W203 takaluukun avausmekanismi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
nicky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 07.06.2010 15:12

W203 takaluukun avausmekanismi

Viesti Kirjoittaja nicky »

Pitäisikös takaluukun pompata täysin auki W203:ssa C-mersussa? Itselläni se napsahtaa muutaman sentin auki, eikä siis täysin ääriasentoon, kuten ehkä voisin sen olettaa tekevän...

Onko tuon siis tarkoitus olla tuollainen, vai pitääkö lukkoa ja/tai sen vastakappaletta säätää? Jos pitää, niin olisikos tähän toimitukseen apuja? Kiitos.
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Ne saranan luona olevat jouset sitä nostaa sit,ja niissä säätövaraa mutta liian tiukalle ei toinna laittaa saattaa murtua korvallinen :roll:
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
Avatar
nicky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 07.06.2010 15:12

Viesti Kirjoittaja nicky »

Ok, näin ounastelinkin. Pitääkö kuinka paljon purkaa jotta pääsee käsiksi? Varmaan riittää kun takaluukusta nappaa verhoilua vähän auki? Varmistelen vaan ennakkoon, ettei tarvitse sitten mennä normitapaan perse edellä.
Avatar
nicky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 07.06.2010 15:12

Viesti Kirjoittaja nicky »

Onko kukaan kiristänyt ko. jousia? Miten homma käytännössä onnistuu?
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

nicky kirjoitti:Onko kukaan kiristänyt ko. jousia? Miten homma käytännössä onnistuu?
:P Mulla riippuu ilmasta miten paksi aukeaa. Joskus jää raolleen ja joskus aukeaa täysin auki. Tietysti jos on kädet täynnä tavaraa eikä viitsi laskea alas niitä on vähän hankalampaa. En ole aukonut verhoilua vaan ruiskuttanut niistä aukoista synteettistä öljyä niihin jousiin. :oops:
Ps. Paksin jouset jos on liian kireät niin saattaa muut osat vaurioitua jos luukku pomppaa nopeasti ylös.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
nicky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 07.06.2010 15:12

Viesti Kirjoittaja nicky »

Kurkistelin sinne verhoilun taakse ja näyttäisi olevan jouset asennettuina viimeisiin reikiin, eli kiristysvaraa ei enää ole. Uudet jouset toki voisi hakea, ne tuskin maksaa maltaita?

Kysymys lähinnä kuuluukin, että PITÄISIKÖ takaluukun edes pompata ylös asti vai ei?
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kyllä se uutena pomppasi ylös, ei enää.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
skiguli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 28.04.2010 20:37
Paikkakunta: Tampere

...

Viesti Kirjoittaja skiguli »

Itse ainakin olen huomannut että kun malttaa pitää sitä avaimessa olevaa luukunaikaisu nappia tarpeeksi pitkään pohjassa niin aukeaa joka kerta ylös asti.. Kun painaa vain kerran nopeasti niin ei aukea ylös asti aina.
C180 Komp -03 sport sedan
Avatar
kuningas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 28.09.2005 17:26
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kuningas »

itellä se luukun lukko-osa ottaa autossa olevaan vastakappaleen suojamuoviin kiinni. eli sen pikku muovin siitä alareunasta nyppää irti niin aukeaa. koitin säätää luuku lukkopesää että ei hankais. ei riittäny säätövara. pikkusen ois vara viilata niitä reikiä. kaveri viritti luukkua karsimalla luukusta lisäpainon pois eli ottamalla varotuskolmion irti. pomppaa kuulema aina...
www.kuningas.pic.fi
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

nicky kirjoitti:Kurkistelin sinne verhoilun taakse ja näyttäisi olevan jouset asennettuina viimeisiin reikiin, eli kiristysvaraa ei enää ole. Uudet jouset toki voisi hakea, ne tuskin maksaa maltaita?

Kysymys lähinnä kuuluukin, että PITÄISIKÖ takaluukun edes pompata ylös asti vai ei?
:oops: Mulla aukeaa raolleen ja siitä sitten hiljalleen auki saakka.
:twisted: Ei kai sekään hyvä ole jos luukku aukeaa niin lujaa että taipuu vielä katolle saakka. :roll:
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
nicky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 07.06.2010 15:12

Viesti Kirjoittaja nicky »

Itsellä siis napsahtaa auki ja jää raolleen, ihan sama vaikka pitäisi kuinka kauan sitä namiskaa pohjassa (eihän siinä nimittäin mitään moottoria ole joka sen ylös hilaisi). Eikä sen täyttä vauhtia tarvitsekaan ylös asti ampua, mutta saisi kyllä nousta täysin avoimeksi kuitenkin.

Voisi testailla tuon kolmion irroitusta tai sitten jotain muita kikka kolmosia...

Kiitoksia kokemusten jakamisesta.
Avatar
nicky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ma 07.06.2010 15:12

Viesti Kirjoittaja nicky »

Raporttia. Kävin vielä eilen nappaamassa varoituskolmion takaluukun kannesta pois ja hups, takaluukku nousi nätisti ylös asti. Aika jännää sikäli, että jo noinkin pieni muutos vaikuttaa (vaikka onhan se kolmio kuitenkin melko painava), mutta äkkiä ne jouset näemmä väsähtää. Samaan lopputulokseen olisi varmasti päästy hakemalla uudet jouset, mutta tällä kertaa näin (ja halvemmallakin vielä). Kolmio saa nyt toistaiseksi hengailla varapyöräkotelossa.
Vastaa Viestiin