Moro
sl500 -90
Vaivaa tollanen käynti häiriö m119 konetta.
Esim tyhjäkäynnillä ei oikein käy kumpikin puoli tasasesti vaan ontuen.
Sen verran tutkailin että kuskinpuolen tyhjäkäynnin säätömoottorilta tuleva kumiletku joka menee kuskin puolen imusarjaan vetää itsensä kurttuun! Ja silloin ontuminen alkaa. Mutta jos ilmamäärä mittarin lautasta millin verran painaa aukikäsin kone käy kuin unelma.
Toinen ihmettelyn kohde on kun yrittää täyskaasulla kiihdyttää niin vähän sellanen tukkonen mutta jos vähän löysää poljinta niin vetää huomattavasti paremmin?
oisko vinnkkejä.
Kiitos
sl500 käyntihärö
Melkein itsekkin tarkistaisin virranjakajien kannet ensimmäisenä! Ainakin omassa SL:ssä joutuu talviseisonnan jälkeen ottamaan kannet irti ja kuivaamaan ne esim kuumailma-puhaltimella tai vaikka hiustenkuivaajalla! Tuo kansien "kostuminen" kun voi aiheuttaa kaikenlaisia oireita.
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Moro nyt tuli kone kuntoon!
Vika poltto-aine puolella.
tyhjäkäynnin ontumisen sain kuntoon kun säädin koneen rikkaammalle! Ei tullut ekana mieleen kun oli juuri käynyt huollossa jossa vaihdettiin lamda ja säädettiin seokset kohdilleen katsastusta varten.
Ja tuo tukkoisuus alkoin valjeta kun laitoin tollasen polttoaineen paine mittarin bensalinjaan. Tyhjäkäynnillä oli 6.2bar eli ihan sallituissa rajoissa, mutta kun anto vähän kieroksia niin mittari painu 3.6 bar. No selvä tapaus pumpuilla ei vain riittänyt paineen tuotto. Uudet tilaukseen ja paikalleen niin johan alko pelittään. nyt tyhjäkäynnillä ja kiihyttäessä paineet 6.6bar ja mittari ei edes värähdä vaikka kaasupohjassa.
Näillä eväillä tuli kuntoon.
jukkis
Vika poltto-aine puolella.
tyhjäkäynnin ontumisen sain kuntoon kun säädin koneen rikkaammalle! Ei tullut ekana mieleen kun oli juuri käynyt huollossa jossa vaihdettiin lamda ja säädettiin seokset kohdilleen katsastusta varten.
Ja tuo tukkoisuus alkoin valjeta kun laitoin tollasen polttoaineen paine mittarin bensalinjaan. Tyhjäkäynnillä oli 6.2bar eli ihan sallituissa rajoissa, mutta kun anto vähän kieroksia niin mittari painu 3.6 bar. No selvä tapaus pumpuilla ei vain riittänyt paineen tuotto. Uudet tilaukseen ja paikalleen niin johan alko pelittään. nyt tyhjäkäynnillä ja kiihyttäessä paineet 6.6bar ja mittari ei edes värähdä vaikka kaasupohjassa.
Näillä eväillä tuli kuntoon.
jukkis