M104 nokka-akselin aluslevyt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
der Panzerwagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27

M104 nokka-akselin aluslevyt

Viesti Kirjoittaja der Panzerwagen »

Käytin M104 098 kannen koneistamolla, missä irroittivat nokka-akselit. Sain mukaan 4 kpl puoliympyrän muotoisia aluslevyjä, jotka pitäisi asettaa 4. ja 11. laakeripukkiin. Kuuluisiko 1. ja 8. pukkiin myös aluslevyt, koska niillekin paikka näytäisi kannessa olevan?
Ohjeen perusteella en saa täysin selvää, että onko aluslevyt vaihtoehtoisesti 1. ja 8. pukissa tai 4. ja 11. pukissa vai kuuluuko aluslevyt niihin kaikkiin. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa 4 aluslevyä on jäänyt matkanvarella johonkin.

Linkki ohjeeseen, jonka 2. sivulla käsitellään asiaa. http://www.w124performance.com/service/ ... 5-2210.pdf
Avatar
der Panzerwagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27

Viesti Kirjoittaja der Panzerwagen »

Eikö kukaan kansiremontin tehnyt muistaisi? Pitäisi saada nokka-akselit pikaisesti paikalleen. Koneistamolla kovasti väittävät ettei aluslevyjä ollut kuin 4 kpl, mutta itseä hämää, kun kannessa on selvästi paikat 8 levylle. Oikeampi nimi noille taitaisi olla pidikelevy.
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

ei siellä ole kuin ne 4-kappaletta ja ne tulee juuri sinne minne koneistamon mies on sanonut usko sitä. :wink:
Mercedes-Benz forever
Avatar
der Panzerwagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27

Viesti Kirjoittaja der Panzerwagen »

Kiitos vastauksesta, tohon itsekin kallistuin, mutta hyvä saada asialle vahvistusta. Olishan ne levyt voineet hävitä jossain aikaisemmassakin asennuksessa.
Avatar
der Panzerwagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27

Viesti Kirjoittaja der Panzerwagen »

Kiitos vastauksesta, tohon itsekin kallistuin, mutta hyvä saada asialle vahvistusta. Olishan ne levyt voineet hävitä jossain aikaisemmassakin asennuksessa.
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

4 ja 11 oli ku yhen purin. Uuvemmassa M104:ssä 280, 320 36amg jne ei ole koko läystäkkeitä. Nokka silti ohjaa ittesä samoista pukeista.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minkähä takia sit 300 on ne?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ennesvanahaan oli säteittäinki laakeroitu liuskoilla, vaanku tuntuu kestävän ilimanki ja on halavempi tehä, niin on jätetty pois. Nokka on laakeroitu päittäin yleensä vain yhdestä pukista, ettei lämpölaajeneman takia hirtä, pinta-ala jää vaan niin pieneksi että siihen on alakuun pantu liuskat. Myöhemmin on cost reductionin karvanen koura riipassu neki.
Vastaa Viestiin