Jäärata w201 2.5ST turbo kokeilut alkaa...
Jäärata w201 2.5ST turbo kokeilut alkaa...
tuli tuommonen ostettua ku halavalla sain ja talvi kun tekee tuloaan niin tosta tulee ny sitte jäärata auto.projektihan on jo ihan hyvällä alulla turbo paikollaa pumpusa isot elementit kaipaa vielä säätöä, sisusta purettu pitää vielä ylimääräsiä peltejä leikellä ja laittaa pleksit lasien tilalle ja alustapuolta alkaa tekehen mut joo kuvia on linkin takana ja päivittelen ku jotai tapahtuu.
http://tdtleka.kuvat.fi/kuvat/J%E4%E4rata+ST/
http://tdtleka.kuvat.fi/kuvat/J%E4%E4rata+ST/
Viimeksi muokannut tdt leka, La 12.02.2011 17:50. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
moottoriin ei tällä hetkellä ole kerenny muuta tekeen kun mitä kuvisa näkyy, olen omistanu auton viikon verran
kansi ois ainaki tarkotus avartaa ja venttiilit isontaa ja nokka hiotuttaa riippuu ny kauanko pysyy nipusa tommosenaa.
kansi ois ainaki tarkotus avartaa ja venttiilit isontaa ja nokka hiotuttaa riippuu ny kauanko pysyy nipusa tommosenaa.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
ei kärsikkään hullutella siksi yritän pienillä paineilla ja hyvällä hengityksellä ottaa voimoo.
ookko mitää race öljyä ajatellu/käyttäny? ite kokeilen olikoha se 20/50 jotaki race öljyä, melko liisteriä et joutuu pari tuntia pitää roikasa ku pakasella lyö tulille.
ookko mitää race öljyä ajatellu/käyttäny? ite kokeilen olikoha se 20/50 jotaki race öljyä, melko liisteriä et joutuu pari tuntia pitää roikasa ku pakasella lyö tulille.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
ainakin tuo valvolinen VR1 20W-50 tuntuu hyvin pysyvän tuolla oman 300E:n 500 000 km ajetussa koneessa
talvella varmaan aika jytkyä, mutta katsotaan nyt koska pitää vaihtaa lievempää öljyä, vai ehdinkö saada ducaton talveksi ajoon...

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ota sen verran öljypohjaa pois että vaihdat kiertokangen laakerit, kuullostaa kilokin aikakovalta vapari alakerralle, jääradalla .
Vois kannattaa laittaa lisähukkaportti , sais pakopaineet pienemmäksi jos toi alkuperäinen ei riitä .
Vois kannattaa laittaa lisähukkaportti , sais pakopaineet pienemmäksi jos toi alkuperäinen ei riitä .
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
ei tossa ahtimessa ole porttia, tulee erillinen 50mm venttiilillä oleva portti.
pitääkös vaihtaa turbon suodattimen jalka et saa lauhuttimen?
räjäytän ensin tuon vaparin ja vaihan sitte turbon alakerran, olen realisti
pitääkös vaihtaa turbon suodattimen jalka et saa lauhuttimen?
räjäytän ensin tuon vaparin ja vaihan sitte turbon alakerran, olen realisti

Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
sielois ny savu kuvaki en vaa saa sitä suoraa ruutuun mut kuitennii
http://tdtleka.kuvat.fi
http://tdtleka.kuvat.fi
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
on toi kilvissä ja ens kesänä jos kävis muutoskatastaa turbolle...nii jos ei kovin montaa kertaa kaaru
totta nää tuut lauantaina käymää, näät livenä ton kikottimen?

totta nää tuut lauantaina käymää, näät livenä ton kikottimen?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
http://tdtleka.kuvat.fi/kuvat/J%E4%E4rata+ST/
tänää sain kivasti aikaan kun cuulerin hitsausta oottelin ja huomiselle se jääkin.
eli lisä iskarit laitoin eteen, pystykallistumia vähä eteenpäin sääjin ja camperia vähä lisää ja sitte syöttöpumpum sain ny lopultaki säätöihin.
ny pääsis kunnolla testaan ku sais cuulerin.
jotaki kuvatuksiaki otin.
tänää sain kivasti aikaan kun cuulerin hitsausta oottelin ja huomiselle se jääkin.
eli lisä iskarit laitoin eteen, pystykallistumia vähä eteenpäin sääjin ja camperia vähä lisää ja sitte syöttöpumpum sain ny lopultaki säätöihin.
ny pääsis kunnolla testaan ku sais cuulerin.
jotaki kuvatuksiaki otin.
jokkisradalla käyty testaan ja oli positiivinen kokemus ajettavuuden suhteen, käänty niinku pitiki ja sladissa käyttäyty rauhallisesti, maksi missaan puolenkierroksen ratin liike riitti.voimaaki on jo nyt ettää suttaa vaan.
mutta kappas kannentiiviste antautu eli pääsee viritteleen sisäpuoleltaki mikä sekin on jo alotettu
kannen ku saan vinkutettua ja nokan teetettyä nii käytän penkisä.
mistäs noihin sopii teräs kanget vai joutuukoi teettään?
mutta kappas kannentiiviste antautu eli pääsee viritteleen sisäpuoleltaki mikä sekin on jo alotettu

kannen ku saan vinkutettua ja nokan teetettyä nii käytän penkisä.
mistäs noihin sopii teräs kanget vai joutuukoi teettään?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
joo niihän ne turbon kanget ois kestävämmät mutta ei tarpeeksi, ei vihti koko aikaa aukoa konetta 

Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Vaparimäntiin ei käy turbonkanget. Yläsilmä isompi turbossa. Vai olikos tässä jo turbon alakerta?Ne öljyruiskutkin olisi kohtuu tarpeen turbon umpinaisilla kangilla ja muutenkin.
Käsityksen mukaan cdi:n kangista saisi vahvat veivit, paksummat, kuin om 606 turbossa. Miten lie sitten pituus ja männäntapin halkaisija passaisivat käytännössä?
Käsityksen mukaan cdi:n kangista saisi vahvat veivit, paksummat, kuin om 606 turbossa. Miten lie sitten pituus ja männäntapin halkaisija passaisivat käytännössä?
kansi hommia aloteltu
http://tdtleka.kuvat.fi/kuvat/J%E4%E4rata+ST/
http://tdtleka.kuvat.fi/kuvat/J%E4%E4rata+ST/
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Re: Jäärata w201 2.5ST
pitäsköhän päivittää vähä.auto alkaa oleen valmis vielä jotai pientä näpertelyä ois luvassa mutta viikonloppuna pitää jo jääradalla käydä.
kaikkkiahan sitä tuli tehtyä mm turbon kanget, öljysuihkut, tasapainotukset, kannen avarrukset ymsyms
kuviaki ois jotain tarjolla ja jos joku osais kertoa tosta penkkilapusta et mistä johtuu kun tuo käyrä alkaa tuollalailla "väriseen"?
http://tdtleka.kuvat.fi/kuvat/J%E4%E4ra ... G_0208.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tdtleka.kuvat.fi/kuvat/J%E4%E4ra ... G_0187.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tdtleka.kuvat.fi/kuvat/J%E4%E4ra ... G_2479.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tdtleka.kuvat.fi/kuvat/J%E4%E4ra ... G_0191.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
kaikkkiahan sitä tuli tehtyä mm turbon kanget, öljysuihkut, tasapainotukset, kannen avarrukset ymsyms
kuviaki ois jotain tarjolla ja jos joku osais kertoa tosta penkkilapusta et mistä johtuu kun tuo käyrä alkaa tuollalailla "väriseen"?
http://tdtleka.kuvat.fi/kuvat/J%E4%E4ra ... G_0208.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tdtleka.kuvat.fi/kuvat/J%E4%E4ra ... G_0187.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tdtleka.kuvat.fi/kuvat/J%E4%E4ra ... G_2479.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tdtleka.kuvat.fi/kuvat/J%E4%E4ra ... G_0191.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Re: Jäärata w201 2.5ST
komeet on teholukemat! paljonko oli ahtopaine ?
Re: Jäärata w201 2.5ST
tehojen osalta tuo ei ole vielä valmis yli 400 pitää löytyä mutta jää rajalle saa rajottaakki tehoja.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Re: Jäärata w201 2.5ST
Rallirenkaalla 2-vetosessa kaikki yli 300hv on turhaa, nopea kaasuun vastaaminen ja hyvä väääntö, niistä on apua.
se jää on kuiteskin pirun liukasta ja siihen kertyy aina irtolunta .
se jää on kuiteskin pirun liukasta ja siihen kertyy aina irtolunta .
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Re: Jäärata w201 2.5ST
taitaa olla jo kaikki yli 200 heppaa aika haitallistasunbeam kirjoitti:Rallirenkaalla 2-vetosessa kaikki yli 300hv on turhaa, nopea kaasuun vastaaminen ja hyvä väääntö, niistä on apua.
se jää on kuiteskin pirun liukasta ja siihen kertyy aina irtolunta .

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Jäärata w201 2.5ST
juu ei tosiaan tarvii kaasupohjasa ajaa mut etenee ihan kivasti kuitenki ja on josai tilanteisa hyvä kun on kaasusa vielä varaa.toi on ny aika mukava n.3500 lähtee vetään ja vetoja löytyy aivan 6500rpm asti pitää linkittää videota radalta kuhan saisin koneelle laitettua ne.oli vaa teknisiä murheita viikonloppuna nii ei oikee tosi pätkiä saanu mut kuitenki ja niitä perus murheita kytkimen poljin sylinteri hajos jne.
kukaan ei siis osaa sanoa mitää siihen tehokäyrän väpäjämiseen?
kukaan ei siis osaa sanoa mitää siihen tehokäyrän väpäjämiseen?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Re: Jäärata w201 2.5ST
voisko loppua polttoaine keskentdt leka kirjoitti: kukaan ei siis osaa sanoa mitää siihen tehokäyrän väpäjämiseen?

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Jäärata w201 2.5ST
mullon pa-painemittari ja se ei ainakaa tippunu yhtään rykäsyssä, alkuperänen siirtopumppu ei säiliöitä ja alkuperänen diiseli.napa kirjoitti:voisko loppua polttoaine keskentdt leka kirjoitti: kukaan ei siis osaa sanoa mitää siihen tehokäyrän väpäjämiseen?onko siirtopumppu millainen, onko välisäiliötä käytössä jne. onko auto alkperäinen diese vai bensasta tehty (pahinta kai on tehdä bensa kaasarillisen tankilla olevasta) onhan näitä syitä... tuossa nyt muutama alkuun...
moottorin äänestä vedon aikana ei huomannu mitään noin suurta uupumista ainoastaan alko ihmetyttään ku kahtelin tota lappua.
voisko olla kun tuo ahdin on john deerestä ja raktorithan ei kierrä paljoa et ahdin alkas sakkaan tai jotain kun pienensin ahtopainetta niin tuntu et ois alkanu herkemmin kiertään nyt isommilla kierroksilla

täsä ei enää kytkin irrota ollenkaa sen takia noin vaisua menoa.
http://www.youtube.com/watch?v=EjccZeDvNLI" onclick="window.open(this.href);return false;
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita