Lisälämmitin 228

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
meserela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 05.10.2010 16:10
Paikkakunta: Suomi

Lisälämmitin 228

Viesti Kirjoittaja meserela »

Moi, uusi tulokas forumilla. Millaiset kokemukset "lisälämmittimestä" 228 auxiliary heater? Kuinka toimiii, viekö akkua jne? Näyttäisi olevan ratista ajastettavissa, mutta mitkä ovat käyttäjien kokemukset?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Terve tuloa aiheen pariin
(kannatta mainita auton ikä/malli, millä konnella/laatikolla)
akku kun on kunnossa(100ah) ja pitää huollen että ajaa vähintään yhtä paljon kuin lämmittä niin ei onkelmia akun kestossa
(lisäksi käyttä lämmitintä aina vähintään 10-16min eli kunnola kuumaksi pysyy lämmitinkin kunnossa"sen kun tekee vielä ympäri vuoden kerran kuussa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Lisälämmitin 228

Viesti Kirjoittaja DBFI »

meserela kirjoitti:Moi, uusi tulokas forumilla. Millaiset kokemukset "lisälämmittimestä" 228 auxiliary heater? Kuinka toimiii, viekö akkua jne? Näyttäisi olevan ratista ajastettavissa, mutta mitkä ovat käyttäjien kokemukset?
Kai autossa on myös lämmittimelle kaukokäynnistin? Useimmat käyttävät sitä enemmän kuin ajastinta.
meserela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 05.10.2010 16:10
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja meserela »

Joo eipä tullut kaukosäädin mukana, ilmeisesti myydään kuitenkin lisävarusteena. Puhelintelinekin uupuu, noh siitä selvinnee bt-mokkulalla.

Auto on w211 320CDI -04, toin oktoberfestiltä tuliaisina :lol:

Vielä itse lämmittimestä kun ei ole vielä ohjekirjaa; ilmeisesti toimii kuitenkin polttoaineella eikä vain akkuvirralla?

Niin ja millainen aika riittää lämmitykseen talvella, vai onko se tietyn ajan päällä, kokemuksia?
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

meserela kirjoitti:Joo eipä tullut kaukosäädin mukana, ilmeisesti myydään kuitenkin lisävarusteena. Puhelintelinekin uupuu, noh siitä selvinnee bt-mokkulalla.

Auto on w211 320CDI -04, toin oktoberfestiltä tuliaisina :lol:

Vielä itse lämmittimestä kun ei ole vielä ohjekirjaa; ilmeisesti toimii kuitenkin polttoaineella eikä vain akkuvirralla?

Niin ja millainen aika riittää lämmitykseen talvella, vai onko se tietyn ajan päällä, kokemuksia?
20-30 min eikä se 30 min kauempaa käykkään vaan pysähtyy että saat auton vielä käymäänkin.
Viime talvena lämmitin keskimäärin vartin. Siellä se tohottelee oikean etulokarin alla ja jotkut ovat ihmetelleet löpön hajua mutta sieltä se tulee.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

tempera kirjoitti:
meserela kirjoitti:Joo eipä tullut kaukosäädin mukana, ilmeisesti myydään kuitenkin lisävarusteena. Puhelintelinekin uupuu, noh siitä selvinnee bt-mokkulalla.

Auto on w211 320CDI -04, toin oktoberfestiltä tuliaisina :lol:

Vielä itse lämmittimestä kun ei ole vielä ohjekirjaa; ilmeisesti toimii kuitenkin polttoaineella eikä vain akkuvirralla?

Niin ja millainen aika riittää lämmitykseen talvella, vai onko se tietyn ajan päällä, kokemuksia?
20-30 min eikä se 30 min kauempaa käykkään vaan pysähtyy että saat auton vielä käymäänkin.
Viime talvena lämmitin keskimäärin vartin. Siellä se tohottelee oikean etulokarin alla ja jotkut ovat ihmetelleet löpön hajua mutta sieltä se tulee.
Omani käy ohjekirjan mukaan 50 min ja pysähtyy sitten.

Kokeilin tässä eräänä päivänä oman tuoreen tuontimersuni Webastoa aamulla, ja iltapäivällä pari autoa ihmettelemään tullutta kollegaa kommentoi löpön hajua - voiko tulla webasto tuoksahtaa vielä noinkin pitkän ajan jälkeen, vai pitääkö etsiä vuotoa jostain?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tj86430 kirjoitti:
tempera kirjoitti:
meserela kirjoitti:Joo eipä tullut kaukosäädin mukana, ilmeisesti myydään kuitenkin lisävarusteena. Puhelintelinekin uupuu, noh siitä selvinnee bt-mokkulalla.

Auto on w211 320CDI -04, toin oktoberfestiltä tuliaisina :lol:

Vielä itse lämmittimestä kun ei ole vielä ohjekirjaa; ilmeisesti toimii kuitenkin polttoaineella eikä vain akkuvirralla?

Niin ja millainen aika riittää lämmitykseen talvella, vai onko se tietyn ajan päällä, kokemuksia?
20-30 min eikä se 30 min kauempaa käykkään vaan pysähtyy että saat auton vielä käymäänkin.
Viime talvena lämmitin keskimäärin vartin. Siellä se tohottelee oikean etulokarin alla ja jotkut ovat ihmetelleet löpön hajua mutta sieltä se tulee.
Omani käy ohjekirjan mukaan 50 min ja pysähtyy sitten.

Kokeilin tässä eräänä päivänä oman tuoreen tuontimersuni Webastoa aamulla, ja iltapäivällä pari autoa ihmettelemään tullutta kollegaa kommentoi löpön hajua - voiko tulla webasto tuoksahtaa vielä noinkin pitkän ajan jälkeen, vai pitääkö etsiä vuotoa jostain?
Jos ei käynnyt kuumaksi niin voi

lämitys ajan voi aseta asetuksista max 1h
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

CDI203 kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
tempera kirjoitti:
meserela kirjoitti:Joo eipä tullut kaukosäädin mukana, ilmeisesti myydään kuitenkin lisävarusteena. Puhelintelinekin uupuu, noh siitä selvinnee bt-mokkulalla.

Auto on w211 320CDI -04, toin oktoberfestiltä tuliaisina :lol:

Vielä itse lämmittimestä kun ei ole vielä ohjekirjaa; ilmeisesti toimii kuitenkin polttoaineella eikä vain akkuvirralla?

Niin ja millainen aika riittää lämmitykseen talvella, vai onko se tietyn ajan päällä, kokemuksia?
20-30 min eikä se 30 min kauempaa käykkään vaan pysähtyy että saat auton vielä käymäänkin.
Viime talvena lämmitin keskimäärin vartin. Siellä se tohottelee oikean etulokarin alla ja jotkut ovat ihmetelleet löpön hajua mutta sieltä se tulee.
Omani käy ohjekirjan mukaan 50 min ja pysähtyy sitten.

Kokeilin tässä eräänä päivänä oman tuoreen tuontimersuni Webastoa aamulla, ja iltapäivällä pari autoa ihmettelemään tullutta kollegaa kommentoi löpön hajua - voiko tulla webasto tuoksahtaa vielä noinkin pitkän ajan jälkeen, vai pitääkö etsiä vuotoa jostain?
Jos ei käynnyt kuumaksi niin voi

lämitys ajan voi aseta asetuksista max 1h
Sehän sammuu silloin jos akussa on vähän virtaa että saa auton käymäänkin. Se tunnin tohotus lämppärillä ei kyllä onnistu ellei auto ole piuhan päässä laturi kiinni.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

tempera kirjoitti:[
. Se tunnin tohotus lämppärillä ei kyllä onnistu ellei auto ole piuhan päässä laturi kiinni.
Useita kertoja "unohtunut" päälle tunniksi ja vielä on lähtenyt käymään kevyesti. Se että onko järkeä/ tarvetta lämmittää juuri yli 30min on sitten toinen juttu.
Joku mersupurkaamo??
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

CDI203 kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
tempera kirjoitti:
meserela kirjoitti:Joo eipä tullut kaukosäädin mukana, ilmeisesti myydään kuitenkin lisävarusteena. Puhelintelinekin uupuu, noh siitä selvinnee bt-mokkulalla.

Auto on w211 320CDI -04, toin oktoberfestiltä tuliaisina :lol:

Vielä itse lämmittimestä kun ei ole vielä ohjekirjaa; ilmeisesti toimii kuitenkin polttoaineella eikä vain akkuvirralla?

