w124 täristää jarruttaessa
w124 täristää jarruttaessa
Missä vika? Palat vaihdettu ja levytkin hyvät...
Jos toinen mäntä on satulassa jumissa niin tekee tuota ilmiötä.
Ota palat pois ja kokeile kumpi mäntä liikkuu sit lukitse se paikoilleen ja pumppaa toinen mäntä ulos.Hiekkapaperilla ruosteet pois,uusii kyllä vikansa puolessa vuodessa eli uutta/kunnostettua satulaa tilalle.
Ota palat pois ja kokeile kumpi mäntä liikkuu sit lukitse se paikoilleen ja pumppaa toinen mäntä ulos.Hiekkapaperilla ruosteet pois,uusii kyllä vikansa puolessa vuodessa eli uutta/kunnostettua satulaa tilalle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
etusatuloissa ei taida olla kuin 1 mäntä ja takasatulat näissä ikinä mitään jarruta...niistä kyllä löytyy 2 mäntää...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
sekin on kyllä mahdollista, kun liukutappi malliahan ne mersun satulat tais olla... mulla oli siinä L300 mitsussa jo niin väljät liukutapit, että satula meni niin kieroon jarrutuksissa ja hirtti kiinni, että välillä piti ottaa pakilla satula irti levystäatlas kirjoitti:entäs jos mekanismi jumittaa?

mutta kieroja levyjä epäilen kuitenkin eniten...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Itselläkin omassa menopelissä täristää mutta vasta kun reippaammin jarrutan.Normi kevyessä jarrutuksessa ei ole tärinöitä.
Takasatulan yhden männän olen kyllä ruosteista kaapinut.
Se muuten näkyy jos levy ruostuu eikä ole kirkas jumittavan männän kohdalla.
Takasatulan yhden männän olen kyllä ruosteista kaapinut.
Se muuten näkyy jos levy ruostuu eikä ole kirkas jumittavan männän kohdalla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
jos vain täristää eikä ravista rattiin, niin silloin takalevyt kierot jos ratiinkin hakkaa niin etulevyt. Myös rikkinäinen ohjausiskari pahentaa rattiin tulevaa tärinää, oma lopetti täinän sen vaihdolla (jarruista se tietysti kuitenkin alkunsa saa aivan hitaassa vauhdissa kevyellä jarrutuksella tuntee polkimessa).
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
edessäkin voi olla useempia mäntiä satuloissa,ainaka ite en saanu selvää jotta oliko 200d vai 500e mallia?napa kirjoitti:etusatuloissa ei taida olla kuin 1 mäntä ja takasatulat näissä ikinä mitään jarruta...niistä kyllä löytyy 2 mäntää...
myös takajarrut jumputtaa yleisesti kun jarrutellaan heikosti jolloin ne ruostuuu ja sitten jumputtelee.
Rattiin ei ota...Jani R-K kirjoitti:jos vain täristää eikä ravista rattiin, niin silloin takalevyt kierot jos ratiinkin hakkaa niin etulevyt. Myös rikkinäinen ohjausiskari pahentaa rattiin tulevaa tärinää, oma lopetti täinän sen vaihdolla (jarruista se tietysti kuitenkin alkunsa saa aivan hitaassa vauhdissa kevyellä jarrutuksella tuntee polkimessa).
juu, niin voi, mutta kyllä silloin jo yleensä tiedetään, että onko 4 mäntäsatulat vai ei... harvemmin muuten 400E/420E/500E mallista puhutaan pelkkänä "W124" näissä vikajutuissa ilman eri tarkennustalaineracing kirjoitti:
edessäkin voi olla useempia mäntiä satuloissa,ainaka ite en saanu selvää jotta oliko 200d vai 500e mallia?


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
320napa kirjoitti:juu, niin voi, mutta kyllä silloin jo yleensä tiedetään, että onko 4 mäntäsatulat vai ei... harvemmin muuten 400E/420E/500E mallista puhutaan pelkkänä "W124" näissä vikajutuissa ilman eri tarkennustalaineracing kirjoitti:
edessäkin voi olla useempia mäntiä satuloissa,ainaka ite en saanu selvää jotta oliko 200d vai 500e mallia?
kun ne omistajat ei kai tahdo, että rahvaat sekaantuis neuvomiseen
mutta mulla esim. on 4 mäntää/satula edessä, vaikka onkin "kansanmalli"...

okei, se vielä unohtui, mutta myös siitä muistetaan mainita pääsääntöisesti... joskus jopa pelkästä 300 mallista... yleisistä 200E, 230E ja 200D, 250D sekä 300D malleista ei paljoa huudella, että mikä malli juuri nyt on kysessälaineracing kirjoitti:
320

oikeasti tuo pitäis aina muistaa tarkentaa, kun autoissa on eroja, joskushan täällä annetaan ihan dieselin vinkkejä bensa autoihin, kunnes selviää mikä malli oikein on kyseessä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
näinhän se menee. noi on viel helppoja arvuutella kun tietää korimallinkinnapa kirjoitti:okei, se vielä unohtui, mutta myös siitä muistetaan mainita pääsääntöisesti... joskus jopa pelkästä 300 mallista... yleisistä 200E, 230E ja 200D, 250D sekä 300D malleista ei paljoa huudella, että mikä malli juuri nyt on kysessälaineracing kirjoitti:
320
oikeasti tuo pitäis aina muistaa tarkentaa, kun autoissa on eroja, joskushan täällä annetaan ihan dieselin vinkkejä bensa autoihin, kunnes selviää mikä malli oikein on kyseessä...


Mitä pitää uusia, jos 100km/h vauhdista jarruttaa, niin jarrupoljin tärisyttää vastaan (ei ABS)? Mulla on jo motonetista uudet liukutapit + kumit. Riittääköhän? Auto seissyt pari kuukautta, ennenkuin ostin sen eli paikat varmaan jumissa. Tosin kova jarrutus ei poista tuota, eli viittais liukutappeihin?
sitten ku se jumittunu mäntä ei tuu polkimen voimin pihalla niin ite keksitty ja todella toimiva konsti on laittaa letkun paikalle rasva nippa ja painaa satula rasvaa täyteen ja sen jälkeen vielä painelee prässillä kunnolla painetta sinne niin aina on lähteny.
ainakin toyotan,mersun ja ladan satulaan on löytyny lajitelmasta samalla kierteellä oleva nippa.
ainut miinus puoli tossa on että joutuu ottaa sen liikkuvan männänki irti että saa rasvat pois satulasta. ja menee siinä tietysti puol tuubia rasvaaki ns. hukkaan
ainakin toyotan,mersun ja ladan satulaan on löytyny lajitelmasta samalla kierteellä oleva nippa.
ainut miinus puoli tossa on että joutuu ottaa sen liikkuvan männänki irti että saa rasvat pois satulasta. ja menee siinä tietysti puol tuubia rasvaaki ns. hukkaan

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Mulla oli kanssa tärinää.
Loppu kun muitten jarruosien (levyt, palat) kanssa uusi kieron etujarrusartulan liukutapin ja jumittuneen takasatulan.
Tekeeköhän Motonetin jarruosilla mitään, yleensä myyneet mulle ainakin todella huonoja osia. Liukutapin ostin Veholta, n. 20 Eur/kpl muistaakseni, muut osat KL:tä ja satula Tarviketorilta.
Loppu kun muitten jarruosien (levyt, palat) kanssa uusi kieron etujarrusartulan liukutapin ja jumittuneen takasatulan.
Tekeeköhän Motonetin jarruosilla mitään, yleensä myyneet mulle ainakin todella huonoja osia. Liukutapin ostin Veholta, n. 20 Eur/kpl muistaakseni, muut osat KL:tä ja satula Tarviketorilta.
W124 250D -89
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Yleensä tuo takajarrujen jyskytys johtuu ruostuneista jarrulevyistä. Ja nimenomaan sisäpinnalta, joita ei oikein tahdo nähdä muuten kuin ihan vasiten katsomalla. Kurkkaapa ne.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.