Moottorin ääni kuuluu sisälle?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Moottorin ääni kuuluu sisälle?

Viesti Kirjoittaja jartuo »

En tiedä olenko oikeassa, mutta mielestäni moottorin ääni kuuluu nykyisin sisälle enemmän kuin ennen?
Mikäköhän läpivietikumi on mahdollisesti mennyt? Vai kuulu teidän w211:ssa moottorin ääni sisälle, paikoillaan tai ajossa?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Ota apumies mukaan pihalle, avaa konepelti.
Mene itse autoon sisälle ja ikkunat kiinni.

Ensin pää kuskin jalkatilaan ja apumies pitää älämölöä moottoritilassa.
Sitten pää repsikan jalkatilaan ja sama juttu.
Tällä tavalla selviää kummalta puolelta melu kuuluu.

Sen jälkeen pitää vähän purkaa asioita ja sama apumies valaisee kirkkaalla valolla pimeän aikaan konetilaa eri kohdista. Itse ollaan siellä jalkatilassa tuijottelemassa mistä valo näkyy.

Näin on joka autosta löydetty akustiset vuodot tähän mennessä.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

ok, pitää kokeilla tuota metodia. Kuka sen parempi apumies tähän homaan voisikaan olla kuin oma vaimo :)
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vanhemmiten autoissa äänitaso kasvaa, syinä ovat ovien ja ikkunoiden tiivisteet, läpiviennit, moottorin, vaihteiston ja voimansiirron sekä alustan ripustusten puslien kuoleentuminen, ruostereiät korissa ja yleinen mekaaninen kuluminen ja välysten kasvu.

Ikääntyviin autoihin myös asennetaan usein äänentoistoon isompia kovaäänisiä ja näille vahvistimia, sekä matalan jäykkää alustaa yhdistettynä leveisiin matalaprofiilisiin renkaisiin ja aerodynamiikkaa huonontavia lasikuituisia korinmuotoilusarjoja, jotka ovat kukin omiaan lisäämään äänenvoimakkuutta ajaessa. :lol:
Oiva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 04.10.2006 12:19
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Mulla oli sama ilmiö väyrysessä (-97). Syyksi osottautui ohjausakselin läpiviennin kumitiivisteen pullahtaminen paikoiltaan. Kuulemma yleinen pikkuvika väyrysessä. Sattaa olla myös 211 sarjassa. Tästä kannattaa mielelläni aloittaa. Kannattaa kuitenkin vaimoa huudattaa konehuoneessa - ainakin naapurit saavat ihmettelemistä.
Avatar
Kimmo!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: La 11.12.2004 14:14
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Kimmo! »

juu ja kannattaa vaimolle opetuttaa vaikka youtuben kautta AMG:n saundit ennenkuin menee sinne pellin alle :lol:
määrääkö se ahdin tahdin..?

E270CDi -00
W124 260E -91

EX 300SEL -89

EX C230K
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Moottorin ääni kuuluu sisälle?

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

jartuo kirjoitti:En tiedä olenko oikeassa, mutta mielestäni moottorin ääni kuuluu nykyisin sisälle enemmän kuin ennen?
Mikäköhän läpivietikumi on mahdollisesti mennyt? Vai kuulu teidän w211:ssa moottorin ääni sisälle, paikoillaan tai ajossa?

Kovin hiljaisiahan nämä ovat kone-ääneltään... onko sulle vedetty sisälämppärille piuha sisälle pannuhuoneenpuolelta?
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Ei siellä pitäisi olla mitään läpivientejä tehtaan jälkeen. Koitan viikonlopulla kurkata jospa jotain löytyisi?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

jartuo kirjoitti:Ei siellä pitäisi olla mitään läpivientejä tehtaan jälkeen. Koitan viikonlopulla kurkata jospa jotain löytyisi?
Nykyinen V6 CDI tyhjätäynnillä ääneltään äkkinäisen hankala erottaa bentseeni V6: sta.... ja ei kuulu sisälle kuin täysillä paikoiltaan lähdettäessä.
V6 : ssa ruiskun rail-paine tyhjäkäynnillä erittäin matala, samoin pintakaasulla... ja puristukset matalahkot... siksi niin pirun sivistyneen tyylikäs ääneltään.

Rivi-4, varsinkin alkusarja 211 ja 212 250 CDI käy karkeammin ko ajotilanteissa.

Veikkaisin sinulla olevan jonkunsortin äänisillan tai ilmireiän pannuhuoneeseen, kun sisälle käynti häiritsee.

Toki esim. suutinhäiriö (huono suihkukuvio) aiheuttaa epäpuhtautta palotapahtumaan... karkeampi käynti...
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Oiva kirjoitti:Mulla oli sama ilmiö väyrysessä (-97). Syyksi osottautui ohjausakselin läpiviennin kumitiivisteen pullahtaminen paikoiltaan. Kuulemma yleinen pikkuvika väyrysessä. Sattaa olla myös 211 sarjassa. Tästä kannattaa mielelläni aloittaa. Kannattaa kuitenkin vaimoa huudattaa konehuoneessa - ainakin naapurit saavat ihmettelemistä.
Tänään sain aikaiseksi käydä auton alla, sieltä oli tosiaan se kumi pois sen puslan päältä. Rasvasin sen ja laitoin takaisin. Muuten kumi oli ihan hyvässä kunnossa. En tiedä paljonko se vaikutti, mutta huomenna sen näkee kun lähtee liikkeelle.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
jartuo kirjoitti:Ei siellä pitäisi olla mitään läpivientejä tehtaan jälkeen. Koitan viikonlopulla kurkata jospa jotain löytyisi?
Nykyinen V6 CDI tyhjätäynnillä ääneltään äkkinäisen hankala erottaa bentseeni V6: sta.... ja ei kuulu sisälle kuin täysillä paikoiltaan lähdettäessä.
V6 : ssa ruiskun rail-paine tyhjäkäynnillä erittäin matala, samoin pintakaasulla... ja puristukset matalahkot... siksi niin pirun sivistyneen tyylikäs ääneltään.

Rivi-4, varsinkin alkusarja 211 ja 212 250 CDI käy karkeammin ko ajotilanteissa.

Veikkaisin sinulla olevan jonkunsortin äänisillan tai ilmireiän pannuhuoneeseen, kun sisälle käynti häiritsee.

Toki esim. suutinhäiriö (huono suihkukuvio) aiheuttaa epäpuhtautta palotapahtumaan... karkeampi käynti...
Jotenkin en jaksa uskoa, että tuo kumi vaikuttaa niin paljoa, tulee vaan mieleen juuri tuo äänisilta. Voisiko joku moottorinkumi olla kabut.
Huomenna katsastukseen, käsken insinöörin tarkistamaan kumien kunnon.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Vastaa Viestiin