Ilmavaivoja väyrysessä OM606

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Bai3r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Bai3r »

Nostetaas. Mitenkäs nuo pumppuun menevät polttoaineletkut irtoavat, jotta voi vaihtaa o-renkaat? Ei viittis hajottaa mitään väkivallalla.
W210 300TD Avantgarde -97
Tomac
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Tomac »

Jos niitä läpinäkyviä letkuja meinaat joissa on pikaliittimet, niin paina valkoiset lukituksenvapauttimet pohjaan ja nitkuttele putki ylös.

Itse olen niitä laitellut edes takas kun etsin vikaa polttoaine vuotoon ja huonoon kylmäkäynistykseen.

Ja ehkä yhden vian löysinkin.

Siis tässä kysymys itseltäkin. Sen sammutinmötikän tuskin kuuluu vuotaa diiseliä tai puhaltamalla ilmaa?

Kannattaako kysellä muualta kuin veholta sitä sammutinta?
w210 300td -98 farkku
beechcraft549
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: Ilmavaivoja väyrysessä OM606

Viesti Kirjoittaja beechcraft549 »

Hei

Kattelin ilmavaivojen korjausta vuodelta 2006.
olisko sinulla vielä muistissa ilmavaivojen korjausjärjestys, helpoimmasta(halvimmasta) eteenpäin?

"KOS kirjoitti:
No niin löysin uuden sopivan o-renkaan tuohon ja ei ainakaan lyhyen käytön jälkeen kostunut tuo sammuttimen alapuolen letku yhtään.
Eli vika oli tuossa kovettuneessa o-renkaassa eikä siinä letkussa tai letkun päissä.

Auto ollu pari tuntia tunkin varassa keula ylhäällä eikä putkissa näy enää yhtään ilmaa!!!!!!
:-)

~KOS~

Tuleeko suodattimen ja lämmittimen väliseen kirkkaaseen putkeen yhtään ilmaa sammutuksen jälkeen? Mulla tulee puoleen väliin letkua.
Hokasin justiin, että tuo o-rengas, jonka vaihdoit, onkin omasta vielä vaihtamatta"
Tarkoititko karkeasuodattimen o-rengasta/renkaita?

Minun auto on C250TDT.
Minulla on just toi sama ilmiö. Kun koneen sammuttaa, alkaa karkeasuodattimelta "valua"ilmaa PA lämmittimelle päin . Koko letku tyhjenee naftasta ihan sekunneissa. Tämä tapahtuu vaikka auto olis nokka alaspäinkin. Se vaan ei vielä aiheuta käyntiinlähtö ongelmaa. Jostain suuremmasta on kyse :shock: .

Minä en ymmärrä miksi paluupuolen mahdollinen ilmavuoto voisi aiheuttaa käynnistysvaikeuksia?

Voisitko antaa vinkkejä?
etrade
Mersumies
Mersumies

Re: Ilmavaivoja väyrysessä OM606

Viesti Kirjoittaja etrade »

beechcraft549 kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi paluupuolen mahdollinen ilmavuoto voisi aiheuttaa käynnistysvaikeuksia?
Ota parimetrinen vesiletku ja täytä se vedellä sangos. Tuki letkun toinen pää vaikka peukalolla ja nosta letku ylös sangosta. Vesi pysyy letkus kunnes otat peukalon pois letkun suulta.

Pikkulapset ymmärtää tuon esimerkin, mutta mersumiehet laittaa polttoaine letkuun takaiskuja ja siirtopumppuja :D . Jos ilma pääsee paluupuolelta tulopuolelle laskee polttoaine tankkiin joka paikasta.
Vastaa Viestiin