Kokemuksia W211 mallista ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

^en tiedä, puhut hepreaa mulle :D
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Toi laturin koko noissa varustekoodeissa on jäänne kivikaudelta...Eikös noissa kaikissa ole luokkaa 150-200A laturin koko. Tuskin sähkölämmitykset muuten pelittäisivät.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13731
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JP74 kirjoitti:Toi laturin koko noissa varustekoodeissa on jäänne kivikaudelta...Eikös noissa kaikissa ole luokkaa 150-200A laturin koko. Tuskin sähkölämmitykset muuten pelittäisivät.
Nimenomaan, 910 koodi 211:lle tarkoittaa "dynamo with higher capacity" eikä varmaan ihan fillarista tuttua isompaa mallia tarkoita. Noihin venäläisten koodikäännöksiin pitää suhtautua varauksella, numeroihin voi luottaa siinä kuin MB:n omaan EPC:hen.

EPC ei sano tämän auton laturin kokoa mutta lähempänä 200 ampeeria se varmaan on kun omassa on 220A ja mersu sekin.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13731
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

putukiffeli kirjoitti:^ Ok. Löytyisikö tuo tieto muuten VIN-koodin perusteella?
228 auxiliary heater
auxiliary heater (с 01.11.1974)
354 antenna on roof centre rear for mobile D-net telephone
228 riittää jos osia ei ole autosta revitty irti sen jälkeen kun se on tehtaalta lähtenyt. 354 tuo kännykkäantennin jota 228 käyttää mutta 358 koodi tulee pakosta jos 228 on ruksattu. Ja 228 taas sisältää sen kauko-ohjauksen.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

^Ok. Kiitos tästä. Täytyypä huuudella itselle kauko-ohjainta..
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13731
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

putukiffeli kirjoitti:Täytyypä huuudella itselle kauko-ohjainta..
Ulkonäöltään samanlaisia "avaimia" löytyy monella osanumerolla. Kannattaa varmaan varmistaa että myynnissä oleva sopii omaan autoon.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Et kai todelle aio huutaa ebay:sta jotain Suomimersuusi?
Käsittääkseni olit aika herkkänä tuontiautoista minulle aiemmin joten miten voi edes harkita ulkomailta varaosan ostoa ? Eihän mersusi ole enää tuon jälkeen aitosuomimersu ? Eihän ne ole edes aitoja mersuosia jos joku muu myy kuin veho !
Siis vehohan sinulle ainoa oikea ostopaikka :D
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

sportsman kirjoitti:Et kai todelle aio huutaa ebay:sta jotain Suomimersuusi?
Käsittääkseni olit aika herkkänä tuontiautoista minulle aiemmin joten miten voi edes harkita ulkomailta varaosan ostoa ? Eihän mersusi ole enää tuon jälkeen aitosuomimersu ? Eihän ne ole edes aitoja mersuosia jos joku muu myy kuin veho !
Siis vehohan sinulle ainoa oikea ostopaikka
Huoh, näitä idiotismin helmiä..

Olet joko onnettoman huono provoaja tai sitten vaan totaalisen yksinkertainen tapaus joka ei lukemaansa ymmärrä vaikka mitä tekisi.

a) En ole missään kohtaa ollut herkkänä tuontiautosta, vaan siitä että sinä jaksoit jankuttaa sitä tuontiautoideologiaasi kuin uskoon hurahtanut hihhuli käännyttäessään pimeän puolella kulkijoita.

b) En ole missään kohtaan sanonut ostavani vain suomiautoja. Olen todennut vaan ja ainoastaan että ostan suomesta ja että minulla on vaihdokki jonka haluan hävittää välissä.

c) Veho ei ole puheissani ollut missään kohtaan, joten senkin keksit aivan itse omassa pienessä mielikuvituksessasi.

Joten kun nyt koetat provota epäonnistuneesta lisää, niin tarkasta nyt edes faktat. Muuten teet itsestäsi kertakerralta vaan typerämmän.

d) Minulla on ollut tuontiautoja 2kpl. Enää en niihin halua sekaantua.

