w124 automaatista manuaaliksi?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 49
- Liittynyt: La 05.05.2007 10:15
w124 automaatista manuaaliksi?
Itselläni on w124 300td automaatilla. Laatikko pelaa kyllä, mutta välillä käyttäytyy "ei-niin-luotettavasti". Tiedustelisinkin, että voiko tilalle vaihtaa suoraan manuaalilaatikon (5-vaihteisen)? Eli onko kardaani sama ja perä? Ylipäänsä, mitä kaikkea joutuu muuttamaan?
No kaikki kytkinhilppeet tietysti, polkimet, kardaanin etupätkän joutuu vaihtamaan myös, vaihevivuston kopin puolelle, perä on melko pitkävälitteinen, eli 2 vaihteella kun vedätetään loppuun asti, on vauhtia jo n,80km/h ja normaalistihan se pyörii 60km/h vauhdeissa.. toisia haittaa toisia ei
sitten vauhtipyörä, itse loota, äkkiä kertyy kaikennäköistä vaihdettavaa
itse mietin myös, että vaihdanko manuaalin automaatin tilalle.. päätin pitää tomaatin, tosin vaihdan toimivan tomaatti lootan

sitten vauhtipyörä, itse loota, äkkiä kertyy kaikennäköistä vaihdettavaa

itse mietin myös, että vaihdanko manuaalin automaatin tilalle.. päätin pitää tomaatin, tosin vaihdan toimivan tomaatti lootan

Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Jos perän vaihtaa, niin mittaristokin pitäisi vaihtaa.
Muutos vaatii muutoksen keskikonsoliin vaihteiston kulissiin.
Jos automaatin öljy on jäähdytetty, niin ne letkut pitää tukkia.
Samaten automaatin ohjaukseen tarkoitettu alipaineletku.
Mittarivaijeri on erilainen,samoin jäähdytin, moottorin tukikumit, jarrupoljin
on myös eri levyinen, ja pakoputkessa voi olla eroa. Jonkin näistä voi
joutua vaihtamaan.
Automaaatti on niin hyvä, että se pitäisi säätää pakolliseksi katsastusvarusteeksi.
Muutos vaatii muutoksen keskikonsoliin vaihteiston kulissiin.
Jos automaatin öljy on jäähdytetty, niin ne letkut pitää tukkia.
Samaten automaatin ohjaukseen tarkoitettu alipaineletku.
Mittarivaijeri on erilainen,samoin jäähdytin, moottorin tukikumit, jarrupoljin
on myös eri levyinen, ja pakoputkessa voi olla eroa. Jonkin näistä voi
joutua vaihtamaan.
Automaaatti on niin hyvä, että se pitäisi säätää pakolliseksi katsastusvarusteeksi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 49
- Liittynyt: La 05.05.2007 10:15
kyllä siinä laatikossa on täytynyt olla jo valmiiksi sellaista vikaa, että olis varmaan hajonnut ilman sitä polkemistakin seuraavan 100 km ajollaTurbo Hevonen kirjoitti:Edellisessä mersussa laatikko toimi moitteetta 52tkm, kunnes katsastusmies päätti polkea ihan reippaasti kaasua päästöjä ottaessa, jonka seurauksena konttorilta lähtiessä ei ollu enää pakkia autossa.

olen seurannut sivusta, kun mersun tomaatille annetaan oikein kunnolla sikaa, eikä se ollut siitä moksiskaan

tyylihän oli se, että bensa v6 kone huutamaan rajoitinta vasten (n. 6000 rpm) ja siitä pakkoykkönen päälle ja sitten mittaamaan kenen telakuorma-auto kuopi pisimmälle asfaltilla kaikilla 4 telalla

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
napa kirjoitti:kyllä siinä laatikossa on täytynyt olla jo valmiiksi sellaista vikaa, että olis varmaan hajonnut ilman sitä polkemistakin seuraavan 100 km ajollaTurbo Hevonen kirjoitti:Edellisessä mersussa laatikko toimi moitteetta 52tkm, kunnes katsastusmies päätti polkea ihan reippaasti kaasua päästöjä ottaessa, jonka seurauksena konttorilta lähtiessä ei ollu enää pakkia autossa.se nyt vain sattui se pakkivika siihen samaan kohtaan... olis voinut hajota sullakin seuraavassa peruutuksessa...
olen seurannut sivusta, kun mersun tomaatille annetaan oikein kunnolla sikaa, eikä se ollut siitä moksiskaanmeille yks kapiainen vähän lupaili armeijassa pullakahveita, jos ajamalla saadaan 722.3 (vai oliko se 722.4) laatikko rikki, siis jos ei ylitetä sitä laatikolle luvattua vääntöä, tottahan sillä sillä saa kyllä laatikon poikimaan, jos 722.4 asentaa ahdetun isolohkon perään...
tyylihän oli se, että bensa v6 kone huutamaan rajoitinta vasten (n. 6000 rpm) ja siitä pakkoykkönen päälle ja sitten mittaamaan kenen telakuorma-auto kuopi pisimmälle asfaltilla kaikilla 4 telalla
pitää paikkansa (knokknok) kokeilin viime talvena, tosin jäällä.....vaihde N:llä ja kaasu pohjassa....vaihde D:lle.....
ei hajoa....joku palstalla taisi haukkua hulluksikin.

Opel, "weird lieben autos"....