CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Suutinkarttoihin ei kosketatuikku kirjoitti:Joo, niinkuin olen sanonut, tämän mallin moottorissa on ehken hankalin softa, jos sen meinaa tehdä niin, että syötöt tulee myös näkyviin.
Eli ilman suutinkartan huijausta.
Elä ole suotta liian ankara itsellesi, se ei olekkaan millään lailla helppo tapa opetella, kun vaan tuijottaa ohjelmaa ja yrittää siitä päätellä, miten se toimii.
Kun tuo ratkaiset ja saat toimimaan, niin osaat sitten oikeastaan kaikki mersun edc-15 ohjelmat.

Joo ei tämä täyspäisen hommaa oo bittejä tuijotella ja yrittää ihmetellä mikä mitäkin tarkoittaa.

S210 220 CDI A -02
Ja kirjoituskertoja eculle saattaa tulla pari
Tuikullakin varmaan on jo muutama takana. 
Mese.fillä oli hyvä se cdi topiksi, sieltä itekkin sain hommat alkuun. Harmi kun niitä ei ehkä enää saa näköisälle.
Ja tuommoinen winols niksipirkka-topic olisi kiva, saisi ehkä vinkkejä helpompaan huomiseen.
Se esimeksiksi oli tosi tuskaista keksiä miten kaikille akseleille saa etsittyä oikeat arvot jossei ohjelma osaa.


Mese.fillä oli hyvä se cdi topiksi, sieltä itekkin sain hommat alkuun. Harmi kun niitä ei ehkä enää saa näköisälle.

Ja tuommoinen winols niksipirkka-topic olisi kiva, saisi ehkä vinkkejä helpompaan huomiseen.

Sehän tässä harmillista on kun kaikki mese.fi tieto on hukkunut, eikä sillon tullut niitä lueskeltua kun ois voinut. Jospa nuo asiat joskus selviäis mullekin.tapio89 kirjoitti:Ja kirjoituskertoja eculle saattaa tulla pariTuikullakin varmaan on jo muutama takana.
Mese.fillä oli hyvä se cdi topiksi, sieltä itekkin sain hommat alkuun. Harmi kun niitä ei ehkä enää saa näköisälle.![]()
Ja tuommoinen winols niksipirkka-topic olisi kiva, saisi ehkä vinkkejä helpompaan huomiseen.Se esimeksiksi oli tosi tuskaista keksiä miten kaikille akseleille saa etsittyä oikeat arvot jossei ohjelma osaa.
S210 220 CDI A -02
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Siine (mese.fi) tuli parit alkuun auttavat jutut laiteltuaMatKa kirjoitti:Sehän tässä harmillista on kun kaikki mese.fi tieto on hukkunut, eikä sillon tullut niitä lueskeltua kun ois voinut. Jospa nuo asiat joskus selviäis mullekin.tapio89 kirjoitti:Ja kirjoituskertoja eculle saattaa tulla pariTuikullakin varmaan on jo muutama takana.
Mese.fillä oli hyvä se cdi topiksi, sieltä itekkin sain hommat alkuun. Harmi kun niitä ei ehkä enää saa näköisälle.![]()
Ja tuommoinen winols niksipirkka-topic olisi kiva, saisi ehkä vinkkejä helpompaan huomiseen.Se esimeksiksi oli tosi tuskaista keksiä miten kaikille akseleille saa etsittyä oikeat arvot jossei ohjelma osaa.
(ite kun ei mistään alottaessa apuja saanut)
mistä saatanut olla jotain apua joilekin,
sinne kun sai kuvia laiteltua suoraan...
(apuja jos ei mistään saa niin kannatta varata aikaa uusempi yö/varutua moniin testikertoihin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Ei ymmärrä ei mistä kiikastaa, jostain syystä ei pyynti nyt toteudu. Luulen kuitenkin ymmärtäneeni tämän poljinasian.
Näkyy olevan semmonen ero näissä että väärälläkin tavalla saa edc15 220cdi ja 320cdi ohjelmiin pyyntiä tarpeeksi, mutta 270 kohdalla pitää tietää miten poljin oikeasti toimii. Kolmas kartta kertoo totuuden. Tuskin tietää kaikki "ammattilaisetkaan"..
Näkyy olevan semmonen ero näissä että väärälläkin tavalla saa edc15 220cdi ja 320cdi ohjelmiin pyyntiä tarpeeksi, mutta 270 kohdalla pitää tietää miten poljin oikeasti toimii. Kolmas kartta kertoo totuuden. Tuskin tietää kaikki "ammattilaisetkaan"..

