w114 jarrupalojen vaihto
w114 jarrupalojen vaihto
Kysymys jarrupalojen vaihdosta:
Pitääkö ne kaksi tappia vetää pois?
Lähteekö palat sitten?
Tapit on jumissa, millä tavalla ne sais pois?
Pitääkö ne kaksi tappia vetää pois?
Lähteekö palat sitten?
Tapit on jumissa, millä tavalla ne sais pois?
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: w114 jarrupalojen vaihto
Kyllä.hessuh kirjoitti:Kysymys jarrupalojen vaihdosta:
Pitääkö ne kaksi tappia vetää pois?
Lähteekö palat sitten?
Niissä on semmoinen metallirinkula jousena, joka ruostuu kiinni. Irrotusöljyä peliin ja Biltemasta ohut tuurna ja kop kop - siis siltä puolelta, missä on ohuempi reikä! Uudessa jarrupalasarjassa pitäisi olla uudet tapit.Tapit on jumissa, millä tavalla ne sais pois?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
tapit saat koputtelemalla.
Jos ei lähde, leikkaamalla.
Tapit voi olla kiinni kovaa, jos ovat semmoiset sokka lukitteiset. Sokkia ei välttämättä näe, ovat ruostunee poikki. Jäljelle jäänyt osa pitää noita tappeja KOVAA paikallaan.
Kuullostaa sille että jarrusatulat ovat muutenkin puhdistuksen tarpeessa. Eli; satula irti, tappien irroitus, yleispuhdistus, jarrupalojen vaihto ja ilmaus.
Mitään "oikotietä" ei välttämättä ole, jos noita paloja ei ole vaihdettu viimeiseen 10 vuoteen.
Jos ei lähde, leikkaamalla.
Tapit voi olla kiinni kovaa, jos ovat semmoiset sokka lukitteiset. Sokkia ei välttämättä näe, ovat ruostunee poikki. Jäljelle jäänyt osa pitää noita tappeja KOVAA paikallaan.
Kuullostaa sille että jarrusatulat ovat muutenkin puhdistuksen tarpeessa. Eli; satula irti, tappien irroitus, yleispuhdistus, jarrupalojen vaihto ja ilmaus.
Mitään "oikotietä" ei välttämättä ole, jos noita paloja ei ole vaihdettu viimeiseen 10 vuoteen.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Jarrut voi ilmata joko apumiehen kanssa tai itekseen. Mulla ei apumiestä ole, joten olen käyttänyt tollasta vararenkaasta paineen ottavaa paineistuslaitetta:

Toi siis paineistaa jarru(&kytkin-)järjestelmän ja ilmat poistuu ilmausruuvin avaamalla pihauksessa. Laite tottelee nimeä Eezibleed.

Toi siis paineistaa jarru(&kytkin-)järjestelmän ja ilmat poistuu ilmausruuvin avaamalla pihauksessa. Laite tottelee nimeä Eezibleed.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Ja siltikin pitää ostaa varalla ne ilmaruuvit, katkeavat kumminkin.Aapo.T kirjoitti:Jarrusatulassa on ilmausta varten nippa mikä pitää Löysätä, liota sitä öljyssä ennenku koitat avata ettei katkea satulaan.
Ainakin w123:n korjaussarjassa oli mukana tapit ja se levitysjousi. JOllain naulalla hakkaamalla sai vanhat tapit pois, naula reikään ja sitten vasaraa. Vanhaa ei tarvihe sääliä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jos on tarpeeksi haperot satulat siitä läpiviennistä mistä tappi menee läpi, voi olla satula paskana, eli murtuu siitä ohuimmasta kohdasta.
Eli järki pitää kuitenkin olla mukana.
Ilmausruuvit saa lämmittämällä irti, ei välttämättä pelkät öljyt riitä. Mutta aika lailla kaikki on tosiaankin kiinni siitä, milloin viimeksi on jarrut vaihdettu.
Eli järki pitää kuitenkin olla mukana.
Ilmausruuvit saa lämmittämällä irti, ei välttämättä pelkät öljyt riitä. Mutta aika lailla kaikki on tosiaankin kiinni siitä, milloin viimeksi on jarrut vaihdettu.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Vinka toiselle puolelle ehkäisemään männän ulospulpahtamista, ja sitten putkipihdeillä toisen puolen systeemi sisään. Molempi parempi siisjusa82 kirjoitti:Tämmöinen pieni puuvinka eli siis puristin ajaa täysin saman asian. Hylsy sinne männän sisälle niin saa painettua tappiin asti.
Tosin ne menee kyllä ihan pihdeilläkin painamalla....

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ruosteessa ja jumissa. Kuten tuo, jonka toista mäntää edellinen omistaja oli väkivalloin koittanut avittaa:

Nyt on kuules sellanen juttu, että otat satulat kiltisti kainaloon ja pankkikortin toiseen ja marssit Motonetiin tilaamaan uudet jarrusatulat. Esim. täyskunnostettu W115 etusatula maksaa 79,90 €, jos annat vanhat vaihdossa.
Minun mielestäni ei tuolla hinnalla kannata alkaa ähräämään vanhojen jumiutuneitten satuloitten kanssa.

Nyt on kuules sellanen juttu, että otat satulat kiltisti kainaloon ja pankkikortin toiseen ja marssit Motonetiin tilaamaan uudet jarrusatulat. Esim. täyskunnostettu W115 etusatula maksaa 79,90 €, jos annat vanhat vaihdossa.
Minun mielestäni ei tuolla hinnalla kannata alkaa ähräämään vanhojen jumiutuneitten satuloitten kanssa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti: