Motonetin iskarit eteen w210

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
vainiott
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: La 13.02.2010 23:50
Paikkakunta: Kokkola

Motonetin iskarit eteen w210

Viesti Kirjoittaja vainiott »

Iskarit pitäis vaihtaa eteen. Onko kokemuksia Motonetin vaihtoehdosta verrattuna esim. KL-varaosien iskareihin?

Hintahan on lähes puolet halavempi. 59,90€ vs. 110€

Miten laatu? huomaako arkikäytössä? Tällä hetkellä on sachsin iskarit paikoillaan.
Tällä hetkellä: W213 E 200 d 2016
vainiott
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: La 13.02.2010 23:50
Paikkakunta: Kokkola

hetkinen...

Viesti Kirjoittaja vainiott »

Etukaasu MB E W210 55-3197 "E" W210 Eteen (ei Sport/Avantgarde) [1995 - 2002] 59.90 €

Itellä Elegance varustelu. Passaako toi vaihtoehto? Mikä ihmeen Sport??
Tällä hetkellä: W213 E 200 d 2016
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: hetkinen...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

vainiott kirjoitti:Etukaasu MB E W210 55-3197 "E" W210 Eteen (ei Sport/Avantgarde) [1995 - 2002] 59.90 €

Itellä Elegance varustelu. Passaako toi vaihtoehto? Mikä ihmeen Sport??
taitaa passata...toi sport tarkoittanee madallettua (20mm) jousitusta...mielestäni jossain näin maininnan että 210:iin olis joskus sellaisen saanut?

en tiiä onko tossa mun mannelavetissa just se sport...?
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Älä laita motonettiä.
Sachs on oikea.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Timo999 kirjoitti:Älä laita motonettiä.
Sachs on oikea.
voisko tohon saada ihan vähän perustelua?

iskarihan ei vaikuta "seisontaan" kuten jousi+kumi.... :wink:

no vaikuttaahan se tietty johonkin...mutta onko motonet ihan p...aska?
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

w210 e420 kirjoitti:
Timo999 kirjoitti:Älä laita motonettiä.
Sachs on oikea.
voisko tohon saada ihan vähän perustelua?

iskarihan ei vaikuta "seisontaan" kuten jousi+kumi.... :wink:

no vaikuttaahan se tietty johonkin...mutta onko motonet ihan p...aska?
Kestävyys (stefat, liukupinnat...), simmaus, öljyjen viskositeetti... tuskin kiinassa sattunut kaikki kohdilleen...

itse en kyllä takuulla laittaisi. Itsellä väykyssä alkuperäiset oli ok 330 000 km lasissa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
w210 e420 kirjoitti:
Timo999 kirjoitti:Älä laita motonettiä.
Sachs on oikea.
voisko tohon saada ihan vähän perustelua?

iskarihan ei vaikuta "seisontaan" kuten jousi+kumi.... :wink:

no vaikuttaahan se tietty johonkin...mutta onko motonet ihan p...aska?
Kestävyys (stefat, liukupinnat...), simmaus, öljyjen viskositeetti... tuskin kiinassa sattunut kaikki kohdilleen...

itse en kyllä takuulla laittaisi. Itsellä väykyssä alkuperäiset oli ok 330 000 km lasissa.
tuo kohta "tuskin kiinassa sattuu kaikki kohdalleen" mietityttää....

onko kokemusta vai vain mutua?

ihan siksi kyselen että olen niin monesti nähnyt kun mainostetaan öhlinsiä ja WP:tä ja saman asian ajaa ihan vakioiskari....monesti jopa paremmin.
noin niinkuin prätkä puolella....esim. yamahalle öhlins teki itseasiassa suunnittelutyön ja osia vuosia ennenkuin yamaha osti öhlinsin...tai suurimman osan osakekannasta.

ettei vaan olis niin että noi motonetin iskarit tulee joltakin sassin tai muun tehtaalta ?
Opel, "weird lieben autos"....
kaselin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 17.04.2006 22:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kaselin »