Poreileeko?
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Olenkin pitänyt näitä jotain suomimersu miehiä aika yksioikoisina ja sinä
kyllä vahvistat asian. (katsopa ihan omaa tekstiäsi tässä ketjussa)
Onneksi tällä foorumilla on keskusteluun pystyviäkin mersuihmisiä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13731
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

sportsman kirjoitti:Olenkin pitänyt näitä jotain suomimersu miehiä aika yksioikoisina ja sinä
kyllä vahvistat asian. (katsopa ihan omaa tekstiäsi tässä ketjussa)
Onneksi tällä foorumilla on keskusteluun pystyviäkin mersuihmisiä.
Tuo eka postauksesi nyt kuitenkin pomppasi tänne ihan tyhjästä, tai jostain vanhasta herneestä eikä se sen paremmin kuin jatkot samasta aiheesta kuulu mitenkään tähän threadiin eikä edistä teknistä ongelmanratkaisua joten pidetäänkö tämä threadi puhtaana oli kuka tahansa yksioikoinen.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

DBFI kirjoitti:
putukiffeli kirjoitti:Täytyypä huuudella itselle kauko-ohjainta..
Ulkonäöltään samanlaisia "avaimia" löytyy monella osanumerolla. Kannattaa varmaan varmistaa että myynnissä oleva sopii omaan autoon.
Nyt tämä homma alkaa olla ajankohtainen. Mites ton parhaiten varmistaa millä numerolla kaukaria pitää alkaa metsästämään? Selvinneekö Veholta helpoiten vai muuten?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13731
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

putukiffeli kirjoitti: Nyt tämä homma alkaa olla ajankohtainen. Mites ton parhaiten varmistaa millä numerolla kaukaria pitää alkaa metsästämään? Selvinneekö Veholta helpoiten vai muuten?
Minusta helpointa syöttää auton VIN-koodi EPC:hen ja lukea sieltä varaosanumerot.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

DBFI kirjoitti:
Minusta helpointa syöttää auton VIN-koodi EPC:hen ja lukea sieltä varaosanumerot.
Kävin veholta kyselemässä rekkaria vastaan ja sieltä tarjottiin varaosanumeroa A2038200997. Vaan eipä tuollaista tietenkään ebaysta vastaan ole tullut..
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13731
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

putukiffeli kirjoitti: Kävin veholta kyselemässä rekkaria vastaan ja sieltä tarjottiin varaosanumeroa A2038200997. Vaan eipä tuollaista tietenkään ebaysta vastaan ole tullut..
Millähän hinnalla tuon saisi Webasto-myyjältä?

Uudempaa mallia 221-osanumerolla näkyi löytyvän eBaystä (osalle ei löytynyt MB-osanumeroa, olisi saattanut olla oikeakin). CDI203 kun on noiden eri versioiden kanssa puuhaillut voisi tietää sopiiko nuo ristiin. EPC:n mukaan ei sovi vaikka ulkoisesti ihan samanlaisia ja uudempaan 211:eenkin kuuluu tuo 221 osa.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

DBFI kirjoitti:
Millähän hinnalla tuon saisi Webasto-myyjältä?

En ole vielä ehtinyt kyselemään. Vehon hinta siis sikamaisen karut 371 euroa!
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

putukiffeli kirjoitti:En ole vielä ehtinyt kyselemään. Vehon hinta siis sikamaisen karut 371 euroa!
Ei edes paha. Eikös noi maksa yleisesti 400-500e vai onko ne niitä, joissa näkyy jotain infoa auton lämmöistä?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13731
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tn62634 kirjoitti:
putukiffeli kirjoitti:En ole vielä ehtinyt kyselemään. Vehon hinta siis sikamaisen karut 371 euroa!
Ei edes paha. Eikös noi maksa yleisesti 400-500e vai onko ne niitä, joissa näkyy jotain infoa auton lämmöistä?
Tämä on 217 Euroa Saksan hinnastossa. Linjassa tuon 371 Euron Vehon hinnan kanssa.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Mikähän T-malli toi kaukari mahtaa olla. Ebayssa on myynnissä T90 mallisia, mutta mitään varaosanumeroa noissa ilmoissa ei mainita. Eikä kyllä myyjätkää näytä lähettävän suomeen..
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Täältä löytyi mersun logolla oleva tuliterä T-80 kaukari 135 euron hintaan.

http://www.eeperi.com/

Mukaan tulivat asennusohjeet. Katsotaan josko tänään ehtisi koodaamisen suorittamaan.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

DBFI kirjoitti: Eli vastaanotinyksikkö pitää ensin asettaa ohjelmointitilaan joko ottamalla sulake irti

Ennen kuin onnistun hajottamaan ja ryssimmään koko koodauksen, kysytääns viisaammilta.

Missä tarkalleen toi sulake on?


