Moottorin ääni kuuluu sisälle?
Moottorin ääni kuuluu sisälle?
En tiedä olenko oikeassa, mutta mielestäni moottorin ääni kuuluu nykyisin sisälle enemmän kuin ennen?
Mikäköhän läpivietikumi on mahdollisesti mennyt? Vai kuulu teidän w211:ssa moottorin ääni sisälle, paikoillaan tai ajossa?
Mikäköhän läpivietikumi on mahdollisesti mennyt? Vai kuulu teidän w211:ssa moottorin ääni sisälle, paikoillaan tai ajossa?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Ota apumies mukaan pihalle, avaa konepelti.
Mene itse autoon sisälle ja ikkunat kiinni.
Ensin pää kuskin jalkatilaan ja apumies pitää älämölöä moottoritilassa.
Sitten pää repsikan jalkatilaan ja sama juttu.
Tällä tavalla selviää kummalta puolelta melu kuuluu.
Sen jälkeen pitää vähän purkaa asioita ja sama apumies valaisee kirkkaalla valolla pimeän aikaan konetilaa eri kohdista. Itse ollaan siellä jalkatilassa tuijottelemassa mistä valo näkyy.
Näin on joka autosta löydetty akustiset vuodot tähän mennessä.
Mene itse autoon sisälle ja ikkunat kiinni.
Ensin pää kuskin jalkatilaan ja apumies pitää älämölöä moottoritilassa.
Sitten pää repsikan jalkatilaan ja sama juttu.
Tällä tavalla selviää kummalta puolelta melu kuuluu.
Sen jälkeen pitää vähän purkaa asioita ja sama apumies valaisee kirkkaalla valolla pimeän aikaan konetilaa eri kohdista. Itse ollaan siellä jalkatilassa tuijottelemassa mistä valo näkyy.
Näin on joka autosta löydetty akustiset vuodot tähän mennessä.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Vanhemmiten autoissa äänitaso kasvaa, syinä ovat ovien ja ikkunoiden tiivisteet, läpiviennit, moottorin, vaihteiston ja voimansiirron sekä alustan ripustusten puslien kuoleentuminen, ruostereiät korissa ja yleinen mekaaninen kuluminen ja välysten kasvu.
Ikääntyviin autoihin myös asennetaan usein äänentoistoon isompia kovaäänisiä ja näille vahvistimia, sekä matalan jäykkää alustaa yhdistettynä leveisiin matalaprofiilisiin renkaisiin ja aerodynamiikkaa huonontavia lasikuituisia korinmuotoilusarjoja, jotka ovat kukin omiaan lisäämään äänenvoimakkuutta ajaessa.
Ikääntyviin autoihin myös asennetaan usein äänentoistoon isompia kovaäänisiä ja näille vahvistimia, sekä matalan jäykkää alustaa yhdistettynä leveisiin matalaprofiilisiin renkaisiin ja aerodynamiikkaa huonontavia lasikuituisia korinmuotoilusarjoja, jotka ovat kukin omiaan lisäämään äänenvoimakkuutta ajaessa.

Mulla oli sama ilmiö väyrysessä (-97). Syyksi osottautui ohjausakselin läpiviennin kumitiivisteen pullahtaminen paikoiltaan. Kuulemma yleinen pikkuvika väyrysessä. Sattaa olla myös 211 sarjassa. Tästä kannattaa mielelläni aloittaa. Kannattaa kuitenkin vaimoa huudattaa konehuoneessa - ainakin naapurit saavat ihmettelemistä.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Moottorin ääni kuuluu sisälle?
jartuo kirjoitti:En tiedä olenko oikeassa, mutta mielestäni moottorin ääni kuuluu nykyisin sisälle enemmän kuin ennen?
Mikäköhän läpivietikumi on mahdollisesti mennyt? Vai kuulu teidän w211:ssa moottorin ääni sisälle, paikoillaan tai ajossa?
Kovin hiljaisiahan nämä ovat kone-ääneltään... onko sulle vedetty sisälämppärille piuha sisälle pannuhuoneenpuolelta?
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Nykyinen V6 CDI tyhjätäynnillä ääneltään äkkinäisen hankala erottaa bentseeni V6: sta.... ja ei kuulu sisälle kuin täysillä paikoiltaan lähdettäessä.jartuo kirjoitti:Ei siellä pitäisi olla mitään läpivientejä tehtaan jälkeen. Koitan viikonlopulla kurkata jospa jotain löytyisi?
V6 : ssa ruiskun rail-paine tyhjäkäynnillä erittäin matala, samoin pintakaasulla... ja puristukset matalahkot... siksi niin pirun sivistyneen tyylikäs ääneltään.
Rivi-4, varsinkin alkusarja 211 ja 212 250 CDI käy karkeammin ko ajotilanteissa.
Veikkaisin sinulla olevan jonkunsortin äänisillan tai ilmireiän pannuhuoneeseen, kun sisälle käynti häiritsee.
Toki esim. suutinhäiriö (huono suihkukuvio) aiheuttaa epäpuhtautta palotapahtumaan... karkeampi käynti...
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Tänään sain aikaiseksi käydä auton alla, sieltä oli tosiaan se kumi pois sen puslan päältä. Rasvasin sen ja laitoin takaisin. Muuten kumi oli ihan hyvässä kunnossa. En tiedä paljonko se vaikutti, mutta huomenna sen näkee kun lähtee liikkeelle.Oiva kirjoitti:Mulla oli sama ilmiö väyrysessä (-97). Syyksi osottautui ohjausakselin läpiviennin kumitiivisteen pullahtaminen paikoiltaan. Kuulemma yleinen pikkuvika väyrysessä. Sattaa olla myös 211 sarjassa. Tästä kannattaa mielelläni aloittaa. Kannattaa kuitenkin vaimoa huudattaa konehuoneessa - ainakin naapurit saavat ihmettelemistä.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Jotenkin en jaksa uskoa, että tuo kumi vaikuttaa niin paljoa, tulee vaan mieleen juuri tuo äänisilta. Voisiko joku moottorinkumi olla kabut.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Nykyinen V6 CDI tyhjätäynnillä ääneltään äkkinäisen hankala erottaa bentseeni V6: sta.... ja ei kuulu sisälle kuin täysillä paikoiltaan lähdettäessä.jartuo kirjoitti:Ei siellä pitäisi olla mitään läpivientejä tehtaan jälkeen. Koitan viikonlopulla kurkata jospa jotain löytyisi?
V6 : ssa ruiskun rail-paine tyhjäkäynnillä erittäin matala, samoin pintakaasulla... ja puristukset matalahkot... siksi niin pirun sivistyneen tyylikäs ääneltään.
Rivi-4, varsinkin alkusarja 211 ja 212 250 CDI käy karkeammin ko ajotilanteissa.
Veikkaisin sinulla olevan jonkunsortin äänisillan tai ilmireiän pannuhuoneeseen, kun sisälle käynti häiritsee.
Toki esim. suutinhäiriö (huono suihkukuvio) aiheuttaa epäpuhtautta palotapahtumaan... karkeampi käynti...
Huomenna katsastukseen, käsken insinöörin tarkistamaan kumien kunnon.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.