S210 220 CDI A -02
Sitten kun saat tuon ratkaistua niin seuravaaksi siellä tulee rajoittimia vastaan mitkä rajaan syötön alemmaksi kuin esim 220 ohjelmassa..MatKa kirjoitti:Ei ymmärrä ei mistä kiikastaa, jostain syystä ei pyynti nyt toteudu. Luulen kuitenkin ymmärtäneeni tämän poljinasian.
Näkyy olevan semmonen ero näissä että väärälläkin tavalla saa edc15 220cdi ja 320cdi ohjelmiin pyyntiä tarpeeksi, mutta 270 kohdalla pitää tietää miten poljin oikeasti toimii. Kolmas kartta kertoo totuuden. Tuskin tietää kaikki "ammattilaisetkaan"..
*rilla näet toteutuneet syötöt varmasti.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
joskami kirjoitti:Sitten kun saat tuon ratkaistua niin seuravaaksi siellä tulee rajoittimia vastaan mitkä rajaan syötön alemmaksi kuin esim 220 ohjelmassa..MatKa kirjoitti:Ei ymmärrä ei mistä kiikastaa, jostain syystä ei pyynti nyt toteudu. Luulen kuitenkin ymmärtäneeni tämän poljinasian.
Näkyy olevan semmonen ero näissä että väärälläkin tavalla saa edc15 220cdi ja 320cdi ohjelmiin pyyntiä tarpeeksi, mutta 270 kohdalla pitää tietää miten poljin oikeasti toimii. Kolmas kartta kertoo totuuden. Tuskin tietää kaikki "ammattilaisetkaan"..
*rilla näet toteutuneet syötöt varmasti.

Tuttu tunne...
Et ole vielä kaikkia asiaan vaikuttavia karttoja hoksannut.
- Harva sen varmaankin tietää, ei ole tullut vastaan omieni töitteni lisäksi yhtään...
Ihan hyviä lastuja saa vuoltua, vaikkei tuota tiedäkkään, ei se absoluuttinen maksimi aina niin tärkeä ole, olisi toisaalta mukava, että vehkeet pelaakin.
Olen tässä huomannut sellaisenkin piirteen, että kun oikeasti laittaa sinne järjestelmään syöttöjä, niin aika monella alkaa tulla niitä polttoaineen syöttöjärjestelmän vaivoja, joista ei ennen tarvinnut välittää - ei sekään nyt lastuttajaa varsinaisesti iloiseksi tee, vaikka sen tietääkin.
AMG ja 400cdi kuuluu hyvin pitkälle tämän moottorin kanssa samaan kategoriaan.
Todellisen syöttömäärän kulkeminen ohjelmassa täytyy ensin selvittää, teho kyllä sitten sen jälkeen tulee "kuin itsestään" ... ja kaikki pelaakin edelleen kivasti.
Se on se "hieno" juttu siinä, että saa kerrottua ohjelmalle sen oikean syöttömäärän.
Saada ecu laskemaan oikein hävitön määrä syöttöjä - onko tämä nyt ihan täyspäisten "ongelmaa".

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ei ole staria, mutta luulen että carsoftin ilmoittama moottorin vääntö perustuu syöttömäärään. Ainakin vakiona näytti oikein, ja sen mukaan se 420nm eli noin 80 milliä löytyy.joskami kirjoitti:Sitten kun saat tuon ratkaistua niin seuravaaksi siellä tulee rajoittimia vastaan mitkä rajaan syötön alemmaksi kuin esim 220 ohjelmassa..
*rilla näet toteutuneet syötöt varmasti.
Hyvä tietää. Olin jo varma että nuin menee mutta ei sittentuikku kirjoitti:Tuttu tunne...
Et ole vielä kaikkia asiaan vaikuttavia karttoja hoksannut.

Joo, ei ole kyllä mitään käsitystä miten ohjelma toimii, mistä hypitään minnekin. Olen vähän kädetön ollut aina tietotekniikan kans. Arvailemallahan tässä edetääntuikku kirjoitti:AMG ja 400cdi kuuluu hyvin pitkälle tämän moottorin kanssa samaan kategoriaan.
Todellisen syöttömäärän kulkeminen ohjelmassa täytyy ensin selvittää, teho kyllä sitten sen jälkeen tulee "kuin itsestään"

S210 220 CDI A -02
Olin taas väärässä
Yhtä niistä luulemistani kaasupolkimeen liittyvistä kartoista muuttamalla saa carsoftin näyttämään mitä vääntöä haluaa, kulku ei muuttunut miksikään. Mikä lie väännönmallinnusjuttu onkaan.. Alkaa tuntumaan että oon tuon kaasupoljinasian kanssa entistä enemmän hukassa
Onko ne kartat järkeviä lukuja vai onko factorit jotakin semmoista "päätöntä" ettei karttaa osaa yhdistää asiaan lainkaan?


Onko ne kartat järkeviä lukuja vai onko factorit jotakin semmoista "päätöntä" ettei karttaa osaa yhdistää asiaan lainkaan?
S210 220 CDI A -02
www.automaalaamo.org meiltä saat karalan softan!
meiltä löytyy!www.automaalaamo.org toimimme turbotec (karala) jälleenmyyjänä! soita tai tule käymään,laitetaan laitteet liikkumaanmsandell kirjoitti:Terve !
Kukahan näitä ohjelmia tekisi ja asentaisi pääkaupunkiseudulla (+100km) ?
Hankittuun käyttöautoon (e220 / 03) olisi mukava saada hieman lisää puhtia.
Kahlailin ketjua läpi, mutta ei kyllä osunut vielä silmiin.
Etukäteen kiittäen, Mika

Minkälaisen syöttötason suunilleen saa 270cdi poltettua vakioahdoilla? Nimittäin alle 3000 kierroksilla tulee peileistä selvästi näkyvää haitua, ja kun mennään noin 3000rpm yli niin voi jo ihan rehelliseksi savuksi kutsua. Helpottaisi paljon jos tietäisi paljonko menee millejä ohjelman läpi. Tietäisi onko pyyntiin saanut muutosta aikaan ja oltaisiko nyt seuraavan rajoittimen alla, vai ei.
Egr tukkimisen jälkeen en ole saanut savua aikaan ollenkaan kun vasta eilisillä kokeiluilla. Ja sen perusteella on palattava alkuperäiseen ajatukseen kaasupolkimen toiminnasta. Katselin myös amg:n ohjelmaa ja sekin tukisi ajatusta.
En tiedä. Vaikeaa.
Egr tukkimisen jälkeen en ole saanut savua aikaan ollenkaan kun vasta eilisillä kokeiluilla. Ja sen perusteella on palattava alkuperäiseen ajatukseen kaasupolkimen toiminnasta. Katselin myös amg:n ohjelmaa ja sekin tukisi ajatusta.
En tiedä. Vaikeaa.

S210 220 CDI A -02
Mistä nykyään saa halvimmalla perusohjelman W210 E220 CDI 143hv -versioon?
Voimaa.com, digituning, vtech jne tuntuvat kaikki tarjoavan tätä samaa ohjelmaa, eli noin 170-175hv ja 370-380nm lähes samaan hintaan joka on 500 euron tuntumassa.
Onko tämä todella halvin vaihtoehto 30min läppäriohjelmoinnista?
Voimaa.com, digituning, vtech jne tuntuvat kaikki tarjoavan tätä samaa ohjelmaa, eli noin 170-175hv ja 370-380nm lähes samaan hintaan joka on 500 euron tuntumassa.
Onko tämä todella halvin vaihtoehto 30min läppäriohjelmoinnista?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Itse tekminen on ok (siihen jonkun verran porukka alkuun auttanut)
mutta siinä syytä huomioida että sekin maksaa(ja voi maksaa moninkertaisesti...jotain jos menee pask**)
jos laskee vaikka opetteluun/tutkimiseen menevän ajan mukaan
ihan vaan minimi tunti liksan mukaan(ilman että saa mistään mitään apuja) niin siinä saattaa jokunen tunti kulua... ennen kun on mitään paranusta aikaiseksi saanut, lisäksi yleensä joutuu vielä jonkun kapistuksen jostain millä tieto siirtyy autosta/autoon
mutta siinä syytä huomioida että sekin maksaa(ja voi maksaa moninkertaisesti...jotain jos menee pask**)
jos laskee vaikka opetteluun/tutkimiseen menevän ajan mukaan
ihan vaan minimi tunti liksan mukaan(ilman että saa mistään mitään apuja) niin siinä saattaa jokunen tunti kulua... ennen kun on mitään paranusta aikaiseksi saanut, lisäksi yleensä joutuu vielä jonkun kapistuksen jostain millä tieto siirtyy autosta/autoon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Onkohan kukaan täällä tehnyt ohjelmaan tommoseen facelift E 320cdi 4-matic?
En keksi miksi pyydetyt syötöt ei toteudu ohjelmassa, onkohan 4-maticcin lisätty jotain erilaisia limittereitä verratuna takavetoiseen 7g laatikolla varustettuun.
Autossahan on viislovinen automaattilaatikko oisko vaan tehty ylimääräiset rajoittimet..
Tää on jus tätä, et luule et onpa helppo saada lisää voimaa, mut loppujen lopuksi ollaan taas tuntitolkulla näytön ääressä tutkimassa ohjelmaa.. ja vaimo ajelee tyytyväisenä lähes vakiolla autolla.
Vai onko niin et BS ei lue koko ohjelmaa? Otin varmuuden vuoksi vielä tuolla kiinan ihmeellä ton filen ulos (2048kb), et ois kaikki kartat mut samat kartta paketit on molemmissa.
Elikkä jatkamme näytön tuijottelua yömyöhään.. toinen vaihtoehto olis et vaimo ajelis ihan perussetillä
En keksi miksi pyydetyt syötöt ei toteudu ohjelmassa, onkohan 4-maticcin lisätty jotain erilaisia limittereitä verratuna takavetoiseen 7g laatikolla varustettuun.
Autossahan on viislovinen automaattilaatikko oisko vaan tehty ylimääräiset rajoittimet..
Tää on jus tätä, et luule et onpa helppo saada lisää voimaa, mut loppujen lopuksi ollaan taas tuntitolkulla näytön ääressä tutkimassa ohjelmaa.. ja vaimo ajelee tyytyväisenä lähes vakiolla autolla.
Vai onko niin et BS ei lue koko ohjelmaa? Otin varmuuden vuoksi vielä tuolla kiinan ihmeellä ton filen ulos (2048kb), et ois kaikki kartat mut samat kartta paketit on molemmissa.
Elikkä jatkamme näytön tuijottelua yömyöhään.. toinen vaihtoehto olis et vaimo ajelis ihan perussetillä

* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Kyllä sinä edelleen liikuskelet siellä suunnilleen kahdeksankymmenen millin tasolla, eli alimmalla.MatKa kirjoitti:Minkälaisen syöttötason suunilleen saa 270cdi poltettua vakioahdoilla? Nimittäin alle 3000 kierroksilla tulee peileistä selvästi näkyvää haitua, ja kun mennään noin 3000rpm yli niin voi jo ihan rehelliseksi savuksi kutsua. Helpottaisi paljon jos tietäisi paljonko menee millejä ohjelman läpi. Tietäisi onko pyyntiin saanut muutosta aikaan ja oltaisiko nyt seuraavan rajoittimen alla, vai ei.
Egr tukkimisen jälkeen en ole saanut savua aikaan ollenkaan kun vasta eilisillä kokeiluilla. Ja sen perusteella on palattava alkuperäiseen ajatukseen kaasupolkimen toiminnasta. Katselin myös amg:n ohjelmaa ja sekin tukisi ajatusta.
En tiedä. Vaikeaa.
Kierroksilla tulee savua, koska olet jo savukartalle ja väännönrajoittimelle tehnyt jotain.
AMG,n ohjelmassa on samat elementit, mutta vielä vaikeampi hoksata.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
yleensä limitterit on olleet samanlaisia oli e/ml mutta eihän mulla ole yhtään 4 matikin ohjelmaa ne löytyy rail kartan jälkeenjoskami kirjoitti:Onkohan kukaan täällä tehnyt ohjelmaan tommoseen facelift E 320cdi 4-matic?
En keksi miksi pyydetyt syötöt ei toteudu ohjelmassa, onkohan 4-maticcin lisätty jotain erilaisia limittereitä verratuna takavetoiseen 7g laatikolla varustettuun.
Autossahan on viislovinen automaattilaatikko oisko vaan tehty ylimääräiset rajoittimet..
Tää on jus tätä, et luule et onpa helppo saada lisää voimaa, mut loppujen lopuksi ollaan taas tuntitolkulla näytön ääressä tutkimassa ohjelmaa.. ja vaimo ajelee tyytyväisenä lähes vakiolla autolla.
Vai onko niin et BS ei lue koko ohjelmaa? Otin varmuuden vuoksi vielä tuolla kiinan ihmeellä ton filen ulos (2048kb), et ois kaikki kartat mut samat kartta paketit on molemmissa.
Elikkä jatkamme näytön tuijottelua yömyöhään.. toinen vaihtoehto olis et vaimo ajelis ihan perussetillä
ootko löytänyt nomaalin väännönrajoittimen sen jälkeen tulee 16 kertaa 16 polttoaine kartta jota ei ols löydä auomaattisesti ei tosin löydä sitä väännönrajoitintakaan
kohtaa en pysty esitämään kun ei ole matikin ohjemaa mutta onhan sulla osoite