Ohje sanoo että: "Irrota 1A-sulake (musta) lämmityslaitteen sulakerasiasta (jännitekatkos)"


Vai oliko toinen vaihtoehto siis ottaa takaluukun verhoilut vekka, etsiä se vastaanotin, ja ottaa siitä johto irti?
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Pystyykös DBFI auttamaan ylläolevan kysymykseni kanssa?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13731
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

putukiffeli kirjoitti: Ennen kuin onnistun hajottamaan ja ryssimmään koko koodauksen, kysytääns viisaammilta.

Missä tarkalleen toi sulake on?


Ohje sanoo että: "Irrota 1A-sulake (musta) lämmityslaitteen sulakerasiasta (jännitekatkos)"


Vai oliko toinen vaihtoehto siis ottaa takaluukun verhoilut vekka, etsiä se vastaanotin, ja ottaa siitä johto irti?
En keksi mitä sulaketta tuossa tarkoitettaisiin. Sen vastaanottimen koodaamiseksi sähköt siitä saa poikki tietenkin ottamalla liittimen vastaanotinpurkin kyljestä irti mutta myös sulake F34/25 (sulake #25 kuskin puolella kojelaudan päässä (reunassa) syöttää sekä lämmitintä että vastaanotinta. Tuota irti käyttämällä myöskin saa sen vastaanottimen koodaustilaan.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

DBFI kirjoitti:. Sen vastaanottimen koodaamiseksi sähköt siitä saa poikki tietenkin ottamalla liittimen vastaanotinpurkin kyljestä irti mutta myös sulake F34/25 (sulake #25 kuskin puolella kojelaudan päässä (reunassa) syöttää sekä lämmitintä että vastaanotinta. Tuota irti käyttämällä myöskin saa sen vastaanottimen koodaustilaan.


Ekaksi, isot kiitokset avustasi.


Minkähän näköinen toi vastaanottopurkki takaluukussa on. Takaluukun oikealla puolen on musta purkki jossa on Hella:n tarra. Nyppäsin siitä virtajohdon irti ja keskulukko lakkasi takaluukussa toimimasta. Muuta purkkia luukussa ei ole, lukuunottamatta tietenkin takalasinpyyhkimen moottoria.

Tuon mainitsemasi sulakkeen nyppäsin irti, odottelin eka 5-6 sekkaa, laitoin kiinni ja yritin koodata, ei onnistunut. Toistin saman, mutta odottelin 120 sekkaa ja ylikin, mutta sekään ei auttanut.. :roll:
meserela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 05.10.2010 16:10
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja meserela »

Tein itse juuri kuten DBFI neuvoi. Kojelaudan päästä vasemman rivin viides sulake ylhäältä # 25 pois (keltainen 20). Pari-kolme minuuttia irti, paikoilleen ja virrat päälle.

Painoin OFF kytkintä kaukosäätimessä heti tuon jälkeen kunnes punainen valo oli hetken päällä. Virrat pois ja sitten lähti lämmitin hienosti päälle painamalla ON.

Itse tilasin kaukosäätimen suoraan Saksasta sähköpostilla, annoin auton valmistenumeron ja hinnaksi tuli 177,- lentopostitse. Veholla satasen enemmän.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Ongelmani taitaa ratketa sillä, että vastaanotinyksikössäni lukee T70, kun taasen kaukari on T80 mallinen. Eli vaihtoon menee..
X400
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 17.04.2010 22:21

E320 CDI 2003 on loistava auto sedan

Viesti Kirjoittaja X400 »

Sähköjarrut tosi hyvät ja monipuoliset, ruuhkajarruautomaatti ja mäkilähtöavusti.

Glygoolia laatikkoon ei ole odotettavissa niissä autoissa joissa Behrin jäähdyttäjä, joka on vakiona kaikissa autoissa joissa ensiasennusvetokoukku.
mrwad
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 26.12.2011 20:14

Re: Kokemuksia W211 mallista ?

Viesti Kirjoittaja mrwad »

Moi kaikille!