Jo laita vaan ei se motonetti niitä iskareita tee tai käy katsoon mtonetissä kenen valmistama se iskari on.
Näin on näreet!
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Merkkiä LIP tms. ei oo moni kehunu, omakohtasta kokemusta ei oo. Eikö sieltä saa Sachsia?
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Timo999 kirjoitti:Älä laita motonettiä.
Sachs on oikea.
Elegancessa taitaa olla alkuperäisenä Bilsteinit, avantgardessa(sport alusta) ne Sacshit. Itse kyllä laittaisin suosiolla kunnon iskarit alle, nuo Bilsteinit kestää ja toimii. Tai tuohon avantgardeen tilasin Saksasta eteen Konin sportit kun en halunnut sacsheja laittaa. Muistelisin että maksoivat 216€/pari rahteineen.
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Motonetin merkki on LIP GAS TEC. Tässä linkki valmistajan sivuille : http://www.qh-stossdaempfer.de/produkte.html
Yhteen väyryseen sukulaismiehelle olen tommoset asentanut, eikä niissä mitään vikaa ole ollut, olleet nyt alla n. 2 vuotta ja 20-30tkm (ajelee kyllä rauhallisesti). Että semmosta, antaahan Motonetti vuoden takuun osilleen.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

aijaa onko motonetis LIP:it... edellises autos oli sellaset ja ei kyl mitää moitittavaa ollu. Ei se mul kyl ollu ku vajaa vuoden. Toimi mainiosti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Jani426 kirjoitti:Motonetin merkki on LIP GAS TEC. Tässä linkki valmistajan sivuille : http://www.qh-stossdaempfer.de/produkte.html
Yhteen väyryseen sukulaismiehelle olen tommoset asentanut, eikä niissä mitään vikaa ole ollut, olleet nyt alla n. 2 vuotta ja 20-30tkm (ajelee kyllä rauhallisesti). Että semmosta, antaahan Motonetti vuoden takuun osilleen.
noniin, alkaahan tänne tulla ihan oikeeta kokemustakin eikä vaan mutua muutaman kankkusen haukkumana. :wink:

tässä näkee sen että tämä iskari teknologia on samanlaista "tunteella" pelaamista kuin on öljytkin.

tulee aina hyvä mieli kun muistelee paria kaveria prätkillä ahvenistolla....toisella oli hightech peli kaikilla mahdollisilla öhlinsin osilla ja hiilikuituosilla...toisella vakio pyörä samaisesta tuotteesta.

toinen ruuvasi peliään joka setin jälkeen ja manasi aikojaan....toinen ei koskenut muuhun kuin juomapulloon varikolla ja ajoi yli 2sek kovempaa...ja sillä toisella oli ollut aikoinaan simmatut vakioiskarit ennen öölinssiä joten haukkui alkuperäistä kokoajan ihan paskaksi....voitte arvata kumpi oli se nopeampi :D
tosin tässä tarinassa olikin ihan sitä kuuluisaa perstuntumaa mukana... :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mulla kanssa ollut joulukuusta lähtien Motonetin vaimentimet , eikä pahaa sanottavaa :lol: Ja se hinta :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
joni88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Pe 08.01.2010 15:54

Viesti Kirjoittaja joni88 »

motonetissähän on sachsia, bogea, tsw:tä ja monroeta, toki on kiinamerkkejäki mutta kun pyydät siitä tiskiltä iskareita niin pyydä jotai edellämainituista merkeistä niin tod näk löytyy, ja saman hintasia, merkistä ja maasta riippumatta.
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

w210 e420 kirjoitti:
Jani426 kirjoitti:Motonetin merkki on LIP GAS TEC. Tässä linkki valmistajan sivuille : http://www.qh-stossdaempfer.de/produkte.html
Yhteen väyryseen sukulaismiehelle olen tommoset asentanut, eikä niissä mitään vikaa ole ollut, olleet nyt alla n. 2 vuotta ja 20-30tkm (ajelee kyllä rauhallisesti). Että semmosta, antaahan Motonetti vuoden takuun osilleen.
noniin, alkaahan tänne tulla ihan oikeeta kokemustakin eikä vaan mutua muutaman kankkusen haukkumana. :wink:

tässä näkee sen että tämä iskari teknologia on samanlaista "tunteella" pelaamista kuin on öljytkin.
Niin noin joo tuota... tuoko se on sitten luotettavaa tietoa.:roll:

Se että suosittelin Sachsia ei johdu omista mutuista vaan siitä, mitä 30 vuotta pelkkiä mersuja korjannut asentaja on sanonut.
Jos hänen "käsien läpi" on mennyt tuhansia mersuja, niin uskon kyllä hänen kokemukseen ko. asioista.

Eli yhden sukulaismiehen kokemus rauhallisesta ajosta tai Motonetin vuoden takuu ei vielä minua vakuuta.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Se on totta että Motonetista saa monen merkkistä tavaraa samalla tuotenumerolla.