Ja ilmeisesti automaattilaatikko kestää sen mitä sieltä saa ulos?xr kirjoitti:Jolle kirjoitti:Mitäs w202 c200 cdi koneisesta sais uudella ohjelmalla ulos? Eroaako paljon uudemmasta cdi koneesta?sanotaan näin jotta 600m loppunopeus kasvaa 30km/h ja vakio 320cdi ei mene ohi ennen 200km/h
Tossa ekassa kysymyksessä piti kysyä että miten käyttäytyminen eroaa tosta w203 vastaavasta lastutetusta? Kun semmonen löytyy taloudesta jo ennestään

Tota 2mb ohjelmaa katellessa niin ainoastaan 1/4 on ohjelmaa loppu tyhjää sekin softa mikä näkyy niin on ohjelman lopussa..tuikku kirjoitti:.
Katsoppa tarkasti, ettei sinne fileen alkupäähän ole lisätty "ylimääräistä" karttapakettia, jossa on kaasupoljin/väännönrajoitin/savukartta-settiä.
Varsinkin hiukkaspönttömalleissa on tehty tuollainen "jälkilisäys" - juttu.
Löytyy ainoastaan yksi kartta paketti kaasupoljin/väännönraj/savuk/egr/vnt/ahto-settii.. paitsi "kaasupoljin"*2
Ei löydy tuolta maailmaltakaan tommosta kokonaista ohjelmaa missä näkys kuinka paljon tavaraa siinä pitäs olla.
Mites tuo mpss onko sillä aina tullu koko ohjelma ulos / tarvittavat kartat?
Ens viikolla vois kokeilla cmd-lukijalla saako sillä koko softan ulos..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
CMD lukijalla ainakin BDM:män kautta pitäisi tuleman ulos kaikkijoskami kirjoitti: Ens viikolla vois kokeilla cmd-lukijalla saako sillä koko softan ulos..
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Ihan aluksi kokeillaan vaan tuon obd pistokkeen kautta, ei taida rittää taidot ton BDM:ämmän käyttöön (=lue en osaa avata boxia, halua rikkoa).CDI203 kirjoitti:CMD lukijalla ainakin BDM:män kautta pitäisi tuleman ulos kaikkijoskami kirjoitti: Ens viikolla vois kokeilla cmd-lukijalla saako sillä koko softan ulos..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
joskami kirjoitti:Tota 2mb ohjelmaa katellessa niin ainoastaan 1/4 on ohjelmaa loppu tyhjää sekin softa mikä näkyy niin on ohjelman lopussa..tuikku kirjoitti:.
Katsoppa tarkasti, ettei sinne fileen alkupäähän ole lisätty "ylimääräistä" karttapakettia, jossa on kaasupoljin/väännönrajoitin/savukartta-settiä.
Varsinkin hiukkaspönttömalleissa on tehty tuollainen "jälkilisäys" - juttu.
Löytyy ainoastaan yksi kartta paketti kaasupoljin/väännönraj/savuk/egr/vnt/ahto-settii.. paitsi "kaasupoljin"*2
Ei löydy tuolta maailmaltakaan tommosta kokonaista ohjelmaa missä näkys kuinka paljon tavaraa siinä pitäs olla.
Mites tuo mpss onko sillä aina tullu koko ohjelma ulos / tarvittavat kartat?
Ens viikolla vois kokeilla cmd-lukijalla saako sillä koko softan ulos..
ei mtään vikaa suurin osa kuuluukin olla tyjää