Mikä olisi kestävyydeltään paras Mersu?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Su 29.08.2010 23:19
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Mikä olisi kestävyydeltään paras Mersu?
Siis, mikä malli ja millä moottorilla olisi ns. paras hankinta. Tehoa ei tarvitse älyttömiä olla, (mutta enemmän kuin w124 200d:ssä), kulutus pientä, mutta kestävyys huippuluokkaa. Eli millä olisi kaikkein huolettomimmat kilometrit edessä. Ajoa tulee kohtuu paljon joten dieseli pitäisi olla.
Saksasta haku kiinnostaisi, mitä alkaisin katselemaan?
Saksasta haku kiinnostaisi, mitä alkaisin katselemaan?
Re: Mikä olisi kestävyydeltään paras Mersu?
Joku E 320 cdi vm 2008 Maantieajossa tosi pieni kulutusjerkus puatsio kirjoitti:Siis, mikä malli ja millä moottorilla olisi ns. paras hankinta. Tehoa ei tarvitse älyttömiä olla, (mutta enemmän kuin w124 200d:ssä), kulutus pientä, mutta kestävyys huippuluokkaa. Eli millä olisi kaikkein huolettomimmat kilometrit edessä. Ajoa tulee kohtuu paljon joten dieseli pitäisi olla.
Saksasta haku kiinnostaisi, mitä alkaisin katselemaan?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
En enää menisi tuota niin kauheasti puhumaan, alkaa pikku hiljaa olemaan paalauskunnossa 80 luvun pelit järestään, loputkin suuremmaksi osaksi aika ruoskakunnossa.sompio kirjoitti:Katsastusmiesten mielestä viimeinen Mersu oli W124 jos kopan kestävyydestä puhutaan.
Hyvä ja halpa peli on w202 ennen faceliftiä bensakoneella ja vähän ajettuna. Muutenkin kannattaa katsella oikein vähän ajettu peli, jos haluaa vähemmän tehdä remonttia.
Oli oma -94 c180 kyllä mahdottoman huoleton peli. 100tkm matkalle ei montaa osaa tarvinnut jumppailla. Ostettaessa kilsoja hieman yli 200tkm, myytäessä päälle 300tkm.JP74 kirjoitti:Hyvä ja halpa peli on w202 ennen faceliftiä bensakoneella ja vähän ajettuna. Muutenkin kannattaa katsella oikein vähän ajettu peli, jos haluaa vähemmän tehdä remonttia.
Koskaan ei välille jättänyt, oli talvella lämmin ja bensaa ei mennyt mahdottomasti (sekalaisessa ajossa ~ 7,5 - 8 litraa/100km).
Tohon nykyiseen -91 satalankkuun on saanut 15tkm matkalla laittaa enemmän palikkaa kuin tohon C-koppaan.
Paras tekniikka tommoseen pikkukoppaan olisi varmaan 220 bensa automaatilla, toi 1.8 on vähän turhan mopomainen mersuun.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Mikä olisi kestävyydeltään paras Mersu?
W211 facelift eemeli mielestäni kelpo peli.tempera kirjoitti:Joku E 320 cdi vm 2008 Maantieajossa tosi pieni kulutusjerkus puatsio kirjoitti:Siis, mikä malli ja millä moottorilla olisi ns. paras hankinta. Tehoa ei tarvitse älyttömiä olla, (mutta enemmän kuin w124 200d:ssä), kulutus pientä, mutta kestävyys huippuluokkaa. Eli millä olisi kaikkein huolettomimmat kilometrit edessä. Ajoa tulee kohtuu paljon joten dieseli pitäisi olla.
Saksasta haku kiinnostaisi, mitä alkaisin katselemaan?
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Jos lasketaan vain edessä olevat kilometrit ja unohdetaan takana olevat,
niin kyllä pisimmälle voisi päästä huippukuntoisella W124 E250D:lla, jossa
olisi jo ruostesuojaus, kohtuullisen vähän kilometrejä ja mahdollisimman
vähän varusteita. Tässä yksi tarjokas toiselta omistajalta, ajettu alle 100.000 km (10.900 euroa):
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2
Uusi w212 tai uudehko w211 on varmasti kohtalaisen hyvä, mutta
vielä ei oikein tiedetä, kuinka hyvin ne kestävät ekan miljoonan kilometrin
jälkeen. Ainakin ne pitäisi säännöllisesti ryostesuojata ja vahata.
Jos vanhan auton ostaa, niin tarjolla on joko liian paljon ajettuja
tai liian kauan seisoneita autoja. Säännöllinen käyttö pitää kunnossa.
Huippukuntoinen W124 on paitsi vaikea löytää myös aika hintava
ikäänsä nähden. Lisäksi yli 20 vuotta vanhoissa autoissa alkaa jo olla
väkisinkin erilaisia vanhuuden vaivoja, kuten kuivuvia kondensaattoreita.
niin kyllä pisimmälle voisi päästä huippukuntoisella W124 E250D:lla, jossa
olisi jo ruostesuojaus, kohtuullisen vähän kilometrejä ja mahdollisimman
vähän varusteita. Tässä yksi tarjokas toiselta omistajalta, ajettu alle 100.000 km (10.900 euroa):
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2
Uusi w212 tai uudehko w211 on varmasti kohtalaisen hyvä, mutta
vielä ei oikein tiedetä, kuinka hyvin ne kestävät ekan miljoonan kilometrin
jälkeen. Ainakin ne pitäisi säännöllisesti ryostesuojata ja vahata.
Jos vanhan auton ostaa, niin tarjolla on joko liian paljon ajettuja
tai liian kauan seisoneita autoja. Säännöllinen käyttö pitää kunnossa.
Huippukuntoinen W124 on paitsi vaikea löytää myös aika hintava
ikäänsä nähden. Lisäksi yli 20 vuotta vanhoissa autoissa alkaa jo olla
väkisinkin erilaisia vanhuuden vaivoja, kuten kuivuvia kondensaattoreita.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
W211 200-220 cdi ja manuaalivaihteisto.
Alle 250000km ajettuja saa jo reilusti alta 20.000€.
Laatikko,perä ja kytkin kestää maailman tappiin ja koneissa ei ongelmia.
Sähkötkin olleet ongelmattomia(ainakin minulla kaikissa W211 malleissa), vaikka alkuvuosina pelättiin.
Alustan palikat n.100.000km välein vaihtoon. Kokonaisuutena halpaa auton pitoa!!
Alle 250000km ajettuja saa jo reilusti alta 20.000€.
Laatikko,perä ja kytkin kestää maailman tappiin ja koneissa ei ongelmia.
Sähkötkin olleet ongelmattomia(ainakin minulla kaikissa W211 malleissa), vaikka alkuvuosina pelättiin.
Alustan palikat n.100.000km välein vaihtoon. Kokonaisuutena halpaa auton pitoa!!
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
Joo,en minäkään ymmärrä...,nimittäin tota sun näkökulmaas asiaan.Whaeva kirjoitti:Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi sen auton pitäis olla niin kauheen vähän ajettu? Etenkin, jos kysessä vieläpä diesel.
Mieluummin läpimätä kalkattava 150tkm ajettu, kuin nättikorinen ja hienosti käyvä 700tkm ajettu? Ei ymmärrä. Ja ihan realistinen tilanne tämä.
Mutta kun vaihdetaan tosta km lukemat keskenään niin sitten.
Eihän toi läpimätä 150tkm ajettu ole edes mahdollinen W124 kohdalla.Väyrysistä en puhu mitään. No joo,saat sä ajaa sillä läpimädällä 700tkm ajetulla. Minä ajan 337tkm ajetulla ruosteettomalla...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 351
- Liittynyt: To 22.09.2005 20:47
Ihan tosissaanko olet?jsmaa kirjoitti:Joo,en minäkään ymmärrä...,nimittäin tota sun näkökulmaas asiaan.Whaeva kirjoitti:Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi sen auton pitäis olla niin kauheen vähän ajettu? Etenkin, jos kysessä vieläpä diesel.
Mieluummin läpimätä kalkattava 150tkm ajettu, kuin nättikorinen ja hienosti käyvä 700tkm ajettu? Ei ymmärrä. Ja ihan realistinen tilanne tämä.
Mutta kun vaihdetaan tosta km lukemat keskenään niin sitten.
Eihän toi läpimätä 150tkm ajettu ole edes mahdollinen W124 kohdalla.Väyrysistä en puhu mitään. No joo,saat sä ajaa sillä läpimädällä 700tkm ajetulla. Minä ajan 337tkm ajetulla ruosteettomalla...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
124 koppaset on luotettavinpia, jotkut sanoo että viimeinen mersu! Taksikuskiveteraani tuttu sanoi noin,Hänellä ollu parikymmentä Mersua! 210 koppa(ainakin ensimmäiset) todella ruosteherkkiä! Varsinkin "suomiautot". ( Mikä helevetin kehu myynti ilmoituksissa on suomiauto? Takuulla ruosteisempi kuin Saksasta käytettynä tuotu)!
onhan w124 omaa luokkaansa siinä 0-1000 €:n hintaluokassa, joskus hetkittäin tuntuu, että se on ihan kärkipäässä kestävyydessä ja muissa ominaisuuksissa myös yli 2000 € maksavien autojen sarjassa ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
W123 300d on omien kokemusten perusteella kestävin peli mitä maa päällänsä kantaa. Isällä ollu tollanen vm. -83 reilu 20 vuotta, mittarilukema tällä hetkellä pikkusen vajaa 200 000 tkm (+ 1Mkm)jusa82 kirjoitti:Aapo elää aikaa 20 vuotta takaperin.
Silloin 123 oli maanteiden kiistaton kuningas
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Nyt hajos perä. Osan luovuttajakin löyty näppärästi, alkuperäisellä omistajalta vm. -80, johon laitettu uusi tekniikka (moottori+laatikko+perä) vuosituhannen vaihteessa Saksassa tehtaalla, nyt ajettu n. 300 tkm. Korissa hieman sanomista, mutta pikku fiksailuilla saisi tästäkin ajokelpoisen. Oli kahdet uudet renkaatkin. Hintaa oli vähemmän kuin mitä joutuu tälläsestä dieselveroa maksamaan.
Perhepotretti muutaman vuoden takaa
![Kuva](http://s4.postimage.org/2xdRJ.jpg)
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Jokainen kehuu täällä omia ajokkejaan ja kuulopuheiden perusteella mennään.
Moni w124 omistaja haukkuu uudempia vaikka ei olisi mitään kokemuksia.
Pelottavaa lukemista cdi -viat tai tiettyjen mallien ruiskuvioista,ecu tuhoutumista,rapistuvista sähköjohdoista ja ruoste ongelmista.
Täällä foorumilla kuitenkin liikkuu tee se itse- miehet jotka etsivät apua ongelmiinsa ja siitä saattaa jäädä väärä kuva lukijoille.
Itse sanoisin topikin aloittajalle että valitse ensin kooltaan ja hintaluokaltaan oleva peli,diesel/bensa.
Mitä lisä varusteita haluat?
Osaatko itse korjata/haluatko?
Paljonko vuodessa ajat?
Ja lopuksi mikä hivelee silmääsi eniten mersun malleista?
Moni w124 omistaja haukkuu uudempia vaikka ei olisi mitään kokemuksia.
Pelottavaa lukemista cdi -viat tai tiettyjen mallien ruiskuvioista,ecu tuhoutumista,rapistuvista sähköjohdoista ja ruoste ongelmista.
Täällä foorumilla kuitenkin liikkuu tee se itse- miehet jotka etsivät apua ongelmiinsa ja siitä saattaa jäädä väärä kuva lukijoille.
Itse sanoisin topikin aloittajalle että valitse ensin kooltaan ja hintaluokaltaan oleva peli,diesel/bensa.
Mitä lisä varusteita haluat?
Osaatko itse korjata/haluatko?
Paljonko vuodessa ajat?
Ja lopuksi mikä hivelee silmääsi eniten mersun malleista?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-