Niin ja millainen aika riittää lämmitykseen talvella, vai onko se tietyn ajan päällä, kokemuksia?
20-30 min eikä se 30 min kauempaa käykkään vaan pysähtyy että saat auton vielä käymäänkin.
Viime talvena lämmitin keskimäärin vartin. Siellä se tohottelee oikean etulokarin alla ja jotkut ovat ihmetelleet löpön hajua mutta sieltä se tulee.
Omani käy ohjekirjan mukaan 50 min ja pysähtyy sitten.

Kokeilin tässä eräänä päivänä oman tuoreen tuontimersuni Webastoa aamulla, ja iltapäivällä pari autoa ihmettelemään tullutta kollegaa kommentoi löpön hajua - voiko tulla webasto tuoksahtaa vielä noinkin pitkän ajan jälkeen, vai pitääkö etsiä vuotoa jostain?
Jos ei käynnyt kuumaksi niin voi

lämitys ajan voi aseta asetuksista max 1h
Kyllä se kävi kuumaksi asti.

Mistä sen voi asettaa, en löytänyt ohjekirjasta enkä valikoista?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tj86430 kirjoitti: Kyllä se kävi kuumaksi asti.

Mistä sen voi asettaa, en löytänyt ohjekirjasta enkä valikoista?
Starilla saa käyntiajat asetettua, ainakaan 211:ssä ei ole auton valikoissa maksimiajalle asetuksia.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

meserela kirjoitti:Joo eipä tullut kaukosäädin mukana, ilmeisesti myydään kuitenkin lisävarusteena. Puhelintelinekin uupuu, noh siitä selvinnee bt-mokkulalla.

Auto on w211 320CDI -04, toin oktoberfestiltä tuliaisina :lol:

Vielä itse lämmittimestä kun ei ole vielä ohjekirjaa; ilmeisesti toimii kuitenkin polttoaineella eikä vain akkuvirralla?

Niin ja millainen aika riittää lämmitykseen talvella, vai onko se tietyn ajan päällä, kokemuksia?
Taitaa täältä vielä päästä lukemaan ohjekirjaa:
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... lash8.html

211:ssä se lämmittimen kauko-ohjain on vakio 228-varusteen mukana. On varmaan "unohtunut" edelliselle omistajalle tai myyjälle.

Siitä akusta ei tosiaan kilowattien tehoja riitä puoleksi tunniksi tai tunniksi, polttoaineella onnistuu.
meserela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 05.10.2010 16:10
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja meserela »

Kiitoksia kovasti jo neuvoista ja kommenteista. Mutta heittäkääpä mielipidettä: Käyttää talven läpi lisälämmitintä ja hommata ylläpitolaturi akulle (defa) tai laittaa lohkolämmitin sisävermeillä?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

unohda lohkolämppäri
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jvmh67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 21.09.2010 18:26

Viesti Kirjoittaja jvmh67 »

DBFI kirjoitti:
meserela kirjoitti:Joo eipä tullut kaukosäädin mukana, ilmeisesti myydään kuitenkin lisävarusteena. Puhelintelinekin uupuu, noh siitä selvinnee bt-mokkulalla.

Auto on w211 320CDI -04, toin oktoberfestiltä tuliaisina :lol:

Vielä itse lämmittimestä kun ei ole vielä ohjekirjaa; ilmeisesti toimii kuitenkin polttoaineella eikä vain akkuvirralla?

Niin ja millainen aika riittää lämmitykseen talvella, vai onko se tietyn ajan päällä, kokemuksia?
Taitaa täältä vielä päästä lukemaan ohjekirjaa:
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... lash8.html

211:ssä se lämmittimen kauko-ohjain on vakio 228-varusteen mukana. On varmaan "unohtunut" edelliselle omistajalle tai myyjälle.

Siitä akusta ei tosiaan kilowattien tehoja riitä puoleksi tunniksi tai tunniksi, polttoaineella onnistuu.
Kiitän hyvästä linkistä. Mahdatko tietää mistä löytäisi huoltomanuaalin?
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

DBFI kirjoitti: 211:ssä se lämmittimen kauko-ohjain on vakio 228-varusteen mukana. On varmaan "unohtunut" edelliselle omistajalle tai myyjälle.

