w124 automaatista manuaaliksi?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Turbo Hevonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 05.05.2007 10:15

w124 automaatista manuaaliksi?

Viesti Kirjoittaja Turbo Hevonen »

Itselläni on w124 300td automaatilla. Laatikko pelaa kyllä, mutta välillä käyttäytyy "ei-niin-luotettavasti". Tiedustelisinkin, että voiko tilalle vaihtaa suoraan manuaalilaatikon (5-vaihteisen)? Eli onko kardaani sama ja perä? Ylipäänsä, mitä kaikkea joutuu muuttamaan?
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

keppi on eri pituinen, en muista selviääkö pelkällä etupään vaihdolla
ja perän välitys on automaatissa harvempi
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

No kaikki kytkinhilppeet tietysti, polkimet, kardaanin etupätkän joutuu vaihtamaan myös, vaihevivuston kopin puolelle, perä on melko pitkävälitteinen, eli 2 vaihteella kun vedätetään loppuun asti, on vauhtia jo n,80km/h ja normaalistihan se pyörii 60km/h vauhdeissa.. toisia haittaa toisia ei :lol:
sitten vauhtipyörä, itse loota, äkkiä kertyy kaikennäköistä vaihdettavaa :roll:
itse mietin myös, että vaihdanko manuaalin automaatin tilalle.. päätin pitää tomaatin, tosin vaihdan toimivan tomaatti lootan :lol:
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jos perän vaihtaa, niin mittaristokin pitäisi vaihtaa.

Muutos vaatii muutoksen keskikonsoliin vaihteiston kulissiin.

Jos automaatin öljy on jäähdytetty, niin ne letkut pitää tukkia.
Samaten automaatin ohjaukseen tarkoitettu alipaineletku.

Mittarivaijeri on erilainen,samoin jäähdytin, moottorin tukikumit, jarrupoljin
on myös eri levyinen, ja pakoputkessa voi olla eroa. Jonkin näistä voi
joutua vaihtamaan.

Automaaatti on niin hyvä, että se pitäisi säätää pakolliseksi katsastusvarusteeksi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Turbo Hevonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 05.05.2007 10:15

Viesti Kirjoittaja Turbo Hevonen »

Arvelinkin, että kalliiks voi tulla. Ehkä on paree pitää tuo automaatti, ja toivoa että se toimii. Edellisessä mersussa laatikko toimi moitteetta 52tkm, kunnes katsastusmies päätti polkea ihan reippaasti kaasua päästöjä ottaessa, jonka seurauksena konttorilta lähtiessä ei ollu enää pakkia autossa. :evil:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Turbo Hevonen kirjoitti:Edellisessä mersussa laatikko toimi moitteetta 52tkm, kunnes katsastusmies päätti polkea ihan reippaasti kaasua päästöjä ottaessa, jonka seurauksena konttorilta lähtiessä ei ollu enää pakkia autossa. :evil:
kyllä siinä laatikossa on täytynyt olla jo valmiiksi sellaista vikaa, että olis varmaan hajonnut ilman sitä polkemistakin seuraavan 100 km ajolla :roll: se nyt vain sattui se pakkivika siihen samaan kohtaan... olis voinut hajota sullakin seuraavassa peruutuksessa...

olen seurannut sivusta, kun mersun tomaatille annetaan oikein kunnolla sikaa, eikä se ollut siitä moksiskaan :D meille yks kapiainen vähän lupaili armeijassa pullakahveita, jos ajamalla saadaan 722.3 (vai oliko se 722.4) laatikko rikki, siis jos ei ylitetä sitä laatikolle luvattua vääntöä, tottahan sillä sillä saa kyllä laatikon poikimaan, jos 722.4 asentaa ahdetun isolohkon perään...

tyylihän oli se, että bensa v6 kone huutamaan rajoitinta vasten (n. 6000 rpm) ja siitä pakkoykkönen päälle ja sitten mittaamaan kenen telakuorma-auto kuopi pisimmälle asfaltilla kaikilla 4 telalla :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

napa kirjoitti:
Turbo Hevonen kirjoitti:Edellisessä mersussa laatikko toimi moitteetta 52tkm, kunnes katsastusmies päätti polkea ihan reippaasti kaasua päästöjä ottaessa, jonka seurauksena konttorilta lähtiessä ei ollu enää pakkia autossa. :evil:
kyllä siinä laatikossa on täytynyt olla jo valmiiksi sellaista vikaa, että olis varmaan hajonnut ilman sitä polkemistakin seuraavan 100 km ajolla :roll: se nyt vain sattui se pakkivika siihen samaan kohtaan... olis voinut hajota sullakin seuraavassa peruutuksessa...

olen seurannut sivusta, kun mersun tomaatille annetaan oikein kunnolla sikaa, eikä se ollut siitä moksiskaan :D meille yks kapiainen vähän lupaili armeijassa pullakahveita, jos ajamalla saadaan 722.3 (vai oliko se 722.4) laatikko rikki, siis jos ei ylitetä sitä laatikolle luvattua vääntöä, tottahan sillä sillä saa kyllä laatikon poikimaan, jos 722.4 asentaa ahdetun isolohkon perään...

tyylihän oli se, että bensa v6 kone huutamaan rajoitinta vasten (n. 6000 rpm) ja siitä pakkoykkönen päälle ja sitten mittaamaan kenen telakuorma-auto kuopi pisimmälle asfaltilla kaikilla 4 telalla :P

pitää paikkansa (knokknok) kokeilin viime talvena, tosin jäällä.....vaihde N:llä ja kaasu pohjassa....vaihde D:lle.....
ei hajoa....joku palstalla taisi haukkua hulluksikin. :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
Vastaa Viestiin