Vara-avain w163:een

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TurboDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 07.12.2008 11:37

Vara-avain w163:een

Viesti Kirjoittaja TurboDT »

Pitäis teettää vara-avain ML-än. Onko näissä ajonesto/käynnistyksenesto hoidettu avaimessa olevalla "tunnistimella"? Mistä näihin saa avaimia?
Ei oo mersun voittanutta!
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Kylläpä se Mersun liike taitaa ainut olla mistä sen saa. Tilaavat sen saksasta ja hinta on parin sadan luokkaa. Jos sulla on kadonnut toinen avain niin koodaavat entisen- ja uuden avaimen siten ettei löytyneellä kadonneella avaimella saa autoa käyntiin. Hoksasit varmaan mitä tarkoitin.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
TurboDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 07.12.2008 11:37

Viesti Kirjoittaja TurboDT »

Juu, varmaankin tarkoitit että "kuolettavat" sen hukassa olevan avaimen. Saako veholta myös vetokoukun avaimen, sekin puuttuu? Voiko vehon testerillä tarkastaa kilometrit aukottomasti? Eli onko mahdollista että ruuvaaminen tehdään niin ettei sitä huomata edes veholla? Ku ei näistä tuontiautoista(kaan) tiedä aina.
Ei oo mersun voittanutta!
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

TurboDT kirjoitti:Juu, varmaankin tarkoitit että "kuolettavat" sen hukassa olevan avaimen. Saako veholta myös vetokoukun avaimen, sekin puuttuu? Voiko vehon testerillä tarkastaa kilometrit aukottomasti? Eli onko mahdollista että ruuvaaminen tehdään niin ettei sitä huomata edes veholla? Ku ei näistä tuontiautoista(kaan) tiedä aina.
Riippuu ihan auton iästä. Mitä uudempi sitä vaikeampi ruuvata alaspäin ettei jää jälkiä. Eikös ne ennenvanhaa otti nopeusvaijerin irti ja pisti porakoneeseen pyörimään pakilla.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

TurboDT kirjoitti:Juu, varmaankin tarkoitit että "kuolettavat" sen hukassa olevan avaimen. Saako veholta myös vetokoukun avaimen, sekin puuttuu? Voiko vehon testerillä tarkastaa kilometrit aukottomasti? Eli onko mahdollista että ruuvaaminen tehdään niin ettei sitä huomata edes veholla? Ku ei näistä tuontiautoista(kaan) tiedä aina.
Kyllä se kuoletetaan pelistä pois. Vetokoukun avaimen kohtalosta en osaa sanoa, kannattaa kysyä Mersun liikkeeltä, samoin kuin kilometrien tarkastus.

Ja on ne joskus tehny kilometrejä lisääkin porakoneella. Eräs Joensuulainen myyntimies osti aikoinaan Keniaan uuden 240 Diesel Mersun, joka oli siellä kuitenkin varastoituna koko ajan. Kun sitten läheni Suomeen tulo, niin kaveri pisti tumman pikku miehen poraamaan kilometrejä Mersuun lisää että Suomen tulli uskoisi Mersun olleen Keniassa myös käytössäkin...
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Vastaa Viestiin