mersu 300 d w 124 vm.88 JURISEE????
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke 15.09.2010 21:25
- Paikkakunta: varpaisjärvi
mersu 300 d w 124 vm.88 JURISEE????
Kertokaa foorumilaiset mikä vikana?? käytin katsastuksessa autoa ja sanoivat että kardaanin tukilaakeri rikki eli oli se kumimenny rikki...Vaihdatutin sen ammatti korjaamolla. Mutta sen jälkeen ilmeni outoa jurinaa 60km/h Jälkeen ja kun on nosturilla ilmassa niin jurina kuuluu tyhjäkäynnilläkin 5 vaihteella..Kannatin laakerin ja tuhansien vika arvailujen jälkeen on vaihdettu ___> kardaanin värinävaimennin, ristikko, takarenkaan laakeri... SAMA jurina vaan jatkuu...On kohillaan kardaanissa merkit, ellei ristikkoa vaihettaessa ole kääntynyt 180 astetta mut on kokeiltu kaikin päin....EN TIIJJÄ MISSÄ VIKA......AVITTAKKEE...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke 15.09.2010 21:25
- Paikkakunta: varpaisjärvi
Jos ymmärsin kirjoituksesi oikein, niin jurina tuli sen jälkeen, kun vaihdoitte keskilaakerin. Tämän johdosta vika täytyy olla kardaanissa, ei se kardaanin keskikumin vaihto voi millään tapaa vaikuttaa takapyörän laakeriin.
Sanoit, että kardaanin osat vaihdettiin ammattikorjaamolla. Onko kardaani myös tasapainoitettu asianmukaisesti, ristikon vaihto johtaa pääsääntöisesti epätasapainoon ja vaatii tasapainoituksen.
Sanoit, että kardaanin osat vaihdettiin ammattikorjaamolla. Onko kardaani myös tasapainoitettu asianmukaisesti, ristikon vaihto johtaa pääsääntöisesti epätasapainoon ja vaatii tasapainoituksen.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke 15.09.2010 21:25
- Paikkakunta: varpaisjärvi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke 15.09.2010 21:25
- Paikkakunta: varpaisjärvi
Kun se kumi oli rikki, niin kardaanin epätasapaino ei välittynyt niin hyvin koriin. Tiukka kumi ei anna anteeksi nyt epätasapainolle. Ja sitten kun ristikko on vielä vaihdettu, niin siitä seuraa vielä enemmän epätasapainoa. Tiedätkö tasapainoitettiinko kardaani osien vaihdon jälkeen? Tuollaisissa tapauksissa, joissa osia on vaihdettu merkkaamatta kardaanin asentoja ja jätetty tasapainoitus väliin, niin tulee usein ongelmia. Jos teetit homman normikorjaamolla, niin tasapainoituskonetta siellä ei varmastikaan ollut.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke 15.09.2010 21:25
- Paikkakunta: varpaisjärvi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke 15.09.2010 21:25
- Paikkakunta: varpaisjärvi
ei oo tasapainotettu?? Paljoha semmonen maksaa??kardaani kirjoitti:Kun se kumi oli rikki, niin kardaanin epätasapaino ei välittynyt niin hyvin koriin. Tiukka kumi ei anna anteeksi nyt epätasapainolle. Ja sitten kun ristikko on vielä vaihdettu, niin siitä seuraa vielä enemmän epätasapainoa. Tiedätkö tasapainoitettiinko kardaani osien vaihdon jälkeen? Tuollaisissa tapauksissa, joissa osia on vaihdettu merkkaamatta kardaanin asentoja ja jätetty tasapainoitus väliin, niin tulee usein ongelmia. Jos teetit homman normikorjaamolla, niin tasapainoituskonetta siellä ei varmastikaan ollut.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3046
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ko-Met 80 €, jos lähetät irtokardaanin. Ja Matkahuollon rahdit päälle.
http://www.ko-met.fi/
Varo Varpaisjärvellä Liikkuvan Poliisin partiota! Sain siellä Cityssä mojovat sakot.
http://www.ko-met.fi/
Varo Varpaisjärvellä Liikkuvan Poliisin partiota! Sain siellä Cityssä mojovat sakot.

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Joskus voi olla kannattavampaa ostaa kunnossa oleva käytetty. Jos osia irroiteltu tai laiteltu epäasianmukaisesti, niin kustannukset nousevat kardaanirempassa melko korkealle. Kunnossa oleva purettu kardaani voi tulla edullisemmaksi, mikäli ristikko laitettu miten sattuu yms. Ei kai W124 kardaanit enää montaa kymppiä käytettynä taida maksaa.
Jos kardaanista on tosiaan vaihdettu ristikko ilman tasapainotusta, niin ei ole ollut ammattikorjaamo kyseessä-siis kardaanialan.
Jos kardaanista on tosiaan vaihdettu ristikko ilman tasapainotusta, niin ei ole ollut ammattikorjaamo kyseessä-siis kardaanialan.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3046
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Tarkoitatkos nyt että "käykö muista 300D malleista kardaani?" vai "käykö muista malleista 300Dhen kardaani?".markus1980 kirjoitti:kyllä on... Käypiös muista mersun malleista 300 d kardaani niin vois sulkea sen vioista pois??
Molempiin vastaan että ei käy. Kardaanin etupätkän pituus riippuu koneen ja vaihdelaatikon yhteispituudesta, ja esim. kolmesatasessa automaatissa, nelilovisessa ja viisivaihteisessa on jokaisessa oma etupätkänsä.
Voihan kardaanin etu- ja takapätkiä toki lyhennyttää, itse lyhentämistä ei kannata kokeilla, reisille menee. Minä mokoma isompaan koneeseen vaihtaessani laskin, että kone tulee 9 cm taaksepäin, niin nelipyttyisen kardaania pitää lyhentää 9 cm. Väärin, oli viispyttyisen lisäpituutta tai vajaasylinterisen lyhyyttä kompensoitu erilaisella kytinkopalla, joten vaihdelaatikko siirtyikin vain 5 cm taaksepäin.

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Kolmesatasessa ei ole 4-lovista manuaalivaihtoehtoa.Molempiin vastaan että ei käy. Kardaanin etupätkän pituus riippuu koneen ja vaihdelaatikon yhteispituudesta, ja esim. kolmesatasessa automaatissa, nelilovisessa ja viisivaihteisessa on jokaisessa oma etupätkänsä.
Mutta ilmeisesti topicin aloittajalla on pilattu vain takapätkä, eli takapätkän vaihdolla ja koko paketin tasapainoituksella voisi tulla hyvä ja taloudellisin vaihtoehto.