Kokemuksia W211 mallista ?
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
Nimenomaan, 910 koodi 211:lle tarkoittaa "dynamo with higher capacity" eikä varmaan ihan fillarista tuttua isompaa mallia tarkoita. Noihin venäläisten koodikäännöksiin pitää suhtautua varauksella, numeroihin voi luottaa siinä kuin MB:n omaan EPC:hen.JP74 kirjoitti:Toi laturin koko noissa varustekoodeissa on jäänne kivikaudelta...Eikös noissa kaikissa ole luokkaa 150-200A laturin koko. Tuskin sähkölämmitykset muuten pelittäisivät.
EPC ei sano tämän auton laturin kokoa mutta lähempänä 200 ampeeria se varmaan on kun omassa on 220A ja mersu sekin.
228 riittää jos osia ei ole autosta revitty irti sen jälkeen kun se on tehtaalta lähtenyt. 354 tuo kännykkäantennin jota 228 käyttää mutta 358 koodi tulee pakosta jos 228 on ruksattu. Ja 228 taas sisältää sen kauko-ohjauksen.putukiffeli kirjoitti:^ Ok. Löytyisikö tuo tieto muuten VIN-koodin perusteella?
228 auxiliary heater
auxiliary heater (с 01.11.1974)
354 antenna on roof centre rear for mobile D-net telephone
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
Et kai todelle aio huutaa ebay:sta jotain Suomimersuusi?
Käsittääkseni olit aika herkkänä tuontiautoista minulle aiemmin joten miten voi edes harkita ulkomailta varaosan ostoa ? Eihän mersusi ole enää tuon jälkeen aitosuomimersu ? Eihän ne ole edes aitoja mersuosia jos joku muu myy kuin veho !
Siis vehohan sinulle ainoa oikea ostopaikka
Käsittääkseni olit aika herkkänä tuontiautoista minulle aiemmin joten miten voi edes harkita ulkomailta varaosan ostoa ? Eihän mersusi ole enää tuon jälkeen aitosuomimersu ? Eihän ne ole edes aitoja mersuosia jos joku muu myy kuin veho !

Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
Huoh, näitä idiotismin helmiä..sportsman kirjoitti:Et kai todelle aio huutaa ebay:sta jotain Suomimersuusi?
Olet joko onnettoman huono provoaja tai sitten vaan totaalisen yksinkertainen tapaus joka ei lukemaansa ymmärrä vaikka mitä tekisi.
a) En ole missään kohtaa ollut herkkänä tuontiautosta, vaan siitä että sinä jaksoit jankuttaa sitä tuontiautoideologiaasi kuin uskoon hurahtanut hihhuli käännyttäessään pimeän puolella kulkijoita.
b) En ole missään kohtaan sanonut ostavani vain suomiautoja. Olen todennut vaan ja ainoastaan että ostan suomesta ja että minulla on vaihdokki jonka haluan hävittää välissä.
c) Veho ei ole puheissani ollut missään kohtaan, joten senkin keksit aivan itse omassa pienessä mielikuvituksessasi.
Joten kun nyt koetat provota epäonnistuneesta lisää, niin tarkasta nyt edes faktat. Muuten teet itsestäsi kertakerralta vaan typerämmän.
d) Minulla on ollut tuontiautoja 2kpl. Enää en niihin halua sekaantua.
Poreileeko?
Tuo eka postauksesi nyt kuitenkin pomppasi tänne ihan tyhjästä, tai jostain vanhasta herneestä eikä se sen paremmin kuin jatkot samasta aiheesta kuulu mitenkään tähän threadiin eikä edistä teknistä ongelmanratkaisua joten pidetäänkö tämä threadi puhtaana oli kuka tahansa yksioikoinen.sportsman kirjoitti:Olenkin pitänyt näitä jotain suomimersu miehiä aika yksioikoisina ja sinä
kyllä vahvistat asian. (katsopa ihan omaa tekstiäsi tässä ketjussa)
Onneksi tällä foorumilla on keskusteluun pystyviäkin mersuihmisiä.
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
Nyt tämä homma alkaa olla ajankohtainen. Mites ton parhaiten varmistaa millä numerolla kaukaria pitää alkaa metsästämään? Selvinneekö Veholta helpoiten vai muuten?DBFI kirjoitti:Ulkonäöltään samanlaisia "avaimia" löytyy monella osanumerolla. Kannattaa varmaan varmistaa että myynnissä oleva sopii omaan autoon.putukiffeli kirjoitti:Täytyypä huuudella itselle kauko-ohjainta..
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
Millähän hinnalla tuon saisi Webasto-myyjältä?putukiffeli kirjoitti: Kävin veholta kyselemässä rekkaria vastaan ja sieltä tarjottiin varaosanumeroa A2038200997. Vaan eipä tuollaista tietenkään ebaysta vastaan ole tullut..