.
Onko noin? Jos tosiaan on, niin sitten minunkin kauko-ohjaimeni makaa jonkun mulkeron pöytälaatikossa käyttämättömänä :evil:
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

putukiffeli kirjoitti:
DBFI kirjoitti: 211:ssä se lämmittimen kauko-ohjain on vakio 228-varusteen mukana. On varmaan "unohtunut" edelliselle omistajalle tai myyjälle.

.
Onko noin? Jos tosiaan on, niin sitten minunkin kauko-ohjaimeni makaa jonkun mulkeron pöytälaatikossa käyttämättömänä :evil:
Etkä ole suinkaan ainoa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

tj86430 kirjoitti:Etkä ole suinkaan ainoa.
Jaaha. lanseeraammeko yhteiskampanjan, "sianpaskaaa postipaketissa Veholle" ?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

putukiffeli kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:Etkä ole suinkaan ainoa.
Jaaha. lanseeraammeko yhteiskampanjan, "sianpaskaaa postipaketissa Veholle" ?
En minä ainakaan, minun kaukosäätimeni lienee Saksassa (eikä ainakaan Veholla).
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Lisää lisälämmittimestä

Viesti Kirjoittaja ES »

Terve vaan kaikille, uutena tulokkaana astun riviin mersumiesten.

Tosin sellainen ollut jo kymmenisen vuotta, mutta nyt täällä. Entisen kulkurin - 300D - hukanneena erinäisten kommellusten kautta Saksan tuliaisina tuli S320 CDI.

Ja ketjun asiaan. Tuossakin lintassa on se boosterilämmitin, jonka siis pitäisi lämmittää konetta kun ei lämpö muuten riitä. Ehtoina on ulkolämpötila alle 8 ja moottorin lämpö alle 72. Tässä vielä veropäätöstä odotellessa aika ei ole riittänyt termostaatin vaihtoon, joka tietysti on ohjelmassa pikaisesti. Siinä napissa palaa punainen led aina kun sen pitäisi lämmittää, mutta eipähän vaan lämmitä. Pitää tarkistaa ensin kaikki liittyvät sulakkeet ja releet, arvelen että on pois pelistä releen tms. puuttumisen vuoksi. Voi se rikkikin olla.

Joku kyseli, että saako sen pelaamaan webastona (joka se käsittääkseni onkin, ihan merkiltään). Ei saa, ilman muutoksia, koska siitä puuttuu kiertovesipumppu. Muuten se ainakin kuvista päätellen on aivan sama kapistus. Ohjausyksikkö saattaa olla erilainen ja jotain muutakin puuttua, kuten tietenkin ne vesiletkut sille kiertovesipumpulle ja ehkä jotain antureita jne.. Ja tietysti se pitää aktivoida starilla, vai onkohan systeemi plug&pray?

Notta oliskos jollakulla oikein tietoakin toteutetusta muutoksesta, vai arvailenko lisää?

EPC, joka tuli asenneltua WIS:n ohella on ihan pirun hyvä, mutta en ilmeistä osaamattomuuttani löydä sieltä hakumahdollisuutta ilman VIN-koodia. Onkohan sellaista olemassakaan? Pitäisi siis tarkistaa kyseisen lämppärin osanumeroilla, mitä eroa niissä kahdessa vaihtoehdossa nyt sitten oikeasti on. Tai sitten pitäis olla sellainen VIN, jossa on tuo "Stationary Heater" -optio aktivoitu jo tehtaalla.

Niijjuu, tietääkös joku niistä koodeista, jotka saa esiin painamalla REST-nappia 10s, notta mitä kaikkea siellä on? Ainakin ulko- ja sisälämpötila, moottorin lämpötila, nopeus, moottorin kierrosnopeus on helppoja hahmottaa, mutta niitä on sata paikkaa. KVG ei oikein ole tuottanut tulosta.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Lisää lisälämmittimestä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ES kirjoitti:Terve vaan kaikille, uutena tulokkaana astun riviin mersumiesten.

Tosin sellainen ollut jo kymmenisen vuotta, mutta nyt täällä. Entisen kulkurin - 300D - hukanneena erinäisten kommellusten kautta Saksan tuliaisina tuli S320 CDI.

