W115 -72 Museointiprojekti
W115 -72 Museointiprojekti
Tuli hankittua tässä reilu kuukasi sitten w115 mallinen projekti vaikka olin sekä vaimolle ett itselleni luvannut että ei ainakaan tällä hetkellä uusia projektejä kun niitä on jo jonkin verran (2xDavidbrown 850 -63, Austin Mini Countryvan -63, Jupiter(mopo) -63, avoputtari wikströmin koneella y.m. No ihan sama, auto oli seissyt melkein 15 vuotta katon alla mutta oli suhteellisen tervepeltinen ja lähti kyllä käyntiin heti. En tarvinnut muuta tehdä kuin jarruremontti ennen katsastusta eikä ollut ongelmia, pikkasen (tai oikeastaan aika paljonkin) tuli öljysavua alussa mutta luultavasti öljyrenkaat oli vain ottanut kiinni kun oli niin kauan seissyt, ongelma nimittäin ratkesi ajamalla!
Täytyy sanoa että aika kiva kokemus on tähän asti ollut, vähän on eri maailma kuin nuo minit mitä olen ennen harrastanut..
Nyt olen irroittanut kaikki kromilistat, lukot y.m. ja ajoin eilen auton maalaamoon. Tilasin jo MBClassics:ilta oven ja takakontin kumilistat ja pian saa tehdä toisenkin tilauksen mutta ajattelin ensiksi katsoa mitä mahdollisesti löytäisin Suomesta.
Eli tässä toivelistani:
- takakontin matto
- etu- ja takaruudun kumilistat
- vaidekepin mansetti
- peilit (kuuluuko olla molemmilla sivuilla vai riittäisikö että on kuskin puolella?)
- pissapojan säiliö
- turvavyöt taakse (kun on kolme lasta olisi varmaan hyvä laittaa)
- oikean takaoven pahvi, beige tai vaaleanruskea en tiedä mikä sen värin oikea nimi nyt onkaan (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 500wt_1095)
- ikkunaveivin päällystetty suoja 2 kpl ja sama väri kun edellinen
- blaupunktin suojalevy (ostin Ruotsista radion mutta suojalevy on halki ja pala puuttuu, http://www.tradera.com/item.mvc/viewite ... =119561569)
Laitan kuvia myöhemmin kun olen ollut huono kuvaamaan mutta myyjä kuvasi kun vein auton pihalta että varmasti siltä saan.
Täytyy sanoa että aika kiva kokemus on tähän asti ollut, vähän on eri maailma kuin nuo minit mitä olen ennen harrastanut..
Nyt olen irroittanut kaikki kromilistat, lukot y.m. ja ajoin eilen auton maalaamoon. Tilasin jo MBClassics:ilta oven ja takakontin kumilistat ja pian saa tehdä toisenkin tilauksen mutta ajattelin ensiksi katsoa mitä mahdollisesti löytäisin Suomesta.
Eli tässä toivelistani:
- takakontin matto
- etu- ja takaruudun kumilistat
- vaidekepin mansetti
- peilit (kuuluuko olla molemmilla sivuilla vai riittäisikö että on kuskin puolella?)
- pissapojan säiliö
- turvavyöt taakse (kun on kolme lasta olisi varmaan hyvä laittaa)
- oikean takaoven pahvi, beige tai vaaleanruskea en tiedä mikä sen värin oikea nimi nyt onkaan (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 500wt_1095)
- ikkunaveivin päällystetty suoja 2 kpl ja sama väri kun edellinen
- blaupunktin suojalevy (ostin Ruotsista radion mutta suojalevy on halki ja pala puuttuu, http://www.tradera.com/item.mvc/viewite ... =119561569)
Laitan kuvia myöhemmin kun olen ollut huono kuvaamaan mutta myyjä kuvasi kun vein auton pihalta että varmasti siltä saan.
Jo, auto on kyllä parempi kun miltä näyttää kuvissa. Ei ollenkaan hitsattavaa ja pohja ja tekniikka on hyvässä kunnossa. Edellinen omistaja oli 15 vuotta sitten aloittanut pintaruosteen fiksaus ja pakklaus ja sen takia näyttää vähän häjyltä
Kävin tänään Närpiöstä hakemassa puretun auton osat, Vito on lattiasta kattoon täynnä osia joten voi olla että laitan osa myyntiin..tietysti sisustus oli vääränvärinen..laitan kasasta kuva huomenna.