Olen kiinnostunut W211 Mersusta 2002 vm. ja koneena on 220 CDI. Autolla ajettu jo 200 000 km, mutta hinta on suht. houkutteleva. Olen lukenut tällä palstalla paljon sähköjarruista, jotka pettää ja ovat aika kalliita vaihtamaan. Voisiko joku ihan omasta kokemuksesta kertoa miten niiden toimivuutta ja luotettavuutta voi tarkistaa auton ostettaessa?
P.S. Olen siis tuomassa auton ulkomailta ja kokonaishinnaksi tulee noin 13000€ verojen ja kuljetuksien kanssa. Kilometreista ei tarvi huolia, olen niistä melkein 100% varma, asia tarkistettu.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: E320 CDI 2003 on loistava auto sedan

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

X400 kirjoitti:Sähköjarrut tosi hyvät ja monipuoliset, ruuhkajarruautomaatti ja mäkilähtöavusti.

Glygoolia laatikkoon ei ole odotettavissa niissä autoissa joissa Behrin jäähdyttäjä, joka on vakiona kaikissa autoissa joissa ensiasennusvetokoukku.
W211 ei ole olemassa Bher syyläriä, ainoastaan Valeo ja Nissens piirustukset löytyy muttei ikinä valmistettu. Vetokoukulla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kannattaa olla perillä asiasta mitä puhuu,aikoinaan yritin saada Bher jäähdytintä valmistajalta muttei kuulemma olla ikinä valmistettu. Ilmeisesti pojat aikoinaan sopineet että Valeo tekee syylärit ja Bher imuilman coolerin vaan mistähän moinen yhteensattuma.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
mrwad
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 26.12.2011 20:14

Re: Kokemuksia W211 mallista ?

Viesti Kirjoittaja mrwad »

mrwad kirjoitti:Moi kaikille!

Olen kiinnostunut W211 Mersusta 2002 vm. ja koneena on 220 CDI. Autolla ajettu jo 200 000 km, mutta hinta on suht. houkutteleva. Olen lukenut tällä palstalla paljon sähköjarruista, jotka pettää ja ovat aika kalliita vaihtamaan. Voisiko joku ihan omasta kokemuksesta kertoa miten niiden toimivuutta ja luotettavuutta voi tarkistaa auton ostettaessa?
P.S. Olen siis tuomassa auton ulkomailta ja kokonaishinnaksi tulee noin 13000€ verojen ja kuljetuksien kanssa. Kilometreista ei tarvi huolia, olen niistä melkein 100% varma, asia tarkistettu.

Joo olen nyt itse katsonut, että 2003 lähtien kannattaisi ostaa...
Miten sitten tämmöiset vaihtoehdot:

MB 220 CDI / 2004 / kaikilla varusteilla / 237 tkm / 16000€ (verojen kanssa)
MB 320 CDI / 2004 / kakilla varusteilla / 250 tkm / 17000€ (verojen kanssa)

Kumpi olisi järkevämpi ostos vai kannattaako hankkia sitä ulkomailta olleenkaan?

Kiitos!
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Kokemuksia W211 mallista ?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

mrwad kirjoitti:
mrwad kirjoitti:Moi kaikille!

Olen kiinnostunut W211 Mersusta 2002 vm. ja koneena on 220 CDI. Autolla ajettu jo 200 000 km, mutta hinta on suht. houkutteleva. Olen lukenut tällä palstalla paljon sähköjarruista, jotka pettää ja ovat aika kalliita vaihtamaan. Voisiko joku ihan omasta kokemuksesta kertoa miten niiden toimivuutta ja luotettavuutta voi tarkistaa auton ostettaessa?
P.S. Olen siis tuomassa auton ulkomailta ja kokonaishinnaksi tulee noin 13000€ verojen ja kuljetuksien kanssa. Kilometreista ei tarvi huolia, olen niistä melkein 100% varma, asia tarkistettu.

Joo olen nyt itse katsonut, että 2003 lähtien kannattaisi ostaa...
Miten sitten tämmöiset vaihtoehdot:

MB 220 CDI / 2004 / kaikilla varusteilla / 237 tkm / 16000€ (verojen kanssa)
MB 320 CDI / 2004 / kakilla varusteilla / 250 tkm / 17000€ (verojen kanssa)

Kumpi olisi järkevämpi ostos vai kannattaako hankkia sitä ulkomailta olleenkaan?

Kiitos!
Ota 320CDI/2004 ja alle satku ajettu,koska autoja on pilvin pimein saatavana alle 100000 ajettuna, tulee maksaan vähän enempi mutta säästyy äkkiä remonteissa. Niin ja auto kannattaa ostaa valtuutelta MB-myyjältä,eikä turkkilaiselta häkkikaupasta. Niin ja omasta käytöstä löytyis 101000 ajettu mutta hinta 24000ekeä
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Vastaa Viestiin