MB e300 sytytyksen säätö/mysteeri?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Asentaja90
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 20.08.2010 22:50
Paikkakunta: turku

MB e300 sytytyksen säätö/mysteeri?

Viesti Kirjoittaja Asentaja90 »

Mihinkäs säätöihin nämä laitan ku ei oo oikeen mitään käryä. kun ostin auton niin omistaja sano säätävänsä ja "vituiks ne meni".Eikä muistanu missä oli :D. Eli auttakaas vähän, sytytys on ainakin aivan pielessä, kulutuskin aika kova.Tossa olis linkkiä jos toimii
http://yfrog.com/5o14092010094j
Ja auto on w124 E300 vm 85
jos samal jollain sattuis olee myynnis nokka-akselia ni saa kaupata :D
Viimeksi muokannut Asentaja90, Ti 28.09.2010 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1799
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Mulla 230E -92 EZL on kakkoslovessa ja ECU ykköslovessa. En tiedä miten pitäis 300E:ssä olla, jos joku tietää niin kertokoon.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Asentaja90
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 20.08.2010 22:50
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja Asentaja90 »

sompio kirjoitti:Mulla 230E -92 EZL on kakkoslovessa ja ECU ykköslovessa. En tiedä miten pitäis 300E:ssä olla, jos joku tietää niin kertokoon.
täytyypi koittaa kiitos kuitenkin
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

näihin minäkään en ole tohtinut sattua ja voi käydä tarkistamassa omasta 300E mallista missä ne mulla on :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Kuva

mulla oli vain tuo KAT nappi tuolla akun takana :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Asentaja90
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 20.08.2010 22:50
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja Asentaja90 »

napa kirjoitti:näihin minäkään en ole tohtinut sattua ja voi käydä tarkistamassa omasta 300E mallista missä ne mulla on :roll:
mulla on noi 2 tossa akun takana.
Asentaja90
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 20.08.2010 22:50
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja Asentaja90 »

[eikö kukaan kerro mitään? outoa? :D
Avatar
ari y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: To 10.03.2005 21:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ari y »

Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Näyttäs toi vasen pylpyrä olevan pari pykälää pielessä.
Ecun napin pitää olla Napan lähettämän kuvan osoittamalla
tavalla eli ykkönen on tehdasasetus. Muut asennot muuttavat
ruiskutuksen säätökäyrää hieman. Jossain WISssä tai tississä
sanottiin että jos koneella on taipumusta nykiä tms. toimintavirhettä
esiintyy niin tolla ECUn napilla voi sitä hieman korjata.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Asennossa 2 on kaikki seokset laihemmalla kuin asennossa 1, myös kylmäkäynnistys- ja kiihdytysseokset.

Olen nyt kakkosella ajellut kokeeksi tuhannen kilometriä, ei muita ongelmia kuin nollakelillä tuppaa sammumaan pihaan helpommin.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

yleensä näissä mersun mokkulossa tuntuu tuo säätö olevan aina sitä lievempi, mitä suurempi numero :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Siinä on myös asentoja joissa on esim pelkkä kylmäkäynnistysrikastus suurempi mutta muuten sama kuin 1. Koitan kaivaa nuo jostain.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Asentaja90
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 20.08.2010 22:50
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja Asentaja90 »

nii mutta tota eli siis tuo toinen on sytytys säätö? ja toinen ruiskun ajotus? jep jep viel ku sais oikeisiin kohtiin ni olis kiva :DD kiitoksia kumminkin avusta
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Asentaja90 kirjoitti:nii mutta tota eli siis tuo toinen on sytytys säätö? ja toinen ruiskun ajotus? jep jep viel ku sais oikeisiin kohtiin ni olis kiva :DD kiitoksia kumminkin avusta
sytkä luultavasti saa olla tuossa 3 kohdassa, sen pitäis olla ihan hyvä...

tuo ruiskun nappi sen koneen sekaisin saa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
poke2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 27.05.2009 12:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja poke2 »

napa kirjoitti:
Asentaja90 kirjoitti:nii mutta tota eli siis tuo toinen on sytytys säätö? ja toinen ruiskun ajotus? jep jep viel ku sais oikeisiin kohtiin ni olis kiva :DD kiitoksia kumminkin avusta
sytkä luultavasti saa olla tuossa 3 kohdassa, sen pitäis olla ihan hyvä...