Kävin tänään Närpiöstä hakemassa puretun auton osat, Vito on lattiasta kattoon täynnä osia joten voi olla että laitan osa myyntiin..tietysti sisustus oli vääränvärinen..laitan kasasta kuva huomenna.
mabjork kirjoitti: Kävin tänään Närpiöstä hakemassa puretun auton osat, Vito on lattiasta kattoon täynnä osia joten voi olla että laitan osa myyntiin..tietysti sisustus oli vääränvärinen..laitan kasasta kuva huomenna.
Tässä kuva varaosakasasta
Jos joku tarvitsee voisin ainakin myydä seuraavat osat:
- vetokoukku
- takaluukku
- konepelti
- ovet
- kojelauta (ruskea)
- takapenkki
- ym.
Kysy rohkeasti jos tarvitset jotain!
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2811
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Etu- ja takaruudun tiiviste
Pitäisi pikkuhiljaa tilata Saksasta etu- ja takaruudun tivisteet mutta ajattelin ensiksi täältä kysyä jos vaikka löytyisi jollakin ylimääräiset tai tietoa jos saa järkevään hintaan Suomesta. Saksassa maksaa 55 €/kpl ja rahti on noin 20 €.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2811
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Etu- ja takaruudun tiiviste
Mulla on kaks uutta takalasin tiivistettä. Toisen tarvitsen itse, toisen saat hintaan 35 € plus Matkahuollon rahtipussy..mabjork kirjoitti:Pitäisi pikkuhiljaa tilata Saksasta etu- ja takaruudun tivisteet mutta ajattelin ensiksi täältä kysyä jos vaikka löytyisi jollakin ylimääräiset
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: Etu- ja takaruudun tiiviste
Petteri Kivimäki kirjoitti:Mulla on kaks uutta takalasin tiivistettä. Toisen tarvitsen itse, toisen saat hintaan 35 € plus Matkahuollon rahtipussy..mabjork kirjoitti:Pitäisi pikkuhiljaa tilata Saksasta etu- ja takaruudun tivisteet mutta ajattelin ensiksi täältä kysyä jos vaikka löytyisi jollakin ylimääräiset
Oletko saanut viestini? Jos tiiviste ei ole ihan huonolaatuinen voisin sen kyllä ostaa.
Laitko YV:nä puhelinnumerosi niin otan yhteyttä.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Vaikka onkin OT, niin erittäin relevantti kommentti. Painopisteen ollessa tuolla trailerin perässä yhdistelmä päätyy yllättävän herkästi pellolle.tango kirjoitti:Noin symboolisestikkin, eikö olis mukavampaa jos auto olisi toisinpäin tuola kärryssä? Vähän tieten OT:tä Sorry.
Siinä ei edes vetoauton paino juuri auta.
Terveisin
Tero
Tero
ja pöh... juuri noin toin tuon oman 200E:n viimeksi eteläsuomesta ja oli paljon parempi hinata, kuin edellisenä viikonloppuna haetun scorpion kanssa, joka oli nokka menosuuntaan... vaikka ei se niin kauheasti tunnu vaikuttavan kuinka päin auto on trailerilla, kun aika 50/50 näissä se painopiste kuitenkin on... 20 cm siirto trailerilla kompensoi sitten ne pikku painopiste erot... työmaan sprintteriin ainakin aion seuraavaksi lastata autot noin päin, jos sillä joudun vielä joskus jotain romuja hakemaan, siinä on niin suuri peräylitys ducatoon verrattuna (spintterin koukku on yli 40 cm kauempana taka-akselista, kuin ducatossa), että on todella V-mäinen ajaa, jos aisapaino on yli 50 kg...dieselflosse kirjoitti:Vaikka onkin OT, niin erittäin relevantti kommentti. Painopisteen ollessa tuolla trailerin perässä yhdistelmä päätyy yllättävän herkästi pellolle.tango kirjoitti:Noin symboolisestikkin, eikö olis mukavampaa jos auto olisi toisinpäin tuola kärryssä? Vähän tieten OT:tä Sorry.
Siinä ei edes vetoauton paino juuri auta.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W115 -72 Museointiprojekti
Noniin - sain viime viikolla auton kotiin maalaamosta (vain 6 kk myöhässä..). Pikkasen olen jo ruvennut osia kiinnittämään mutta vielä joudun Saksasta tilauksen tekemään, ainakin sivulasien kangaspäällystetyt ura-listat täytyy vielä uusia.
Sitten tuli myös vastaan pieni ongelma - miten ihmeessä saan etuovien kumilistat kiinni etureunassa? Eli siellähän on se metallikistko missä on kuusi reikää mihin tulee tulpat, eli teoriassa helppo homma mutta on todellisuudessa aika vaikeeta saada edes sen kiskon oikeaan kohtaan ja sitten pitäisi vielä saada voimalla painettu tulpat riittävän syvälle. Osaako joku antaa hyviä neuvoja auttaisiko jos kumilistan lämmittäisi että olisi pikkasen pehmeämpi?
Laitan kuvia projektista tässä joku ilta.
Sitten tuli myös vastaan pieni ongelma - miten ihmeessä saan etuovien kumilistat kiinni etureunassa? Eli siellähän on se metallikistko missä on kuusi reikää mihin tulee tulpat, eli teoriassa helppo homma mutta on todellisuudessa aika vaikeeta saada edes sen kiskon oikeaan kohtaan ja sitten pitäisi vielä saada voimalla painettu tulpat riittävän syvälle. Osaako joku antaa hyviä neuvoja auttaisiko jos kumilistan lämmittäisi että olisi pikkasen pehmeämpi?
Laitan kuvia projektista tässä joku ilta.
Re: W115 -72 Museointiprojekti
Hiljaa hyvä tulee.
Niiden nastojen takaisin laittaminen on voimasuoritus.
Näköjään huohottelee mukavasti toi sun kone tuossa autossa, ainakin kuvien perusteella. Tullaan kuukauden sisään Vaasaan, ostapa multa vaihtokone. Se on oikeasti hyvä.
Niiden nastojen takaisin laittaminen on voimasuoritus.
Näköjään huohottelee mukavasti toi sun kone tuossa autossa, ainakin kuvien perusteella. Tullaan kuukauden sisään Vaasaan, ostapa multa vaihtokone. Se on oikeasti hyvä.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: W115 -72 Museointiprojekti
Projekti on ollut jonkun aikaa tauolla mutta nyt olen pikkuhiljaa ruvennut taas vaimon iloksi viettää aikaa autotallissa.
Re: W115 -72 Museointiprojekti
Asensin tänään kuskinoven ikkunan ja tuli taas vähän tänka på.. Mulla on uudet listat saksasta ja muuten ok mutta alareunan "karvaiset" listat ovat ohuemmat kuin alkuperäiset ja siihen jää rako sekä ulko- että sisäpuolella.
Joudunko käyttää vanhat huonot vai onko jollakin fiksuja neuvoja mitä kannattaisi tehdä?
Joudunko käyttää vanhat huonot vai onko jollakin fiksuja neuvoja mitä kannattaisi tehdä?
Re: W115 -72 Museointiprojekti
Ootko tilannu väärää listaa sitten?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: W115 -72 Museointiprojekti
MB classicilta olen tilannut ja kulemma ei ole muita malleja markkinoilla kun nämä ohuemmat... Vanha on 8-9 mm paksu ja uusi vain noin 6 mm.
Re: W115 -72 Museointiprojekti
Joko on museorekisterissä?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W115 -72 Museointiprojekti
Projekti on vähän venähtänyt..tuolla se autotallissa odottaa.. Lähinnä listoja ja takaruudut enää laittamatta ja sitten takakontti.
Re: W115 -72 Museointiprojekti
Ei ole vielä ihan museokunnossa mutta liikenteessa kuintenkin:)
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: W115 -72 Museointiprojekti
Hienolta näyttää! Ja hienoa myös, että näyttää tulevan hyvinkin valmista venähtämisestä huolimatta, ettei käynyt vanhanaikaista Lisää kuvia katselisi kyllä.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98