Ja ketjun asiaan. Tuossakin lintassa on se boosterilämmitin, jonka siis pitäisi lämmittää konetta kun ei lämpö muuten riitä. Ehtoina on ulkolämpötila alle 8 ja moottorin lämpö alle 72. Tässä vielä veropäätöstä odotellessa aika ei ole riittänyt termostaatin vaihtoon, joka tietysti on ohjelmassa pikaisesti. Siinä napissa palaa punainen led aina kun sen pitäisi lämmittää, mutta eipähän vaan lämmitä. Pitää tarkistaa ensin kaikki liittyvät sulakkeet ja releet, arvelen että on pois pelistä releen tms. puuttumisen vuoksi. Voi se rikkikin olla.

Joku kyseli, että saako sen pelaamaan webastona (joka se käsittääkseni onkin, ihan merkiltään). Ei saa, ilman muutoksia, koska siitä puuttuu kiertovesipumppu. Muuten se ainakin kuvista päätellen on aivan sama kapistus. Ohjausyksikkö saattaa olla erilainen ja jotain muutakin puuttua, kuten tietenkin ne vesiletkut sille kiertovesipumpulle ja ehkä jotain antureita jne.. Ja tietysti se pitää aktivoida starilla, vai onkohan systeemi plug&pray?

Notta oliskos jollakulla oikein tietoakin toteutetusta muutoksesta, vai arvailenko lisää?

EPC, joka tuli asenneltua WIS:n ohella on ihan pirun hyvä, mutta en ilmeistä osaamattomuuttani löydä sieltä hakumahdollisuutta ilman VIN-koodia. Onkohan sellaista olemassakaan? Pitäisi siis tarkistaa kyseisen lämppärin osanumeroilla, mitä eroa niissä kahdessa vaihtoehdossa nyt sitten oikeasti on. Tai sitten pitäis olla sellainen VIN, jossa on tuo "Stationary Heater" -optio aktivoitu jo tehtaalla.

Niijjuu, tietääkös joku niistä koodeista, jotka saa esiin painamalla REST-nappia 10s, notta mitä kaikkea siellä on? Ainakin ulko- ja sisälämpötila, moottorin lämpötila, nopeus, moottorin kierrosnopeus on helppoja hahmottaa, mutta niitä on sata paikkaa. KVG ei oikein ole tuottanut tulosta.
Kyseesä siis polttoaine käytöinen webasto?
(eikä sähkö lämppäri missä lukee webasto)
jos niin siihen lisää vesi pumpun(ohjaus rellelä jos kortti ei tue, heräte vaikka samasta mistä lähtee pääle)

siinä ainkin yksi vaihtoehtoinen konsti(mootorin lämitykseen)

EPC haku onnistuu kun valitsee siitä runko numero kohdanalta auton tyypin ja jatkaa seuraavan valikkon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Lisää lisälämmittimestä

Viesti Kirjoittaja DBFI »

ES kirjoitti: EPC, joka tuli asenneltua WIS:n ohella on ihan pirun hyvä, mutta en ilmeistä osaamattomuuttani löydä sieltä hakumahdollisuutta ilman VIN-koodia. Onkohan sellaista olemassakaan? Pitäisi siis tarkistaa kyseisen lämppärin osanumeroilla, mitä eroa niissä kahdessa vaihtoehdossa nyt sitten oikeasti on. Tai sitten pitäis olla sellainen VIN, jossa on tuo "Stationary Heater" -optio aktivoitu jo tehtaalla.

Niijjuu, tietääkös joku niistä koodeista, jotka saa esiin painamalla REST-nappia 10s, notta mitä kaikkea siellä on? Ainakin ulko- ja sisälämpötila, moottorin lämpötila, nopeus, moottorin kierrosnopeus on helppoja hahmottaa, mutta niitä on sata paikkaa. KVG ei oikein ole tuottanut tulosta.
Siis miksi et syötä auton VIN-koodia EPC:lle että saisit juuri oikeat osat listattua? Joka tapauksessa kyllä se EPC listaa kyseisen mallin osat jos syötät kuusi ensimmäistä numeroa tai valitset valikosta koko ketjun läpi kyseisen mallin. Sitten vaan selaamaan osia.

Jos haluat listata osia jotka sopivat autoon mutta eivät tulleet kyseiseen peliin mukaan tehtaalta niin avaa EPC:n filttereitä sopivasti, sitten se näyttää muitakin osia, aina siihen asti että kaikki automallin osat näytetään.

