Kiitos jo etukäteen ehkä typeräänkin kysymykseen

Eiköhän tuossa autossa ole polttoaineen jäähdytin siellä auton alla. Se nappi kuulostaisi sähköisen lisälämmittimen kytkimeltä. Siis tuolla tehdään kabiiniin lisälämpöä aluksi kun CDI-moottori sitä ei oikein paljoa tuota.Leevi J kirjoitti:Mun 320cdi väykyssä on polttoaineen esilämmitin kuulemma , katkaisia on tuhkakupin vieressä , Eli mikä on tälläinen esilämmitin ja mihin tarkoitukseen se on ?
Kiitos jo etukäteen ehkä typeräänkin kysymykseen
OK ! Kuulostaa ihan järkevältä , tuo sähköinen lisälämmitin . Tässä joutuu varmaan Eberin tai Webaston hankkimaan ennen talvea, kun ei ole lohkolämppäriäkään.DBFI kirjoitti:Eiköhän tuossa autossa ole polttoaineen jäähdytin siellä auton alla. Se nappi kuulostaisi sähköisen lisälämmittimen kytkimeltä. Siis tuolla tehdään kabiiniin lisälämpöä aluksi kun CDI-moottori sitä ei oikein paljoa tuota.Leevi J kirjoitti:Mun 320cdi väykyssä on polttoaineen esilämmitin kuulemma , katkaisia on tuhkakupin vieressä , Eli mikä on tälläinen esilämmitin ja mihin tarkoitukseen se on ?
Kiitos jo etukäteen ehkä typeräänkin kysymykseen
Eikös tossa mallissa ole lämmitin jo tehdas asennuksena ellei ole tuonti. Se on vaan näkymäton koska on oikean lokarin alla jos on?DBFI kirjoitti:Eiköhän tuossa autossa ole polttoaineen jäähdytin siellä auton alla. Se nappi kuulostaisi sähköisen lisälämmittimen kytkimeltä. Siis tuolla tehdään kabiiniin lisälämpöä aluksi kun CDI-moottori sitä ei oikein paljoa tuota.Leevi J kirjoitti:Mun 320cdi väykyssä on polttoaineen esilämmitin kuulemma , katkaisia on tuhkakupin vieressä , Eli mikä on tälläinen esilämmitin ja mihin tarkoitukseen se on ?
Kiitos jo etukäteen ehkä typeräänkin kysymykseen
Lämmitin kyllä mutta faceliftissä on se sähkölämmitin vakiona, Suomi-autoissakin webasto on lisävaruste.tempera kirjoitti: Eikös tossa mallissa ole lämmitin jo tehdas asennuksena ellei ole tuonti. Se on vaan näkymäton koska on oikean lokarin alla jos on?
Minkähän laisia katkaisijoita siinä tuhkiksen vieressä on muita kun se liekin kuvalla varustettu katkaisin josta saa automaattikäynnistyksen pois. Sitten alempana pitäisi olla kolme mustaa nappulaa. Vasemmassa lukee P ja keskellä on kellon kuva. Oikeassa on pienempi liekin kuva. Silloin kun lämmitin on päällä siinä yläpuolella palaa vihreä valo.
P nappulan yläpuolella jos palaa keltainen valo niin ajastin on kytketty.
Kellonapista voi sitten vehkeen ajastaa.
tää on tuonti auto Luxempurgista, kuitenkin penkinlämmittimet löytyy ja näköjään tuo sähkölämmitin. Webastoa ei ole eikä kytkimiä sille. Just tuossa soittelin huvikseen webastoa tai eberiä ja kyselin vähän hintoja, pakollinenhan tuo olis hankkia melkein talveksi , lohkolämppäri ei jostain syystä innosta 2 tunnin sähkötolpallaDBFI kirjoitti:Lämmitin kyllä mutta faceliftissä on se sähkölämmitin vakiona, Suomi-autoissakin webasto on lisävaruste.tempera kirjoitti: Eikös tossa mallissa ole lämmitin jo tehdas asennuksena ellei ole tuonti. Se on vaan näkymäton koska on oikean lokarin alla jos on?
Minkähän laisia katkaisijoita siinä tuhkiksen vieressä on muita kun se liekin kuvalla varustettu katkaisin josta saa automaattikäynnistyksen pois. Sitten alempana pitäisi olla kolme mustaa nappulaa. Vasemmassa lukee P ja keskellä on kellon kuva. Oikeassa on pienempi liekin kuva. Silloin kun lämmitin on päällä siinä yläpuolella palaa vihreä valo.
P nappulan yläpuolella jos palaa keltainen valo niin ajastin on kytketty.
Kellonapista voi sitten vehkeen ajastaa.
Webasto kaukosäädöllä ja kellolla asennettuna maksaa n 2000e. Siinä on kaiikki automatiikka mukana.Leevi J kirjoitti:tää on tuonti auto Luxempurgista, kuitenkin penkinlämmittimet löytyy ja näköjään tuo sähkölämmitin. Webastoa ei ole eikä kytkimiä sille. Just tuossa soittelin huvikseen webastoa tai eberiä ja kyselin vähän hintoja, pakollinenhan tuo olis hankkia melkein talveksi , lohkolämppäri ei jostain syystä innosta 2 tunnin sähkötolpallaDBFI kirjoitti:Lämmitin kyllä mutta faceliftissä on se sähkölämmitin vakiona, Suomi-autoissakin webasto on lisävaruste.tempera kirjoitti: Eikös tossa mallissa ole lämmitin jo tehdas asennuksena ellei ole tuonti. Se on vaan näkymäton koska on oikean lokarin alla jos on?
Minkähän laisia katkaisijoita siinä tuhkiksen vieressä on muita kun se liekin kuvalla varustettu katkaisin josta saa automaattikäynnistyksen pois. Sitten alempana pitäisi olla kolme mustaa nappulaa. Vasemmassa lukee P ja keskellä on kellon kuva. Oikeassa on pienempi liekin kuva. Silloin kun lämmitin on päällä siinä yläpuolella palaa vihreä valo.
P nappulan yläpuolella jos palaa keltainen valo niin ajastin on kytketty.
Kellonapista voi sitten vehkeen ajastaa.
Eberi minikellolla ilman kaukosäätöä 920€ + asennus jossain joka sen edullisesti tekee, tuo 920 olisi ihan kohtuu hintatempera kirjoitti:Webasto kaukosäädöllä ja kellolla asennettuna maksaa n 2000e. Siinä on kaiikki automatiikka mukana.Leevi J kirjoitti:tää on tuonti auto Luxempurgista, kuitenkin penkinlämmittimet löytyy ja näköjään tuo sähkölämmitin. Webastoa ei ole eikä kytkimiä sille. Just tuossa soittelin huvikseen webastoa tai eberiä ja kyselin vähän hintoja, pakollinenhan tuo olis hankkia melkein talveksi , lohkolämppäri ei jostain syystä innosta 2 tunnin sähkötolpallaDBFI kirjoitti:Lämmitin kyllä mutta faceliftissä on se sähkölämmitin vakiona, Suomi-autoissakin webasto on lisävaruste.tempera kirjoitti: Eikös tossa mallissa ole lämmitin jo tehdas asennuksena ellei ole tuonti. Se on vaan näkymäton koska on oikean lokarin alla jos on?
Minkähän laisia katkaisijoita siinä tuhkiksen vieressä on muita kun se liekin kuvalla varustettu katkaisin josta saa automaattikäynnistyksen pois. Sitten alempana pitäisi olla kolme mustaa nappulaa. Vasemmassa lukee P ja keskellä on kellon kuva. Oikeassa on pienempi liekin kuva. Silloin kun lämmitin on päällä siinä yläpuolella palaa vihreä valo.
P nappulan yläpuolella jos palaa keltainen valo niin ajastin on kytketty.
Kellonapista voi sitten vehkeen ajastaa.Varmaan saa halvemmallakin jos osaa itse asentaa.
kyllä sen 10 voi vielä satsataJani R-K kirjoitti:pistä nyt edes se 10 lisää ja ota easystart-t kellolla, niin näkee sitten tulevaisuudessa vikakooditkin ilman erillistä lukijaa. Omaan käyttikseen ostin r+ radio kaukosäätimen ja on kyllä mahtava laite, välillä kun näyttää että työpäivä venyy niin saa poistaa/muuttaa ajastusta.
Siis jos ei kaikissa niin monissa alkupään CDI-autoissa ajonaikainen lisälämmitin (polttoainetoiminen webasto) oli vakiona. Face lift 210:ssä tuli jo sähkölämmitin mutta se on erilainen kuin 211-mallissa. Jälkimmäisessä vastukset lämmittimen kennon yhteydessä, 210:ssä siellä konehuoneessa vesikierrossa.Division kirjoitti:Ymmärtääkseni tuo on polttonestekäyttöinen esilämmitin, eli tehdasasenteinen webasto, joka on ollut tiettyyn aikaan (muutaman vuoden) vakiovaruste?
Ainakin minulle kerrottiin Mersun virallisesta liikkeestä, kun ostin ensimmäistä mersuani (W211 E320Cdi 2004) ja kysyin, että onko siinä ns. webastoa niin vastaus oli että ei ole. Kerrottiin, että se on muuttunut lisävarusteeksi joskus muutama vuosi aiemmin ja että se oli ollut vakiona jokusen vuoden ajan mersuissa (ainakin suomeen tuoduissa).
Sinänsä en pitäisi tätä ollenkaan outona, koska se oli tapana laittaa muutamassa automerkissä vakiona diesel-koneellisiin autoihin (ja on edelleen, esim. Volvossa), mutta kuitenkaan en ole esim. foorumilla päätynyt käsitykseen, että mersuissa olisi näin ollut missään vaiheessa.
Olenko saanut väärää informaatiota 20 vuotta mersuja myyneeltä kauppiaalta (ei Veho), vai onko tuo polttonestekäyttöinen esilämmitin ollut joskus muutaman vuoden ajan vakiovarusteena diesel-kulkineissa?
Ps. Se sähkökäyttöinen lisälämmitin, eli ne sähkövastuksethan tulivat vasta 2002 (W211) mersuun ja ei niissä mitään nappeja ole sen käyttöön vaan toiminto on automaattinen ja on muuten hiton pätevä sellainen.