Väykky 290td vai 300d tai 300td

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
vmt80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 07.06.2005 19:40
Paikkakunta: Oulainen

Väykky 290td vai 300d tai 300td

Viesti Kirjoittaja vmt80 »

Kannattaako edes harkita 290td väyrysen ostoa vai hommaako saman tien 300 tai 300td väyrysen?!???

Olis vaan nuo 290td hinnaltaan vähän järkevämpiä......
Avatar
Kris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 23.01.2006 00:10
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Kris »

290td on vakiona suht mopo, 300td on jo ihan menevä peli, kulutus toki kasvaa sylinterien myötä.... periaatteessa jo alkaa saamaan 200-220cditä myös samoihin hintoihin...pienempi kulutus.. ja vieläkun valkkaa faceliftin.. :D Noi on tietenki makuasioita... riippuu mitä haluaa...
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
vmt80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 07.06.2005 19:40
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja vmt80 »

Kumpihan on luotettavampi tekniikaltaan 290td vaikko 300???
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Molemmat luotettavia. Väittäisin kuitenkin että 290 on huolettomampi.
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 756
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Meillä 290 TDT ajettu reilu 400tkm. Lastutettu 155 hv. Ei mikään tykki, mutta liikkuu ihan mukavasti.

Tekniikka on kestänyt hyvin, mutta Väyrysen perussairaudet on käyty läpi (ruoste ja alustan osat). Kuitenkin uskallan suositella, tosin vähän laiskempi kuin 300 TD, mutta myös ruokahalukin on huomattavasti pienempi. Tankista mitattuna kulutus on pyörinyt 6 litran tuntumassa (sekalaista ajoa).
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Ja kolmesatanenhan syö sitten noin 8 litraa, nätissä matka-ajossa. Että kyllä niillä vissi ero kulutuksessa on. Tosin, onhan sitä eroa sitten muutenkin... :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

C 124 320 kirjoitti:kulutus on pyörinyt 6 litran tuntumassa (sekalaista ajoa).
Taitaa olla manuaali tuolla kulutuksella? Automaatilla ei pääse tuohon sekalaisessa ajossa, pelkässä matka-ajossa kylläkin.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Manuaali 290 menee matka-ajossa alta 6l :D

300:lla ei toivoakaan edes lähelle 290 kulutuksia.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mika.T kirjoitti:300:lla ei toivoakaan edes lähelle 290 kulutuksia.
Juu ei, mutta ei nyt mahdottoman kauaksikaan jäädä.
300 TDT matka-ajossa täys mälli päällä ( 2 aikuista ja matkatavaraa takapenkkiä myöten) 7,4 l/100 km reipasta marssivauhtia.
(Rajoitus +15 km/h).
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Ari66 kirjoitti:Juu ei, mutta ei nyt mahdottoman kauaksikaan jäädä.
300 TDT matka-ajossa täys mälli päällä ( 2 aikuista ja matkatavaraa takapenkkiä myöten) 7,4 l/100 km reipasta marssivauhtia.
(Rajoitus +15 km/h).
:shock:
Minen oo päässy omalla 300TDT:llä edes yksinäni, ilman kuormaa, rajoitusten mukaan ajamalla kertaakaan alle 8 litran...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Enkä minä möhköllä Om606 koneella alta 10l. :shock:
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

:shock:

Siellä kojelaudan vasemmassa alareunassa on semmonen klipsu, jota vetämällä saa pysäköintijarrun vapautettua :wink:
Jospa se auttaisi kulutuslukemien korjaantumiseen :D
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
vmt80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 07.06.2005 19:40
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja vmt80 »

Mitenkäs nuo automaatti askit, kestääkö ne vai onko odotettavissa isojakin remppoja niitten puolesta?????
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kestää ihan hyvin kunhan on öljynvaihdoista huolehdittu.

Mikä on yleensä vähän niin ja näin koska nuo sähkölaatikot on tehtaalta lähtiessä olleet ns. "lifetime oil" täytöksellä eli tehtaan mukaan noita ei tarvisi koskaan vaihtaa.

Silläpä niitä on aikoinaan paljon uusittu. Niitä laatikoita siis.

Laatikkoöljyt vaihtoon 60tkm välein. :idea:
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Vapari 300 heti pois laskuista, onnettoman laiska peli, eipä juuri 220d ripeämpi varsinkaan automaattina.

300:ssa on kauniimpi käyntiääni, kuin 290:ssä. Tosin jotkut vannovat tiukasti viisipyttyisen nimeen juuri erilaisten värinöiden takia.
Kartza77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 14.09.2010 07:11
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Kartza77 »

no juuri 300 TD:n hankkineena ja 290.n hylänneenä.. hirviä rattori ääneltään se 290, laiska ku lehemän kulli.. muutenhan se sitte onki samaa shaissea :roll:
perhefarmari....
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Ari66 kirjoitti:Siellä kojelaudan vasemmassa alareunassa on semmonen klipsu, jota vetämällä saa pysäköintijarrun vapautettua :wink:
No oon minä miettinytkin, että mikähän hitto se tuo on... :)

Mullon reppanalla vielä EGR toiminnassa ja auton alkuelämän huoltamattomuudesta päätellen ei myöskään imusarjaa ole kuunaan putsattu. Saattaapa se tuokin "hieman" vaikuttaa.

Josta päästäänkin asiaan. Kun se tuon EGR:n poistaminen kotikonstein ei onnistu, niin eihän nyt kellään foorumilaisella täällä Kuopion seudulla ole värkkejä, jolla sen poistaminen ohjelmalla onnistuis...? Kohtuullista korvausta vastaan, luonnollisesti...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
tähdellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tähdellinen »

Tervehdys palstalaisille!

Paljon maantiellä viihtyvänä totean,että 300 td on hieman mukavampi auto maantiellä,jos arvostaa mukavaa ohituskiihtyvyyttä.Muuta eroa en 290:sen ja 300:sen välillä nähnyt.Molemmat automaatteja.Tavallisessa kaupunkipyörityksessä ei huomaa tehoeroa juuri lainkaan.

kestävyydestä:

Tdt 290:seen ilmestyi vitospytyn mäntään reikä reilut 640 tkm ajettuna.perän vaihdoin 630 tkm:ssä.Laatikkoa ei ollut vaihdettu,mutta auki se oli ollut.auto oli siis rehti ruotsintaksi.osa syy moottorivaurioon saattoi olla myös kolarihistoriassa,jonka harmittavasti havaitsin vasta myöhemmin.cooleri kasassa,yms.pientä.kone oli tietääkseni avaamaton aikaisemmin,joten kai tuo melko vahva on.

300 tdt taasen toimi ajossani hyvin,,kilometrejä luki mittarissa 499 tkm kun luovuin.kansi oli tehty kuittien ja huoltokirjan mukaan 410 tkm:ssä.turbo oli vaihdettu 440 tkm:ssä.Tässäkin oli alkuperäinen laatikko.

Tuo 290:sen kulutus on todellakin huomattavasti pienempi,matkassa vain 6-6.5 l/100 km

Mielestäni 290:sen käyntiääni on hieno työkonemainen roksutus,jollainen diesel-autossa tulee olla ehdottomasti. :lol:


Molemmat koneethan ovat perusrakenteeltaan varsin kestäviä,enemmän se on kiinni aikaisemmista käyttäjistä,kun näihin vanhoihin mennään.huollot yms.
Vastaa Viestiin