Noita automaatti-ilmastoinnin diagnoosimenun arvoja on listailut täälläkin foorumilla, eikö tosiaan google tuottanut tulosta?
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Lisää lisälämmittimestä

Viesti Kirjoittaja ES »

CDI203 kirjoitti: Kyseesä siis polttoaine käytöinen webasto?
(eikä sähkö lämppäri missä lukee webasto)
jos niin siihen lisää vesi pumpun(ohjaus rellelä jos kortti ei tue, heräte vaikka samasta mistä lähtee pääle)

siinä ainkin yksi vaihtoehtoinen konsti(mootorin lämitykseen)
Joo, polttoainekäyttöinen. Kyllä se vehje siellä on, mutta ei pelaa, vaan punainen led palaa painikkeessa poiskytkennän merkkinä. Nyt kun tutkin rele- ja sulakepuolen, selvisi, että ohjausvirtasulake puuttuu, koko sulakekanta on pois siltä paikalta, missä sen pitäisi olla. Sulakerasian alta löytyi nippuun teipattuna kolme johtoa, jotka on yhdistetty huppuliittimellä. Johtojen väri täsmää piirikaavioon, mutta niitä on kolme? Piirikaavion mukaan pitäisi tulla vain yksi.

Ei vielä riittänyt rohkeus tunkea niihin virtaa. Jossain vaiheessa jostain syystä se on poistettu käytöstä. Ei kai siellä Saksassa ole sitten lisälämpöä niin tarvittu.

WIS kertoi myös, että starilla se aktivoidaan, kun ensin on kaikki palikat paikallaan. Olisi kyllä hyvä saada se keskusyksikön ajastimella pelaamaan, sisäpuhallinkin pitää ohjata päälle. Menee vähän virin puolelle, jos pitää jostain välistä lähteä puukottamaan.
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Lisää lisälämmittimestä

Viesti Kirjoittaja ES »

DBFI kirjoitti: Siis miksi et syötä auton VIN-koodia EPC:lle että saisit juuri oikeat osat listattua? Joka tapauksessa kyllä se EPC listaa kyseisen mallin osat jos syötät kuusi ensimmäistä numeroa tai valitset valikosta koko ketjun läpi kyseisen mallin. Sitten vaan selaamaan osia.

Jos haluat listata osia jotka sopivat autoon mutta eivät tulleet kyseiseen peliin mukaan tehtaalta niin avaa EPC:n filttereitä sopivasti, sitten se näyttää muitakin osia, aina siihen asti että kaikki automallin osat näytetään.

Noita automaatti-ilmastoinnin diagnoosimenun arvoja on listailut täälläkin foorumilla, eikö tosiaan google tuottanut tulosta?
Joo, kyllä se pienellä harjoittelulla lähtee sujumaan, mutta itse tuota webastoa en ole löytänyt. Näyttää, että se on lisälämppärinä aivan sama laite, ilman kiertovesipumppua vaan.

En ole tosiaan löytänyt tuon ilmastointilaitteen (kaikkia)koodeja vielä mistään, mm. yhdellä jenkkisivustolla noita oli joitakin, mutta eri laitteesta(osa samoja, osa ei) ja tuossa autossa on tosiaan sata paikkaa. Loppupään numeroissa on aktiv ja inaktiv- yms. tekstejä. Olishan tuo mukava tietää, mitä ovat.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Lisää lisälämmittimestä

Viesti Kirjoittaja DBFI »

ES kirjoitti: Joo, kyllä se pienellä harjoittelulla lähtee sujumaan, mutta itse tuota webastoa en ole löytänyt. Näyttää, että se on lisälämppärinä aivan sama laite, ilman kiertovesipumppua vaan.
Onko tämä 220126 vai 25? Kyllä siellä EPC:ssä on oma osio "heater boosterille" ja "independent heaterille", jälkimmäinen siis 228 koodilla ja minusta itse lämmitinkin oli eri osanumerolla (miksiköhän?).
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Lisää lisälämmittimestä

Viesti Kirjoittaja ES »

DBFI kirjoitti: Onko tämä 220126 vai 25? Kyllä siellä EPC:ssä on oma osio "heater boosterille" ja "independent heaterille", jälkimmäinen siis 228 koodilla ja minusta itse lämmitinkin oli eri osanumerolla (miksiköhän?).
220026. Käsittääkseni sen tulisi olla koodilla 228, mutta sitä siis ei lintassa ole. Taidan olla vähän sohlo vielä, mutta eipä tuota EPC:tä mulla ole ollutkaan, kuin pari päivää.