Hyviksi havaittuja merkkejä olleet Sachs, Boge, Koni ja Bilstein. Yhtään tämän merkkistä iskaria ei ole tarvinut takuuvaihtaa.

Parit kiinaiskarit olen ostanut ja molemmat porsi talvella kovalla pakkasella. Hintaero hupeni killometreihin ja vaihtotyöhön.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Timo999 kirjoitti:Niin noin joo tuota... tuoko se on sitten luotettavaa tietoa.:roll:

Se että suosittelin Sachsia ei johdu omista mutuista vaan siitä, mitä 30 vuotta pelkkiä mersuja korjannut asentaja on sanonut.
Jos hänen "käsien läpi" on mennyt tuhansia mersuja, niin uskon kyllä hänen kokemukseen ko. asioista.

Eli yhden sukulaismiehen kokemus rauhallisesta ajosta tai Motonetin vuoden takuu ei vielä minua vakuuta.
Olisko siinä sitte merkki-puutumista havaittavissa...

Sachs on mun mielestä yliarvostettu iskari, vähä sama ku HR jouset. Mul ei sachseista oo tosin kokemusta kuin w123 ja w124 alla, mutta voisi sanoa että ne on suorastaan huonot hintaan nähden. Molemmis em. autois ollu uudehkot Sachs/Boget ja myin ne pois ja laitoin bilsteinit ja konit tilalle. eroa ku yöllä ja päivällä. Hintaeroahan ei käytännös ole yhtään bilsteiniin verrattuna. Melkeepä voisin väittää että sachs ja LIP olis aika samanlainen tuote toiminnaltaan ja laadultaan. KYB kuuluu pitkälti samaan kaartiin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-M-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ma 07.05.2007 23:30
Paikkakunta: Oulu

Iskarit Sachs/Boget/KYB Fuusio ?

Viesti Kirjoittaja -M- »

Sachs/Boget/KYB

Viimeksi kun hain pari vuotta sitten tarviketorilta iskareita, niin kyselin myyjältä jotain ennen mainituista.
Tuumasivat, että sama iskari siellä on laatikossa, eri tarra vain kyljessä.
Enhän minä sitä nyt samalta seisomalta uskonut, mutta myyjä vinkkas, että lähdeppä mukaan ja käytiin katsomassa varastosta.
Kerättiin hyllyiltä paketit ja aukaistii paketteja ja vertailin keskenään niitä.
Santsatut numerosarjat, kirjaimet yms oli jokaisessa samalla paikalla ja aivan samanlailla.
Kaksi näistä merkeistä taisi olla suurinpiirtein samanvärisiä ja yksi oli maalattu eri väriseksi.
Kuulemman mukaan ei ollut ennenkuulumatonta, että joskus oli ollut myös eri brändin värisiä putkia eri merkin tarralla.
Kaikki paketit olivat aiemmin avaamattomia.
Myyjä tuumas, että samalta tehtaalta nuo tulee ja maalataan / pakataan pakkaamossa eri brändin mukaisiin pakkauksiin, sitä mukaa mikä sillä hetkellä on tilattu ja on teon alla.
Kuuleman mukaan olivat käyneet siellä virkistymis reissulla katsomassa näiden valmistusta.
Kyseiset brändit oli ainakin silloin jonkin laisessa fuusiossa keskenään, jonka seurauksena tekivät tuotteensa samoissa tehtaissa samoista osista.
Tosin tämä pätee ainakin siihen kyseiseen autoon tarkoitetun iskunvaimentimien kohdalla jotka itse hain.
Eli kannattaa vaikka kysyä myyjältä mahdollisuus katsoa pakettien sisään kun on jotku kyseiset merkki harkinnassa niin voi vertailla keskenään.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Timo999 kirjoitti:
w210 e420 kirjoitti:
Jani426 kirjoitti:Motonetin merkki on LIP GAS TEC. Tässä linkki valmistajan sivuille : http://www.qh-stossdaempfer.de/produkte.html
Yhteen väyryseen sukulaismiehelle olen tommoset asentanut, eikä niissä mitään vikaa ole ollut, olleet nyt alla n. 2 vuotta ja 20-30tkm (ajelee kyllä rauhallisesti). Että semmosta, antaahan Motonetti vuoden takuun osilleen.
noniin, alkaahan tänne tulla ihan oikeeta kokemustakin eikä vaan mutua muutaman kankkusen haukkumana. :wink:

tässä näkee sen että tämä iskari teknologia on samanlaista "tunteella" pelaamista kuin on öljytkin.
Niin noin joo tuota... tuoko se on sitten luotettavaa tietoa.:roll:

Se että suosittelin Sachsia ei johdu omista mutuista vaan siitä, mitä 30 vuotta pelkkiä mersuja korjannut asentaja on sanonut.
Jos hänen "käsien läpi" on mennyt tuhansia mersuja, niin uskon kyllä hänen kokemukseen ko. asioista.

Eli yhden sukulaismiehen kokemus rauhallisesta ajosta tai Motonetin vuoden takuu ei vielä minua vakuuta.
en puhunut "luotettavasta" sen kummemmin, kunhan aukaisin keskutelua sen verran että taitaa taas olla enempi tunnetta kuin ihan oikeeta kokemusta?

kuten moni kirjoittaja on huomannut monet osat tulee jonkun tunnetun merkin tehtaalta mutta menee halpahalliin myyntiin...eri merkillä ja brändillä.

ei yhden eikä kahden isänisän iskarit tosiaan tee niistä hyviä....mutta ei varmaan huonojakaan?

ennakkoluulot ja kuulopuheet monesti pahentavat näiden "halpistuotteiden" markkina-arvoa pehemmin kuin tuote itse...

ja mitä tulee 30v remppaajaan, tottakai jokainen kehuu käyttämäänsä merkkiä....oletko huomannut esim. öljyjen ja näiden iskareiden kohdalla käydyistä nettikeskusteluista tälläkin palstalla?

:D
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Moi!

Totta turiset!

Ainoa keino saada luotettavaa tietoa olisi ostaa useampi samanlainen auto uutena ja ajaa kaikilla autolla samanlaista ajoa, eri öljyillä ja hiluilla.
Tätä testiä tulisi jatkaa noin 20vuotta ja 1 000 000km. Sitten voisi sanoa jotain "varmaa"

Yleensä kun aikoo jotain kalliimpaa ostaa, olisi syytä harkita, kauanko autoa aikoo pitää. Jos se on menossa kohta myyntiin niin eipä sillä väliä mitä alle laittaa...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

w210 e420 kirjoitti:
Jani426 kirjoitti:Motonetin merkki on LIP GAS TEC. Tässä linkki valmistajan sivuille : http://www.qh-stossdaempfer.de/produkte.html
Yhteen väyryseen sukulaismiehelle olen tommoset asentanut, eikä niissä mitään vikaa ole ollut, olleet nyt alla n. 2 vuotta ja 20-30tkm (ajelee kyllä rauhallisesti). Että semmosta, antaahan Motonetti vuoden takuun osilleen.
noniin, alkaahan tänne tulla ihan oikeeta kokemustakin eikä vaan mutua muutaman kankkusen haukkumana. :wink:

tässä näkee sen että tämä iskari teknologia on samanlaista "tunteella" pelaamista kuin on öljytkin.

tulee aina hyvä mieli kun muistelee paria kaveria prätkillä ahvenistolla....toisella oli hightech peli kaikilla mahdollisilla öhlinsin osilla ja hiilikuituosilla...toisella vakio pyörä samaisesta tuotteesta.

toinen ruuvasi peliään joka setin jälkeen ja manasi aikojaan....toinen ei koskenut muuhun kuin juomapulloon varikolla ja ajoi yli 2sek kovempaa...ja sillä toisella oli ollut aikoinaan simmatut vakioiskarit ennen öölinssiä joten haukkui alkuperäistä kokoajan ihan paskaksi....voitte arvata kumpi oli se nopeampi :D
tosin tässä tarinassa olikin ihan sitä kuuluisaa perstuntumaa mukana... :wink:

Ahvenistolla tärkein komponentti hyvään kierrosaikaan on nahkapuvun sisällä... sieltä löytyy helposti minuutin kierrosaikaero samalla pyörällä.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
w210 e420 kirjoitti:
Jani426 kirjoitti:Motonetin merkki on LIP GAS TEC. Tässä linkki valmistajan sivuille : http://www.qh-stossdaempfer.de/produkte.html
Yhteen väyryseen sukulaismiehelle olen tommoset asentanut, eikä niissä mitään vikaa ole ollut, olleet nyt alla n. 2 vuotta ja 20-30tkm (ajelee kyllä rauhallisesti). Että semmosta, antaahan Motonetti vuoden takuun osilleen.
noniin, alkaahan tänne tulla ihan oikeeta kokemustakin eikä vaan mutua muutaman kankkusen haukkumana. :wink:

tässä näkee sen että tämä iskari teknologia on samanlaista "tunteella" pelaamista kuin on öljytkin.

