CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
-jorkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Su 12.02.2006 17:39
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Miksikähän ainakin tuossa c220cdi:n edc-15 ohjelmassa on monia karttoja kahenlaisia? mm. suutinkartat ja väännönrajoittimet.
S212 & W639
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

tuikku kirjoitti:Joo, niinkuin olen sanonut, tämän mallin moottorissa on ehken hankalin softa, jos sen meinaa tehdä niin, että syötöt tulee myös näkyviin.
Eli ilman suutinkartan huijausta.
Elä ole suotta liian ankara itsellesi, se ei olekkaan millään lailla helppo tapa opetella, kun vaan tuijottaa ohjelmaa ja yrittää siitä päätellä, miten se toimii.
Kun tuo ratkaiset ja saat toimimaan, niin osaat sitten oikeastaan kaikki mersun edc-15 ohjelmat.
Suutinkarttoihin ei kosketa 8) Jos ei muuten saada voimaa niin sitten ei, mutta helpolla ei periksi anneta.

Joo ei tämä täyspäisen hommaa oo bittejä tuijotella ja yrittää ihmetellä mikä mitäkin tarkoittaa. :lol: Oman vaikeutensa tuo "puuttuvat" akselit. Jos vaikka keksiikin mitä jollakin akselilla on, niin ei silti tiedä skaalausta.
S210 220 CDI A -02
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kaikki kartat on yksilöllisesti merkattu ohjelmissa onko kartan toiminta esimerkiksi rajoittava ja lisäksi mitä sillä rajoitetaan samoista merkeistä selviää kartan malli esim. 6 kertaa 8
samojen merkkien mukaan myös ecu toimii käytössä sillä erolla jotta ecu löytää ne ihmistä nopemmin :D
Avatar
tapio89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 25.09.2006 16:10
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Ja kirjoituskertoja eculle saattaa tulla pari :) Tuikullakin varmaan on jo muutama takana. :wink:
Mese.fillä oli hyvä se cdi topiksi, sieltä itekkin sain hommat alkuun. Harmi kun niitä ei ehkä enää saa näköisälle. :(
Ja tuommoinen winols niksipirkka-topic olisi kiva, saisi ehkä vinkkejä helpompaan huomiseen. ;) Se esimeksiksi oli tosi tuskaista keksiä miten kaikille akseleille saa etsittyä oikeat arvot jossei ohjelma osaa.
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

tapio89 kirjoitti:Ja kirjoituskertoja eculle saattaa tulla pari :) Tuikullakin varmaan on jo muutama takana. :wink:
Mese.fillä oli hyvä se cdi topiksi, sieltä itekkin sain hommat alkuun. Harmi kun niitä ei ehkä enää saa näköisälle. :(
Ja tuommoinen winols niksipirkka-topic olisi kiva, saisi ehkä vinkkejä helpompaan huomiseen. ;) Se esimeksiksi oli tosi tuskaista keksiä miten kaikille akseleille saa etsittyä oikeat arvot jossei ohjelma osaa.
Sehän tässä harmillista on kun kaikki mese.fi tieto on hukkunut, eikä sillon tullut niitä lueskeltua kun ois voinut. Jospa nuo asiat joskus selviäis mullekin.
S210 220 CDI A -02
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MatKa kirjoitti:
tapio89 kirjoitti:Ja kirjoituskertoja eculle saattaa tulla pari :) Tuikullakin varmaan on jo muutama takana. :wink:
Mese.fillä oli hyvä se cdi topiksi, sieltä itekkin sain hommat alkuun. Harmi kun niitä ei ehkä enää saa näköisälle. :(
Ja tuommoinen winols niksipirkka-topic olisi kiva, saisi ehkä vinkkejä helpompaan huomiseen. ;) Se esimeksiksi oli tosi tuskaista keksiä miten kaikille akseleille saa etsittyä oikeat arvot jossei ohjelma osaa.
Sehän tässä harmillista on kun kaikki mese.fi tieto on hukkunut, eikä sillon tullut niitä lueskeltua kun ois voinut. Jospa nuo asiat joskus selviäis mullekin.
Siine (mese.fi) tuli parit alkuun auttavat jutut laiteltua
(ite kun ei mistään alottaessa apuja saanut)
mistä saatanut olla jotain apua joilekin,
sinne kun sai kuvia laiteltua suoraan...
(apuja jos ei mistään saa niin kannatta varata aikaa uusempi yö/varutua moniin testikertoihin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Ei ymmärrä ei mistä kiikastaa, jostain syystä ei pyynti nyt toteudu. Luulen kuitenkin ymmärtäneeni tämän poljinasian.

Näkyy olevan semmonen ero näissä että väärälläkin tavalla saa edc15 220cdi ja 320cdi ohjelmiin pyyntiä tarpeeksi, mutta 270 kohdalla pitää tietää miten poljin oikeasti toimii. Kolmas kartta kertoo totuuden. Tuskin tietää kaikki "ammattilaisetkaan".. :roll:
S210 220 CDI A -02
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

MatKa kirjoitti:Ei ymmärrä ei mistä kiikastaa, jostain syystä ei pyynti nyt toteudu. Luulen kuitenkin ymmärtäneeni tämän poljinasian.

Näkyy olevan semmonen ero näissä että väärälläkin tavalla saa edc15 220cdi ja 320cdi ohjelmiin pyyntiä tarpeeksi, mutta 270 kohdalla pitää tietää miten poljin oikeasti toimii. Kolmas kartta kertoo totuuden. Tuskin tietää kaikki "ammattilaisetkaan".. :roll:
Sitten kun saat tuon ratkaistua niin seuravaaksi siellä tulee rajoittimia vastaan mitkä rajaan syötön alemmaksi kuin esim 220 ohjelmassa..
*rilla näet toteutuneet syötöt varmasti.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

joskami kirjoitti:
MatKa kirjoitti:Ei ymmärrä ei mistä kiikastaa, jostain syystä ei pyynti nyt toteudu. Luulen kuitenkin ymmärtäneeni tämän poljinasian.

Näkyy olevan semmonen ero näissä että väärälläkin tavalla saa edc15 220cdi ja 320cdi ohjelmiin pyyntiä tarpeeksi, mutta 270 kohdalla pitää tietää miten poljin oikeasti toimii. Kolmas kartta kertoo totuuden. Tuskin tietää kaikki "ammattilaisetkaan".. :roll:
Sitten kun saat tuon ratkaistua niin seuravaaksi siellä tulee rajoittimia vastaan mitkä rajaan syötön alemmaksi kuin esim 220 ohjelmassa..
*rilla näet toteutuneet syötöt varmasti.
:lol:

Tuttu tunne...

Et ole vielä kaikkia asiaan vaikuttavia karttoja hoksannut.

- Harva sen varmaankin tietää, ei ole tullut vastaan omieni töitteni lisäksi yhtään...
Ihan hyviä lastuja saa vuoltua, vaikkei tuota tiedäkkään, ei se absoluuttinen maksimi aina niin tärkeä ole, olisi toisaalta mukava, että vehkeet pelaakin.
Olen tässä huomannut sellaisenkin piirteen, että kun oikeasti laittaa sinne järjestelmään syöttöjä, niin aika monella alkaa tulla niitä polttoaineen syöttöjärjestelmän vaivoja, joista ei ennen tarvinnut välittää - ei sekään nyt lastuttajaa varsinaisesti iloiseksi tee, vaikka sen tietääkin.

AMG ja 400cdi kuuluu hyvin pitkälle tämän moottorin kanssa samaan kategoriaan.
Todellisen syöttömäärän kulkeminen ohjelmassa täytyy ensin selvittää, teho kyllä sitten sen jälkeen tulee "kuin itsestään" ... ja kaikki pelaakin edelleen kivasti.
Se on se "hieno" juttu siinä, että saa kerrottua ohjelmalle sen oikean syöttömäärän.
Saada ecu laskemaan oikein hävitön määrä syöttöjä - onko tämä nyt ihan täyspäisten "ongelmaa". :lol:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

joskami kirjoitti:Sitten kun saat tuon ratkaistua niin seuravaaksi siellä tulee rajoittimia vastaan mitkä rajaan syötön alemmaksi kuin esim 220 ohjelmassa..
*rilla näet toteutuneet syötöt varmasti.
Ei ole staria, mutta luulen että carsoftin ilmoittama moottorin vääntö perustuu syöttömäärään. Ainakin vakiona näytti oikein, ja sen mukaan se 420nm eli noin 80 milliä löytyy.
tuikku kirjoitti:Tuttu tunne...

Et ole vielä kaikkia asiaan vaikuttavia karttoja hoksannut.
Hyvä tietää. Olin jo varma että nuin menee mutta ei sitten :lol:
tuikku kirjoitti:AMG ja 400cdi kuuluu hyvin pitkälle tämän moottorin kanssa samaan kategoriaan.
Todellisen syöttömäärän kulkeminen ohjelmassa täytyy ensin selvittää, teho kyllä sitten sen jälkeen tulee "kuin itsestään"
Joo, ei ole kyllä mitään käsitystä miten ohjelma toimii, mistä hypitään minnekin. Olen vähän kädetön ollut aina tietotekniikan kans. Arvailemallahan tässä edetään :oops:
S210 220 CDI A -02
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Olin taas väärässä :lol: Yhtä niistä luulemistani kaasupolkimeen liittyvistä kartoista muuttamalla saa carsoftin näyttämään mitä vääntöä haluaa, kulku ei muuttunut miksikään. Mikä lie väännönmallinnusjuttu onkaan.. Alkaa tuntumaan että oon tuon kaasupoljinasian kanssa entistä enemmän hukassa :lol:

Onko ne kartat järkeviä lukuja vai onko factorit jotakin semmoista "päätöntä" ettei karttaa osaa yhdistää asiaan lainkaan?
S210 220 CDI A -02
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Elä välitä, olen minäkin ollut sen sata kertaa täällä väärässä.
Kyllä ne on ihan järkeviä lukuja, kunhan sen yhteyden hoksaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
timppa72
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 22.10.2010 11:40
Paikkakunta: lammi
Viesti:

www.automaalaamo.org meiltä saat karalan softan!

Viesti Kirjoittaja timppa72 »

msandell kirjoitti:Terve !

Kukahan näitä ohjelmia tekisi ja asentaisi pääkaupunkiseudulla (+100km) ?

Hankittuun käyttöautoon (e220 / 03) olisi mukava saada hieman lisää puhtia.
Kahlailin ketjua läpi, mutta ei kyllä osunut vielä silmiin.

Etukäteen kiittäen, Mika
meiltä löytyy!www.automaalaamo.org toimimme turbotec (karala) jälleenmyyjänä! soita tai tule käymään,laitetaan laitteet liikkumaan :D
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Minkälaisen syöttötason suunilleen saa 270cdi poltettua vakioahdoilla? Nimittäin alle 3000 kierroksilla tulee peileistä selvästi näkyvää haitua, ja kun mennään noin 3000rpm yli niin voi jo ihan rehelliseksi savuksi kutsua. Helpottaisi paljon jos tietäisi paljonko menee millejä ohjelman läpi. Tietäisi onko pyyntiin saanut muutosta aikaan ja oltaisiko nyt seuraavan rajoittimen alla, vai ei.

Egr tukkimisen jälkeen en ole saanut savua aikaan ollenkaan kun vasta eilisillä kokeiluilla. Ja sen perusteella on palattava alkuperäiseen ajatukseen kaasupolkimen toiminnasta. Katselin myös amg:n ohjelmaa ja sekin tukisi ajatusta.

En tiedä. Vaikeaa. :?
S210 220 CDI A -02
Nach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 26.04.2009 01:32
Paikkakunta: Helsinki / Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Nach »

Mistä nykyään saa halvimmalla perusohjelman W210 E220 CDI 143hv -versioon?

Voimaa.com, digituning, vtech jne tuntuvat kaikki tarjoavan tätä samaa ohjelmaa, eli noin 170-175hv ja 370-380nm lähes samaan hintaan joka on 500 euron tuntumassa.

Onko tämä todella halvin vaihtoehto 30min läppäriohjelmoinnista?
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Viesti Kirjoittaja temep »

Ostaapi vermeet ja harjoittelee itse. Kaippa se pitkässä juoksussa halvemmaksi tulee, jos saat "palveluitasi" myytyäkin jollekkin sitten.

Eli kyllä se on halvin vaihtoehto 30minuutin "läppäriohjelmoinnista".

Työllä on myös monia muun laisia riskejä. = hinta.
Mercedes-Benz A45 AMG -14
-jorkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Su 12.02.2006 17:39
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Tieto maksaa, taito maksaa, vastuu maksaa, vehkeet maksaa, verottajakin vie osansa jne... aina voi äänestää jaloillaan ja tehdä ohjelman itse. :D
S212 & W639
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Itse tekminen on ok (siihen jonkun verran porukka alkuun auttanut)
mutta siinä syytä huomioida että sekin maksaa(ja voi maksaa moninkertaisesti...jotain jos menee pask**)
jos laskee vaikka opetteluun/tutkimiseen menevän ajan mukaan
ihan vaan minimi tunti liksan mukaan(ilman että saa mistään mitään apuja) niin siinä saattaa jokunen tunti kulua... ennen kun on mitään paranusta aikaiseksi saanut, lisäksi yleensä joutuu vielä jonkun kapistuksen jostain millä tieto siirtyy autosta/autoon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Onkohan kukaan täällä tehnyt ohjelmaan tommoseen facelift E 320cdi 4-matic?

