Väykky 290td vai 300d tai 300td
Väykky 290td vai 300d tai 300td
Kannattaako edes harkita 290td väyrysen ostoa vai hommaako saman tien 300 tai 300td väyrysen?!???
Olis vaan nuo 290td hinnaltaan vähän järkevämpiä......
Olis vaan nuo 290td hinnaltaan vähän järkevämpiä......
290td on vakiona suht mopo, 300td on jo ihan menevä peli, kulutus toki kasvaa sylinterien myötä.... periaatteessa jo alkaa saamaan 200-220cditä myös samoihin hintoihin...pienempi kulutus.. ja vieläkun valkkaa faceliftin..
Noi on tietenki makuasioita... riippuu mitä haluaa...

Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Meillä 290 TDT ajettu reilu 400tkm. Lastutettu 155 hv. Ei mikään tykki, mutta liikkuu ihan mukavasti.
Tekniikka on kestänyt hyvin, mutta Väyrysen perussairaudet on käyty läpi (ruoste ja alustan osat). Kuitenkin uskallan suositella, tosin vähän laiskempi kuin 300 TD, mutta myös ruokahalukin on huomattavasti pienempi. Tankista mitattuna kulutus on pyörinyt 6 litran tuntumassa (sekalaista ajoa).
Tekniikka on kestänyt hyvin, mutta Väyrysen perussairaudet on käyty läpi (ruoste ja alustan osat). Kuitenkin uskallan suositella, tosin vähän laiskempi kuin 300 TD, mutta myös ruokahalukin on huomattavasti pienempi. Tankista mitattuna kulutus on pyörinyt 6 litran tuntumassa (sekalaista ajoa).
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Juu ei, mutta ei nyt mahdottoman kauaksikaan jäädä.Mika.T kirjoitti:300:lla ei toivoakaan edes lähelle 290 kulutuksia.
300 TDT matka-ajossa täys mälli päällä ( 2 aikuista ja matkatavaraa takapenkkiä myöten) 7,4 l/100 km reipasta marssivauhtia.
(Rajoitus +15 km/h).
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Ari66 kirjoitti:Juu ei, mutta ei nyt mahdottoman kauaksikaan jäädä.
300 TDT matka-ajossa täys mälli päällä ( 2 aikuista ja matkatavaraa takapenkkiä myöten) 7,4 l/100 km reipasta marssivauhtia.
(Rajoitus +15 km/h).

Minen oo päässy omalla 300TDT:llä edes yksinäni, ilman kuormaa, rajoitusten mukaan ajamalla kertaakaan alle 8 litran...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:

Siellä kojelaudan vasemmassa alareunassa on semmonen klipsu, jota vetämällä saa pysäköintijarrun vapautettua

Jospa se auttaisi kulutuslukemien korjaantumiseen

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kestää ihan hyvin kunhan on öljynvaihdoista huolehdittu.
Mikä on yleensä vähän niin ja näin koska nuo sähkölaatikot on tehtaalta lähtiessä olleet ns. "lifetime oil" täytöksellä eli tehtaan mukaan noita ei tarvisi koskaan vaihtaa.
Silläpä niitä on aikoinaan paljon uusittu. Niitä laatikoita siis.
Laatikkoöljyt vaihtoon 60tkm välein.
Mikä on yleensä vähän niin ja näin koska nuo sähkölaatikot on tehtaalta lähtiessä olleet ns. "lifetime oil" täytöksellä eli tehtaan mukaan noita ei tarvisi koskaan vaihtaa.
Silläpä niitä on aikoinaan paljon uusittu. Niitä laatikoita siis.
Laatikkoöljyt vaihtoon 60tkm välein.

- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No oon minä miettinytkin, että mikähän hitto se tuo on...Ari66 kirjoitti:Siellä kojelaudan vasemmassa alareunassa on semmonen klipsu, jota vetämällä saa pysäköintijarrun vapautettua![]()

Mullon reppanalla vielä EGR toiminnassa ja auton alkuelämän huoltamattomuudesta päätellen ei myöskään imusarjaa ole kuunaan putsattu. Saattaapa se tuokin "hieman" vaikuttaa.
Josta päästäänkin asiaan. Kun se tuon EGR:n poistaminen kotikonstein ei onnistu, niin eihän nyt kellään foorumilaisella täällä Kuopion seudulla ole värkkejä, jolla sen poistaminen ohjelmalla onnistuis...? Kohtuullista korvausta vastaan, luonnollisesti...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Tervehdys palstalaisille!
Paljon maantiellä viihtyvänä totean,että 300 td on hieman mukavampi auto maantiellä,jos arvostaa mukavaa ohituskiihtyvyyttä.Muuta eroa en 290:sen ja 300:sen välillä nähnyt.Molemmat automaatteja.Tavallisessa kaupunkipyörityksessä ei huomaa tehoeroa juuri lainkaan.
kestävyydestä:
Tdt 290:seen ilmestyi vitospytyn mäntään reikä reilut 640 tkm ajettuna.perän vaihdoin 630 tkm:ssä.Laatikkoa ei ollut vaihdettu,mutta auki se oli ollut.auto oli siis rehti ruotsintaksi.osa syy moottorivaurioon saattoi olla myös kolarihistoriassa,jonka harmittavasti havaitsin vasta myöhemmin.cooleri kasassa,yms.pientä.kone oli tietääkseni avaamaton aikaisemmin,joten kai tuo melko vahva on.
300 tdt taasen toimi ajossani hyvin,,kilometrejä luki mittarissa 499 tkm kun luovuin.kansi oli tehty kuittien ja huoltokirjan mukaan 410 tkm:ssä.turbo oli vaihdettu 440 tkm:ssä.Tässäkin oli alkuperäinen laatikko.
Tuo 290:sen kulutus on todellakin huomattavasti pienempi,matkassa vain 6-6.5 l/100 km
Mielestäni 290:sen käyntiääni on hieno työkonemainen roksutus,jollainen diesel-autossa tulee olla ehdottomasti.
Molemmat koneethan ovat perusrakenteeltaan varsin kestäviä,enemmän se on kiinni aikaisemmista käyttäjistä,kun näihin vanhoihin mennään.huollot yms.
Paljon maantiellä viihtyvänä totean,että 300 td on hieman mukavampi auto maantiellä,jos arvostaa mukavaa ohituskiihtyvyyttä.Muuta eroa en 290:sen ja 300:sen välillä nähnyt.Molemmat automaatteja.Tavallisessa kaupunkipyörityksessä ei huomaa tehoeroa juuri lainkaan.
kestävyydestä:
Tdt 290:seen ilmestyi vitospytyn mäntään reikä reilut 640 tkm ajettuna.perän vaihdoin 630 tkm:ssä.Laatikkoa ei ollut vaihdettu,mutta auki se oli ollut.auto oli siis rehti ruotsintaksi.osa syy moottorivaurioon saattoi olla myös kolarihistoriassa,jonka harmittavasti havaitsin vasta myöhemmin.cooleri kasassa,yms.pientä.kone oli tietääkseni avaamaton aikaisemmin,joten kai tuo melko vahva on.
300 tdt taasen toimi ajossani hyvin,,kilometrejä luki mittarissa 499 tkm kun luovuin.kansi oli tehty kuittien ja huoltokirjan mukaan 410 tkm:ssä.turbo oli vaihdettu 440 tkm:ssä.Tässäkin oli alkuperäinen laatikko.
Tuo 290:sen kulutus on todellakin huomattavasti pienempi,matkassa vain 6-6.5 l/100 km
Mielestäni 290:sen käyntiääni on hieno työkonemainen roksutus,jollainen diesel-autossa tulee olla ehdottomasti.

Molemmat koneethan ovat perusrakenteeltaan varsin kestäviä,enemmän se on kiinni aikaisemmista käyttäjistä,kun näihin vanhoihin mennään.huollot yms.