6mm elementit kunniaan

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

6mm elementit kunniaan

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Tarvitaanko 7mm:siä kun 6mm:llä saadaan ulos noinkin paljon syöttöä kuin 150.
Sitä en tiedä miten se sitten toimii autossa. :?:
Mielenkiintoista :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=SrXY6fYnmBU
A170cdi-00 1999-
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Taas ne ruottalaiset vie meitä! :oops:
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

toi o se suomalaisten ja ruottalaisten ero. ruottalaiset näyttää miten homma tapahtuu julkisesti ja suomessa se o salatiedettä ;)

tämmöisen viihdearvo on kova vaikka esim. minä en tajua koko hommasta yhtää mitää.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Empä perehtyny koneen lukemiin sen kummemmin mutta mikähän lie ruiskutusaika...

Taitaapa venyä turhan pitkäksi...

Ei se sopan määrä kaikkea kerro. :wink:
Avatar
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ma 10.11.2003 21:30
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Junnu »

150 kuutiomilliä / 1400 kierrosta jos oikein ymmärsin....
ELI:
107 ja risat kuutiomilliä / 1000 kierrosta...
Onko tuo nyt sitten paljon :roll:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mika.T kirjoitti:Empä perehtyny koneen lukemiin sen kummemmin mutta mikähän lie ruiskutusaika...

Taitaapa venyä turhan pitkäksi...

Ei se sopan määrä kaikkea kerro. :wink:
Kunnon proot suomesta voiski tommosia videoita tehä kunnollisista vehkeistä... ei oo näkyny. Hyvä että kirjottelevat ylipäätään yhtään mitään.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Joo Suomessa on tää salailu yhteiskunta, kaikkia holhotana ja kaikki salataan , ei voi ymmärtää :roll:
Noh onneksi ruottalaiset näyttää miten homma toimii
:)
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Junnu kirjoitti:150 kuutiomilliä / 1400 kierrosta jos oikein ymmärsin....
ELI:
107 ja risat kuutiomilliä / 1000 kierrosta...
Onko tuo nyt sitten paljon :roll:
Syöttömäärä ei ole tähä saakka ollut mitenkään verrannollinen kierrosmäärään vaan se ilmoitetaan syöttömääränä kuutiosentteinä tuhatta työtahtia kohti.

Mitä suurempi kierrosluku sitä lyhyempi ruiskutusaika mutta ruiskutusmäärä pitäisi pysyä vakiona

Esim mulla se sama syöttömäärä toteutuu kierroksista riippumati. Muutoin kone antaisi vakiotehon riippumatta kierroksista.


:roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no onko tuo siis jotenkin erikoinen mikä videolla esiintyy?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Eihän tuo paineventtiilin modifointi mikään ihmejuttu ole, helposti lisääntyy ruokamäärä kun paineen alennuskauluksen viilaa pois. Ongelmana vaan että kun venttiili sulkeutuessaan ei ime putkesta pientä määrää ainetta pois niin suutinkaan ei sulkeudu kunnolla, eli tahtuu hieman tiputtaa joka ruiskauksen lopuksi. Se taas aiheuttaa ainakin savutusta ja pahimmillaa erinäisiä tuhoja moottorille. lisäksi isoilla kierroksilla ruiskutus määrä tuppaa pienentymään vaikka säätötanko pysyiskin paikoillaan, mynä taitaa ilmoittaa rusikutusmäärät huomattavasti isoimmilta kierroksilta veikkaisin jotain luokkaa 2500. (eli 5000 koneelta). Sen verran olen pumppuja omin käsin rakentanu ja penkissä ajanu (pääasia kyllä jakajia) että en kyllä paineventtiilejä muokkaamalla lisäisi ruiskutus määrää, kuin aivan viimeisenä hätäkeinona laitteeseen jonka ei tartte käydä joutokäyntiä ja alakierros toimivuudella ei ole väliä.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

ei voi paljoa pisteitä tualle ruattin systeemille antaa. On tullut jonninverran takuttua tuollaisen pumpun kans että saa edes katsastettua, ja että kehtaa ajaa edes tasakaasulla liikenteessä...

serkeillä näyttää olevan optioita tuonne hurrien suuntaan...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei oo mitää optioita. ottaa vaa päähä ku joutuu kattomaa tommoset videot ruottiks eikä suomeks. mielummi kattosin suomeks ku osaaminen on selvästi parempaa tääl. mutta kun tarjonta on nolla, ni se o tyydyttävä hurrien tekemään materiaaliin.

ja kuten sanottua mähä en näistä tiiä paskaakaan joten se mitä mulle netissä näytetään kuvina, muistuu mieleen parhaiten. Suomessa spesialistit lähinnä kaivelee omia napojaan ja ei paljoa saavutuksistaan muille muistuttele.

mulle puhtaasti viihdettä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ma 10.11.2003 21:30
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Junnu »

veskola kirjoitti:
Junnu kirjoitti:150 kuutiomilliä / 1400 kierrosta jos oikein ymmärsin....
ELI:
107 ja risat kuutiomilliä / 1000 kierrosta...
Onko tuo nyt sitten paljon :roll:
Syöttömäärä ei ole tähä saakka ollut mitenkään verrannollinen kierrosmäärään vaan se ilmoitetaan syöttömääränä kuutiosentteinä tuhatta työtahtia kohti....


:roll:
Mitenniin syöttömäärä ei ole verrannollinen kierrosmäärään? Minun mielestäni on.
Minun mielestä myös työtahtien lukumäärä on verrannollinen pumpun kierrosmäärään.

Tarkotin siis kierrosmäärää pumpulla. En kierroslukua. :oops:

Ja kierrosluvusta tuossa videolla puhuu. Huonosti tuli se töissä katottu :oops: :oops: :oops:
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

serkeille: ?
no mikä ongelma on ostaa pumppu kotimaasta kun se todistettavasti toimii ja on autojen penkitys papereita/videoita ollut näytillä jo moneen kertaan.

vai onko se perus juttu että kattoa jostain ja sitte yrittää teherä itte joka kuitenkaa mee kohtuurella...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Junnu kirjoitti:Mitenniin syöttömäärä ei ole verrannollinen kierrosmäärään?
No tietysti on juu eli jos kierrätetään 100 000 kierrosta niin on hemmetin iso syöttömäärä...mutta so what ?

Minua kiinnostaa vain yhteen työtahtiin ruiskutettava syöttömäärä eli vääntömomentti. Ei se miten paljon kone tekee työtä vuorokauden aikana
:lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

emmä aijo mitää traktorin moottoria autoon laittaa. Mutta kyl se tekniikka silti kiinnostaa. Paremmin ne voisi olla esillä.

mulle esim. aina ollu tää dieselhomma vähä hepreaa mutta tämän yhen videon kattomalla tajusin paljo paremmin miten se vehje toimii. Liitettynä tämän topicin Junnun ja Veskolan tekstit videon liitteeksi. Aikasemmin ei olisi nämä em. tekstit avautunut ollenkaan.

se ei mua tai ketään muutakaan tietämätöntä auta yhtään että "ei voi paljoa pisteitä tualle ruattin systeemille antaa. On tullut jonninverran takuttua tuollaisen pumpun kans".

Ja mun veikkaus on se että moni nimenomaan osaa katsomalla tehä paremmin kuin pelkästään lyömällä muutaman tonnin tiskiin ja ostamalla esim. "pumpun" ja alkaa siitä sitten itekseen pähkäilemään.

Toiset ei edes ole alaan mitenkään koulutettuja niin se o käytännös ainoa tapa oppia. Siks olis kiva jos olisi enemmän kuvallista materiaalia tarjolla kotimaan kielellä.

nimim. kuva olis kiva :lol:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ois se kiva kattoa Ruottin poikien silmiä , jos Arolan penkistä sai videon :lol:
Vois ne hierasta valakuaiset punaiseks :shock:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

Mikko K kirjoitti:Ois se kiva kattoa Ruottin poikien silmiä , jos Arolan penkistä sai videon :lol:
Vois ne hierasta valakuaiset punaiseks :shock:

no täälä on ainakin niitä takuu billet vetareita sitten kun poikkee...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Noh joko löytyy suomen ammattilaisilta insighttia tähän ruottimiesten juttuun singhtia juttuun :roll:
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Mikä tosta Ruottalaisten videosta tekee niin hienon? Pyöritetää pumppua penkis ja tikitaalit vilikkuu? Vai se että 6mm elementillä sai 150 ulos?

Ei tota kerkee ruikata pyttyy tarpeeks ajoisa jotenka teholline syöttö käytännös paljo pienempi, eli 7mm 150 pumpulla saapi enemmä voimaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

jeemu kirjoitti:Mikä tosta Ruottalaisten videosta tekee niin hienon? Pyöritetää pumppua penkis ja tikitaalit vilikkuu? Vai se että 6mm elementillä sai 150 ulos?

Ei tota kerkee ruikata pyttyy tarpeeks ajoisa jotenka teholline syöttö käytännös paljo pienempi, eli 7mm 150 pumpulla saapi enemmä voimaa.
no se että ruottalaasekki o saanu ees vähä vakioo paremman tehtyä. ja viel viteoo nettiii :wink: :lol:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu..

Suomesa nuo virittelyt/ vahvistelut on niin "top secret" ettei toista.

Ei vaan kukaan pääse matkimaan...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

laineracing kirjoitti:no se että ruottalaasekki o saanu ees vähä vakioo paremman tehtyä. ja viel viteoo nettiii :wink: :lol:
jep. Youtube on nykyää totuus.

jeemun videoita on ruottalaisetki ihmetelly eikä edes usko että ne lukemat o totta :lol:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Sergey kirjoitti:
jeemun videoita on ruottalaisetki ihmetelly eikä edes usko että ne lukemat o totta :lol:
Jos tuon jeemun masiinan ois vieny ruottalaisten penkkiin, siellä ois varmaan ollu vieläkin isommat numerot, on se sen verran pessimistipenkki tuo kalajoen penkki :lol:
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Sergey kirjoitti: jeemun videoita on ruottalaisetki ihmetelly eikä edes usko että ne lukemat o totta :lol:
Ens vuonna saavat lisää ihimettelyn aihetta :wink:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

muista ottaa vireoo ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Sergey kirjoitti:muista ottaa vireoo ;)
varmasti muistetaan. 8)
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja jönni »

toihan just tota perus ruottalais juttua että ku joku ruottin poika keksii pitkän funtsailun suunnittelun tuloksena pyörän uuestaan ni sit on koko kaikki sekasin että miten ihmeessä tommonen on lainkaan mahdollista! :lol: :wink:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sil ei oo välii keksitäänkö se pyörä ekan vai viidennen kerran. se joka siitä viihteellisesti tuo julki, saa pointsit.

Täs asiassa o hyvä esimerkki maailman ensimäinen moottoroitu lento.

Gustav Albin Weisskopf rakensi koneen ja lensi 3v aikasemmin kuin Wrightin veljekset, mutta wright näytti sen VIDEOLLA maailmalle! Wrightit kävi jopa kustaavin pajalla usein vierailulla ja saivat lento-opetusta siltä.

Mutta Gustav-poika oli vaatimaton eikä kertonu siitä kenellekään, ja tuloksen kaikki tuntee.
Viimeksi muokannut Sergey, Su 17.10.2010 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

suomessahan homma on aina mennyt niin, että jos jotain "keksii" tai tietää, niin ei vahingossakaan sanota sitä muille tai anneta ainakaan vinkkiä... ruotsissa ja muissa sivistyneimmissä maissa taas ainakin autoharrastajat tuntuu jakavan tietoa paljoa avokätisemmin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin