Airmaticin madaltaminen

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tästä voi olla jo ollut keskusteluakin, mutta kun tuo Haku-toiminto ei nykyisin toimi...

Olen ajatellut, että ei haittaisi, vaikka S211-korimallin Mersumme olisi hieman matalampi. Autossa on Airmatic-alusta ja pidän mahdollisuudesta saada maavaraa tarpeen mukaan. Tästä en haluaisi tinkiä. Eli olisi kiva, jos Comfort-asento olisi korkeampi kuin sporttiasennot. Ja etenkin, että lisäkorkeusnappula tuo kunnon lisäkorkeuden mökille ja Tampereen Sokoksen parkkitaloon mentäessä.

Olen ymmärtänyt, että Airmaticia pystyy madaltamaan StarDiagilla sensorien raja-arvoja muuttamalla. Pitääkö tämä paikkaansa, vai onko Airmatic-S211:n virittelijän käytävä ostamaan (arvatenkin sangen hinnakasta) Airmatic Lowering Modulea joltain thynink-tuotteita tarjoavalta firmalta?

Jos ymmärrykseni raja-arvojen säätämisestä pitää paikkaansa, mitä etuja tarvikemoduulit (Renntech, Eibach, H&R,...) tarjoavat?

Olen myös nähnyt tankoratkaisun, jonka avulla ilmeisesti huijataan säätömekanismin antureita. Onko tällä jotain etuja aikaisempiin verrattuna, vai onko tämä vain "edullisempi vaihtoehto" kuin tarvikemoduuli?
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

eerola kirjoitti:Tästä voi olla jo ollut keskusteluakin, mutta kun tuo Haku-toiminto ei nykyisin toimi...

Olen ajatellut, että ei haittaisi, vaikka S211-korimallin Mersumme olisi hieman matalampi. Autossa on Airmatic-alusta ja pidän mahdollisuudesta saada maavaraa tarpeen mukaan. Tästä en haluaisi tinkiä. Eli olisi kiva, jos Comfort-asento olisi korkeampi kuin sporttiasennot. Ja etenkin, että lisäkorkeusnappula tuo kunnon lisäkorkeuden mökille ja Tampereen Sokoksen parkkitaloon mentäessä.

Olen ymmärtänyt, että Airmaticia pystyy madaltamaan StarDiagilla sensorien raja-arvoja muuttamalla. Pitääkö tämä paikkaansa, vai onko Airmatic-S211:n virittelijän käytävä ostamaan (arvatenkin sangen hinnakasta) Airmatic Lowering Modulea joltain thynink-tuotteita tarjoavalta firmalta?

Jos ymmärrykseni raja-arvojen säätämisestä pitää paikkaansa, mitä etuja tarvikemoduulit (Renntech, Eibach, H&R,...) tarjoavat?

Olen myös nähnyt tankoratkaisun, jonka avulla ilmeisesti huijataan säätömekanismin antureita. Onko tällä jotain etuja aikaisempiin verrattuna, vai onko tämä vain "edullisempi vaihtoehto" kuin tarvikemoduuli?
Oikeastaan vastasit jo itse kaikkiin kysymyksiisi.

Madallus onnistuu veholla, mutta en tiedä tekevätkö.
Madallusboxit vs. tankoratkaisu, ei käsittääkseni mitään eroa, paitsi että tankoratkaisu antaa sinulle tee-se-itse vapauden korkeuden säätöihin.

Pitäisikö tämä nyt tulkita siten että auto on ostettu?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
eugen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ti 19.09.2006 08:07
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eugen »

Malliautoon vaan kangasalle siellä tiputettiin munkin ässä (w220) ,tietokone vaan kiinni ja rajaarvot uusiks saat just niin tonttiin kun haluat ja ainakin mulla saa vielä 2,5 senttiä tarvittaessa ylöspäin napista jos ahdistaa mökki paanat

PS eikä maksa kauheasti eikä mee ku noin 10 min koko operaatiossa
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jani Anttila kirjoitti:...Pitäisikö tämä nyt tulkita siten että auto on ostettu?
Näin asian voi tulkita. Täällä aiheesta enemmän.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Noniin: Jäsen eugen:in suosituksen mukaisesti Malliauto hoiti myös minun Airmaticini hitusen toiseen asentoon. Tällä tavalla.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Kui paljo tuli maksaa toi madallus?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
ppetteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 07.07.2009 13:14
Paikkakunta: Oulainen

...

