Mihinkäs säätöihin nämä laitan ku ei oo oikeen mitään käryä. kun ostin auton niin omistaja sano säätävänsä ja "vituiks ne meni".Eikä muistanu missä oli . Eli auttakaas vähän, sytytys on ainakin aivan pielessä, kulutuskin aika kova.Tossa olis linkkiä jos toimii http://yfrog.com/5o14092010094j
Ja auto on w124 E300 vm 85
jos samal jollain sattuis olee myynnis nokka-akselia ni saa kaupata
Viimeksi muokannut Asentaja90, Ti 28.09.2010 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Näyttäs toi vasen pylpyrä olevan pari pykälää pielessä.
Ecun napin pitää olla Napan lähettämän kuvan osoittamalla
tavalla eli ykkönen on tehdasasetus. Muut asennot muuttavat
ruiskutuksen säätökäyrää hieman. Jossain WISssä tai tississä
sanottiin että jos koneella on taipumusta nykiä tms. toimintavirhettä
esiintyy niin tolla ECUn napilla voi sitä hieman korjata.
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
nii mutta tota eli siis tuo toinen on sytytys säätö? ja toinen ruiskun ajotus? jep jep viel ku sais oikeisiin kohtiin ni olis kiva :DD kiitoksia kumminkin avusta
Asentaja90 kirjoitti:nii mutta tota eli siis tuo toinen on sytytys säätö? ja toinen ruiskun ajotus? jep jep viel ku sais oikeisiin kohtiin ni olis kiva :DD kiitoksia kumminkin avusta
sytkä luultavasti saa olla tuossa 3 kohdassa, sen pitäis olla ihan hyvä...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Asentaja90 kirjoitti:nii mutta tota eli siis tuo toinen on sytytys säätö? ja toinen ruiskun ajotus? jep jep viel ku sais oikeisiin kohtiin ni olis kiva :DD kiitoksia kumminkin avusta
sytkä luultavasti saa olla tuossa 3 kohdassa, sen pitäis olla ihan hyvä...
tuo ruiskun nappi sen koneen sekaisin saa...
Uteliaisuuttaan mietin et hajooko tos jotain jos kokeileen säätää tuota sytkää nupikkaa? Minulla se 1 kolos eikä siinä ole tuota sinettiä.Auto kyllä toimii mut mietimpä vain:)
poke2 kirjoitti:
Uteliaisuuttaan mietin et hajooko tos jotain jos kokeileen säätää tuota sytkää nupikkaa? Minulla se 1 kolos eikä siinä ole tuota sinettiä.Auto kyllä toimii mut mietimpä vain:)
ei pitäis olla mitään vaikutusta koneen kestävyyteen tuolla napilla, jos ajelee suomessa myytävillä bensiineillä, venäjältä voi vielä saada niin matalaoktaanista bensaa, että riski nakutukselle ja konerikkoon on olemassa tuolla säätimen 1 asennolla (suuret ennakot...)
mutta kaikki muut napin asennot periaatteessa tarkoittaa lievempiä ennakoita... 1=kirein ennakko ja 7=lievimmät, kulutus kasvaa, jos piennennät ennakoita, muuta haittaa ei ole...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Asentaja90 kirjoitti:nii mutta tota eli siis tuo toinen on sytytys säätö? ja toinen ruiskun ajotus? jep jep viel ku sais oikeisiin kohtiin ni olis kiva :DD kiitoksia kumminkin avusta
sytkä luultavasti saa olla tuossa 3 kohdassa, sen pitäis olla ihan hyvä...
tuo ruiskun nappi sen koneen sekaisin saa...
Uteliaisuuttaan mietin et hajooko tos jotain jos kokeileen säätää tuota sytkää nupikkaa? Minulla se 1 kolos eikä siinä ole tuota sinettiä.Auto kyllä toimii mut mietimpä vain:)
ei mulla ainakaan oo mitää oireita ollut kun olen tota vähä väliä säädelly pers tuntumalta että sais edes vähän kohilleen
Asentaja90 kirjoitti:nii mutta tota eli siis tuo toinen on sytytys säätö? ja toinen ruiskun ajotus? jep jep viel ku sais oikeisiin kohtiin ni olis kiva :DD kiitoksia kumminkin avusta
sytkä luultavasti saa olla tuossa 3 kohdassa, sen pitäis olla ihan hyvä...
tuo ruiskun nappi sen koneen sekaisin saa...
Uteliaisuuttaan mietin et hajooko tos jotain jos kokeileen säätää tuota sytkää nupikkaa? Minulla se 1 kolos eikä siinä ole tuota sinettiä.Auto kyllä toimii mut mietimpä vain:)
ei mulla ainakaan oo mitää oireita ollut kun olen tota vähä väliä säädelly pers tuntumalta että sais edes vähän kohilleen
Joo kiitoksia hyvistä neuvoista napalle ja kumppaneille säädin tänään siihen 2 loveen ja auto käy keveämmin ja kiihtyy tasasemmin:)
poke2 kirjoitti:
säädin tänään siihen 2 loveen ja auto käy keveämmin ja kiihtyy tasasemmin:)
mitä bensaa muuten käytät 98E:lle ei napin asennolla pitäis olla mitään väliä, mutta 95E bensaa käytettäessä voi joku lievempi (3, 4 tai jopa 5)numero olla parempi
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
poke2 kirjoitti:
säädin tänään siihen 2 loveen ja auto käy keveämmin ja kiihtyy tasasemmin:)
mitä bensaa muuten käytät 98E:lle ei napin asennolla pitäis olla mitään väliä, mutta 95E bensaa käytettäessä voi joku lievempi (3, 4 tai jopa 5)numero olla parempi