tulee aina hyvä mieli kun muistelee paria kaveria prätkillä ahvenistolla....toisella oli hightech peli kaikilla mahdollisilla öhlinsin osilla ja hiilikuituosilla...toisella vakio pyörä samaisesta tuotteesta.

toinen ruuvasi peliään joka setin jälkeen ja manasi aikojaan....toinen ei koskenut muuhun kuin juomapulloon varikolla ja ajoi yli 2sek kovempaa...ja sillä toisella oli ollut aikoinaan simmatut vakioiskarit ennen öölinssiä joten haukkui alkuperäistä kokoajan ihan paskaksi....voitte arvata kumpi oli se nopeampi :D
tosin tässä tarinassa olikin ihan sitä kuuluisaa perstuntumaa mukana... :wink:

Ahvenistolla tärkein komponentti hyvään kierrosaikaan on nahkapuvun sisällä... sieltä löytyy helposti minuutin kierrosaikaero samalla pyörällä.
totta, tosin tuossa tarinassa on kaksi "huippukuljettajaa" joista toinen ajaa tälläkinhetkellä SM-mitaleista....tai siis ajoi, eihän kisoja ole tälle vuodelle ennee suomen kamaralle buukattuna.

mutta siinä olet oikeassa että nahkakortonkin sisältä se vauhti löytyy...eikä edes pyörän tehoista vaan perinteisesti tuolla ahvenistolla on ajaneet 600 kuskit kovimpia aikoja....on siellä pari "turbo ärrää" koittanut saada jotakin aikaiseksi mutta jos pyörän tehoja ei saa katuun niin ei saa...
eli tästä päästäänkin painonhallintaan, saisko väyryseen hiilikuituiskareita :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
IMA-535
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: To 10.06.2010 19:40
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja IMA-535 »

Ite tilasin motonetistä ne kalliimmat iskarit eteen, oliko ne jotain 75€/kpl Iskareiden merkki on lucas ja ainaki vielä olen tyytyväinen. Noin 1kk ollu vasta alla tosin.
Lada 1200S -87
Peugeot 405 sri -89
Nissan bluebird 2.0 -87
Toyota corolla 1.3 -89
Ford mondeo 1.8 -98
Opel vectra 2.0dti -97
MB E200cdi -99
Volvo S80 2.4 -00
Badbenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 03.10.2009 22:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Badbenz »

Viime keväänä vaimon passattiin laitetttiin motonetin perusvaimentimet, nyt pitävät sellaista kitinää ettei mitään järkeä. Ihan surkeat.
- neliveto on ylivoimaa -
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Badbenz kirjoitti:Viime keväänä vaimon passattiin laitetttiin motonetin perusvaimentimet, nyt pitävät sellaista kitinää ettei mitään järkeä. Ihan surkeat.
olethan tarkistanut "kitinän" lähteen?.... :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Näissä iskariasioissa se on niin että tarvikkeilla ei tee hevon helvettiä. :twisted:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...taas on yksi osa autoon missä ei oikein kannata muutamien kymppien takia säästellä :wink: ...iskunvaimentimia kun ei vaihdeta joka huollossa :lol: ...noilla on tarkoitus ajaa perus autossa 6 numeroisia lukuja :twisted: ...niin ei oiken osu säästö oikeaan osaan :twisted:
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Badbenz kirjoitti:Viime keväänä vaimon passattiin laitetttiin motonetin perusvaimentimet, nyt pitävät sellaista kitinää ettei mitään järkeä. Ihan surkeat.
Oletko varma ettei tukivarret nitku? Tyyppivika nimittäin 1996-2005 malleissa.
Sori OT :oops:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Aapo.T kirjoitti:Näissä iskariasioissa se on niin että tarvikkeilla ei tee hevon helvettiä. :twisted:
Saako alkuperäisiä vielä kaupasta?
BTriker kirjoitti:
Badbenz kirjoitti:Viime keväänä vaimon passattiin laitetttiin motonetin perusvaimentimet, nyt pitävät sellaista kitinää ettei mitään järkeä. Ihan surkeat.
Oletko varma ettei tukivarret nitku? Tyyppivika nimittäin 1996-2005 malleissa.
Sori OT :oops:
Nimenomaan, eka vaihetaan tukivarret, sitte vasta muuta OT :oops:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin