tere. minkä laisen kumin uskaltas laittaa w202 c-mersuun kun vanne on 9"x18" et30 itsellä on pyörinyt mielessä 225 tai 235? meniskö 235? pokkaukset on käännetty ylös että niistä ei ole harmia. alustaa on madallettu -40mm.
SamuliR kirjoitti:Muuten en osaa sanoo mut noin leveel vanteel näyttää tyhmält ainaki toi 225 ja kaatuu sisääpäin aikapaljo toi 235 kans
Mulla on 225 8,5" vanteella ja ei voi kyllä sanoa että on kovin venytetyn näköset mut kuitenki sillai sopivasti että voi tontittaa reilummin Yli tursuavat kumit ne vasta kamalaa katsottavaa on...
Mielipide kysymyshän tää on, omaa silmää ei kyl satu.
Itel 8,5 vanne ja 245 kumi nii se näyttää silt et kuuluu yhtee mun mielest.
Sit eessä 7,5 ja 225 ja ne olis kans pari.
Näin meillä
SamuliR kirjoitti:Mielipide kysymyshän tää on, omaa silmää ei kyl satu.
Itel 8,5 vanne ja 245 kumi nii se näyttää silt et kuuluu yhtee mun mielest.
Sit eessä 7,5 ja 225 ja ne olis kans pari.
Näin meillä
mulla on vastaavat silmät kuin sulla, eli 8" vanteella 235 ja 9" vanteella 265... kapeat renkaat leveällä vanteella taas näyttää "vammaisilta"... eli 225 tai 235 9" vanteella antaa auton omistajasta sellaisen mielikuvan, että kaikki ei ole kotona...
Viimeksi muokannut napa, Su 10.10.2010 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
no jossei ulkonäköä katsota niin miksi laittaa johki sadan hepan vehkeeseen mahd. leveetä rengasta ? uratutka, polttoaine kulut... joten 225, on vielä laillinenkin 9":llä.
epk kirjoitti:no jossei ulkonäköä katsota niin miksi laittaa johki sadan hepan vehkeeseen mahd. leveetä rengasta ? uratutka, polttoaine kulut... joten 225, on vielä laillinenkin 9":llä.
miksi sitten laittaa siihen 100 heppaiseen ne 9" leveät vanteet, jos ei auto niitä kerran jaksa kunnon renkailla pyörittää
mulla olis kyllä itsellä haaveena saada 335 kumit taakse
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
nonii nonii , älkää nyt taas topikin aloittaja kysyy neuvoa ja parempi rengas toi 225 on ku 235. Kuka sanoi että pitäis olla uratutka jos leveetä vannetta pitäis olla.
sitäpaitti vähenee uraherkkkyys entisestään ku laittaa kapeimman sallitun renkaan vanteelle. konkreettisia kokemuksia mulla on 225/45/17 koossa, kun laitto samat kumit tuumaa leveämmälle vanteelle (7,5 -> 8,5), loppu vetely heti. Ja kyseessä siis sama auto, samat kumit, mutta eri vanteet. raideleveys kasvoi 10mm
En voi kyllä missään määrin suositella tuota "venytystä". Renkaalle ei voi uutenakaan tuon pelleilyn jälkeen antaa mitään takuuta koska runkoa ei ole venytykseen tarkoitettu (runkojen kestoiät olleet venytetyissä renkaissa ihan satunnaisia. 3 kuukaudesta 3 vuoteen.). Myös kun renkaan kylki, joka on siis kumin heikoin osa, jää osoittamaan ns. alaspäin, on puhkeamisen ja vanteen paskomisen riski äärimmäisen suuri.
Ottamatta tietysti vielä huomioon kuinka vammaiselta se näyttää.
Kovin venytys joka on itse tullut tehtyä oli 195/45R16 9" vanteelle. Karun näköistä kun vanteen sisäpuolelle näkee silloin kun rengas on vanteella.
Venyttäminen on eri asia ja tässä topicissa ei ole siitä puhuttu. Sitten kun laitetaan 185 8,5 vanteelle niin on jo kyse venytyksestä, 205 seiskalle, tai kasille ei ole sitä edes lain puitteissa. nyt ei ole kyse venytetyistä koosta vaan ihan lain sallimista ja renkaan valmistajan hyväksymistä specseistä ja kesto on täysin normaaleissa rajoissa.
venytyksille on oma topic sitäpaitti kestävyys ei ole ollut ikinä ongelma, se o myytti.
Jaa, itsehän olen tuota "myyttiä" ja sen paikkaansapitävyyttä saanut todistaa turhankin monta kertaa. Ei ole sattumaa ,että venytetyistä michelineistä yms paukkuu runkoja muutaman kuukauden ajon jälkeen, kun normaalisti asennetulle michelinille se on lähes mahdotonta. Noita venytyksiä kun tulee tehtyä kesäisin kymmeniä ja muutama jopa talvisin, niin käytännön kokemusta asiasta on.
Niin, mullaki o käytännönkokemusta just michelinistä 195/45/16 8-tuumaa leveellä vanteella. Pintaa 2mm Hyvin kesti melkosen rupeaman usean eri auton alla. rengas petti kuten pinnoitetut renkaat, eli päälinen irtosi, kylkien ollessa ehjät. Ikinä en enää osta noin huonoja renkaita, mielummin vaikka linglongit
Se on ajotavasta kiinni miten ne kestää. Tällee kuten minä ja esim. eeki ajetaan, kestää normaalisti, eli lunkisti kruisaillen.
Muutama rengas ei asiasta tee totuutta, itellä ollu vuosia venytettyjä renkaita ja ikinä ei ole ongelmia ollut.
Ostin tossa c36 amg vanteet ja niille pitäis hommata renkaat kesäksi.
