Junnu kirjoitti:150 kuutiomilliä / 1400 kierrosta jos oikein ymmärsin....
ELI:
107 ja risat kuutiomilliä / 1000 kierrosta...
Onko tuo nyt sitten paljon
Syöttömäärä ei ole tähä saakka ollut mitenkään verrannollinen kierrosmäärään vaan se ilmoitetaan syöttömääränä kuutiosentteinä tuhatta työtahtia kohti.
Mitä suurempi kierrosluku sitä lyhyempi ruiskutusaika mutta ruiskutusmäärä pitäisi pysyä vakiona
Esim mulla se sama syöttömäärä toteutuu kierroksista riippumati. Muutoin kone antaisi vakiotehon riippumatta kierroksista.
Eihän tuo paineventtiilin modifointi mikään ihmejuttu ole, helposti lisääntyy ruokamäärä kun paineen alennuskauluksen viilaa pois. Ongelmana vaan että kun venttiili sulkeutuessaan ei ime putkesta pientä määrää ainetta pois niin suutinkaan ei sulkeudu kunnolla, eli tahtuu hieman tiputtaa joka ruiskauksen lopuksi. Se taas aiheuttaa ainakin savutusta ja pahimmillaa erinäisiä tuhoja moottorille. lisäksi isoilla kierroksilla ruiskutus määrä tuppaa pienentymään vaikka säätötanko pysyiskin paikoillaan, mynä taitaa ilmoittaa rusikutusmäärät huomattavasti isoimmilta kierroksilta veikkaisin jotain luokkaa 2500. (eli 5000 koneelta). Sen verran olen pumppuja omin käsin rakentanu ja penkissä ajanu (pääasia kyllä jakajia) että en kyllä paineventtiilejä muokkaamalla lisäisi ruiskutus määrää, kuin aivan viimeisenä hätäkeinona laitteeseen jonka ei tartte käydä joutokäyntiä ja alakierros toimivuudella ei ole väliä.
ei voi paljoa pisteitä tualle ruattin systeemille antaa. On tullut jonninverran takuttua tuollaisen pumpun kans että saa edes katsastettua, ja että kehtaa ajaa edes tasakaasulla liikenteessä...
serkeillä näyttää olevan optioita tuonne hurrien suuntaan...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
ei oo mitää optioita. ottaa vaa päähä ku joutuu kattomaa tommoset videot ruottiks eikä suomeks. mielummi kattosin suomeks ku osaaminen on selvästi parempaa tääl. mutta kun tarjonta on nolla, ni se o tyydyttävä hurrien tekemään materiaaliin.
ja kuten sanottua mähä en näistä tiiä paskaakaan joten se mitä mulle netissä näytetään kuvina, muistuu mieleen parhaiten. Suomessa spesialistit lähinnä kaivelee omia napojaan ja ei paljoa saavutuksistaan muille muistuttele.
Junnu kirjoitti:150 kuutiomilliä / 1400 kierrosta jos oikein ymmärsin....
ELI:
107 ja risat kuutiomilliä / 1000 kierrosta...
Onko tuo nyt sitten paljon
Syöttömäärä ei ole tähä saakka ollut mitenkään verrannollinen kierrosmäärään vaan se ilmoitetaan syöttömääränä kuutiosentteinä tuhatta työtahtia kohti....
Mitenniin syöttömäärä ei ole verrannollinen kierrosmäärään? Minun mielestäni on.
Minun mielestä myös työtahtien lukumäärä on verrannollinen pumpun kierrosmäärään.
Tarkotin siis kierrosmäärää pumpulla. En kierroslukua.
Ja kierrosluvusta tuossa videolla puhuu. Huonosti tuli se töissä katottu
serkeille: ?
no mikä ongelma on ostaa pumppu kotimaasta kun se todistettavasti toimii ja on autojen penkitys papereita/videoita ollut näytillä jo moneen kertaan.
vai onko se perus juttu että kattoa jostain ja sitte yrittää teherä itte joka kuitenkaa mee kohtuurella...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
emmä aijo mitää traktorin moottoria autoon laittaa. Mutta kyl se tekniikka silti kiinnostaa. Paremmin ne voisi olla esillä.
mulle esim. aina ollu tää dieselhomma vähä hepreaa mutta tämän yhen videon kattomalla tajusin paljo paremmin miten se vehje toimii. Liitettynä tämän topicin Junnun ja Veskolan tekstit videon liitteeksi. Aikasemmin ei olisi nämä em. tekstit avautunut ollenkaan.
se ei mua tai ketään muutakaan tietämätöntä auta yhtään että "ei voi paljoa pisteitä tualle ruattin systeemille antaa. On tullut jonninverran takuttua tuollaisen pumpun kans".
Ja mun veikkaus on se että moni nimenomaan osaa katsomalla tehä paremmin kuin pelkästään lyömällä muutaman tonnin tiskiin ja ostamalla esim. "pumpun" ja alkaa siitä sitten itekseen pähkäilemään.
Toiset ei edes ole alaan mitenkään koulutettuja niin se o käytännös ainoa tapa oppia. Siks olis kiva jos olisi enemmän kuvallista materiaalia tarjolla kotimaan kielellä.
jeemu kirjoitti:Mikä tosta Ruottalaisten videosta tekee niin hienon? Pyöritetää pumppua penkis ja tikitaalit vilikkuu? Vai se että 6mm elementillä sai 150 ulos?
Ei tota kerkee ruikata pyttyy tarpeeks ajoisa jotenka teholline syöttö käytännös paljo pienempi, eli 7mm 150 pumpulla saapi enemmä voimaa.
no se että ruottalaasekki o saanu ees vähä vakioo paremman tehtyä. ja viel viteoo nettiii
Sergey kirjoitti:
jeemun videoita on ruottalaisetki ihmetelly eikä edes usko että ne lukemat o totta
Jos tuon jeemun masiinan ois vieny ruottalaisten penkkiin, siellä ois varmaan ollu vieläkin isommat numerot, on se sen verran pessimistipenkki tuo kalajoen penkki
toihan just tota perus ruottalais juttua että ku joku ruottin poika keksii pitkän funtsailun suunnittelun tuloksena pyörän uuestaan ni sit on koko kaikki sekasin että miten ihmeessä tommonen on lainkaan mahdollista!
sil ei oo välii keksitäänkö se pyörä ekan vai viidennen kerran. se joka siitä viihteellisesti tuo julki, saa pointsit.
Täs asiassa o hyvä esimerkki maailman ensimäinen moottoroitu lento.
Gustav Albin Weisskopf rakensi koneen ja lensi 3v aikasemmin kuin Wrightin veljekset, mutta wright näytti sen VIDEOLLA maailmalle! Wrightit kävi jopa kustaavin pajalla usein vierailulla ja saivat lento-opetusta siltä.
Mutta Gustav-poika oli vaatimaton eikä kertonu siitä kenellekään, ja tuloksen kaikki tuntee.
Viimeksi muokannut Sergey, Su 17.10.2010 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
suomessahan homma on aina mennyt niin, että jos jotain "keksii" tai tietää, niin ei vahingossakaan sanota sitä muille tai anneta ainakaan vinkkiä... ruotsissa ja muissa sivistyneimmissä maissa taas ainakin autoharrastajat tuntuu jakavan tietoa paljoa avokätisemmin...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."