w202 renkaanvaihto ja outo ääni takaa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti 12.10.2010 08:47
- Paikkakunta: Kuopio
w202 renkaanvaihto ja outo ääni takaa
Kiitokset hienosta palstasta. Olen siis uusi jäsen palstalla ja ostin ensimmäisen MB:n. Nyt koetan opetella sen huoltoa ja ylläpitoa.
Yksi ensimmäisistä ongelmista: Vaihdoin w202 200CDI -99 vehkeeseen talvirenkaat. Alla oli alumiinivanteet, jotka olivat kiinni minusta ei niin hyvin peltivanteille sopivilla pulteilla. Talvikumit ovat siis peltivanteilla. Vaihdon jälkeen lähdin liikkeelle ja kauhistuin kummia ääniä - rutinaa ja rätinää, poijjgnn ja päng - renkaiden pyöriessä kierroksen tai kaksi. Kokeilin sitten uudestaan, äänet vaihtuivat hankaavaan ääneen joka riippui nopeudesta. Ajattelin, että jarrulevyn ja suojapellin välissä on hiekkaa ja kiviä tai vanteen sisäpuolella olisi ollut jotain joka ottaa kiinni jarrulevyn suojapeltiin. Eli ajelin muutaman kilometrin. Tänä aamuna olin lähdössä hommiin niin sama homma, ihmeääniä.
Voiko väärät pyöränpultit olla syy (käsijärrukengät), ottaako ne johonkin kiinni. Mikä muu tässä nyt sitten voisi olla.
Kiitokset vastuksista ja kommenteista.
p.s. vaihdoin etulaakerin ja otin välivaiheista kuvia. Voisin väsätä siitä jonkinlaisen kuvallisen ohjeen, kun en sellaista täältä löytänyt... vai löytyykö ne jostain muualta.. Onkos sellaisia teillä ollut tapana tehdä ja koota jonnekkin?
Yksi ensimmäisistä ongelmista: Vaihdoin w202 200CDI -99 vehkeeseen talvirenkaat. Alla oli alumiinivanteet, jotka olivat kiinni minusta ei niin hyvin peltivanteille sopivilla pulteilla. Talvikumit ovat siis peltivanteilla. Vaihdon jälkeen lähdin liikkeelle ja kauhistuin kummia ääniä - rutinaa ja rätinää, poijjgnn ja päng - renkaiden pyöriessä kierroksen tai kaksi. Kokeilin sitten uudestaan, äänet vaihtuivat hankaavaan ääneen joka riippui nopeudesta. Ajattelin, että jarrulevyn ja suojapellin välissä on hiekkaa ja kiviä tai vanteen sisäpuolella olisi ollut jotain joka ottaa kiinni jarrulevyn suojapeltiin. Eli ajelin muutaman kilometrin. Tänä aamuna olin lähdössä hommiin niin sama homma, ihmeääniä.
Voiko väärät pyöränpultit olla syy (käsijärrukengät), ottaako ne johonkin kiinni. Mikä muu tässä nyt sitten voisi olla.
Kiitokset vastuksista ja kommenteista.
p.s. vaihdoin etulaakerin ja otin välivaiheista kuvia. Voisin väsätä siitä jonkinlaisen kuvallisen ohjeen, kun en sellaista täältä löytänyt... vai löytyykö ne jostain muualta.. Onkos sellaisia teillä ollut tapana tehdä ja koota jonnekkin?
Voi. Jos pultit ovat väärät ja liian pitkät suhteessa vanteisiin. Ylimenevä osa pulteista ulottuu tällöin seisontajarrujen sekaan.Jussipoika kirjoitti: Voiko väärät pyöränpultit olla syy (käsijärrukengät), ottaako ne johonkin kiinni.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: w202 renkaanvaihto ja outo ääni takaa
Kuten sanottua. Seisontajarrun osat ainakin jouset meni uusiksi.Jussipoika kirjoitti:Kiitokset hienosta palstasta. Olen siis uusi jäsen palstalla ja ostin ensimmäisen MB:n. Nyt koetan opetella sen huoltoa ja ylläpitoa.