Ehkä se on kokonaisuutena eri osanumerolla, kun siinä on se kiertovesipumppu. Mutta kun siihen on jo pidempään saanut vaihdettua komponentteja, ettei tarvitse koko paskaa vaihtaa, varmaan löytyy jostain ne tarpeeksi yksityiskohtaisetkin numerot. Kun vaan löytäisi.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Lisää lisälämmittimestä

Viesti Kirjoittaja DBFI »

ES kirjoitti:
DBFI kirjoitti: Onko tämä 220126 vai 25? Kyllä siellä EPC:ssä on oma osio "heater boosterille" ja "independent heaterille", jälkimmäinen siis 228 koodilla ja minusta itse lämmitinkin oli eri osanumerolla (miksiköhän?).
220026. Käsittääkseni sen tulisi olla koodilla 228, mutta sitä siis ei lintassa ole. Taidan olla vähän sohlo vielä, mutta eipä tuota EPC:tä mulla ole ollutkaan, kuin pari päivää.

Ehkä se on kokonaisuutena eri osanumerolla, kun siinä on se kiertovesipumppu. Mutta kun siihen on jo pidempään saanut vaihdettua komponentteja, ettei tarvitse koko paskaa vaihtaa, varmaan löytyy jostain ne tarpeeksi yksityiskohtaisetkin numerot. Kun vaan löytäisi.
Vaikka itse lämmitin olisi eri osanumerolla niin kai se toimii "independent heaterina" kun saa sen kiertovesipumpun asennettua/toimimaan.

Itse lämmittimen osat löydät osiosta 50/330 ja 50/270.
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Lisää lisälämmittimestä

Viesti Kirjoittaja ES »

DBFI kirjoitti: Vaikka itse lämmitin olisi eri osanumerolla niin kai se toimii "independent heaterina" kun saa sen kiertovesipumpun asennettua/toimimaan.

Itse lämmittimen osat löydät osiosta 50/330 ja 50/270.
No niin sen nyt minustakin pitäisi mennä, perhana onhan se jo siellä.

Kiitosta vaan vastauksista, soittelen huomenissa Venetmäelle, sieltä luulisi löytyvän osia ja tietoakin. Star siellä ainakin on.

Tiedotan täällä kyllä projektin etenemisestä ja jos jotain, valokuvia pitänee laittaa.
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ES »

En sitten soitellutkaan Venetmäelle, vaan menin Tampereen Autosähköön ja siellä ovatkin noihin asennuskittejä laitelleet. Kitin hinta on 450 ekee, mutta katsovat ensin jos sen saa auton omaan järjestelmään liitettyä. Tosin epäilen, ettei saa, koska ohjausyksikön varaosanumero on tosiaan eri.

Sitten tulee kello ohjaamaan. Aika meni vähän pitkälle omistakin kiireistä johtuen, mutta eiköhän tuon ennen isompia pakkasia saa toimintaan.
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ES »

Tunti valohoitoa Tampereen Autosähkössä maksoi 113€. Viedessäni kerroin vielä kerran, että ohjausjännitteen sulake on poistettu pohjineen ja johdot löytyy vasemmanpuoleisesta eturasiasta, olen ne kaivanut esiin.

Tulos oli se, että webaston diagnostiikka ilmoitti vempeleen olevan lukitustilassa, liekki havaittu ennen palotapahtumaa. Ohjausjännitettä ei pyynnöstä huolimatta siihen kytketty, prkl. Ei kai se nyt voi mitenkään toimia ilman ohjausjännitettä? Voi todella olla, että siellä on vika päällä, mutta nyt en hyötynyt edes sitä, että tuosta voisi olla varma.

Ei juma, pitääkö kaikki aina tehdä itse? Oletin puheiden perusteella, että ovat tehneet tuollaista ennenkin ja kellokitin piti pystyä ohjaamaan myös puhallin päälle. Nyt kävi ilmi, että kyllähän se pystyy, kun sinne lisätään vielä CAN-väyläpalikka, joka maksaa toiset 450€.
Vastaa Viestiin