Mikä olisi kestävyydeltään paras Mersu?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jerkus puatsio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 29.08.2010 23:19
Paikkakunta: Siilinjärvi

Mikä olisi kestävyydeltään paras Mersu?

Viesti Kirjoittaja jerkus puatsio »

Siis, mikä malli ja millä moottorilla olisi ns. paras hankinta. Tehoa ei tarvitse älyttömiä olla, (mutta enemmän kuin w124 200d:ssä), kulutus pientä, mutta kestävyys huippuluokkaa. Eli millä olisi kaikkein huolettomimmat kilometrit edessä. Ajoa tulee kohtuu paljon joten dieseli pitäisi olla.
Saksasta haku kiinnostaisi, mitä alkaisin katselemaan?
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Mikä olisi kestävyydeltään paras Mersu?

Viesti Kirjoittaja tempera »

jerkus puatsio kirjoitti:Siis, mikä malli ja millä moottorilla olisi ns. paras hankinta. Tehoa ei tarvitse älyttömiä olla, (mutta enemmän kuin w124 200d:ssä), kulutus pientä, mutta kestävyys huippuluokkaa. Eli millä olisi kaikkein huolettomimmat kilometrit edessä. Ajoa tulee kohtuu paljon joten dieseli pitäisi olla.
Saksasta haku kiinnostaisi, mitä alkaisin katselemaan?
Joku E 320 cdi vm 2008 Maantieajossa tosi pieni kulutus
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

w124 kori
6 mukinen, kulutus on tietysti vanhan dieselkannan mukaista 8)
manuaali
autodidakti
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

w210 ja 290 turbodiiseli moottorilla. Kestävyys,tehot ja kulutus kohillaan tuossa moottorissa.
hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 27.07.2004 22:23

Viesti Kirjoittaja hentar »

täältä myös ääni 290td.lle. Katso vain ostaessasi ettei ole mätävikaa.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1768
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Katsastusmiesten mielestä viimeinen Mersu oli W124 jos kopan kestävyydestä puhutaan.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Petri R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: To 05.07.2007 12:58

Viesti Kirjoittaja Petri R »

300GD W463
...lähtee ku purkka tukasta...
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

En huolettomuudesta tiedä, mutta kone,laatikko,kytkin ja perä on ainakin helvetin kestävät w210 E200cdi:ssä..
W210 E320cdi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

sompio kirjoitti:Katsastusmiesten mielestä viimeinen Mersu oli W124 jos kopan kestävyydestä puhutaan.
En enää menisi tuota niin kauheasti puhumaan, alkaa pikku hiljaa olemaan paalauskunnossa 80 luvun pelit järestään, loputkin suuremmaksi osaksi aika ruoskakunnossa.

Hyvä ja halpa peli on w202 ennen faceliftiä bensakoneella ja vähän ajettuna. Muutenkin kannattaa katsella oikein vähän ajettu peli, jos haluaa vähemmän tehdä remonttia.
JocceKoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ke 16.01.2008 17:46

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

JP74 kirjoitti:Hyvä ja halpa peli on w202 ennen faceliftiä bensakoneella ja vähän ajettuna. Muutenkin kannattaa katsella oikein vähän ajettu peli, jos haluaa vähemmän tehdä remonttia.
Oli oma -94 c180 kyllä mahdottoman huoleton peli. 100tkm matkalle ei montaa osaa tarvinnut jumppailla. Ostettaessa kilsoja hieman yli 200tkm, myytäessä päälle 300tkm.

Koskaan ei välille jättänyt, oli talvella lämmin ja bensaa ei mennyt mahdottomasti (sekalaisessa ajossa ~ 7,5 - 8 litraa/100km).

Tohon nykyiseen -91 satalankkuun on saanut 15tkm matkalla laittaa enemmän palikkaa kuin tohon C-koppaan.

Paras tekniikka tommoseen pikkukoppaan olisi varmaan 220 bensa automaatilla, toi 1.8 on vähän turhan mopomainen mersuun.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tästä kaikki kriteerit täyttävä biili.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Mikä olisi kestävyydeltään paras Mersu?

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

tempera kirjoitti:
jerkus puatsio kirjoitti:Siis, mikä malli ja millä moottorilla olisi ns. paras hankinta. Tehoa ei tarvitse älyttömiä olla, (mutta enemmän kuin w124 200d:ssä), kulutus pientä, mutta kestävyys huippuluokkaa. Eli millä olisi kaikkein huolettomimmat kilometrit edessä. Ajoa tulee kohtuu paljon joten dieseli pitäisi olla.
Saksasta haku kiinnostaisi, mitä alkaisin katselemaan?
Joku E 320 cdi vm 2008 Maantieajossa tosi pieni kulutus
W211 facelift eemeli mielestäni kelpo peli.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Viesti Kirjoittaja etrade »

hentar kirjoitti:täältä myös ääni 290td.lle. Katso vain ostaessasi ettei ole mätävikaa.
Osta samantien pitkä-korkea Sprintteri niin mahtuu mukaan kaikki tarvittava
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Viimeiset 124 koriset 2.5 ja 3.0 moottoriset ja uudemmissa 202 ja 210 jos ajatellaan edullisuutta korjauksissa/huolloissa ja luotettavuudessa
ML W164
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Teppo L kirjoitti:Viimeiset 124 koriset 2.5 ja 3.0 moottoriset ja uudemmissa 202 ja 210 jos ajatellaan edullisuutta korjauksissa/huolloissa ja luotettavuudessa
No jos 202 ja 210 malleissa puhutaan cdi-koneista niin ei ne korjeukset niin kovin halpoja ole välttämättä aina :)
W210 E320cdi
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jos lasketaan vain edessä olevat kilometrit ja unohdetaan takana olevat,
niin kyllä pisimmälle voisi päästä huippukuntoisella W124 E250D:lla, jossa
olisi jo ruostesuojaus, kohtuullisen vähän kilometrejä ja mahdollisimman
vähän varusteita. Tässä yksi tarjokas toiselta omistajalta, ajettu alle 100.000 km (10.900 euroa):

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2

Uusi w212 tai uudehko w211 on varmasti kohtalaisen hyvä, mutta
vielä ei oikein tiedetä, kuinka hyvin ne kestävät ekan miljoonan kilometrin
jälkeen. Ainakin ne pitäisi säännöllisesti ryostesuojata ja vahata.

Jos vanhan auton ostaa, niin tarjolla on joko liian paljon ajettuja
tai liian kauan seisoneita autoja. Säännöllinen käyttö pitää kunnossa.
Huippukuntoinen W124 on paitsi vaikea löytää myös aika hintava
ikäänsä nähden. Lisäksi yli 20 vuotta vanhoissa autoissa alkaa jo olla
väkisinkin erilaisia vanhuuden vaivoja, kuten kuivuvia kondensaattoreita.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Joku tommonen w115 tai 123 diiseli, uudemmissa tuppaa olemaan liikaa muovia ja elektroniikkaa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi sen auton pitäis olla niin kauheen vähän ajettu? Etenkin, jos kysessä vieläpä diesel.
Mieluummin läpimätä kalkattava 150tkm ajettu, kuin nättikorinen ja hienosti käyvä 700tkm ajettu? Ei ymmärrä. Ja ihan realistinen tilanne tämä.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Aapo.T kirjoitti:Joku tommonen w115 tai 123 diiseli, uudemmissa tuppaa olemaan liikaa muovia ja elektroniikkaa.
Nämä ovat kyllä ikiliikkujia, mutta yleensä mittarissa on jo yksi miljoona
ja kori on pahasti ruosteessa. Lisäksi nämä ovat liian hitaita kysyjälle.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
kole
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 11.09.2004 22:33

Viesti Kirjoittaja kole »

W211 200-220 cdi ja manuaalivaihteisto.
Alle 250000km ajettuja saa jo reilusti alta 20.000€.
Laatikko,perä ja kytkin kestää maailman tappiin ja koneissa ei ongelmia.
Sähkötkin olleet ongelmattomia(ainakin minulla kaikissa W211 malleissa), vaikka alkuvuosina pelättiin.
Alustan palikat n.100.000km välein vaihtoon. Kokonaisuutena halpaa auton pitoa!!
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 917
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Whaeva kirjoitti:Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi sen auton pitäis olla niin kauheen vähän ajettu? Etenkin, jos kysessä vieläpä diesel.
Mieluummin läpimätä kalkattava 150tkm ajettu, kuin nättikorinen ja hienosti käyvä 700tkm ajettu? Ei ymmärrä. Ja ihan realistinen tilanne tämä.
Joo,en minäkään ymmärrä...,nimittäin tota sun näkökulmaas asiaan.
Mutta kun vaihdetaan tosta km lukemat keskenään niin sitten.
Eihän toi läpimätä 150tkm ajettu ole edes mahdollinen W124 kohdalla.Väyrysistä en puhu mitään. No joo,saat sä ajaa sillä läpimädällä 700tkm ajetulla. Minä ajan 337tkm ajetulla ruosteettomalla...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Jari Haikara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 351
Liittynyt: To 22.09.2005 20:47

Viesti Kirjoittaja Jari Haikara »

.
Viimeksi muokannut Jari Haikara, La 29.09.2012 08:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

jsmaa kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi sen auton pitäis olla niin kauheen vähän ajettu? Etenkin, jos kysessä vieläpä diesel.
Mieluummin läpimätä kalkattava 150tkm ajettu, kuin nättikorinen ja hienosti käyvä 700tkm ajettu? Ei ymmärrä. Ja ihan realistinen tilanne tämä.
Joo,en minäkään ymmärrä...,nimittäin tota sun näkökulmaas asiaan.
Mutta kun vaihdetaan tosta km lukemat keskenään niin sitten.
Eihän toi läpimätä 150tkm ajettu ole edes mahdollinen W124 kohdalla.Väyrysistä en puhu mitään. No joo,saat sä ajaa sillä läpimädällä 700tkm ajetulla. Minä ajan 337tkm ajetulla ruosteettomalla...
Ihan tosissaanko olet? :lol:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

felmit kirjoitti:w124 kori
6 mukinen, kulutus on tietysti vanhan dieselkannan mukaista 8)
manuaali
Ja ilman lisävarusteita. Siitä ei peli varmaankaan luotettavammaksi mene.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Aapo elää aikaa 20 vuotta takaperin.

Silloin 123 oli maanteiden kiistaton kuningas
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
jlzki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ti 20.07.2010 18:56

Viesti Kirjoittaja jlzki »

124 koppaset on luotettavinpia, jotkut sanoo että viimeinen mersu! Taksikuskiveteraani tuttu sanoi noin,Hänellä ollu parikymmentä Mersua! 210 koppa(ainakin ensimmäiset) todella ruosteherkkiä! Varsinkin "suomiautot". ( Mikä helevetin kehu myynti ilmoituksissa on suomiauto? Takuulla ruosteisempi kuin Saksasta käytettynä tuotu)!
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

202 on hyvä :lol:
Viimeksi muokannut mc, La 09.10.2010 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

onhan w124 omaa luokkaansa siinä 0-1000 €:n hintaluokassa, joskus hetkittäin tuntuu, että se on ihan kärkipäässä kestävyydessä ja muissa ominaisuuksissa myös yli 2000 € maksavien autojen sarjassa :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

jusa82 kirjoitti:Aapo elää aikaa 20 vuotta takaperin.

Silloin 123 oli maanteiden kiistaton kuningas
W123 300d on omien kokemusten perusteella kestävin peli mitä maa päällänsä kantaa. Isällä ollu tollanen vm. -83 reilu 20 vuotta, mittarilukema tällä hetkellä pikkusen vajaa 200 000 tkm (+ 1Mkm) ;). Koriltaan kova, koska ollu nämä viimeset 20 vuotta Ylä-Lapissa. Konetta pikkusen tiivistettiin 700 tkm:ssä, n. 10 v sitte. Toinen takalaakeri on muuten cielä alkuperäinen.

Nyt hajos perä. Osan luovuttajakin löyty näppärästi, alkuperäisellä omistajalta vm. -80, johon laitettu uusi tekniikka (moottori+laatikko+perä) vuosituhannen vaihteessa Saksassa tehtaalla, nyt ajettu n. 300 tkm. Korissa hieman sanomista, mutta pikku fiksailuilla saisi tästäkin ajokelpoisen. Oli kahdet uudet renkaatkin. Hintaa oli vähemmän kuin mitä joutuu tälläsestä dieselveroa maksamaan.

Perhepotretti muutaman vuoden takaa
Kuva
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jokainen kehuu täällä omia ajokkejaan ja kuulopuheiden perusteella mennään.
Moni w124 omistaja haukkuu uudempia vaikka ei olisi mitään kokemuksia.
Pelottavaa lukemista cdi -viat tai tiettyjen mallien ruiskuvioista,ecu tuhoutumista,rapistuvista sähköjohdoista ja ruoste ongelmista.
Täällä foorumilla kuitenkin liikkuu tee se itse- miehet jotka etsivät apua ongelmiinsa ja siitä saattaa jäädä väärä kuva lukijoille.
Itse sanoisin topikin aloittajalle että valitse ensin kooltaan ja hintaluokaltaan oleva peli,diesel/bensa.
Mitä lisä varusteita haluat?
Osaatko itse korjata/haluatko?
Paljonko vuodessa ajat?
Ja lopuksi mikä hivelee silmääsi eniten mersun malleista?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin