w124 mittariston taustavalon vaihto
w124 mittariston taustavalon vaihto
Hei!
W124:ssä ei pala mittariston taustavalo, eli esimerkiksi nopeusmittaria ei pimeällä näe. Osa muista taustavaloista taas toimii, niin luulisin että polttimo olisi palanut.
Olen juuri saanut mittariston vedettyä paikoiltaan, mutta en tiedä missä kohtaa mittaristoa taustavalo sijaitsee. liittimiä ja johtoja on vaan minulle liikaa.
Voisiko joku neuvoa? Tai jos olisi linkkiä johonkin sivulle missä mittariston liittimet olisi nimetty, että ne osaa laittaa takaisin, niin olisi vielä parempi.
W124:ssä ei pala mittariston taustavalo, eli esimerkiksi nopeusmittaria ei pimeällä näe. Osa muista taustavaloista taas toimii, niin luulisin että polttimo olisi palanut.
Olen juuri saanut mittariston vedettyä paikoiltaan, mutta en tiedä missä kohtaa mittaristoa taustavalo sijaitsee. liittimiä ja johtoja on vaan minulle liikaa.
Voisiko joku neuvoa? Tai jos olisi linkkiä johonkin sivulle missä mittariston liittimet olisi nimetty, että ne osaa laittaa takaisin, niin olisi vielä parempi.
w124 230te '89
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Sen verran että mittariston pistokkeet ei mene väärinpäin paikoilleen.
Kaikki on eri sorttia.
Et kun mittarinvaijerin saat pois niin sen jälkeen se polttimon vaihto on jo helpompaa.
T10 kannalla muistaakseen ne valaistuksen polttimot ovat ja niitä on vain se kaksi.
Ja ne on siellä takatausta paneelissa kierrettäviä kantoja eli aika iisi homma.
Kaikki on eri sorttia.
Et kun mittarinvaijerin saat pois niin sen jälkeen se polttimon vaihto on jo helpompaa.
T10 kannalla muistaakseen ne valaistuksen polttimot ovat ja niitä on vain se kaksi.
Ja ne on siellä takatausta paneelissa kierrettäviä kantoja eli aika iisi homma.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tänään hain motonetistä uudet taustavalon polttimot. Paketissa lukee Osram, W3W, 12V ja 3W. Muista polttimoista en tiedä, kun ne ovat mulla kunnossa. Mittaristo on tosin vielä irti, joten saisin niistä infoa, jos tarvitsee.
Jaa siis ne johdot on jo valmiiksi numeroitu... Helpottaa huomattavasti. Juuri noiden kellon/kierroslukumittarin alla olevien lamppujen järjestys se mietityttikin, kun muistaakseni otin neljä pois, mutta hetken päästä huomasin että sopivia paikkoja onkin viisi.
Jaa siis ne johdot on jo valmiiksi numeroitu... Helpottaa huomattavasti. Juuri noiden kellon/kierroslukumittarin alla olevien lamppujen järjestys se mietityttikin, kun muistaakseni otin neljä pois, mutta hetken päästä huomasin että sopivia paikkoja onkin viisi.
w124 230te '89
Vielä samasta aiheesta kyselen.
Onko nopeusmittarin vaijerin kiinnittämiseen helppoa tapaa? Olen irrottanut vaijerin klipsistä ohjauspyörän alta ja toistaiseksi olen yrittänyt kojelaudan ja mittariston välistä sitä sormin pyöritellä kiinni. Samalla tapaa sain sen kyllä irti, mutta nyt holkki tuntuu olevan väistämättä n tuuman liian kaukana.
Tuolta löytyy aika tarkat ohjeet mittariston irroitukseen http://www.peachparts.com/Wikka/W124InstCluster .
Onko nopeusmittarin vaijerin kiinnittämiseen helppoa tapaa? Olen irrottanut vaijerin klipsistä ohjauspyörän alta ja toistaiseksi olen yrittänyt kojelaudan ja mittariston välistä sitä sormin pyöritellä kiinni. Samalla tapaa sain sen kyllä irti, mutta nyt holkki tuntuu olevan väistämättä n tuuman liian kaukana.
Tuolta löytyy aika tarkat ohjeet mittariston irroitukseen http://www.peachparts.com/Wikka/W124InstCluster .
Viimeksi muokannut Tetroxide, Ke 11.08.2010 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w124 230te '89
vaihteiston päästä irrottamalla ja poistamalla kaikki nippusiteet matkalta, saa lisää löysääTetroxide kirjoitti:Vielä samasta aiheesta kyselen.
Onko nopeusmittarin vaijerin kiinnittämiseen helppoa tapaa? Olen irrottanut vaijerin klipsistä ohjauspyörän alta ja toistaiseksi olen yrittänyt kojelaudan ja mittariston välistä sitä sormin pyöritellä kiinni. Samalla tapaa sain sen kyllä irti, mutta nyt holkki tuntuu olevan väistämättä n tuuman liian kaukana.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Nyt on mittaristo paikallaan, kaikki mittarit toimii ja ne taustavalotkin palavat.
Mittarin ja kojelaudan välistä kurottamalla ei vaijerin ja vastakappaleen kierteet osunu millään kohalleen, tilaa oli vaan liian vähän.
Onnistu silleen, että otti jalkatilasta potkupahvin pois ja kurotti polkimien luota kojelaudan läpi mittarille, ja mittari paikalleen, niin silloin yletti ja oli oikeassa kulmassa.
Auttaa tosi paljon, jos saa jonkun auttamaan tossa mittariston takaisin laittamisessa.
Hyvä muuten kun täältä sai neuvoja, kiitos. Meni kaikki johdot ja merkkivalot paikalleen kerralla.
Mittarin ja kojelaudan välistä kurottamalla ei vaijerin ja vastakappaleen kierteet osunu millään kohalleen, tilaa oli vaan liian vähän.
Onnistu silleen, että otti jalkatilasta potkupahvin pois ja kurotti polkimien luota kojelaudan läpi mittarille, ja mittari paikalleen, niin silloin yletti ja oli oikeassa kulmassa.
Auttaa tosi paljon, jos saa jonkun auttamaan tossa mittariston takaisin laittamisessa.
Hyvä muuten kun täältä sai neuvoja, kiitos. Meni kaikki johdot ja merkkivalot paikalleen kerralla.
w124 230te '89
Tässä muutama vinkki W124 mittariremppoihin:Tetroxide kirjoitti:Nyt on mittaristo paikallaan, kaikki mittarit toimii ja ne taustavalotkin palavat.
Mittarin ja kojelaudan välistä kurottamalla ei vaijerin ja vastakappaleen kierteet osunu millään kohalleen, tilaa oli vaan liian vähän.
Onnistu silleen, että otti jalkatilasta potkupahvin pois ja kurotti polkimien luota kojelaudan läpi mittarille, ja mittari paikalleen, niin silloin yletti ja oli oikeassa kulmassa.
Auttaa tosi paljon, jos saa jonkun auttamaan tossa mittariston takaisin laittamisessa.
Hyvä muuten kun täältä sai neuvoja, kiitos. Meni kaikki johdot ja merkkivalot paikalleen kerralla.
1. Älkää laittako liian tehokkaita mittarivalopolttimoita - valoa ohjaavat prismapinnat ovat lähellä polttimoita ja kun ne alkavat sulaa, hajoavat polttimot ja ja samoin ne prismapinnat tuhoutuvat - eivät sitten johda valoa mittareille - joutuu sitten vaihtamaan koko mittarin kehykset tai vaihtamaan ne prismamuovit.
2. Nopeusmittarin vaijeri kantsii aina irrottaa alapäästään. saa tarpeeksi löysiä ja mittariston irrotus ja takaisinlaitto sujuu ilman suurempia taisteluja eikä tarvita lasten sormia.
3. Sipaiskaa ohuesti silikonirasvaa (spray on liian ohutta) mittariston kumikiinnikkeisiin (2 ylä ja 2 alapuolella) niin mittaristo lähtee seuraavalla kerralla melken kynsillä vetämällä irti.
Sedan124
Ja jos mittaristo tuntuu istuvan tiukassa niin tyrkkii "japaninlastat" mittariston ja kojelaudan väliseen rakoon. Alapuolelle kaksi, yhdistelmä- sekä kierroslukumittarin/kellon alapuolelle, yläpuolella yksi keskelle ja molemmin puolin mittaristoa vinoillesivuille ja kas mittaristo lähes pompsahtaa irti.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma 06.09.2010 18:25
Mikä tuo japaninlasta on ?sompio kirjoitti:Ja jos mittaristo tuntuu istuvan tiukassa niin tyrkkii "japaninlastat" mittariston ja kojelaudan väliseen rakoon. Alapuolelle kaksi, yhdistelmä- sekä kierroslukumittarin/kellon alapuolelle, yläpuolella yksi keskelle ja molemmin puolin mittaristoa vinoillesivuille ja kas mittaristo lähes pompsahtaa irti.
Mulla on mittaristo tosi kovassa. On joutunut vääntämään ruuvimeisseleillä ja milloin milläkin, että on saanu irti. Tahtoo jäädä jälkiä.
Sain mittariston irti ja kummatkin taustavalon lamput olivat palaneet.. Millä kannalla nuo polttimot on?

Ja mikä tuo kuvassa oleva johto on? Toinen samanlainen johto toiselta puolelta mittaristoa menee takalasin lämmittimen liittimeen mutta tämä toinen oli irti enkä löytänyt paikkaa sille, joten tietääkö joku mihin tuo pitää kytkeä?

Ja mikä tuo kuvassa oleva johto on? Toinen samanlainen johto toiselta puolelta mittaristoa menee takalasin lämmittimen liittimeen mutta tämä toinen oli irti enkä löytänyt paikkaa sille, joten tietääkö joku mihin tuo pitää kytkeä?
Johto ?
Se ei ole johto vaan se on valokaapeli eli niinsanottu valokuitu
se ottaa mittariston taustavalosta valon ko.kytkimelle... eli toinen pää mittaristoon ja toinen pää kiinni siihen kytkimeen
ja se on hänessä ! 



There's No Benz Like Oldschool Benz
| W201 190E | S124 230TE | W202 C180 | S124 E220 |
| W201 190E | S124 230TE | W202 C180 | S124 E220 |
Mitään järkeä EI ole ottaa mittarin vaijeria alapuolelta irti. Saatikka syytä.
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...