Vanteiden leveydethän on 7,5 JA 8,5 ja mukaan tuli 2 kpl 225/45/17 renkaita.
alkuperäisenään toi 225 kuuluis eteen ja sitten 245 taakse mutta mietin että mahtaisko tulla parempi ajaa jos laittas 225 taakse ja sitten 205/50/17 kokoset renkaat eteen?
W202 koriseen farkku mersuun nää olis tulossa ja mahtumisen kanssa ei oo ongelmia, tommosta aloin miettimään että kannattaako ostaa 205 renkaat vai 245 renkaat
Jolle kirjoitti:Ostin tossa c36 amg vanteet ja niille pitäis hommata renkaat kesäksi.
Vanteiden leveydethän on 7,5 JA 8,5 ja mukaan tuli 2 kpl 225/45/17 renkaita.
alkuperäisenään toi 225 kuuluis eteen ja sitten 245 taakse mutta mietin että mahtaisko tulla parempi ajaa jos laittas 225 taakse ja sitten 205/50/17 kokoset renkaat eteen?
W202 koriseen farkku mersuun nää olis tulossa ja mahtumisen kanssa ei oo ongelmia, tommosta aloin miettimään että kannattaako ostaa 205 renkaat vai 245 renkaat
Tuskinpa muuttuu ajettavuus millään tavalla tuolla erotuksella. Kantavuuskin on 2055017 koossa 89 tai 93XL. Itse laittaisin joka nurkkaan 2254517 tai 2354517 kumit.
Kun otetaan huomioon että se ilmoitettu leveys on "ns. mitta" joka vaihtelee eri valmistajien välillä paljonkin. On tullut vastaan 225/45R17 renkaita jotka ovat yhtä kapeat kuin 195/45R17, ja sitten taas 205 leveitä renkaita jotka ovat olleet leveämpiä kuin 235 leveät.
Marginaaleilla ei eroja vielä tehdä. Hauska kun porukka kaventaa talvella muna pystyssä rengaskokoa 205 ---> 195 ja jauhaa miten paljon paremmin tuo kapea rengas pitää talvella. Niimpä niin. Kyllä sen kaventamisen täytyisi mennä luokkaa 205---> 155 että sitä huomattavaa eroa olisi. Tai että 0,1-0.2 heitot rengaspaineissa vaikuttaisivat ajettavuuteen millään tavalla.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Taitaa se noin olla ettö on turhaa touhua rueta renkaita venyttämään .
Itsellä aina ollu vähintään niin leveä rengas kun vanteelle kuuluu että suojaa vähän vannettakin kiveniskemältä ja muilta iskuilta mutta meinasin vaan että onko selkeästi parempi ajaa kun rengas on kapeampi
Toi 225 on marangoni merkiltään ja taitaapi olla liika kapea tolle 8,5 vanteelle kun sitä mittailin... Onkos porukalla joitan suosituksia noista 245 renkaista 17 koossa mikä kestäis ajaa yhden kesän
Jolle kirjoitti:Taitaa se noin olla ettö on turhaa touhua rueta renkaita venyttämään .
Itsellä aina ollu vähintään niin leveä rengas kun vanteelle kuuluu että suojaa vähän vannettakin kiveniskemältä ja muilta iskuilta mutta meinasin vaan että onko selkeästi parempi ajaa kun rengas on kapeampi
Toi 225 on marangoni merkiltään ja taitaapi olla liika kapea tolle 8,5 vanteelle kun sitä mittailin... Onkos porukalla joitan suosituksia noista 245 renkaista 17 koossa mikä kestäis ajaa yhden kesän
"Kesä" ei ole mittapuu millekään. Mummot ajavat kesässä 2000 kilometriä ja renkaat kestävät näillä 15 vuotta, taksikuskit ajaa 2 rengassarjaa kesässä. Eli paljonko tulee kilometrejä?
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
viime kesänä tuli 10 tkm rullattua , contin sportcontact ei sitä kestäny
Onkos nexenin 3000 jollain kokemuksia? ja miten levee nexeni pitää olla että peittää nätisti ton 8,5 vanteen?
Toisessa autossa on pilot primacy mut ei taida raaskia ostaa niin kalliita renkaita tähän autoon
Jolle kirjoitti:viime kesänä tuli 10 tkm rullattua , contin sportcontact ei sitä kestäny
Onkos nexenin 3000 jollain kokemuksia? ja miten levee nexeni pitää olla että peittää nätisti ton 8,5 vanteen?
Toisessa autossa on pilot primacy mut ei taida raaskia ostaa niin kalliita renkaita tähän autoon
miten vit... saa 10 000 km ajolla renkaat sileäksi, jos ei polta niitä jatkuvasti
mulla on takana nexen 3000 (roadstone 3000) renkaat (treadwear luku tais olla 300), reilussa 20 000 km ei merkittävää kulumista vielä ainakaan huomannut tosin mulla renkaat ei kenota, vaan on sellaisessa asennossa, missä niiden kuuluukin, autoa ei siis ole madallettu vituiksi... niin ja mulla oli 265/35 18" 9" leveällä vanteella... 8.5" vanteelle istuu varmaan 245 ihan nätisti...
tapani86 kirjoitti:tere. minkä laisen kumin uskaltas laittaa w202 c-mersuun kun vanne on 9"x18" et30 itsellä on pyörinyt mielessä 225 tai 235? meniskö 235? pokkaukset on käännetty ylös että niistä ei ole harmia. alustaa on madallettu -40mm.
kiitän ja kumarran vastanneille.
ja taka vanne kyseessä.
Sopiva leveys takarenkaassa on se ettei enää sudi kuivalla ja puhtaalla asvaltilla kun lämäsee hanan auki. Ja sitten eteen saman kokoinen tai pikkuisen kapeampi.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.