Uudempaa mallia 221-osanumerolla näkyi löytyvän eBaystä (osalle ei löytynyt MB-osanumeroa, olisi saattanut olla oikeakin). CDI203 kun on noiden eri versioiden kanssa puuhaillut voisi tietää sopiiko nuo ristiin. EPC:n mukaan ei sovi vaikka ulkoisesti ihan samanlaisia ja uudempaan 211:eenkin kuuluu tuo 221 osa.
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
Tämä on 217 Euroa Saksan hinnastossa. Linjassa tuon 371 Euron Vehon hinnan kanssa.tn62634 kirjoitti:Ei edes paha. Eikös noi maksa yleisesti 400-500e vai onko ne niitä, joissa näkyy jotain infoa auton lämmöistä?putukiffeli kirjoitti:En ole vielä ehtinyt kyselemään. Vehon hinta siis sikamaisen karut 371 euroa!
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
Täältä löytyi mersun logolla oleva tuliterä T-80 kaukari 135 euron hintaan.
http://www.eeperi.com/
Mukaan tulivat asennusohjeet. Katsotaan josko tänään ehtisi koodaamisen suorittamaan.
http://www.eeperi.com/
Mukaan tulivat asennusohjeet. Katsotaan josko tänään ehtisi koodaamisen suorittamaan.
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
DBFI kirjoitti: Eli vastaanotinyksikkö pitää ensin asettaa ohjelmointitilaan joko ottamalla sulake irti
Ennen kuin onnistun hajottamaan ja ryssimmään koko koodauksen, kysytääns viisaammilta.
Missä tarkalleen toi sulake on?
Ohje sanoo että: "Irrota 1A-sulake (musta) lämmityslaitteen sulakerasiasta (jännitekatkos)"
Vai oliko toinen vaihtoehto siis ottaa takaluukun verhoilut vekka, etsiä se vastaanotin, ja ottaa siitä johto irti?
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
En keksi mitä sulaketta tuossa tarkoitettaisiin. Sen vastaanottimen koodaamiseksi sähköt siitä saa poikki tietenkin ottamalla liittimen vastaanotinpurkin kyljestä irti mutta myös sulake F34/25 (sulake #25 kuskin puolella kojelaudan päässä (reunassa) syöttää sekä lämmitintä että vastaanotinta. Tuota irti käyttämällä myöskin saa sen vastaanottimen koodaustilaan.putukiffeli kirjoitti: Ennen kuin onnistun hajottamaan ja ryssimmään koko koodauksen, kysytääns viisaammilta.
Missä tarkalleen toi sulake on?
Ohje sanoo että: "Irrota 1A-sulake (musta) lämmityslaitteen sulakerasiasta (jännitekatkos)"
Vai oliko toinen vaihtoehto siis ottaa takaluukun verhoilut vekka, etsiä se vastaanotin, ja ottaa siitä johto irti?
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
DBFI kirjoitti:. Sen vastaanottimen koodaamiseksi sähköt siitä saa poikki tietenkin ottamalla liittimen vastaanotinpurkin kyljestä irti mutta myös sulake F34/25 (sulake #25 kuskin puolella kojelaudan päässä (reunassa) syöttää sekä lämmitintä että vastaanotinta. Tuota irti käyttämällä myöskin saa sen vastaanottimen koodaustilaan.
Ekaksi, isot kiitokset avustasi.
Minkähän näköinen toi vastaanottopurkki takaluukussa on. Takaluukun oikealla puolen on musta purkki jossa on Hella:n tarra. Nyppäsin siitä virtajohdon irti ja keskulukko lakkasi takaluukussa toimimasta. Muuta purkkia luukussa ei ole, lukuunottamatta tietenkin takalasinpyyhkimen moottoria.
Tuon mainitsemasi sulakkeen nyppäsin irti, odottelin eka 5-6 sekkaa, laitoin kiinni ja yritin koodata, ei onnistunut. Toistin saman, mutta odottelin 120 sekkaa ja ylikin, mutta sekään ei auttanut..

Tein itse juuri kuten DBFI neuvoi. Kojelaudan päästä vasemman rivin viides sulake ylhäältä # 25 pois (keltainen 20). Pari-kolme minuuttia irti, paikoilleen ja virrat päälle.
Painoin OFF kytkintä kaukosäätimessä heti tuon jälkeen kunnes punainen valo oli hetken päällä. Virrat pois ja sitten lähti lämmitin hienosti päälle painamalla ON.
Itse tilasin kaukosäätimen suoraan Saksasta sähköpostilla, annoin auton valmistenumeron ja hinnaksi tuli 177,- lentopostitse. Veholla satasen enemmän.
Painoin OFF kytkintä kaukosäätimessä heti tuon jälkeen kunnes punainen valo oli hetken päällä. Virrat pois ja sitten lähti lämmitin hienosti päälle painamalla ON.
Itse tilasin kaukosäätimen suoraan Saksasta sähköpostilla, annoin auton valmistenumeron ja hinnaksi tuli 177,- lentopostitse. Veholla satasen enemmän.
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
E320 CDI 2003 on loistava auto sedan
Sähköjarrut tosi hyvät ja monipuoliset, ruuhkajarruautomaatti ja mäkilähtöavusti.
Glygoolia laatikkoon ei ole odotettavissa niissä autoissa joissa Behrin jäähdyttäjä, joka on vakiona kaikissa autoissa joissa ensiasennusvetokoukku.
Glygoolia laatikkoon ei ole odotettavissa niissä autoissa joissa Behrin jäähdyttäjä, joka on vakiona kaikissa autoissa joissa ensiasennusvetokoukku.
Re: Kokemuksia W211 mallista ?
Moi kaikille!
Olen kiinnostunut W211 Mersusta 2002 vm. ja koneena on 220 CDI. Autolla ajettu jo 200 000 km, mutta hinta on suht. houkutteleva. Olen lukenut tällä palstalla paljon sähköjarruista, jotka pettää ja ovat aika kalliita vaihtamaan. Voisiko joku ihan omasta kokemuksesta kertoa miten niiden toimivuutta ja luotettavuutta voi tarkistaa auton ostettaessa?
P.S. Olen siis tuomassa auton ulkomailta ja kokonaishinnaksi tulee noin 13000€ verojen ja kuljetuksien kanssa. Kilometreista ei tarvi huolia, olen niistä melkein 100% varma, asia tarkistettu.
Olen kiinnostunut W211 Mersusta 2002 vm. ja koneena on 220 CDI. Autolla ajettu jo 200 000 km, mutta hinta on suht. houkutteleva. Olen lukenut tällä palstalla paljon sähköjarruista, jotka pettää ja ovat aika kalliita vaihtamaan. Voisiko joku ihan omasta kokemuksesta kertoa miten niiden toimivuutta ja luotettavuutta voi tarkistaa auton ostettaessa?
P.S. Olen siis tuomassa auton ulkomailta ja kokonaishinnaksi tulee noin 13000€ verojen ja kuljetuksien kanssa. Kilometreista ei tarvi huolia, olen niistä melkein 100% varma, asia tarkistettu.
-
- Mersumies
Re: E320 CDI 2003 on loistava auto sedan
W211 ei ole olemassa Bher syyläriä, ainoastaan Valeo ja Nissens piirustukset löytyy muttei ikinä valmistettu. Vetokoukulla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kannattaa olla perillä asiasta mitä puhuu,aikoinaan yritin saada Bher jäähdytintä valmistajalta muttei kuulemma olla ikinä valmistettu. Ilmeisesti pojat aikoinaan sopineet että Valeo tekee syylärit ja Bher imuilman coolerin vaan mistähän moinen yhteensattuma.X400 kirjoitti:Sähköjarrut tosi hyvät ja monipuoliset, ruuhkajarruautomaatti ja mäkilähtöavusti.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
mrwad kirjoitti:Moi kaikille!
Joo olen nyt itse katsonut, että 2003 lähtien kannattaisi ostaa...
Miten sitten tämmöiset vaihtoehdot:
MB 220 CDI / 2004 / kaikilla varusteilla / 237 tkm / 16000€ (verojen kanssa)
MB 320 CDI / 2004 / kakilla varusteilla / 250 tkm / 17000€ (verojen kanssa)
Kumpi olisi järkevämpi ostos vai kannattaako hankkia sitä ulkomailta olleenkaan?
Kiitos!
-
- Mersumies
Ota 320CDI/2004 ja alle satku ajettu,koska autoja on pilvin pimein saatavana alle 100000 ajettuna, tulee maksaan vähän enempi mutta säästyy äkkiä remonteissa. Niin ja auto kannattaa ostaa valtuutelta MB-myyjältä,eikä turkkilaiselta häkkikaupasta. Niin ja omasta käytöstä löytyis 101000 ajettu mutta hinta 24000ekeämrwad kirjoitti:mrwad kirjoitti:Moi kaikille!
Joo olen nyt itse katsonut, että 2003 lähtien kannattaisi ostaa...
Miten sitten tämmöiset vaihtoehdot:
MB 220 CDI / 2004 / kaikilla varusteilla / 237 tkm / 16000€ (verojen kanssa)
MB 320 CDI / 2004 / kakilla varusteilla / 250 tkm / 17000€ (verojen kanssa)
Kumpi olisi järkevämpi ostos vai kannattaako hankkia sitä ulkomailta olleenkaan?
Kiitos!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D