En keksi miksi pyydetyt syötöt ei toteudu ohjelmassa, onkohan 4-maticcin lisätty jotain erilaisia limittereitä verratuna takavetoiseen 7g laatikolla varustettuun.
Autossahan on viislovinen automaattilaatikko oisko vaan tehty ylimääräiset rajoittimet..

Tää on jus tätä, et luule et onpa helppo saada lisää voimaa, mut loppujen lopuksi ollaan taas tuntitolkulla näytön ääressä tutkimassa ohjelmaa.. ja vaimo ajelee tyytyväisenä lähes vakiolla autolla.

Vai onko niin et BS ei lue koko ohjelmaa? Otin varmuuden vuoksi vielä tuolla kiinan ihmeellä ton filen ulos (2048kb), et ois kaikki kartat mut samat kartta paketit on molemmissa.
Elikkä jatkamme näytön tuijottelua yömyöhään.. toinen vaihtoehto olis et vaimo ajelis ihan perussetillä :(
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Katsoppa tarkasti, ettei sinne fileen alkupäähän ole lisätty "ylimääräistä" karttapakettia, jossa on kaasupoljin/väännönrajoitin/savukartta-settiä.
Varsinkin hiukkaspönttömalleissa on tehty tuollainen "jälkilisäys" - juttu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

MatKa kirjoitti:Minkälaisen syöttötason suunilleen saa 270cdi poltettua vakioahdoilla? Nimittäin alle 3000 kierroksilla tulee peileistä selvästi näkyvää haitua, ja kun mennään noin 3000rpm yli niin voi jo ihan rehelliseksi savuksi kutsua. Helpottaisi paljon jos tietäisi paljonko menee millejä ohjelman läpi. Tietäisi onko pyyntiin saanut muutosta aikaan ja oltaisiko nyt seuraavan rajoittimen alla, vai ei.

Egr tukkimisen jälkeen en ole saanut savua aikaan ollenkaan kun vasta eilisillä kokeiluilla. Ja sen perusteella on palattava alkuperäiseen ajatukseen kaasupolkimen toiminnasta. Katselin myös amg:n ohjelmaa ja sekin tukisi ajatusta.

En tiedä. Vaikeaa. :?
Kyllä sinä edelleen liikuskelet siellä suunnilleen kahdeksankymmenen millin tasolla, eli alimmalla.
Kierroksilla tulee savua, koska olet jo savukartalle ja väännönrajoittimelle tehnyt jotain.
AMG,n ohjelmassa on samat elementit, mutta vielä vaikeampi hoksata.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

joskami kirjoitti:Onkohan kukaan täällä tehnyt ohjelmaan tommoseen facelift E 320cdi 4-matic?

En keksi miksi pyydetyt syötöt ei toteudu ohjelmassa, onkohan 4-maticcin lisätty jotain erilaisia limittereitä verratuna takavetoiseen 7g laatikolla varustettuun.
Autossahan on viislovinen automaattilaatikko oisko vaan tehty ylimääräiset rajoittimet..

Tää on jus tätä, et luule et onpa helppo saada lisää voimaa, mut loppujen lopuksi ollaan taas tuntitolkulla näytön ääressä tutkimassa ohjelmaa.. ja vaimo ajelee tyytyväisenä lähes vakiolla autolla.

Vai onko niin et BS ei lue koko ohjelmaa? Otin varmuuden vuoksi vielä tuolla kiinan ihmeellä ton filen ulos (2048kb), et ois kaikki kartat mut samat kartta paketit on molemmissa.
Elikkä jatkamme näytön tuijottelua yömyöhään.. toinen vaihtoehto olis et vaimo ajelis ihan perussetillä :(
yleensä limitterit on olleet samanlaisia oli e/ml mutta eihän mulla ole yhtään 4 matikin ohjelmaa ne löytyy rail kartan jälkeen
ootko löytänyt nomaalin väännönrajoittimen sen jälkeen tulee 16 kertaa 16 polttoaine kartta jota ei ols löydä auomaattisesti ei tosin löydä sitä väännönrajoitintakaan
kohtaa en pysty esitämään kun ei ole matikin ohjemaa mutta onhan sulla osoite :wink:
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Mitäs w202 c200 cdi koneisesta sais uudella ohjelmalla ulos? Eroaako paljon uudemmasta cdi koneesta?
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Jolle kirjoitti:Mitäs w202 c200 cdi koneisesta sais uudella ohjelmalla ulos? Eroaako paljon uudemmasta cdi koneesta?
:D sanotaan näin jotta 600m loppunopeus kasvaa 30km/h ja vakio 320cdi ei mene ohi ennen 200km/h
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

xr kirjoitti:
Jolle kirjoitti:Mitäs w202 c200 cdi koneisesta sais uudella ohjelmalla ulos? Eroaako paljon uudemmasta cdi koneesta?
:D sanotaan näin jotta 600m loppunopeus kasvaa 30km/h ja vakio 320cdi ei mene ohi ennen 200km/h
:roll: :shock:
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

xr kirjoitti:
Jolle kirjoitti:Mitäs w202 c200 cdi koneisesta sais uudella ohjelmalla ulos? Eroaako paljon uudemmasta cdi koneesta?
:D sanotaan näin jotta 600m loppunopeus kasvaa 30km/h ja vakio 320cdi ei mene ohi ennen 200km/h
Ja ilmeisesti automaattilaatikko kestää sen mitä sieltä saa ulos?
Tossa ekassa kysymyksessä piti kysyä että miten käyttäytyminen eroaa tosta w203 vastaavasta lastutetusta? Kun semmonen löytyy taloudesta jo ennestään :D
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

tuikku kirjoitti:.
Katsoppa tarkasti, ettei sinne fileen alkupäähän ole lisätty "ylimääräistä" karttapakettia, jossa on kaasupoljin/väännönrajoitin/savukartta-settiä.
Varsinkin hiukkaspönttömalleissa on tehty tuollainen "jälkilisäys" - juttu.
Tota 2mb ohjelmaa katellessa niin ainoastaan 1/4 on ohjelmaa loppu tyhjää sekin softa mikä näkyy niin on ohjelman lopussa..
Löytyy ainoastaan yksi kartta paketti kaasupoljin/väännönraj/savuk/egr/vnt/ahto-settii.. paitsi "kaasupoljin"*2

Ei löydy tuolta maailmaltakaan tommosta kokonaista ohjelmaa missä näkys kuinka paljon tavaraa siinä pitäs olla.
Mites tuo mpss onko sillä aina tullu koko ohjelma ulos / tarvittavat kartat?

Ens viikolla vois kokeilla cmd-lukijalla saako sillä koko softan ulos..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joskami kirjoitti: Ens viikolla vois kokeilla cmd-lukijalla saako sillä koko softan ulos..
CMD lukijalla ainakin BDM:män kautta pitäisi tuleman ulos kaikki
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

CDI203 kirjoitti:
joskami kirjoitti: Ens viikolla vois kokeilla cmd-lukijalla saako sillä koko softan ulos..
CMD lukijalla ainakin BDM:män kautta pitäisi tuleman ulos kaikki
Ihan aluksi kokeillaan vaan tuon obd pistokkeen kautta, ei taida rittää taidot ton BDM:ämmän käyttöön (=lue en osaa avata boxia, halua rikkoa).
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

joskami kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Katsoppa tarkasti, ettei sinne fileen alkupäähän ole lisätty "ylimääräistä" karttapakettia, jossa on kaasupoljin/väännönrajoitin/savukartta-settiä.
Varsinkin hiukkaspönttömalleissa on tehty tuollainen "jälkilisäys" - juttu.
Tota 2mb ohjelmaa katellessa niin ainoastaan 1/4 on ohjelmaa loppu tyhjää sekin softa mikä näkyy niin on ohjelman lopussa..
Löytyy ainoastaan yksi kartta paketti kaasupoljin/väännönraj/savuk/egr/vnt/ahto-settii.. paitsi "kaasupoljin"*2

Ei löydy tuolta maailmaltakaan tommosta kokonaista ohjelmaa missä näkys kuinka paljon tavaraa siinä pitäs olla.
Mites tuo mpss onko sillä aina tullu koko ohjelma ulos / tarvittavat kartat?

Ens viikolla vois kokeilla cmd-lukijalla saako sillä koko softan ulos..

ei mtään vikaa suurin osa kuuluukin olla tyjää
Vastaa Viestiin