viralisista tiedä mutta käypäset noi onJolle kirjoitti:Nostetaas vanhaa aihetta...
Onko nämä nyt ne viralliset öljytikun mitat?
Kylmänä (25 astetta C) Min 10.5 mm Max 20.8mm
Kuumana(80 astetta C) Min 54.4 mm Max 64.5mm.

(64.4)
viralisista tiedä mutta käypäset noi onJolle kirjoitti:Nostetaas vanhaa aihetta...
Onko nämä nyt ne viralliset öljytikun mitat?
Kylmänä (25 astetta C) Min 10.5 mm Max 20.8mm
Kuumana(80 astetta C) Min 54.4 mm Max 64.5mm.
Pitäis käydä.PaHa kirjoitti:Nämä lukemat pätevät myös w211 270cdi 5-vaihteiseen sähkölaatikolla olevaan?
Juu. Joissakin mittatikuissa on sitä vaijeria enemmän kuin tarvitaan, eli ei välttämättä mene kokonaan sinne rööriin.Lukemat oli siten että tikku on öljypohjassa kiinni/pohjassa asti?
Ensitäytöksi käy kolme litraa. Sitten käytät lämpimäksi, mittailet ja lisäilet oikeaan tasoon, koeajo ja vielä tarkistus. Yhteensä joku 3,3-3,5 litraa taitaa yleensä mennä.Ensi täytöksi varmaan kannattaa laittaa noin 20-30mm(suodatin imee öljyä) ja sitten käyttää ja tarkistaa/täyttää oikeaan tasoon, lämpimänä?
Jos vanha öljy on ns. normaalia, eli ei sisällä vaurio metallia, muovia tai muita nesteitä. Niin en lähtisi pitelemään letkuja.Sahtivaari kirjoitti:Moi. Itselläni on 300 TDT -99 , riittääkö kun vaihtaa laatikosta ja turbiinista öljyt vai tartteeko tyhjentää laudutin ja letkut ja kysyisin kuinka se tehdään
Vois olla että sulla on roppu viel turpiinissaSahtivaari kirjoitti:Moi. Itselläni on 300 TDT -99 , riittääkö kun vaihtaa laatikosta ja turbiinista öljyt vai tartteeko tyhjentää laudutin ja letkut ja kysyisin kuinka se tehdään