tuo ruiskun nappi sen koneen sekaisin saa...
Uteliaisuuttaan mietin et hajooko tos jotain jos kokeileen säätää tuota sytkää nupikkaa? Minulla se 1 kolos eikä siinä ole tuota sinettiä.Auto kyllä toimii mut mietimpä vain:)
124/300E v.89
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

poke2 kirjoitti:
Uteliaisuuttaan mietin et hajooko tos jotain jos kokeileen säätää tuota sytkää nupikkaa? Minulla se 1 kolos eikä siinä ole tuota sinettiä.Auto kyllä toimii mut mietimpä vain:)
ei pitäis olla mitään vaikutusta koneen kestävyyteen tuolla napilla, jos ajelee suomessa myytävillä bensiineillä, venäjältä voi vielä saada niin matalaoktaanista bensaa, että riski nakutukselle ja konerikkoon on olemassa tuolla säätimen 1 asennolla (suuret ennakot...)

mutta kaikki muut napin asennot periaatteessa tarkoittaa lievempiä ennakoita... 1=kirein ennakko ja 7=lievimmät, kulutus kasvaa, jos piennennät ennakoita, muuta haittaa ei ole...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Asentaja90
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 20.08.2010 22:50
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja Asentaja90 »

poke2 kirjoitti:
napa kirjoitti:
Asentaja90 kirjoitti:nii mutta tota eli siis tuo toinen on sytytys säätö? ja toinen ruiskun ajotus? jep jep viel ku sais oikeisiin kohtiin ni olis kiva :DD kiitoksia kumminkin avusta
sytkä luultavasti saa olla tuossa 3 kohdassa, sen pitäis olla ihan hyvä...

tuo ruiskun nappi sen koneen sekaisin saa...
Uteliaisuuttaan mietin et hajooko tos jotain jos kokeileen säätää tuota sytkää nupikkaa? Minulla se 1 kolos eikä siinä ole tuota sinettiä.Auto kyllä toimii mut mietimpä vain:)
ei mulla ainakaan oo mitää oireita ollut kun olen tota vähä väliä säädelly pers tuntumalta että sais edes vähän kohilleen :)
Avatar
poke2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 27.05.2009 12:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja poke2 »

Asentaja90 kirjoitti:
poke2 kirjoitti:
napa kirjoitti:
Asentaja90 kirjoitti:nii mutta tota eli siis tuo toinen on sytytys säätö? ja toinen ruiskun ajotus? jep jep viel ku sais oikeisiin kohtiin ni olis kiva :DD kiitoksia kumminkin avusta
sytkä luultavasti saa olla tuossa 3 kohdassa, sen pitäis olla ihan hyvä...

tuo ruiskun nappi sen koneen sekaisin saa...
Uteliaisuuttaan mietin et hajooko tos jotain jos kokeileen säätää tuota sytkää nupikkaa? Minulla se 1 kolos eikä siinä ole tuota sinettiä.Auto kyllä toimii mut mietimpä vain:)
ei mulla ainakaan oo mitää oireita ollut kun olen tota vähä väliä säädelly pers tuntumalta että sais edes vähän kohilleen :)
Joo kiitoksia hyvistä neuvoista napalle ja kumppaneille säädin tänään siihen 2 loveen ja auto käy keveämmin ja kiihtyy tasasemmin:)
124/300E v.89
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

poke2 kirjoitti: säädin tänään siihen 2 loveen ja auto käy keveämmin ja kiihtyy tasasemmin:)
mitä bensaa muuten käytät :?: 98E:lle ei napin asennolla pitäis olla mitään väliä, mutta 95E bensaa käytettäessä voi joku lievempi (3, 4 tai jopa 5)numero olla parempi :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
poke2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 27.05.2009 12:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja poke2 »

napa kirjoitti:
poke2 kirjoitti: säädin tänään siihen 2 loveen ja auto käy keveämmin ja kiihtyy tasasemmin:)
mitä bensaa muuten käytät :?: 98E:lle ei napin asennolla pitäis olla mitään väliä, mutta 95E bensaa käytettäessä voi joku lievempi (3, 4 tai jopa 5)numero olla parempi :roll:
95 oktaanista
124/300E v.89
Vastaa Viestiin