lisälämmitin (webasto)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
petruska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 11.10.2010 22:09
Paikkakunta: suomussalmi

lisälämmitin (webasto)

Viesti Kirjoittaja petruska »

Tervehdys kaikille! Hankin ekan mersuni,kysymyksessä on w211 farmari vm:2003.
Kertokaa miten lämmittimen saa resertoitua?kun panee webaston päälle lähtee vain kirtovesipumppu pyörimään.Lämmitin on tehdas asenteinen.
Toinen kysymys saako takaiskareita tarvikkeena? autossani on tasonsäätö.Mutta en tiijä miten se toimii.Autoni on saksan reissun tuliaisia.
Mahtaako muilla mersun omitajilla olla ohjaus semmonen että kaupungissa saa kääntää jokasuuntaan,ei palauta itsestään yhtään.Volvolla ajelin ennen,ohjaus oli parempi.
Mesessä matka-ajossa parempi.Neuvokaa ihmeessä, kellä tietämystä
oikeesti.En kaipaa epävarmaa tietoo.
Mesemies toistaiseksi.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: lisälämmitin (webasto)

Viesti Kirjoittaja tempera »

petruska kirjoitti:Tervehdys kaikille! Hankin ekan mersuni,kysymyksessä on w211 farmari vm:2003.
Kertokaa miten lämmittimen saa resertoitua?kun panee webaston päälle lähtee vain kirtovesipumppu pyörimään.Lämmitin on tehdas asenteinen.
Toinen kysymys saako takaiskareita tarvikkeena? autossani on tasonsäätö.Mutta en tiijä miten se toimii.Autoni on saksan reissun tuliaisia.
Mahtaako muilla mersun omitajilla olla ohjaus semmonen että kaupungissa saa kääntää jokasuuntaan,ei palauta itsestään yhtään.Volvolla ajelin ennen,ohjaus oli parempi.
Mesessä matka-ajossa parempi.Neuvokaa ihmeessä, kellä tietämystä
oikeesti.En kaipaa epävarmaa tietoo.
Mesemies toistaiseksi.
:oops: Mersussa on tehty ohjaus jäykemmäksi ja onkin mukavampi matkaajossa. Menee kun juna kun taas kaverin Volvo 850 ohjaus oli mielestäni liiankin herkkä palautumaan. Ihan mihin tottuu. Siitä Webastosta en osaa sanoa oikein mitään muuta että sitä ei ole varmaan paljoa pyöritetty koska on Saksan tuliainen. Niitä iskareita voi kysellä
KL Varaosista. On erikoistunut mersuun. Katoinkin sieltä että onhan hintaa tasonsäätöiskareilla. n 600e kipale. Jos taas purat sen tasonsäädön niin perusiskari maksaa noin 130e
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Jos autossasi on tasonsäätö vain taka-akselilla, se toimii automaattisesti. Takaiskareita saa siihen hintaan ~150e/kpl esim. Sachin valmistamana.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

tn62634 kirjoitti:Jos autossasi on tasonsäätö vain taka-akselilla, se toimii automaattisesti. Takaiskareita saa siihen hintaan ~150e/kpl esim. Sachin valmistamana.
Näinköhän käy tavallinen iskari. Oikein hyvä jos käy
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

tempera kirjoitti:Näinköhän käy tavallinen iskari. Oikein hyvä jos käy
No ihan tavallinen iskari sinne kuuluukin, ei pelkästään käy.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

tn62634 kirjoitti:
tempera kirjoitti:Näinköhän käy tavallinen iskari. Oikein hyvä jos käy
No ihan tavallinen iskari sinne kuuluukin, ei pelkästään käy.
Mihin näitä kalliita tasonsäätöiskaireita sitten käytetään?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

:idea:
Viimeksi muokannut jjk270cdi, Ti 12.10.2010 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

S211 farmarissa on taka-akselilla aina ilmajouset. Ne pitävät sen perän oikealla korkeudella. Iskunvaimentimet ovat tavalliset ja vuosi sitten Sachs oli ainoa saatavissa oleva merkki, ainakin KL-varaosista kun kysyin.
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja SK »

Juu nyt menee porukalla iskarit ja jouset sekasin.

Noi ilmapussit/jouset ei ihan halpoja ole..taitaa halvimmillaan olla 250e luokkaa saksasta tilaamalla. suomessa +400e.

Ja itte ei kannata alkaa vaihtelemaan ellei ole tietokonetta millä kalibroi sen säädön. Yks asentaja hajotti muistaakseni 2 ja minä vielä räjäytin yhen päälle :oops:
Ja vietiin koneen päähän ni räjähti vielä yks...tosin siinä sentäs oli valmistusvirhe.
Tulipahan tutustuttua aiheeseen :roll:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13731
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

SK kirjoitti:Juu nyt menee porukalla iskarit ja jouset sekasin.
Veikkaan samaa, noissa vanhemmissa autoissa kun tasonsäätö taisi olla yhdistetty iskareihin. Se kallis hinta tulee varmaan Airmatic auton säätyvistä iskareista jotka onkin paljon kalliimmat mutta tasonsäätöä ei noillakaan tehdä.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Iskaria vaihdettaessa sen yläpään kiinnitys ainakin farmarissa on sellaisessa poterossa, josta kiinnitysmutterin kiinnipito ja avaaminen on hieman hankalaa ilman hommaan suunniteltua erikoistyökalua, mutta onnistuu kyllä esim. siirtoleukapihdeillä ja paineilmaräikällä.

