
Viton jarruonkelma?
Viton jarruonkelma?
Joo ostin tuossa joku aika sitten VITO L 112CDI -01 Linjabiilin, ja tuossa talvirenkaita vaihtaessani huomasin etulossien olevan loppu... ostinpa sitten palat ja asensin ne, mutta jarrupolkimen tuntuma muuttui todella huonoksi eli jarrupoljin painuu pohjaan saakka ja jarru teho tulee ihan lattian rajassa? kysymys kuuluukin, että missä vika jarrunestettä oli ihan riittävästi ja uusilla losseilla tuli jo vähän ylikin. Onko mahdollista, että näissä uudemmissa mersuissa on jokin jippo palojen vaihdossa, josta en ole tietoinen, kun olen nuitten vanhojen mersujen kans pyöriny koko ikäni? 

itselläni kans 110 cdi-02 ja ihan sama ongelma. Olen katsastanutkin auton pari kertaa ja aina on huomautettu polkimesta mutta muuten jarrut toimii ok joten ei ole ollut leiman esteenä. Mutta olisi ihan kiva saada oikea tunto polkimeen, kun vaan tietäis miten? Olen ilmannut joka kulmasta mutta ilman tulosta.
Niinpä, ja kun se poljin muuttui heti jarrujen laiton jälkeen, että olisinko voinut tehdä siinä jonkun asian kenties väärin?authan kirjoitti:itselläni kans 110 cdi-02 ja ihan sama ongelma. Olen katsastanutkin auton pari kertaa ja aina on huomautettu polkimesta mutta muuten jarrut toimii ok joten ei ole ollut leiman esteenä. Mutta olisi ihan kiva saada oikea tunto polkimeen, kun vaan tietäis miten? Olen ilmannut joka kulmasta mutta ilman tulosta.

Ja takana paloissa pintaa runsaasti?
Itsellä ainakin poljintuntuma oli (ja on hieman vieläkin) todella outo, kunnes vaihdoin takapäähän levyt/palat ja nyt satulankin. Huomenna vielä toiselle puolelle uusi satula, niin uskon poljintuntuman palautuvan kokonaan normaaliksi.
Syy satulanvaihtoihin on epämääräisesti jumittuvat männät.
Itsellä ainakin poljintuntuma oli (ja on hieman vieläkin) todella outo, kunnes vaihdoin takapäähän levyt/palat ja nyt satulankin. Huomenna vielä toiselle puolelle uusi satula, niin uskon poljintuntuman palautuvan kokonaan normaaliksi.
Syy satulanvaihtoihin on epämääräisesti jumittuvat männät.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Juu takana on uudet palat ja levyt...jakil kirjoitti:Ja takana paloissa pintaa runsaasti?
Itsellä ainakin poljintuntuma oli (ja on hieman vieläkin) todella outo, kunnes vaihdoin takapäähän levyt/palat ja nyt satulankin. Huomenna vielä toiselle puolelle uusi satula, niin uskon poljintuntuman palautuvan kokonaan normaaliksi.
Syy satulanvaihtoihin on epämääräisesti jumittuvat männät.
Miltä se poljin tuntuu kun jarrua polkee niin että auto ei ole käynnissä eikä virrat päällä? Ja tehostimesta on poljettu alipaineet pois...
Vanhoilla jarrunesteillä ilmenee ihmeellisiä ongelmia, varsinkin vitossa...
Entäs se takapään kuormaventtiili, liikkuuko...?
Jaa, mutta tuo onkin bussi... onko siinä ilmapussit takana?
Vanhoilla jarrunesteillä ilmenee ihmeellisiä ongelmia, varsinkin vitossa...
Entäs se takapään kuormaventtiili, liikkuuko...?
Jaa, mutta tuo onkin bussi... onko siinä ilmapussit takana?
Joo unohtui mainita, että kun auto ei ole käynnissä niin poljin menee kyllä pienen pumppaamisen jälkeen jäykäksi. eli ongelma tulee auton käynnissä ollessa. Ei ole ilmapusseja tässä mallissa, ALB venttiili kyllä löytyy en ole kyllä testannu liikkuuko. Ja auto on automaatti, jos sillä nyt on mitään merkitystä?
Se kannattaa alkuun ilmata, siitä se on mullakin ollut kiinni joskus remppojen jäljiltä. Sitä en tiedä miksi silleen on.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tuossa CDI-moottorisessa vitossa on ABS-yksikkö pikkusen erilainen kuin näissä vanhemmissa, joissa on suorastaan ominaisuus, että ilmaa pääsee järjestelmään kun jarruille tekee jotain... ilmenee juurikin tuollaisena polkimen lattiaan painumisena.
UUdempien W638CDI-mallien kanssa tätä ominaisuutta ei pitäis enää olla, mutta tiedä sitten hänestä... Kannattaa tosiaan ilmata ja samalla polkea uudet jarrunesteet vanhojen tilalle.
UUdempien W638CDI-mallien kanssa tätä ominaisuutta ei pitäis enää olla, mutta tiedä sitten hänestä... Kannattaa tosiaan ilmata ja samalla polkea uudet jarrunesteet vanhojen tilalle.