Yksi ensimmäisistä ongelmista: Vaihdoin w202 200CDI -99 vehkeeseen talvirenkaat. Alla oli alumiinivanteet, jotka olivat kiinni minusta ei niin hyvin peltivanteille sopivilla pulteilla. Talvikumit ovat siis peltivanteilla. Vaihdon jälkeen lähdin liikkeelle ja kauhistuin kummia ääniä - rutinaa ja rätinää, poijjgnn ja päng - renkaiden pyöriessä kierroksen tai kaksi. Kokeilin sitten uudestaan, äänet vaihtuivat hankaavaan ääneen joka riippui nopeudesta. Ajattelin, että jarrulevyn ja suojapellin välissä on hiekkaa ja kiviä tai vanteen sisäpuolella olisi ollut jotain joka ottaa kiinni jarrulevyn suojapeltiin. Eli ajelin muutaman kilometrin. Tänä aamuna olin lähdössä hommiin niin sama homma, ihmeääniä.
Voiko väärät pyöränpultit olla syy (käsijärrukengät), ottaako ne johonkin kiinni. Mikä muu tässä nyt sitten voisi olla.
Kiitokset vastuksista ja kommenteista.
p.s. vaihdoin etulaakerin ja otin välivaiheista kuvia. Voisin väsätä siitä jonkinlaisen kuvallisen ohjeen, kun en sellaista täältä löytänyt... vai löytyykö ne jostain muualta.. Onkos sellaisia teillä ollut tapana tehdä ja koota jonnekkin?
Älä ajele ennenkuin on korjattu.
Voi olla että joudut ostamaan jouset, kengät, linkut siihen. Laadukkaana tarvikkeena em osat n. 50-60e
Pahimmillaan jousien reijät jarrulevyn lämpökilvessä revenneet. Kilven vaihto oikein tehtynä hieman aikaa vievä.
Viimeksi muokannut AK47, To 14.10.2010 12:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti 12.10.2010 08:47
- Paikkakunta: Kuopio
Niin, voi ne jouset olla "ehjät". Riippuu kuinka paljon on pultit niitä yltäneet murjomaan. Mutta tarkistamaan joutuu kyllä jokatapauksessa miltä siellä näyttää.Jussipoika kirjoitti:Voi perk***. No pitääpä sitten vaihtaa samalla jarruosat taakse. Kiitos kaikille!
Rengas pois. Satula irti. Levy pois. Tarkistus miltä seisontajarrun osat näyttää ja tarvittaessa osien vaihtoa. Samalla voisi tosiaan vaihtaa palat tai levyn jos näyttää kuluneelta. Levyt 220:seen lienee halvat 9mm levyt.
Parhaimmillaan ei tarvitse vaihtaa mitään

Itsellä oli seisontajarrussa eroa 45% kun säädin käsituntumalta. Liekkö tuohon mitään parempaa ohjetta kuin pari naksua poljinta alas niin pitää alkaa ottaa kenkien kiinni??? No, arviolta 2-3 naksua kiristin huonommalta puolelta, katsotaan seuraavassa katsastuksessa mihin on asettunut.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti 12.10.2010 08:47
- Paikkakunta: Kuopio
Kiitos neuvoista. Mistäs muuten kannattaa rengaspultteja ostaa Kuopion seudulta?AK47 kirjoitti:Niin, voi ne jouset olla "ehjät". Riippuu kuinka paljon on pultit niitä yltäneet murjomaan. Mutta tarkistamaan joutuu kyllä jokatapauksessa miltä siellä näyttää.Jussipoika kirjoitti:Voi perk***. No pitääpä sitten vaihtaa samalla jarruosat taakse. Kiitos kaikille!
Rengas pois. Satula irti. Levy pois. Tarkistus miltä seisontajarrun osat näyttää ja tarvittaessa osien vaihtoa. Samalla voisi tosiaan vaihtaa palat tai levyn jos näyttää kuluneelta. Levyt 220:seen lienee halvat 9mm levyt.
Parhaimmillaan ei tarvitse vaihtaa mitään
Itsellä oli seisontajarrussa eroa 45% kun säädin käsituntumalta. Liekkö tuohon mitään parempaa ohjetta kuin pari naksua poljinta alas niin pitää alkaa ottaa kenkien kiinni??? No, arviolta 2-3 naksua kiristin huonommalta puolelta, katsotaan seuraavassa katsastuksessa mihin on asettunut.

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti 12.10.2010 08:47
- Paikkakunta: Kuopio
Jiihaa, homma hoidettu. Olihan siellä ne jouset, joilla kengät kiinnitetään siihen suojapeltiin, kappaleina. Ei onneksi muuta.
Heh, multa rosvottiin yhdestä pultista euro..
Sitten vaan seuraavien ongelmien kimppuun:
-voimansiirrossa minusta jossain väljää
-nokka ylämäkeen käynnistysongelmia
-jäähytysveden merkkivalo palaa aina välillä
-laatikon ja perän öljyt vaihtoon
-polttoainetoiminen lisälämmitin ei ehkä toimi oikein, koska sen pakarista ei tule ehkäpä mitään/ei edes lämpiä
-termari vaihtoon (mistä sen 92`c termarin oikein löytää, KL:stäkö)
-starttaa hieman laiskasti, koetan onneani uusimalla akun...
Heh, multa rosvottiin yhdestä pultista euro..
Sitten vaan seuraavien ongelmien kimppuun:
-voimansiirrossa minusta jossain väljää
-nokka ylämäkeen käynnistysongelmia
-jäähytysveden merkkivalo palaa aina välillä
-laatikon ja perän öljyt vaihtoon
-polttoainetoiminen lisälämmitin ei ehkä toimi oikein, koska sen pakarista ei tule ehkäpä mitään/ei edes lämpiä
-termari vaihtoon (mistä sen 92`c termarin oikein löytää, KL:stäkö)
-starttaa hieman laiskasti, koetan onneani uusimalla akun...
Tässä vielä lisää vettä myllyyn. Mulla oli C180 -94 sedan ja taloon tuli C180 TA -99 ja vaihdoin renkaat tuosta vanhasta tohon uuteen, samoilla pulteilla, niin tossa uudessa ne pultit otti myös sinne jarrun osiin kiinni. Arvatkaa ihmettelinkö vähän perkeleesti tota juttua. Onneks en kerennyt ajaa autolla pitkästi tai kovaa. Ei onneks hajonnut mitään.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Itsellä 25 mm otti juuri ja juuri kiinni, kun vaihdoin jarrukengät ja levyt.
Alkuperäisillä osilla ei ottanut kiinni. Myös vaihdetut osat olivat KL-varaosien
mukaan alkuperäislaatua.
Täytyy tarkistaa, paljonko alkuperäiset pultit ja vanteet tekevät ylitystä,
kun vaihdan talvirenkaat.
Alkuperäisillä osilla ei ottanut kiinni. Myös vaihdetut osat olivat KL-varaosien
mukaan alkuperäislaatua.
Täytyy tarkistaa, paljonko alkuperäiset pultit ja vanteet tekevät ylitystä,
kun vaihdan talvirenkaat.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Vakiokamaa noi sun viat. Ylämäen käynistysongelmat johtuu dsl-suodattimen ympärillä olevien muoviputkien liittimien ja/tai niitten o-renkaitten ilmavuodosta. Löytyy juttua kun etsit.Jussipoika kirjoitti: -nokka ylämäkeen käynnistysongelmia
-jäähytysveden merkkivalo palaa aina välillä
-polttoainetoiminen lisälämmitin ei ehkä toimi oikein, koska sen pakarista ei tule ehkäpä mitään/ei edes lämpiä
Jäähd merkkivalo: pesurin säiliön anturi on sen kanssa sarjassa tms yhteen kytketty. Kato molemmat anturit (halpoja) ja niiten liitimet kuntoon, voi olla juotosvikaakin. Haulla lisää.
Webastosta voi olla kortti rikki. Niitä korjaa ammattitaidolla SERCAP huoltopalvelu rovaniemellä. Searchillä lisää...siitäkin