Ja mitään siis tällä hommalla ei ole sen tasonsäädön kanssa tekemistä niin kuin useimmat jo ilmaisivatkin.
petruska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 11.10.2010 22:09
Paikkakunta: suomussalmi

iskarit

Viesti Kirjoittaja petruska »

tn62634 kirjoitti:Jos autossasi on tasonsäätö vain taka-akselilla, se toimii automaattisesti. Takaiskareita saa siihen hintaan ~150e/kpl esim. Sachin valmistamana.
Luulen että tasonsäätö on pelkästään taka-akselilla.Kysäsin iskareita veholta,kattovat runkonumeron perusteella ja hintaa tuntu oleva 240 € kappale. :roll:
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: iskarit

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

petruska kirjoitti: Luulen että tasonsäätö on pelkästään taka-akselilla.Kysäsin iskareita veholta,kattovat runkonumeron perusteella ja hintaa tuntu oleva 240 € kappale. :roll:
Jos vaihdekepin takapuolella ei ole Airmaticin säätönappia, on autossasi automaattisesti säätyvä tasonsäätö vain taka-akselilla.

Eli säästät jonkun verran, kun ostat Saschin kaasuiskarit tarvikkeena. Esim. KL-varaosat myy näitä ja takuu on 2 vuotta.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: lisälämmitin (webasto)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

petruska kirjoitti:Tervehdys kaikille! Hankin ekan mersuni,kysymyksessä on w211 farmari vm:2003.
Kertokaa miten lämmittimen saa resertoitua?kun panee webaston päälle lähtee vain kirtovesipumppu pyörimään.Lämmitin on tehdas asenteinen.
Toinen kysymys saako takaiskareita tarvikkeena? autossani on tasonsäätö.Mutta en tiijä miten se toimii.Autoni on saksan reissun tuliaisia.
Mahtaako muilla mersun omitajilla olla ohjaus semmonen että kaupungissa saa kääntää jokasuuntaan,ei palauta itsestään yhtään.Volvolla ajelin ennen,ohjaus oli parempi.
Mesessä matka-ajossa parempi.Neuvokaa ihmeessä, kellä tietämystä
oikeesti.En kaipaa epävarmaa tietoo.
Mesemies toistaiseksi.
Pelkä tason säätö pitää takapään aina samalla korkeudella automaatisesti(ilmapussit ja iskarit erikseen)
webaston saa resetoitua ainakin *:ril samalla voi testata sen toiminnot(voi onistua myös sulakken irottamalla)

jos joutuu ilmapussit vaihtamaan/irrotamaan
niin sen jälkeen *:rila taso missä haluaa taka pään pysyvaän
on *:rila asetettava(niitä löytyy monesta paikasta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
petruska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 11.10.2010 22:09
Paikkakunta: suomussalmi

Re: lisälämmitin (webasto)

Viesti Kirjoittaja petruska »

CDI203 kirjoitti:
petruska kirjoitti:Tervehdys kaikille! Hankin ekan mersuni,kysymyksessä on w211 farmari vm:2003.
Kertokaa miten lämmittimen saa resertoitua?kun panee webaston päälle lähtee vain kirtovesipumppu pyörimään.Lämmitin on tehdas asenteinen.
Toinen kysymys saako takaiskareita tarvikkeena? autossani on tasonsäätö.Mutta en tiijä miten se toimii.Autoni on saksan reissun tuliaisia.
Mahtaako muilla mersun omitajilla olla ohjaus semmonen että kaupungissa saa kääntää jokasuuntaan,ei palauta itsestään yhtään.Volvolla ajelin ennen,ohjaus oli parempi.
Mesessä matka-ajossa parempi.Neuvokaa ihmeessä, kellä tietämystä
oikeesti.En kaipaa epävarmaa tietoo.
Mesemies toistaiseksi.
Pelkä tason säätö pitää takapään aina samalla korkeudella automaatisesti(ilmapussit ja iskarit erikseen)
webaston saa resetoitua ainakin *:ril samalla voi testata sen toiminnot(voi onistua myös sulakken irottamalla)

jos joutuu ilmapussit vaihtamaan/irrotamaan
niin sen jälkeen *:rila taso missä haluaa taka pään pysyvaän
on *:rila asetettava(niitä löytyy monesta paikasta)
Isot kiitokset neuvoista!Olen aika tyytyväinen MERSUILUUN! :wink:
Vastaa Viestiin