Viesti Kirjoittaja ppetteri »

Muuttuuko madaltamisen jälkeen alustan "automaattisäätö" kun näissähän on (w220) kun ylittää 140km/h nopeuden niin alusta säätyy automaattisesti sporttiin?

Kertokaa nyt tyhmälle :wink:
Ässä 320 Cdi / 20" tis rims
______________________________________

Etuveto.. Onko se joku veikkauksen uusi peli?
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: ...

Viesti Kirjoittaja arto79 »

ppetteri kirjoitti:Muuttuuko madaltamisen jälkeen alustan "automaattisäätö" kun näissähän on (w220) kun ylittää 140km/h nopeuden niin alusta säätyy automaattisesti sporttiin?

Kertokaa nyt tyhmälle :wink:
Käsittääkseni noita oletusasetuksia kun muuttaa, vaikuttaa se kaikkiin asentoihin saman verran ja ne toimivat normaalisti? Korjatkaa jos olen väärässä. Tarkoitus olisi itsekin käydä päivittämässä tuota alustan asentoa, kun vain joutaisi joskus..
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Äsken autotallissa säätelin tota alustaa *rin avulla niin en saanut madaltumaan kuin noin. 20mm alkuperäisestä korkeudesta.
Herjaa kalibrointiarvoja jos yrittää enemmän.

Paljonko olette saanet alustan tippumaan *rin avulla?
Autohan s211 4-matic
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Joku sanoi, että laskee tietyssä järjestyksessä niin saa niin alas kuin haluaa. Tai sitten kylmästi vain antureiden paikkaa vaihtaa jolloin saa myös alas.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sillä järjestyksellä vaikuta olevan väliä(siitä jonekkin kirjotelin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
XV70D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 30.09.2010 21:59

Viesti Kirjoittaja XV70D »

Kuka madaltaa airmaticcia Oulussa? Auto keulii minusta sen verran että 20mm saisi keulaa pudottaa alemmas...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

XV70D kirjoitti:Kuka madaltaa airmaticcia Oulussa? Auto keulii minusta sen verran että 20mm saisi keulaa pudottaa alemmas...
Ihan joka paikasta ei löydy hommalle tekijää,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

XV70D kirjoitti:Kuka madaltaa airmaticcia Oulussa? Auto keulii minusta sen verran että 20mm saisi keulaa pudottaa alemmas...
No voisi tänne joku noista Oululaisista Starin omistajista ilmoittautua jos riittää tuo standardipudotus. Itsekin tiedän ainakin pari foorumin jäsentä siitä ihan lähistöltä ja vaikka ihan joka paikassa ei noita olekaan niin riittävän monta kuitenkin lyhyen ajomatkan sisällä.
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

XV70D kirjoitti:Kuka madaltaa airmaticcia Oulussa? Auto keulii minusta sen verran että 20mm saisi keulaa pudottaa alemmas...
Veholla onnistuu! eikä varmaan montaa kyppiä velota?
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
XV70D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 30.09.2010 21:59

Viesti Kirjoittaja XV70D »

No jos Oulun lähistöltä *:in omaavia löytyy, niin yv:llä voisi minua sitten lähestyä, tai jos tietää kaverin, niin yhteystietoja kiitos. Veholle mennään äärimmäisessä hädässä... :roll:
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

XV70D kirjoitti:No jos Oulun lähistöltä *:in omaavia löytyy, niin yv:llä voisi minua sitten lähestyä, tai jos tietää kaverin, niin yhteystietoja kiitos. Veholle mennään äärimmäisessä hädässä... :roll:

Powerflashilla star... pistin siitä jo aiemmin yv: tä, mutta ei kait tullut perille sinulle.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Kylmänraudanseppä kirjoitti: Powerflashilla star... pistin siitä jo aiemmin yv: tä, mutta ei kait tullut perille sinulle.
Onko nuo foorumilaisia ja tekevät tuon talkootyönä?
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

DBFI kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti: Powerflashilla star... pistin siitä jo aiemmin yv: tä, mutta ei kait tullut perille sinulle.
Onko nuo foorumilaisia ja tekevät tuon talkootyönä?
Ilmaisia lounaita harvoin tarjolla.... en ole itse vielä saanut ainuttakaan, köyhänä yrittäjänä en kait pääse hyväveli piireihin...

Uskoisin Powerflash oy:n veloitushinnan ko. operaatiosta kuitenkin olevan matalampi kuin vehon.

Ja XV70D ei mielestäni kysynyt ilmaista apua tuning-tarpeeseensa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Onhan se niin, että ilmainen ja hyvä palvelu kelpaa aika monelle. DBFI varmaankin vain ajatteli tuoda esille, että foorumilaiset vois "auttaa kaveria talkoo tyylillä".
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tomp kirjoitti:Onhan se niin, että ilmainen ja hyvä palvelu kelpaa aika monelle. DBFI varmaankin vain ajatteli tuoda esille, että foorumilaiset vois "auttaa kaveria talkoo tyylillä".
Ja ompa tässäkin lisänä että kaikki ei liikeet(kuulema) ei edes ala tekemään tota homma vaikka tarvittava kalusto olisi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Ja ompa tässäkin lisänä että kaikki ei liikeet(kuulema) ei edes ala tekemään tota homma vaikka tarvittava kalusto olisi
Niinpä, itsekin vähän epäilin lähtisikö varsinkaan Veho tuota jousituksen tasonsäätöä tekemään muutoin kuin virallisille arvoille. Tietenkin niitä joustaviakin Veho-liikkeitä ja varsinkin yksittäisiä asentajia voi aina löytyä.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Ajatelkaapa kuinka hienoa on, että täällä foorumilla on asiantuntijoita, jotka ovat valmiita auttamaan! Yleensä tänne hakeutuvat henkilöt, joilla on omaakin harrasteneisuutta ja halua ratkoa asioita muutenkin kuin merkkiliikkeen kautta. Saamme olla siitä kiitollisia teille kaikille, jotka jaksavat vastailla avuliaasti välillä tyhmiinkin kysymyksiin. Kiitos siis!

Olisikohan hyvä perustaa joku Star-kartoitustopic, jossa selvitettäisiin sijainteja ja avustushalukkuuksia?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tn62634 kirjoitti: Olisikohan hyvä perustaa joku Star-kartoitustopic, jossa selvitettäisiin sijainteja ja avustushalukkuuksia?
On ollut juttua aikaiseminkin
ja YV on kätevä,
kaikki eivät halua tietojaan yleiseen jakkon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
XV70D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 30.09.2010 21:59

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja XV70D »

Juu. Olen tuossa kysellyt yv:llä ohjeita madallukseen Starilla, mutta eipä ole kukaan jakanut tietoa vielä :roll: . Kyllähän sitä voisi koittaa yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta kun laitteen omistajaa ei viitsisi kiusata päiväkausia... Siispä, yv:llä voi tarjota selkokieliset ohjeet madaltamiseen esim 40mm. Ja kohtuullisen korvauksen voin maksaakin tietoja vastaan.
W211 E320cdi V6
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

XV70D kirjoitti:Juu. Olen tuossa kysellyt yv:llä ohjeita madallukseen Starilla, mutta eipä ole kukaan jakanut tietoa vielä :roll: . Kyllähän sitä voisi koittaa yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta kun laitteen omistajaa ei viitsisi kiusata päiväkausia... Siispä, yv:llä voi tarjota selkokieliset ohjeet madaltamiseen esim 40mm. Ja kohtuullisen korvauksen voin maksaakin tietoja vastaan.
Tossa on selainen "onkelma" tullut
esiin käytänössä, että homassa on eroja jopa
samojen mallien sisällä(vaikka ei pitäisi olla)
minkä takia siitä on 100% pitävää ohjeta antaa
(vielä kun homma sisältää jonkun moisen vaurio riskin, varsinkin hankalimissa tapauksisa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja joskami »

XV70D kirjoitti:Juu. Olen tuossa kysellyt yv:llä ohjeita madallukseen Starilla, mutta eipä ole kukaan jakanut tietoa vielä :roll: . Kyllähän sitä voisi koittaa yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta kun laitteen omistajaa ei viitsisi kiusata päiväkausia... Siispä, yv:llä voi tarjota selkokieliset ohjeet madaltamiseen esim 40mm. Ja kohtuullisen korvauksen voin maksaakin tietoja vastaan.
Vaikkapa tuolta löytyy ohjeet, en ainakaan itse saanut starilla kuin noin. 20mm madallettua, jos haluaa enemmän niin on siirrettevä antureita.
http://www.mbworld.org/forums/w211-amg/ ... -pics.html" onclick="window.open(this.href);return false;
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joskami kirjoitti:
XV70D kirjoitti:Juu. Olen tuossa kysellyt yv:llä ohjeita madallukseen Starilla, mutta eipä ole kukaan jakanut tietoa vielä :roll: . Kyllähän sitä voisi koittaa yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta kun laitteen omistajaa ei viitsisi kiusata päiväkausia... Siispä, yv:llä voi tarjota selkokieliset ohjeet madaltamiseen esim 40mm. Ja kohtuullisen korvauksen voin maksaakin tietoja vastaan.
Vaikkapa tuolta löytyy ohjeet, en ainakaan itse saanut starilla kuin noin. 20mm madallettua, jos haluaa enemmän niin on siirrettevä antureita.
http://www.mbworld.org/forums/w211-amg/ ... -pics.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaa juuri tiputtelin yhden 4vedon ~35mm alasa päin eikä kyllä tarvinut antureihin lopuksi koskea
(sitäkin koitettin mutta ei hyvä... paremmin toimiva tuli ilman sitä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja joskami »

CDI203 kirjoitti:
joskami kirjoitti:
XV70D kirjoitti:Juu. Olen tuossa kysellyt yv:llä ohjeita madallukseen Starilla, mutta eipä ole kukaan jakanut tietoa vielä :roll: . Kyllähän sitä voisi koittaa yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta kun laitteen omistajaa ei viitsisi kiusata päiväkausia... Siispä, yv:llä voi tarjota selkokieliset ohjeet madaltamiseen esim 40mm. Ja kohtuullisen korvauksen voin maksaakin tietoja vastaan.
Vaikkapa tuolta löytyy ohjeet, en ainakaan itse saanut starilla kuin noin. 20mm madallettua, jos haluaa enemmän niin on siirrettevä antureita.
http://www.mbworld.org/forums/w211-amg/ ... -pics.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaa juuri tiputtelin yhden 4vedon ~35mm alasa päin eikä kyllä tarvinut antureihin lopuksi koskea
(sitäkin koitettin mutta ei hyvä... paremmin toimiva tuli ilman sitä)
No tarkemmin mitattuna etupää n.25mm ja takapäätä ois saanut enemmänkin,
mut en saanut kyllä mitään 35mm tai siitä enemmän putoamaan etupäätä et ois vielä hyväksynyt arvot.

Pitää kokeilla joku päivä uudestaan.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Airmaticin madaltaminen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Lisätään vielä että toi ulkomaisen forumin ohje ei toimi läheskään kaikkin
(sitä en tiedä että miksi...)
Vaikka 40mm olisi onnistunut viimäisimän kohdalla
ilman mitään anturi muutoksia(mutta se olisi ollut liikaa kun putoaa sitten vielä lisää nappia painamalla)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin