailmansotaa, joten ei pitäis olla uutta asiaa enää kenellekään...
edit: tuossa olis jotain listaa oikeasta "kuumasta päästä", eli siitä viskosta mitä öljyssä on +150 C lämmössä...
Mobil 1 0W40 HTHS 3.6 mPas
Castrol RS 10W-60 HTHS 3.7 mPas
Castrol RS 0w-40 HTHS 3.7 mPas
Silkolene PRO S 5w-40 HTHS 4.07 mPas
Motul 300V 10w-40 HTHS 4.19 mPas
Motul 300V 5w-40 HTHS 4.51 mPas
Redline 5w40 HTHS 4.6 mPas
Redline 10W40 HTHS 4.7 mPas
Mobil 1 15w-50 HTHS 5.11 mPas
Silkolene PRO S 10w-50 HTHS 5.11 mPas
Silkolene PRO R 15w-50 HTHS 5.23 mPas
Motul 300V 15w-50 HTHS 5.33 mPas
Redline 15W50 HTHS 5.8 mPas
mobil 1 5w-50 ei ole listalla, vaan se on siis 15w-50...
tuo oli vähän yllätys itsellekin, että castrol 10w-60 on noinkin huonoa

6 kpl 5w/10w-40 öljyä on parempia "kuumankestoltaan", kuin 10w-60 castrol
mutta yhteenvetona voidaan todeta, että mobil 1 0w-40 on yhtä hyvää/huonoa, kuin castrol 10w-60
