W203 takaluukun avausmekanismi
W203 takaluukun avausmekanismi
Pitäisikös takaluukun pompata täysin auki W203:ssa C-mersussa? Itselläni se napsahtaa muutaman sentin auki, eikä siis täysin ääriasentoon, kuten ehkä voisin sen olettaa tekevän...
Onko tuon siis tarkoitus olla tuollainen, vai pitääkö lukkoa ja/tai sen vastakappaletta säätää? Jos pitää, niin olisikos tähän toimitukseen apuja? Kiitos.
Onko tuon siis tarkoitus olla tuollainen, vai pitääkö lukkoa ja/tai sen vastakappaletta säätää? Jos pitää, niin olisikos tähän toimitukseen apuja? Kiitos.
nicky kirjoitti:Onko kukaan kiristänyt ko. jousia? Miten homma käytännössä onnistuu?


Ps. Paksin jouset jos on liian kireät niin saattaa muut osat vaurioitua jos luukku pomppaa nopeasti ylös.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
...
Itse ainakin olen huomannut että kun malttaa pitää sitä avaimessa olevaa luukunaikaisu nappia tarpeeksi pitkään pohjassa niin aukeaa joka kerta ylös asti.. Kun painaa vain kerran nopeasti niin ei aukea ylös asti aina.
C180 Komp -03 sport sedan
itellä se luukun lukko-osa ottaa autossa olevaan vastakappaleen suojamuoviin kiinni. eli sen pikku muovin siitä alareunasta nyppää irti niin aukeaa. koitin säätää luuku lukkopesää että ei hankais. ei riittäny säätövara. pikkusen ois vara viilata niitä reikiä. kaveri viritti luukkua karsimalla luukusta lisäpainon pois eli ottamalla varotuskolmion irti. pomppaa kuulema aina...
www.kuningas.pic.fi
nicky kirjoitti:Kurkistelin sinne verhoilun taakse ja näyttäisi olevan jouset asennettuina viimeisiin reikiin, eli kiristysvaraa ei enää ole. Uudet jouset toki voisi hakea, ne tuskin maksaa maltaita?
Kysymys lähinnä kuuluukin, että PITÄISIKÖ takaluukun edes pompata ylös asti vai ei?



MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Itsellä siis napsahtaa auki ja jää raolleen, ihan sama vaikka pitäisi kuinka kauan sitä namiskaa pohjassa (eihän siinä nimittäin mitään moottoria ole joka sen ylös hilaisi). Eikä sen täyttä vauhtia tarvitsekaan ylös asti ampua, mutta saisi kyllä nousta täysin avoimeksi kuitenkin.
Voisi testailla tuon kolmion irroitusta tai sitten jotain muita kikka kolmosia...
Kiitoksia kokemusten jakamisesta.
Voisi testailla tuon kolmion irroitusta tai sitten jotain muita kikka kolmosia...
Kiitoksia kokemusten jakamisesta.
Raporttia. Kävin vielä eilen nappaamassa varoituskolmion takaluukun kannesta pois ja hups, takaluukku nousi nätisti ylös asti. Aika jännää sikäli, että jo noinkin pieni muutos vaikuttaa (vaikka onhan se kolmio kuitenkin melko painava), mutta äkkiä ne jouset näemmä väsähtää. Samaan lopputulokseen olisi varmasti päästy hakemalla uudet jouset, mutta tällä kertaa näin (ja halvemmallakin vielä). Kolmio saa nyt toistaiseksi hengailla varapyöräkotelossa.